Ja precies, hopeloos is dat. Wel prachtig zolang ze jong zijn en goed gezond, want ik heb wat genoten van haar sprongen en enthousiasme, maar met slechte heupen slaat het genieten al snel om in bezorgdheid. Soms maakt ze slidings als ze een bal wil vangen, vreselijk :N: Dan denk ik regelmatig 'en nu is het echt einde verhaal met Kaya'. Ze valt ook veel sneller nu, haar poten houden het niet meer allemaal.Cash schreef:Kaya klinkt als Hera. Die kan ook niks normaal doen.Caro. schreef:Als je constant pijnstilling geeft, dan bouwt dat ook een bepaalde spiegel op in het bloed. Daar zou ik eerder voor kiezen gezien de situatie dan soms pijnstilling geven.
Ik weet niet of het dan 'snel afgelopen' is: Kaya zit zeker al 4 jaar op dagelijks pijnstilling. Ze heeft op de volle dosis gestaan (Previcox) en vorig jaar zowaar naar 1/4 dosis. Helaas nu weer verhoogd omdat ze ook zo mank is als wat![]()
Bij Kaya kies ik voor een middenweg, die is ook gek op apporteren, stokken, ballen, zwemmen (maar niet gewoon zwemmen maar jumpen vanaf de hoogste plekken met enorme plonsen, klauteren, door het riet heen, enz. enz.). Ze mag het allemaal, maar met mate. In plaats van een uur, laat ik het haar nu bv 10 minuten doen. Dan heeft ze er ook last van hoor, maar bij een uur kan ik haar volgens mij direct wegbrengen.
En verder is het dus 'gewoon' wandelen.
Afijn, ik zou haar dagelijks pijnstilling geven en bv beginnen met de halve dosis van wat ze mag en eens kijken wat dit doet als je het dagelijks geeft.
Hera zal ook nooit rustig een sloot inspringen, nee dat moet met een flinke afzet , kop omlaag zodat die onder water komt en dan zo hard mogelijk neerkomen op het water.![]()
Zelfs bij het meertje hier vlakbij presteert ze het om met een snoekduik erin te springen terwijl het daar dus gewoon heel mooi afloopt. Ze neemt een aanloop, rent het water in en na een paar meters in het water maakt ze een enorme sprong.
Meid.... geniet met mate zou ik zeggen (net als van de alcohol
Kies een tussenweg en wandel ook niet de ene dag 3 uur en de andere dag een half uur. Alles zo gelijkmatig mogelijk en geen enorme uitschieters maken.