Hij is ook gebeten door een teckel, Engelse Bulldog en vast nog wel veeeeeeeeeeel meer. Hoort bij het vak.Wil de hond schreef:Jeempie,bennie schreef:Ah kijk ik heb het filmpje gevonden.
Cesar wordt er inderdaad gebeten..
Is Cesar wel eens gebeten en heb jij daar een filmpje van kunnen vinden?
Wat geweldig joh!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Petitie tégen Cesar Milan
Moderator: moderatorteam
-
Neeltje
Re: Petitie tégen Cesar Milan
- sterredag
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): jack russell x boerenfox
- Aantal honden: 1
Ik heb laatst ook een aflevering gezien waarin hij gebeten werd, was met een kleinere hond die de ene huisbewoner adoreerde en de andere beet. Als een hond al dit gedrag vertoond, en ook weet dat positief/belonen wel tijd kost... kan je toch niet gewoon het bijten toelaten? En de hond bijt al, dus niet gek dat tie het weer doet. En ik denk dat je dan met je stem alleen er ook niet komt.Wil de hond schreef:Jeempie,bennie schreef:Ah kijk ik heb het filmpje gevonden.
Wat geweldig joh!
Zou dan wel graag willen lezen hoe je hond dat al bijt met positief/belonen weer wilt trainen zonder het risico te lopen dat het weer bijt.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
En wat probeer je nu te zeggen? Wellicht moet je ook even lezen wat ik schrijf? Ik snap je hele reactie niet.Wil de hond schreef:Jeempie,bennie schreef:Ah kijk ik heb het filmpje gevonden.
Cesar wordt er inderdaad gebeten, let wel, de eigenaren van Shadow zijn naar Cesar toe gegaan omdat de hond zich al zo gedroeg. Dit is echter wel typisch gedrag dat kan ontstaan wanneer mensen Cesar thuis na gaan doen. Het redirectie gedrag dat deze hond vertoont lijkt door z'n baasjes aangeleerd!
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om de vertrouwensband te herstellen, ipv de hond dusdanig te corrigeren dat hij het opgeeft.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Wat geweldig joh!
Laatst gewijzigd door bennie op 10 feb 2011 18:24, 2 keer totaal gewijzigd.
- bennie
- Zeer actief
Mijn voorbeeld illustreert wat er zoal ontstaat wanneer mensen thuis uitproberen wat ze op tv zien, het was niet zozeer als illustratie bedoelt van de werkwijze van CMsterredag schreef:Ik heb laatst ook een aflevering gezien waarin hij gebeten werd, was met een kleinere hond die de ene huisbewoner adoreerde en de andere beet. Als een hond al dit gedrag vertoond, en ook weet dat positief/belonen wel tijd kost... kan je toch niet gewoon het bijten toelaten? En de hond bijt al, dus niet gek dat tie het weer doet. En ik denk dat je dan met je stem alleen er ook niet komt.Wil de hond schreef:Jeempie,bennie schreef:Ah kijk ik heb het filmpje gevonden.
Wat geweldig joh!
Zou dan wel graag willen lezen hoe je hond dat al bijt met positief/belonen weer wilt trainen zonder het risico te lopen dat het weer bijt.
Het lastige is dat de hond meteen probeert te bijten wanneer je aandacht vraagt. Wat je kunt doen in zo'n geval is bv dat de instructeur met een andere hond op ruime afstand stuurt (het baasje houdt dus alleen de hond aan de lijn en doet verder niets, geen aandacht vragen, niet corrigeren en niet belonen), neem dan geen border collie zoals in dit filmpje die heeft veel te veel eye. Maar een rustige hond die de betreffende hond negeert. Op het moment dat Shadow goed reageert, loopt de instructeur met de andere hond acuut weg, zo worden de correcte signalen beloond volgens negatieve bekrachtiging, hetzelfde mechanisme dat voor dit gedrag heeft gezorgd, dus voldoende sterk om het ook weer op te heffen. Uiteraard is het zaak om de afstand goed in te schatten en dit een aantal malen te herhalen, tot dat er een afstand is bereikt die werkbaar is in de praktijk. Daarnaast moeten de baasjes dan veel oefeningen doen om de band te versterken, een hele bekende en eenvoudige oefening is bv om samen snoepjes tussen struiken te zoeken die je er eerst neer hebt gegooid. Je wijst hierbij de snoepjes aan en stimuleert de hond zelf verder te zoeken.
Laatst gewijzigd door bennie op 10 feb 2011 18:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
eensGos schreef:In een training waarin de sterke driften van de hond worden aangesproken, ligt dat anders en komt er altijd een moment dat, ondanks dat je de basis goed aanleert in lagere drift, geen enkele beloning opkan, op dat moment, tegen zijn instinct. En op dat punt grijp je dan kortstondig in zodat je het kunt doorbreken, waarbij je de hond de kans geeft om onmiddelijk daarop op een andere manier zijn natuurlijke drift te bevredigen. De frustratie komt als je alleen doorbreekt, maar geen bevredigend alternatief geeft. Als de hond het snapt, zie je geen frustratie maar een zekere hond. Als de hond het niet snapt omdat je het zelf niet goed duidelijk hebt gemaakt, krijg je wel wat jij schetst, denk ik (dat zie ik ook wel eens, helaas). Het is niet gemakkelijk om dat goed te doen, het kost veel denkwerk en constante reflectie over wat je ziet, wat je zelf doet, en hoe je hond zou kunnen reageren op x en y,etc. Dus ik begrijp ook wel dat Truus doorsnee daar beter niet aan kan beginnen, maar hoe jij het stelt is mij te zwart.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Op de vraag wat ik hard vind tegen een hond, is mijn antwoord de TT en de prikband, dat vind ik zonder meer harde correctiemiddelen (naast uiteraard nog veel meer zoals schoppen en slaan). Maar ik gebruik ze wel zelf. Allebei. Maar zeker niet bij al mijn honden, slechts bij bepaalde uitermate harde honden. En dan alleen als het noodzakelijk is ivm het werk, of uiterst gevaarlijk situaties.
Wat ik echter niet snap, hoe mensen het hier steeds hebben over inzet van dit soort correctie-materialen bij "bijtende" honden.
Want van één ding ben ik 300% overtuigd, dat het juist bij dat soort problemen in ieder geval niets bijdraagt aan een oplossing.
Wat ik echter niet snap, hoe mensen het hier steeds hebben over inzet van dit soort correctie-materialen bij "bijtende" honden.
Want van één ding ben ik 300% overtuigd, dat het juist bij dat soort problemen in ieder geval niets bijdraagt aan een oplossing.
Laatst gewijzigd door Budkes op 10 feb 2011 18:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Gr. Aniek

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
chrico schreef:Ik denk dat het uitgangspunt van niemand hier op het forum corrigeren is, daar zijn de meeste te gek voor op hun hond. Maar soms ontkom je er niet aan en dat zal bij de ene hond eerder zijn en bij de ander later. Daarbij ga ik ook uit van een stemcorrectie want ook dat is een correctie.
Als het om mijn eigen honden zou gaan weet ik van te voren al wat te doen en met een ander hond zal ik hem tegenhouden en voorkomen dat hij uithaald door hem aan de riem terug naar mij te halen zodat mensen gewoon voorbij kunnen als ik te laat ben geweest met reageren voordat hij uithaalde.
Om de hond in het filmpje moesten wij lachen. Waarom, omdat dit zo bekend gedrag is dat niet elke hond zich zomaar even door iemand laat corrigeren. Maar deze hond, en daar ben ik van overtuigt, had zich ook omgedraaid en de aanval ingezet op het moment dat hij alleen maar tegengehouden zou worden door de riem. Die weet drommelsgoed dat het het lijntje is wat hem tegenhoud naar de ander te gaan. Daar hoefde het tikje (want een schop is het niet in mijn ogen) niet eens voor gegeven te worden.
precies... ik ga niet voor mn lol corrigeren... dan is het ook echt nodig... en ja ik heb honden waarbij dat nodig is, honden die van 0 naar 1000 gaan in een nanoseconde... daar heb ik voor gekozen daar train ik ook mee en daar ontkom je er dus ook niet aan dat ze in drift gaan staan ook al train je met rust.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Maar als je een hond hebt die daar neit op reageert, die compleet uit zn pannetje gaat? En je kunt nooit altijd iets voorkomen, zelfs met Xantos waarmee ik echt ogen van voor en achter had, stond er soms ineens een hond voor hem waar ik nog steeds geen idee had waar hij vandaan kon komen met water en een hek aan beide zijden...Dog Basic schreef:Misschien het uitval moment voor zijn................. De hond laat (met een beetje geluk) met zijn lichaamstaal al zien hoe zijn reactie op die andere hond zou kunnen worden............chrico schreef:Ik vraag mij af als ik dit lees hoe er gereageerd word als je met een hond (die van het neefje van je tante die je toevallig een keer uitlaat) aan de riem loopt, hij uit wil vallen naar een ander en jij een correctie geeft aan een gewone halsband en je hond reageerd de frustratie op jou af. Ga je dan plat op de grond liggen en tover je een koekje tevoorschijn en zegt heel zacht en kalm, rustig maar schatje (ondertussen de pijn verbijtend omdat zijn tanden in je staan), neem een koekje of ga je zorgen dat de hond onder controle staat en zijn tanden niet in je zet door hem aan de riem op afstand te houden?Belle schreef:
Dit is precies hoe ik erover denk.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik niet, hoe had je dit even anders op willen lossen als jij in zo'n situatie staat?bennie schreef:Ah kijk ik heb het filmpje gevonden.
Cesar wordt er inderdaad gebeten, let wel, de eigenaren van Shadow zijn naar Cesar toe gegaan omdat de hond zich al zo gedroeg. Dit is echter wel typisch gedrag dat kan ontstaan wanneer mensen Cesar thuis na gaan doen. Het redirectie gedrag dat deze hond vertoont lijkt door z'n baasjes aangeleerd!
Persoonlijk zou ik er voor kiezen om de vertrouwensband te herstellen, ipv de hond dusdanig te corrigeren dat hij het opgeeft.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja precies, dat hoort erbij....dat weet hij ook en dat zegt hij ook... niks mis mee hoor... de meeste trainers zijn weleens gebeten... door schade en schande wordt men wijs.,Neeltje schreef:Hij is ook gebeten door een teckel, Engelse Bulldog en vast nog wel veeeeeeeeeeel meer. Hoort bij het vak.Wil de hond schreef:Jeempie,bennie schreef:Ah kijk ik heb het filmpje gevonden.
Wat geweldig joh!

- bennie
- Zeer actief
Dat zie je drie euh oh zes posts terug vanzelf staan als je even verder bent met bijlezenmalinois schreef:Ik niet, hoe had je dit even anders op willen lossen als jij in zo'n situatie staat?bennie schreef:Ah kijk ik heb het filmpje gevonden.
PS wat bedoel je met 'ik niet'?
- Dog Basic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler
- Contacteer:
Dan ga ik ergens wandelen waar ik geen hond tegen kommalinois schreef:Maar als je een hond hebt die daar neit op reageert, die compleet uit zn pannetje gaat? En je kunt nooit altijd iets voorkomen, zelfs met Xantos waarmee ik echt ogen van voor en achter had, stond er soms ineens een hond voor hem waar ik nog steeds geen idee had waar hij vandaan kon komen met water en een hek aan beide zijden...Dog Basic schreef:Misschien het uitval moment voor zijn................. De hond laat (met een beetje geluk) met zijn lichaamstaal al zien hoe zijn reactie op die andere hond zou kunnen worden............chrico schreef: Ik vraag mij af als ik dit lees hoe er gereageerd word als je met een hond (die van het neefje van je tante die je toevallig een keer uitlaat) aan de riem loopt, hij uit wil vallen naar een ander en jij een correctie geeft aan een gewone halsband en je hond reageerd de frustratie op jou af. Ga je dan plat op de grond liggen en tover je een koekje tevoorschijn en zegt heel zacht en kalm, rustig maar schatje (ondertussen de pijn verbijtend omdat zijn tanden in je staan), neem een koekje of ga je zorgen dat de hond onder controle staat en zijn tanden niet in je zet door hem aan de riem op afstand te houden?
Wanneer mensen hun intelligentie gebruiken,
hoeven zij zich niet als een beest te gedragen. (Hermina Stout)
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
het kan wel helpen omdat dit je zekerheid geeft... ik weet niet hoe ik het moet uitleggen, soms voelt iemand zich beter/sterker door bijv. een prikker te gebruiken in een bepaalde situatie simpelweg omdat dit al een keer geholpen heeft (bij een vorige hond of wat dan ook)Budkes schreef:Op de vraag wat ik hard vind tegen een hond, is mijn antwoord de TT en de prikband, dat vind ik zonder meer harde correctiemiddelen (naast uiteraard nog veel meer zoals schoppen en slaan). Maar ik gebruik ze wel zelf. Allebei. Maar zeker niet bij al mijn honden, slechts bij bepaalde uitermate harde honden. En dan alleen als het noodzakelijk is ivm het werk, of uiterst gevaarlijk situaties.
Ik heb het zelf soms ook weleens hoor, en dat gaat het totaal niet over correcties ermee, puur de ervaring van... hoop dat je een beetje snapt wat ik bedoel.
bijv. ik heb Xito de eerste weken bij Xavi (zeker toen Xantos er nog was) met een muilkorf om laten lopen. Xito is absoluut geen knokker, toch voelde ik me niet lekker met hem in die toestand (druk, stress etc. je kent het verhaal van Xantos en Xito wellicht wel) bij Xavi te laten zonder korf....
De korf gaf mij de zekerheid om lekker met ze te gaan wandelen zonder mijn angst voor een bijtende Xito naar Xavi... wellicht had hij het nooit gedaan geen idee, maar ik voelde me er niet fijn bij... nu loopt hij al maanden zonder korf bij die kleine en er is totaal geen probleem, mede omdat ik mij nu inmiddels veel zekerder hierover voel. Dit kun je ook met trainingsmiddelen hebben en waarschijnlijk gebruikt hij daarom deze ook bij de honden, aangezien de baas deze gebruikt en zich er zeker bij voelt.

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja dat deed ik ook, en ook daar kan het voorkomen, je kunt het simpelweg nooit 100% voorkomen, zelfs in gebieden waar het verboden voor honden was kwam je ze tegenDog Basic schreef:
Dan ga ik ergens wandelen waar ik geen hond tegen kom
Dus wat doe je dan dat is mijn vraag? Hoe reageer je daar dan op?

- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik niet bedoel ik mee ik corrigeer wel op dat moment dat ik zo sta, dat bedoel ikbennie schreef:Dat zie je drie euh oh zes posts terug vanzelf staan als je even verder bent met bijlezenmalinois schreef:Ik niet, hoe had je dit even anders op willen lossen als jij in zo'n situatie staat?bennie schreef:Ah kijk ik heb het filmpje gevonden.
" onclick="window.open(this.href);return false;.

- Dog Basic
- Zeer actief
- Contacteer:
Als ik werkelijk zo'n probleem hond zou hebben, dan zou ik hond inladen en naar het veld rijden. Hier in de omgeving kan dat gemakkelijk en ik kom dan echt geen hond tegen.malinois schreef:tja dat deed ik ook, en ook daar kan het voorkomen, je kunt het simpelweg nooit 100% voorkomen, zelfs in gebieden waar het verboden voor honden was kwam je ze tegenDog Basic schreef:
Dan ga ik ergens wandelen waar ik geen hond tegen komEn ik heb echt jaren andere honden ontweken hoor...
Maar zou ik een hond tegen komen, dan ga ik direct de ander kant op..........
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
- bennie
- Zeer actief
Ah oke, dat had ik er zelf ook wel uit kunnen halen, maar zag het even niet.malinois schreef:Ik niet bedoel ik mee ik corrigeer wel op dat moment dat ik zo sta, dat bedoel ikbennie schreef:Dat zie je drie euh oh zes posts terug vanzelf staan als je even verder bent met bijlezenmalinois schreef:[..]
Ik niet, hoe had je dit even anders op willen lossen als jij in zo'n situatie staat?.
Het is je goed recht om dat zo te doen, zolang het maar niet de keuze is omdat het niet anders kan
In voorkomend geval vind ik het overigens niet eerlijk naar de hond om de hond te straffen voor wat z'n baas heeft aangericht, maar dat terzijde. De geschetste werkwijze gebaseerd op negatieve bekrachtiging spreekt mij persoonlijk daarom meer aan (in de praktijk leidt dat overigens ook tot snel succes).
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
- bennie
- Zeer actief
En wanneer je direct de andere kant op loopt omdat je hond als een achterlijke tekeer gaat is dat dus negatieve bekrachtiging en zal je hond dat gedrag als zeer succesvol ervaren...Dog Basic schreef:Als ik werkelijk zo'n probleem hond zou hebben, dan zou ik hond inladen en naar het veld rijden. Hier in de omgeving kan dat gemakkelijk en ik kom dan echt geen hond tegen.malinois schreef:tja dat deed ik ook, en ook daar kan het voorkomen, je kunt het simpelweg nooit 100% voorkomen, zelfs in gebieden waar het verboden voor honden was kwam je ze tegenDog Basic schreef:
Dan ga ik ergens wandelen waar ik geen hond tegen komEn ik heb echt jaren andere honden ontweken hoor...
- Dog Basic
- Zeer actief
- Contacteer:
Tsja, ik ga niet wachten tot de hond als een achterlijke tekeer gaat. In de geschetste situatie die jij omschrijft, zal ik de hond dan ook niet brengen. Met zo'n hond zou ik naar het buiten gebied gaanbennie schreef:En wanneer je direct de andere kant op loopt omdat je hond als een achterlijke tekeer gaat is dat dus negatieve bekrachtiging en zal je hond dat gedrag als zeer succesvol ervaren...Dog Basic schreef:Als ik werkelijk zo'n probleem hond zou hebben, dan zou ik hond inladen en naar het veld rijden. Hier in de omgeving kan dat gemakkelijk en ik kom dan echt geen hond tegen.malinois schreef: tja dat deed ik ook, en ook daar kan het voorkomen, je kunt het simpelweg nooit 100% voorkomen, zelfs in gebieden waar het verboden voor honden was kwam je ze tegenEn ik heb echt jaren andere honden ontweken hoor...
Ik voorkom graag en leer de honden liever hoe ze met een situatie om moeten gaan. Kan ik dit niet voldoende garanderen, dan zal ik het niet doen. Stapje voor stapje opbouwen en uitbouwen.
Geloof me, ik heb genoeg ervaring opgedaan met mijn voormalige erfhonden....
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
- Roompie
- Zeer actief
Maar hoe wil je dan je hond leren normaal te doen bij het zien van andere honden? Als jij ze allemaal ontwijkt?

- twinkeltje
- moderator
- Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
- Aantal honden: 2
- Roompie
- Zeer actief
Ze gaat naar buitengebieden en ontwijkt andere honden dus en gaat dan oefeningen doen.. welke oefeningen kun je doen om je hond te leren niet uit te vallen naar andere honden als je daar geen andere hond voor gebruikt?
Ik zal wel blond zijn maar ik snap e,m ff niet..

- bennie
- Zeer actief
In het 'wild' ben je gedwongen een controleerbare situatie te scheppen waarbij je soms er niet onderuit komt dat je hond negatief bekrachtigd wordt, waardoor het gedrag verergerd.Onyx schreef:Ze gaat naar buitengebieden en ontwijkt andere honden dus en gaat dan oefeningen doen.. welke oefeningen kun je doen om je hond te leren niet uit te vallen naar andere honden als je daar geen andere hond voor gebruikt?
Bij oefeningen kun je echter een controleerbare situatie creeeren, waarbij je dat uitsluit. Een voorbeeld daarvan vind je in een van mijn eerdere posts op de vorige pagina.
Ik heb overigens ook erg benieuwd hoe Dog Basics dat aan zou pakken.
- Dog Basic
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik geloof dat je niet alles gelezen hebt. Ik train in beheersbare stituatiesOnyx schreef:Maar hoe wil je dan je hond leren normaal te doen bij het zien van andere honden? Als jij ze allemaal ontwijkt?
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
- bennie
- Zeer actief
Oh ik ken je ervaring wel hoor, daarom verbaasde me het enigszins, maar nu begrijp ik het weerDog Basic schreef:Tsja, ik ga niet wachten tot de hond als een achterlijke tekeer gaat. In de geschetste situatie die jij omschrijft, zal ik de hond dan ook niet brengen. Met zo'n hond zou ik naar het buiten gebied gaanbennie schreef:En wanneer je direct de andere kant op loopt omdat je hond als een achterlijke tekeer gaat is dat dus negatieve bekrachtiging en zal je hond dat gedrag als zeer succesvol ervaren...Dog Basic schreef:[..]
Als ik werkelijk zo'n probleem hond zou hebben, dan zou ik hond inladen en naar het veld rijden. Hier in de omgeving kan dat gemakkelijk en ik kom dan echt geen hond tegen.
Maar zou ik een hond tegen komen, dan ga ik direct de ander kant op........... En hiernaast trainings momenten opzetten waarin ik kan oefenen.
Ik voorkom graag en leer de honden liever hoe ze met een situatie om moeten gaan. Kan ik dit niet voldoende garanderen, dan zal ik het niet doen. Stapje voor stapje opbouwen en uitbouwen.
Geloof me, ik heb genoeg ervaring opgedaan met mijn voormalige erfhonden....
- Roompie
- Zeer actief
Jawel, ik heb wel alles gelezen. Daarom mijn blond opmerkingDog Basic schreef:Ik geloof dat je niet alles gelezen hebt. Ik train in beheersbare stituatiesOnyx schreef:Maar hoe wil je dan je hond leren normaal te doen bij het zien van andere honden? Als jij ze allemaal ontwijkt?
Dus je zet een situatie op met een paar andere honden. Zijn die honden dan allemaal even gehoorzaam en makkelijk of train je ook met honden die ook uitvallen zodat je een realistischer beeld hebt.
Ik vraag dit puur uit belangstelling hoor (en nieuwsgierigheid).

- Dog Basic
- Zeer actief
- Contacteer:
In een grove lijn gezegd. Ik wil dat de hond zelf leert kiezen tussen een onprettig gevoel ( het kijken naar de andere hond ) en een prettig gevoel te ervaren wanneer hij zich op zijn eigenaar richt. Dit alles vanuit wat de hond aankan.bennie schreef:In het 'wild' ben je gedwongen een controleerbare situatie te scheppen waarbij je soms er niet onderuit komt dat je hond negatief bekrachtigd wordt, waardoor het gedrag verergerd.Onyx schreef:Ze gaat naar buitengebieden en ontwijkt andere honden dus en gaat dan oefeningen doen.. welke oefeningen kun je doen om je hond te leren niet uit te vallen naar andere honden als je daar geen andere hond voor gebruikt?
Bij oefeningen kun je echter een controleerbare situatie creeeren, waarbij je dat uitsluit. Een voorbeeld daarvan vind je in een van mijn eerdere posts op de vorige pagina.
Ik heb overigens ook erg benieuwd hoe Dog Basics dat aan zou pakken.
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
- Dog Basic
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorry, stukje tekst vergetenOnyx schreef:Ze gaat naar buitengebieden en ontwijkt andere honden dus en gaat dan oefeningen doen.. welke oefeningen kun je doen om je hond te leren niet uit te vallen naar andere honden als je daar geen andere hond voor gebruikt?
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
- Dog Basic
- Zeer actief
- Contacteer:
Deze vat ik even niet. Hoe bedoel je een realistischer beeld?Onyx schreef:Jawel, ik heb wel alles gelezen. Daarom mijn blond opmerkingDog Basic schreef:Ik geloof dat je niet alles gelezen hebt. Ik train in beheersbare stituatiesOnyx schreef:Maar hoe wil je dan je hond leren normaal te doen bij het zien van andere honden? Als jij ze allemaal ontwijkt?![]()
Dus je zet een situatie op met een paar andere honden. Zijn die honden dan allemaal even gehoorzaam en makkelijk of train je ook met honden die ook uitvallen zodat je een realistischer beeld hebt.
Ik vraag dit puur uit belangstelling hoor (en nieuwsgierigheid).
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl
www.dogbasic.nl
www.abc-training.nl
www.cirkeltraining.nl