Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Veel geklik over hondenpoep

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Veel geklik over hondenpoep

Ongelezen bericht door marian* »

http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... enpoep.ece" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk dat ik dan maar eens ga klagen over mensen die zakjes en andere troep gewoon van zich af gooien of troep voor de kraakwagen 3 dagen tevoren op straat gooien :evil:
Het begint een aardige hetze te worden.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
sterredag
Zeer actief
Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox

Re: Veel geklik over hondenpoep

Ongelezen bericht door sterredag »

marian* schreef:http://www.gelderlander.nl/voorpagina/a ... enpoep.ece
Ik denk dat ik dan maar eens ga klagen over mensen die zakjes en andere troep gewoon van zich af gooien of troep voor de kraakwagen 3 dagen tevoren op straat gooien :evil:
Tja hondenpoep kan een grote ergenis zijn, dus ik zie daar niks mis mee EN JA ik geef je groot gelijk als jij klaagt over mensen die hun troep gewoon op straat gooien of 3 dagen van te voren het grofvuil etc.
marian*
Erelid
Contacteer:

sterredag schreef:
Tja hondenpoep kan een grote ergenis zijn, dus ik zie daar niks mis mee EN JA ik geef je groot gelijk als jij klaagt over mensen die hun troep gewoon op straat gooien of 3 dagen van te voren het grofvuil etc.
Het is hier echt een hetze aan het worden sinds een wethouder het in haar bol heeft gekregen om alle hondenuitlaatplaatsen uit bezuinigingswoede te schrappen.Terwijl daar niks anders aan gedaan wordt dan 2 keer per jaar maaien wat sowieso moet gebeuren.
Afbeelding
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

We hebben hier een strontemmer, mensen die willen controleren wat er met onze hondendrollen gebeurt mogen gerust even over hun nek gaan door er in te kijken :mrgreen: .
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

Het is toch maar normaal dat je de poep van je hond opruimt. Is er geen uitlaatplaats of vuilbak, jammer dan moet je dat zakje mee naar huis dragen. Dat doe ik ook. Ook al wandelt er niemand anders behalve ik.

Je mag je hond niet eens laten loslopen in België, laat staan dat er een uitlaatstrook zou zijn. Ik mag al van geluk spreken dat er een afgesloten hondenveldje in mijn buurt is, want die zijn ook al schaars. Dus ik snap niet wat er nu zo erg is aan de poep van je hond opruimen :19: ik bekijk mensen lelijk als ik zie dat ze het niet opruimen en ik zeg er wat van ook. Als ze geen zakje hebben dan bied ik er wel één aan.
Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

sTefaniA schreef:Het is toch maar normaal dat je de poep van je hond opruimt. Is er geen uitlaatplaats of vuilbak, jammer dan moet je dat zakje mee naar huis dragen. Dat doe ik ook. Ook al wandelt er niemand anders behalve ik.

Je mag je hond niet eens laten loslopen in België, laat staan dat er een uitlaatstrook zou zijn. Ik mag al van geluk spreken dat er een afgesloten hondenveldje in mijn buurt is, want die zijn ook al schaars. Dus ik snap niet wat er nu zo erg is aan de poep van je hond opruimen :19: ik bekijk mensen lelijk als ik zie dat ze het niet opruimen en ik zeg er wat van ook. Als ze geen zakje hebben dan bied ik er wel één aan.
Dit dus, o ja wij betalen geen hondenbelasting in ruil voor opruimplicht. Ik vind het normaal om op te ruimen maar helaas niet iedereen :piew:
En de groeten van de mannen :zwaai
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:U: Als we nou gewoon allemaal onze eigen troep opruimen...
Uitlaatplaats of niet; ik ruim het op. Mijn troep en hoeft een ander geen last van te hebben.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Tja, ik kan me er wel wat bij voorstellen. Er zijn genoeg mensen die hun hond overal, ook in kinderspeeltuinen en op de stoep, laten poepen. Op de stoep langs mijn achtertuin loopt een heel smalle berm van amper een meter breed. Je wilt niet weten hoeveel hondendrollen daarin liggen. In de zomer trekt het vreselijk veel vliegen aan die dus ook in je huis komen en het stinkt ontzettend. Ik erger me er aan en heb zelf drie honden, laat staan als je zelf geen honden hebt en je kinderen komen thuis met poep aan de schoenen.
En als je er wat van zegt dan krijg je een grote mond. Ik kan me voorstellen dat je dan liever zo'n kliklijn belt dan weer de zoveelste agressieve reactie krijgt.
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

Maar het gaat mij helemaal niet om het opruimen want dat doe ik zelf ook.Het gaat mij om het geklik.
Ik krijg echt bijna neigingen om andere troepveroorzakers die nu dan zo hard over hondenpoep klagen te gaan verklikken.Het wordt (eigenlijk is het dat al) een hetze met maar 1 makkelijke doelgroep.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

marian* schreef:Maar het gaat mij helemaal niet om het opruimen want dat doe ik zelf ook.Het gaat mij om het geklik.
Ik krijg echt bijna neigingen om andere troepveroorzakers die nu dan zo hard over hondenpoep klagen te gaan verklikken.Het wordt (eigenlijk is het dat al) een hetze met maar 1 makkelijke doelgroep.
Ik ken mensen die naast een park wonen en s' zomers zelfs niet in hun tuin kunnen zitten door de stank en vliegen.
Wat is er nou erger, die flapdrollen die te bedonderd zijn om de poep achter hun hond aan op te ruimen of mensen die de gemeente bellen omdat ze er last van hebben?
Ayurveda
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayurveda »

Dat geklik vind ik ook wel heel eg flauw ja!
Ik snap dat het niet leuk is als je door de hondenpoep loopt, vind ik ook niet!!!!
Hier poepen ze in princiepe altijd in de bosjes, zo ver dat het voor mij onvindbaar is of op het gras gedeelte naast het fietspad waar dus ook genoeg ligt en ik echt niet weet welke drol van mijn hondjes is. Daarintegen spelen er ook geen kinderen want die hebben recht er tegenover een speelveld en speeltuin die met rasters is afgezet voor honden

maar wat ik wel associaal vind is dat de dikke bulldog van mensen hier uit de buurt over de rasters heen gedagen wordt om vervolgens alsnog zn behoefte op het speelveld te kunnen doen :M: Ja dan denk ik ook wel is zo een mogen ze wel aangeven! :tong:
Afbeelding
marian*
Erelid
Contacteer:

dagmar88 schreef: Ik ken mensen die naast een park wonen en s' zomers zelfs niet in hun tuin kunnen zitten door de stank en vliegen.
Wat is er nou erger, die flapdrollen die te bedonderd zijn om de poep achter hun hond aan op te ruimen of mensen die de gemeente bellen omdat ze er last van hebben?

Natuurlijk is het vervelend om in de stank te zitten.Maar ik vind het geklik waar het artikel over gaat ook heel vervelend.Zacht uitgedrukt.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Nou ja, ik erger me er ook rot aan aan hondenstront middenop de stoep. Ik vind het minder erg om in een papieren zak van de Mac te trappen, bovendien zie je die ook sneller. Dat er andere zooi op straat ligt betekent niet dat je de hondendrollen dus ook maar lekker middenop de stoep mag laten liggen.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

marian* schreef:
dagmar88 schreef: Ik ken mensen die naast een park wonen en s' zomers zelfs niet in hun tuin kunnen zitten door de stank en vliegen.

Natuurlijk is het vervelend om in de stank te zitten.Maar ik vind het geklik waar het artikel over gaat ook heel vervelend.Zacht uitgedrukt.

Nou ja, klikken is misschien niet zo mooi, maar wat ik net al aanhaalde, het wordt wel in de hand gewerkt doordat mensen direct vreselijk agressief reageren als ze er op aangesproken worden. En als jij voor de zoveelste keer je 4-jarige onder de hondenpoep uit het buurtspeeltuintje ziet komen, ja dan kan ik me toch voorstellen dat je (al dan niet anoniem) een kliklijn belt.
Afbeelding
Bones
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie: Kruising kooiker en cocker spaniel.

Ongelezen bericht door Bones »

Hondenpoep kan een hele ergernis zijn,

Gelukkig hebben wij een mooi uitlaat stukje waar je hond gewoon mag poepen, en daar hoef je het niet op te ruimen. Ik doe dit daar dan ook niet, de gemeente komt eens in de zoveel tijd langs met een machine en ruimt de poep van dat veld op volgens mij. Maar als hij ergens anders poept ruim ik het wel altijd op, dat vind ik wel zo netjes. Ik vond het vroeger toen ik speelde op een veldje ook altijd vies als ik dan weer eens in een hondendrol stond, dus daarom ruim ik het verder ook op. Dat daarop wordt gecontroleerd is ook goed. Zo houden we het netjes. Poepen waar het mag, en anders opruimen.

Wel vind ik het zo dat wij als wij hondenbelasting moeten betalen, wij ook recht hebben op een vrije poep-plek zoals dus een veldje waar je geen opruimplicht hebt. Anders mogen die katen eigenaren ook wel met een zakje achter hun katten aan gaan lopen, hoevaak ik al niet last heb gehad van die gore katten poep. en anders gewoon binnen houden en op het bakkie graag. Ik ben een voorstander van kattenbelasting, want ook zij poepen er buiten gewoon op los. Ik vind het daarom ook niet eerlijk dat wij wel belasting moeten betalen voor de hondenpoep, terwijl katten ook voor 'overlast' zorgen.
Marion.

lieke schreef:Nou ja, klikken is misschien niet zo mooi, maar wat ik net al aanhaalde, het wordt wel in de hand gewerkt doordat mensen direct vreselijk agressief reageren als ze er op aangesproken worden. En als jij voor de zoveelste keer je 4-jarige onder de hondenpoep uit het buurtspeeltuintje ziet komen, ja dan kan ik me toch voorstellen dat je (al dan niet anoniem) een kliklijn belt.
Precies dat. Hier 50 meter verder is een losloopveldje voor de honden zónder opruimplicht aan de kopse kant van de sporthal. Voorkant van de sporthal mogen ze niet komen, dat is speelveld voor de kinderen. Andere kopse kant was een speeltuin.
Mijn honden piesen en poepen altijd ver in de bosjes, maar ik kan me de ogen op steeltjes van de buuf voorstellen toen ik vertelde dat dat stukje een hondenuitlaatplaats was.
dagmar88
Zeer actief

Bones schreef:Hondenpoep kan een hele ergernis zijn,

Gelukkig hebben wij een mooi uitlaat stukje waar je hond gewoon mag poepen, en daar hoef je het niet op te ruimen. Ik doe dit daar dan ook niet, de gemeente komt eens in de zoveel tijd langs met een machine en ruimt de poep van dat veld op volgens mij. Maar als hij ergens anders poept ruim ik het wel altijd op, dat vind ik wel zo netjes. Ik vond het vroeger toen ik speelde op een veldje ook altijd vies als ik dan weer eens in een hondendrol stond, dus daarom ruim ik het verder ook op. Dat daarop wordt gecontroleerd is ook goed. Zo houden we het netjes. Poepen waar het mag, en anders opruimen.

Wel vind ik het zo dat wij als wij hondenbelasting moeten betalen, wij ook recht hebben op een vrije poep-plek zoals dus een veldje waar je geen opruimplicht hebt. Anders mogen die katen eigenaren ook wel met een zakje achter hun katten aan gaan lopen, hoevaak ik al niet last heb gehad van die gore katten poep. en anders gewoon binnen houden en op het bakkie graag. Ik ben een voorstander van kattenbelasting, want ook zij poepen er buiten gewoon op los. Ik vind het daarom ook niet eerlijk dat wij wel belasting moeten betalen voor de hondenpoep, terwijl katten ook voor 'overlast' zorgen.
Mijn katten zorgen dus, net als mijn honden, niet voor overlast. Hoe ga je dat dan controleren?
Reny
Zeer actief

Dat vind ik nu ook van paardenpoep, poep en plas van kindertjes (zie je ze hangen in mamma's armen langs de snelweg )
O ja, en die toiletten in de trein moeten ook op slot tijdens halteringen op staions, vaak sta ik 's morgens te kijken naar zo'n bolus met toiletpapier en verwaait overheen op het perron. van die mensen die de bordjes niet kunnen lezen dat het dan juist niet mag :wink:

O ja, hondenbelasting was toch niet voor de poep??
(ik weet het antwoord hoor, even sarcastisch bedoeld)

Waarom worden er nu altijd katten bijgehaald?? :jank: (en ja mijne hebben 3 kattenbakken)
dagmar88
Zeer actief

Reny schreef:

Dat vind ik nu ook van paardenpoep, poep en plas van kindertjes (zie je ze hangen in mamma's armen langs de snelweg )
O ja, en die toiletten in de trein moeten ook op slot tijdens halteringen op staions, vaak sta ik 's morgens te kijken naar zo'n bolus met toiletpapier en verwaait overheen op het perron. van die mensen die de bordjes niet kunnen lezen dat het dan juist niet mag :wink:

Waarom worden er nu altijd katten bijgehaald?? :jank: (en ja mijne hebben 3 kattenbakken)
Zwervers moeten ook in het bos poep belasting betalen! :jank: Pluis vind altijd vies pleepapier...

:Q: Ik had laatst gedroomd dat ik in de trein opgesloten was op zo'n wctje, voorzien van een raam van dak tot grond :N: helemaal weg met die ondingen, ze houden het maar op :tongue:
sterredag
Zeer actief

Ik vind het niet echt klikken als je er zelf last van hebt, dan is het gewoon melden en ik heb hier ook regelmatig al de roteb gebeld vanwege vuilniszakken naast de container (die ook nog eens gewoon leeg is, zit gewoon een zak een beetje klem die je met een beetje moeite gewoon naar beneden weet te krijgen)
marian*
Erelid
Contacteer:

lieke schreef:
marian* schreef:

Nou ja, klikken is misschien niet zo mooi, maar wat ik net al aanhaalde, het wordt wel in de hand gewerkt doordat mensen direct vreselijk agressief reageren als ze er op aangesproken worden. En als jij voor de zoveelste keer je 4-jarige onder de hondenpoep uit het buurtspeeltuintje ziet komen, ja dan kan ik me toch voorstellen dat je (al dan niet anoniem) een kliklijn belt.
Heb je helemaal gelijk in en ik kan me goed voorstellen dat je de zoveelste keer dat je kind onder de poep thuis komt hartstikke kwaad bent.Het is ook vies.
Maar ik hou ook niet van geklik :19:
Afbeelding
Bones
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Vuilnisbakkie: Kruising kooiker en cocker spaniel.

Ongelezen bericht door Bones »

O ja, en die toiletten in de trein moeten ook op slot tijdens halteringen op staions, vaak sta ik 's morgens te kijken naar zo'n bolus met toiletpapier en verwaait overheen op het perron. van die mensen die de bordjes niet kunnen lezen dat het dan juist niet mag

Waarom worden er nu altijd katten bijgehaald?? (en ja mijne hebben 3 kattenbakken)

Zwervers moeten ook in het bos poep belasting betalen! Pluis vind altijd vies pleepapier...

Ik had laatst gedroomd dat ik in de trein opgesloten was op zo'n wctje, voorzien van een raam van dak tot grond helemaal weg met die ondingen, ze houden het maar op
Paardenpoep is inderdaad ook niet leuk. Nu is het wel lastig omdat onderweg op te ruimen, ik rijd ook paard en heb er ook weleens over nagedacht. Bij de opgang van het strand zie je namelijk ook veel paarden hoopjes liggen. :P Dit vind ik zelf ook niet zo fris, maar ja het past niet allemaal in een plastic zakje. xD Het enige wat ik kan bedenken is dat paarden alleen op ruiterpaden mogen lopen, en misschien een opgang naar het strand voor de paarden maken? Dat zal alleen wel duur zijn.

Het probleem bij kattenbelasting is inderdaad de uitvoering, hier heb ik zelf ook geen oplossing voor kunnen vinden, maar het is wel frustrerend als mensen altijd de schuld geven aan de hond voor overlast, terwijl ook katten voor overlast kunnen zorgen. Een kat met een luier ziet er natuurlijk ook niet uit. :roll: Dus, laten we dat ook maar niet doen. :P

O ja, en top dat je kattenbakken hebt! :E: Zolang ze maar niet in mijn tuin poepen, vind ik het best. ;)
Reny
Zeer actief

Net zoals hondenpoep op straat en in het gras vind ik kattenpoep ook vervelend.
Dus scheppen wij elke dag de 3 kattenbakken leeg, kleine moeite :wink:
sterredag
Zeer actief

Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom er nou hondenbelasting betaald moet worden. Aangezien je het idd ook moet betalen als je hond niet eens buiten zijn ding doet maar bijvoorbeeld op een kattenbak.
Marion.

marian* schreef:Maar ik hou ook niet van geklik :19:
Wat is klikken? Ik zit niet de hele dag voor het raam en ik wéét dus niet van wie de hondenpoep of de Mac-zakken zijn, maar het ligt er wel. Wel denk ik te weten dat de vuurwerk-zooi hier verderop van een bepaald adres komt. Komt iemand aan de bel om te vragen of ik weet van wie die zooi is, dan noem ik misschien hun huisnummer wel.
Is dat klikken?
Marion.

sterredag schreef:Ik snap eerlijk gezegd ook niet waarom er nou hondenbelasting betaald moet worden. Aangezien je het idd ook moet betalen als je hond niet eens buiten zijn ding doet maar bijvoorbeeld op een kattenbak.
Omdat hondenbelasting een heffing is die een gemeente "mag" heffen (naar eigen inzien). Komt van meer dan honderd jaar terug, maar veel gemeenten gebruiken het nog als melkkoe. En de hondenbelasting gaat dan in de pot algemene middelen waar de speeltuintjes van onderhouden worden.

Ik betaal gewoon braaf hoor, ondanks de zeer weinige legale losloopplekken voor de honden. Ik laat ze ook gewoon loslopen op plekken waar ze geen overlast bezorgen. Een boete is dan ook prima.
Maar op dat miniscule veldje (niet omheind) vlakbij ons, weiger ik dus ook om de stront op te ruimen. Ik heb wel intens meelij met de mannen van de groen-dienst die dan eerst de bladeren moeten opharken daar, voordat de stront-opruim-machine er komt. Maar goed, dat is het gemeente-beleid. En meer dan een kopje koffie met een koek kan ik de mannen dan niet aanbieden.
sTefaniA
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer

Ongelezen bericht door sTefaniA »

marian* schreef:
lieke schreef: Nou ja, klikken is misschien niet zo mooi, maar wat ik net al aanhaalde, het wordt wel in de hand gewerkt doordat mensen direct vreselijk agressief reageren als ze er op aangesproken worden. En als jij voor de zoveelste keer je 4-jarige onder de hondenpoep uit het buurtspeeltuintje ziet komen, ja dan kan ik me toch voorstellen dat je (al dan niet anoniem) een kliklijn belt.
Heb je helemaal gelijk in en ik kan me goed voorstellen dat je de zoveelste keer dat je kind onder de poep thuis komt hartstikke kwaad bent.Het is ook vies.
Maar ik hou ook niet van geklik :19:
Dus, wat zou jij dan aanraden ipv het te melden? Je kan er wel wat van zeggen maar als ze gewoon vrolijk verder gaan, moet je het dan zelf maar opruimen ofzo :19:
Afbeelding
sterredag
Zeer actief

Marion. schreef: Omdat hondenbelasting een heffing is die een gemeente "mag" heffen (naar eigen inzien). Komt van meer dan honderd jaar terug, maar veel gemeenten gebruiken het nog als melkkoe..
Wat was honder jaar geleden de reden dan?
Marion.

sterredag schreef:
Marion. schreef: Omdat hondenbelasting een heffing is die een gemeente "mag" heffen (naar eigen inzien). Komt van meer dan honderd jaar terug, maar veel gemeenten gebruiken het nog als melkkoe..
Wat was honder jaar geleden de reden dan?
Dat honden de kaas-karren enzo trokken. Dat ze door de straten liepen.
Reny
Zeer actief

Het stamt uit de tijd dat de hondenkar gebruikt werd als transportmiddel voor de armen, terwijl de rijkeren het paard en wagen als vervoer gebruikten. Al sinds de Middeleeuwen wordt hondenbelasting geheven. Het werd ingevoerd om de overlast van honden en de verspreiding van hondsdolheid tegen te gaan. De overheid zag er tevens een middel in om transportbelasting te kunnen heffen. Het is niet bekend of het belastinggeld vervolgens ook in het toenmalig vervoer of wegenstelsel geïnvesteerd werd (d.i. een bestemmingsheffing).
bron: kassa
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”