Stront lag voorheen ook idd in mijn voortuin, nu vaak hopen bij de heg en op de stoep, alsof ik mijn honden hier laat schijten

zijn kleine drollen soms maar ik denk moet dat nou, op de stoep bij mijn heg, ruim het op.
En ik heb links een schutting en voor een deel hekwerk, daar komt niets doorheen. daaraan sluit een hegje, dat de hoek omloopt, aan de onderkant kunnen daar hondjes doorheen, en Bluf in snelheid kan er ook doorheen schieten.
Ik heb gister ondervonden dat een tsjitshou of hoe je het schrijft er met gemak doorheen kan, gebeurde gister toen ze achter mijn kat aanging

(had haar zelf aan de lijn, want eigenaar wilde zien in hoeverre ze de baas zou missen als er afleiding was (paco de kat van mij was al een paar keer blijven zitten en daagde wat uit ook) ze schoot zo onder de heg door met de flex die kleine draak
Maar goed er zijn ook wat reutjes van haar formaat die dus ook briesend die van mij willen uitdagen en aanvallen en die lopen ook los, ook in de zomer als ik lekker voor in de tuin zit. pas geleden schoot er ook 1 via de zijkant de tuin in net toen ik ze uit ging laten, ik kon ze als de wiedeweerga terug de trap op roepen.
Maar in die gevallen heb ik zoiets van hou ze lekker aan de lijn, kan in de zomer ook al niet relaxed zitten buiten als die honden zo via de heg de tuin inrennen.
ps. ja ik ga ook die kant binnenkort aftimmeren zodat andere honden ook aan die kant er niet in kunnen.. maar eigenlijk is het van de zotte vind ik omdat anderen de honden niet vasthouden, of los en niet onder controle hebben dat je zelf maar continue je maatregelen moet treffen.
En zoals Samantha doet, toppie, zo deed ik het ook altijd, even hond naast me of bij me roepen ook al weet ik dat hij niet op anderen afgaat.
Maar tegenwoordig moet je maar gokken of de honden te vertrouwen zijn vaak ook laatste rondje dat mensen denken "kom toch niemand tegen", en teveel keren dat een hond dus wel even niet lief komt buurten op plekken waar zowiezo aanlijnplicht is, binnen de bebouwde kom dus hier.