Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duitsland en Rabies
Moderator: moderatorteam
- shibashira
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Duitsland en Rabies
Aantal vraagjes waarvan ik sommigen al opgezocht heb, maar nog twijfel.
* Rabies moet dat jaarlijks of 1 keer in de 3 jaar?
* Moeten ze de overige inentingen ook hebben? Dus maw mag ik ze ook beiden alleen voor Rabies inenten en de rest achterwege laten of gaan ze daar moeilijk over doen aan de grens?
Heeft iemand ervaring met controles aan de grenzen? Nemen ze de honden in beslag zonder inenting?
En verder las ik iets over een muilkorf bij je hebben als de schofthoogte hoger is dan 40 cm. Geldt dit voor alle rassen?
Thx allready
* Rabies moet dat jaarlijks of 1 keer in de 3 jaar?
* Moeten ze de overige inentingen ook hebben? Dus maw mag ik ze ook beiden alleen voor Rabies inenten en de rest achterwege laten of gaan ze daar moeilijk over doen aan de grens?
Heeft iemand ervaring met controles aan de grenzen? Nemen ze de honden in beslag zonder inenting?
En verder las ik iets over een muilkorf bij je hebben als de schofthoogte hoger is dan 40 cm. Geldt dit voor alle rassen?
Thx allready
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
Re: Duitsland en Rabies
rabies is voor 3 jaar geldig en dat is het enige dat ze moeten hebben. ik heb bijna 9 jaar in dld gewoond en had 4 honden waar ik regelmatig de grens mee overging, ik ben ooit 1 keer aangehouden maar naar de papieren is niet gevraagd. officieel moet je idd een muilkorf bij je hebben voor honden boven de 40 cm.

- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
Fijn!! De andere inentingen hoeven dus niet, dat scheelt weer een hoop. Zit nog steeds in twijfel over die enting, maar het risico op controle wil ik ook niet lopen.Hutsje schreef:rabies is voor 3 jaar geldig en dat is het enige dat ze moeten hebben.

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Ik zou het wel doen in dit geval. Ik heb begrepen dat ze in Duitsland wel streng zijn en ook boswachters mogen controleren! Ik ben aan de grens ook nooit gecontroleerd, maar je weet nooit 
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik woon in DLD maar nog nooit gecontroleerd,
wel heb ik het sachhundenbeweis/hundefuhrerschein, omdat ie hoger is als 40 cm
en ik heb altijd een korf bij me maar dat heeft andere redenen.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
Muk
Wat houdt dat precies in? Dat je een cursus gevolgd hebt?StormenRoxy schreef:ik woon in DLD maar nog nooit gecontroleerd,
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
Moet je dat bewijs ook hebben als je een dagje duitsland doet??? Of alleen die muilkorf mee hebben?Muk schreef:Wat houdt dat precies in? Dat je een cursus gevolgd hebt?StormenRoxy schreef:ik woon in DLD maar nog nooit gecontroleerd,

-
Muk
Muilkorf wel, bewijs niet. Dat bewijs is alleen voor mensen die in Duitsland wonen voor zover ik weet.shibashira schreef:Moet je dat bewijs ook hebben als je een dagje duitsland doet??? Of alleen die muilkorf mee hebben?Muk schreef:Wat houdt dat precies in? Dat je een cursus gevolgd hebt?StormenRoxy schreef:ik woon in DLD maar nog nooit gecontroleerd,
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Zoals al was gezegd is Rabiës van 3 jaar geldig. Wij zijn toen niet gecontroleerd. Voor honden boven de 40 cm moet je altijd een muilkorf zichtbaar bij je hebben. Mits je je BH of VZH hebt behaald. Ik weet alleen niet hoe je dat moet doen, of je dan een certificaat moet meenemen of het hondenlogboek

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Interessant.EschaenStefanie schreef:Zoals al was gezegd is Rabiës van 3 jaar geldig. Wij zijn toen niet gecontroleerd. Voor honden boven de 40 cm moet je altijd een muilkorf zichtbaar bij je hebben. Mits je je BH of VZH hebt behaald. Ik weet alleen niet hoe je dat moet doen, of je dan een certificaat moet meenemen of het hondenlogboek
Wij gaan in juli een weekje naar duitsland.
Hera heeft haar VZH. Voor haar zou dan dus geen muilkorf nodig zijn?
Waar kun je die regels vinden?

Cash v Heiligental en Flow.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
geen idee meer waar ik dat toen had gevonden... licg misschien even mailen? of het pdf openen. Ik kan helaas geen pdf meer openen door foutmeldingen i.c.m. adobe paint shop pro

- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Aantal honden: 3
Klopt, en is ook nog afhankelijk van de regio want wij hebben dat dus NIET hoeven halen, terwijl wij toch ook een grote hond hebben.Muk schreef:Muilkorf wel, bewijs niet. Dat bewijs is alleen voor mensen die in Duitsland wonen voor zover ik weet.shibashira schreef: Wat houdt dat precies in? Dat je een cursus gevolgd hebt?
Moet je dat bewijs ook hebben als je een dagje duitsland doet??? Of alleen die muilkorf mee hebben?
Groet, Janine
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Hier kan je zien wat de eisen zijn als je met je hond naar het buitenland gaat, Duitsland staat er ook bij.
http://www.govertswiniuszwart.nl/pdf/InvoereisenhkF.pdf
http://www.govertswiniuszwart.nl/pdf/InvoereisenhkF.pdf
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Melanie 74
Rabies is verplicht (drie jarige enting is voldoende).
De andere zaken is per Bundesland verschillend, dus de vraag is waar je precies naartoe gaat
Ik woon in Baden-Württemberg, ik hoef geen Sachhundenbeweis/Hundenführerschein te hebben, ook geen muilkorf. (Heb er geen één ook).
http://www.hundehaftpflicht-info.de/hun ... nungen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hie kun je het nalezen.
De andere zaken is per Bundesland verschillend, dus de vraag is waar je precies naartoe gaat
Ik woon in Baden-Württemberg, ik hoef geen Sachhundenbeweis/Hundenführerschein te hebben, ook geen muilkorf. (Heb er geen één ook).
http://www.hundehaftpflicht-info.de/hun ... nungen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Hie kun je het nalezen.
-
Muk
Bedankt voor de link. 
-
Melanie 74
Anytime 
Het is verwarrend dat ieder Bundesland zijn eigen regels mag opstellen… :S
Het is verwarrend dat ieder Bundesland zijn eigen regels mag opstellen… :S
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Toch even hoor.
Maar als ik naar mijn DA ga en vertel dat ik naar Duitsland wil dan mag ik toch aannemen dat die beste man precies weet wat ik voor enting moet hebben?
Maar als ik naar mijn DA ga en vertel dat ik naar Duitsland wil dan mag ik toch aannemen dat die beste man precies weet wat ik voor enting moet hebben?

Cash v Heiligental en Flow.
-
Melanie 74
Ja, en dat is alleen RabiesCash schreef:Toch even hoor.
Eigenlijk is het zo dat er geen verplichte wetten zijn die voorschrijven hoe jij je hond moet inenten.
Het is zelfs zo dat als mijn hond hier geboren is, helemaal niet hoef in te enten. Geen rabies, geen andere zaken. Maarrrrr als mijn hond in aanraking komt met Rabies (hier zeggen ze Wildtollwut) mogen ze mijn hond afmaken, tenzij ik kan voorleggen dat hij/zij beschermd is tegen Rabies. Voor honden vanuit het buitenland, moeten alle ingeent zijn tegen Rabies.
(Alhoewel Duitsland Rabies vrij is verklaard).
- shibashira
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja hoor, daaar ga ik wel van uit. Maar wil het van te voren graag zelf weten. Wilde mijn honden niet inenten tegen zowel rabies als cocktail. Vind ik teveel van het goede.Cash schreef:Toch even hoor.