Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loslopende honden op straat/in de wijk

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Loslopende honden op straat/in de wijk

Ongelezen bericht door lieke »

fenneke schreef:ik erger mij aan loslopende honden in de wijk

buiten het dorp heb ik er niets op tegen :wink:

loslopende honden poepen waar ze maar willen, op stoepen, in tuinen op kinderspeelplaatsen

en juist daar komt dan de ergenis van andere mensen vandaan over hondenpoep

en als ze op buster komen afrennen en om ons heen draaien vind ik ook erg vervelend

de km die ik moet lopen --en dus andere wijkbewoners ook--om buiten het dorp op de es te komen kan buster best aangelijnd :mrgreen:
Maar als de loslopende hond in kwestie nou gewoon zijn/haar eigen ding doet, andere mensen/honden niet lastig valt (nou ja, Lyndie wil wel eens een knuffel halen bij passanten :oeps: ) én de eigenaar zorgt ervoor dat de hond niet in speeltuinen of op de stoep poept, is er toch geen probleem?

Ik zie trouwens zát mensen die hun aangelijnde hond rustig in de tuin van een ander of op straat laten poepen :roll: .
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door fenneke »

ja daar kun je wel gelijk aan hebben :engel:

alleen die mensen wonen hier niet :mrgreen:

wel die mensen doe ook hun aangelijnde hond overal laten poepen :M:

en dat snap ik dus echt niet, heb altijd zakjes bij mij dus als het ongelegen valt ruim ik op
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Ik heb er ook niet zo'n moeite mee, mits de hond goed luistert en niet zomaar overal op af stormt.

Loekie loopt hier in de buurt ook bijna altijd los, maar als er iemand anders met een hond aankomt roep ik hem altijd bij me, en doe hem aan de lijn, omdat ik weet dat ie soms een ouwe mopperkont kan zijn.

Nou snap ik wel dat dit in mijn rustige wijkje waar nauwelijks verkeer rijdt heel anders is dan in een grote stad of, zoals hierboven al beschreven werd, een drukke winkelstraat. Daar zou ik Loekie dan weer niet los laten lopen!

En....aangelijnd of niet; poepen in andermans tuin of iets dergelijks vind ik ook not done! Ruim het dan idd even op!
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Het zal mij een zorg zijn of iemand z'n hond los of vast heeft in de wijk. Zolang de honden maar niet komen buurten bij mijn aangelijnde honden :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Op zich heb ik niets tegen loslopende honden in de woonwijk, als ze maar onder appèl staan.

Bij mij in de buurt loopt een man met een oud duitse herder, volgens mij hebben die baasjes geen riem, want het beest loopt altijd los. De man die erbij hoort loopt altijd te smssen, en die duitse herder probeert altijd als het baasje niet kijkt mijn hond te grazen te nemen :ugh: .

Ook loopt er een berner sennenhond die altijd los loopt. Volgens zijn baasje is de hond 'bang voor riemen', dus hij snapt het ook niet als een andere hond aangelijnd loopt en gaat daar dan naar grommen en blaffen. Mijn hond pikt het niet als er naar hem gegromd wordt, dus dan heb ik ineens een uitvallende hond aan de lijn... :ugh: .

Er zijn ook baasjes die het wel kunnen hoor, maar deze twee vind ik hoogst irritant :S: .
Afbeelding
Iedere dag feest!
Jackira
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Jackira »

ALs de loslopende hond gewoon bij de baas blijft vind ik het geen probleem. Maar loslopend komen buurten terwijl die van mij aan de lijn zijn stel ik niet op prijs.

Er komt hier regelmatig iemand op bezoek bij haar moeder in de flat hier tegenover. Ze heeft een leuke hond die blijkbaar in het drukke verkeer hier in Den Haag toch los mee kan naast de fiets. Dat houdt wel in dat ze soms zelf de hoek al om is en dat de hond nog ergens waar ze er geen zicht op heeft loopt te snuffelen. In mijn voortuin bijvoorbeeld waar ik een blokhut met konijnen heb staan. Die schieten dan helemaal in de stress van die hond ineens. Ook heb ik er al een aanvaring mee gehad toen ik net met Buck de deur uit liep (aangelijnd) en die hond ineens voor onze deur stond in de voortuin. Baasje nergens te bekennen.

En een keer toen we buiten liepen dat de hond aan Buck ging snuffelen toen hij aan de riem liep. Ik ben naar haar toegegaan toen ik zonder honden liep en haar weer voorbij zag komen. "o, bijtie dan?" was de vraag toen ik vertelde dat mijn honden dat niet zo goed konden hebben. Ja mevrouw hij bijt. Ik baal er echt van om dat te moeten zeggen, want uiteraard laat ik hem niet bijten. Maar anders dringt het blijkbaar niet door. Niet dat het heeft geholpen trouwens. :wink:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Cash schreef:
samantha! schreef:Ik vind het ook geen probleem als de honden inderdaad maar goed luisteren en niemand lastig vallen.

Macho loopt ook bijna altijd los maar hij gaat niet op andere mensen of honden af en als ik mensen met hond tegenkom roep ik hem sowieso altijd even bij me, al is het maar om de eigenaar van de andere hond gerust te stellen.
Dat bij je roepen is wel heel fijn voor iemand die loopt met een agressieve hond.
Als ik met hera loop en ik zie een loslopende hond dan weet ik niet of die hond wel of niet op ons af zal komen.
Erg vervelend want vaak als ik zoiets zie draai ik om of ga een zijpad in. Te vaak meegemaakt namelijk dat zo'n loslopende hond toch even kwam buurten.

Hier in de wijk loopt ook een vrouw met een klein mormeltje. Altijd los. Dan kom ik eraan lopen met Cash en dan zit ze maar "niet doen he! denk erom he! nee!! kom hierr!". En dat moet ik dan passeren.... En met Cash is er niks aan de hand maar met Hera is dat echt geen pretje en loop je op je tenen langs zo'n hond.
Ik snap daar dus niks van, lijn zo'n hond gewoon aan als je niet zeker bent dat hij luisterd.

Kimba liep ook altijd overal los. Maar die had 0 interesse in andere honden/kidneren/mensen/andere dieren etc.
Ik riep haar ook wel bij mij als ik iemand tegenkwam met aangelijnde hond omdat ik zelf dus weet hoe vervelend het is als je niet weet hoe een loslopende vreemde hond gaat reageren.
Dat is inderdaad ook de reden dat ik Macho dan bij me roep.
Ik weet zelf namelijk wel zeker dat Macho nooit op die andere hond af zou gaan maar dat weet de eigenaar van de andere hond dus niet en ik kan me helemaal voorstellen dat die onzekerheid echt niet fijn is.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Denise. schreef:Ik vind het geen probleem mits de hond goed luistert en de eigenaar zijn/haar hond even bij zich roept als ik passeer :ok:
Loslopende honden die komen buurten en totaal niet luisteren daar heb ik een hekel aan.
Dit dus.
Hier is ook iemand die zijn 3 honden gewoon de deur uitzet zodat zij zichzelf buiten moeten vermaken. Die honden lopen los door de hele wijk (zonder eigenaar erbij) én zorgen voor levensgevaarlijke verkeerssituaties. En dan heb ik het nog niet eens over de poepoverlast en het geblaf van die beesten. Zoiets vind ik dus echt asociaal. Als je met elkaar rekening houdt heb ik geen moeite met loslopende honden.
Luna87
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Luna87 »

Daar heb ik geen problemen mee. Vind het prima, ook als ze lief komen buurten bij Luna, maar ze moeten wel luisteren.

Maar hier loopt 1 hond die Luna aanvalt als hij de kans krijgt en daar heb ik wel een hekel aan. Mijn vriend heeft al netjes een aantal keer aangegeven dat hun hond uuhh, niet zo lief is zeg maar, maar die mensen zijn zo dom als het achterend van een varken en laten hun kinderen van 6 tot 10 jaar lekker met dat hondje lopen. Los. :devil: Baasjes mogen blij zijn dat ik hem nog niet heb kunnen grijpen, dan lever ik het beest bij ze af en ga ik eens haarfijn uitleggen dat ik het niet meer accepteer dat dat #^%&&%$%$ beest op mijn Luna klapt.
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Hier loopt Zara ook bijna altijd los. Ze luisterd prima. Gaat sowieso niet op andere honden af. Ik laat haar los omdat het kan en het voor mij weer scheelt om met 1 (agressieve) hond aan de lijn te lopen. Plus ze is een mooie afleider voor andere buurtende honden, die ik niet bij Joey wil hebben.
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Mijn vorige hond liep altijd los. Meestal had ik niet eens een riem bij me. Maar die stond perfect onder appèl.
Ze wilde wel eens ergens gaan buurten, maar als het andere baasje dat niet leuk vond riep ik haar terug en ging ze naast me lopen.

Ik kwam wel eens een vrouw tegen met een bordertje, die wou echt graag spelen. Maar zijn vrouwtje wou dat niet hebben. Ik zei telkens dat het met mijn hond écht kon, dat het goed zou gaan, maar ze bleef bang. Tot op een dag tot haar doordrong dat mijn hond echt perfect onder appèl stond en het ineens wel mocht. Die twee zijn héle dikke vrienden geworden (en met die vrouw loop ik nog regelmatig samen).
Het bordertje mocht alleen los als mijn hond erbij was, en dan speelden ze echt verschrikkelijk leuk samen, ondanks het verschil in grootte. Ik heb van de laatste week dat mijn hond bij me was nog een hele mooie en lieve fotoreportage ingebonden gekregen, van die twee samen in het losloopgebied. Had zijn vrouwtje voor me gemaakt.

Loslopende honden die niet goed onder appèl staan zijn overigens inderdaad uitermate irritant.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Dondersteen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondjes

Ongelezen bericht door Dondersteen »

In wijk blijven ze altijd aangelijnd,

Krijgen jullie wel eens een bekeuring voor het los laten lopen van je hond(en).

Hier zijn ze in sommige wijken best wel streng.
Afbeelding
PattyB

Ongelezen bericht door PattyB »

Senna loopt over het algemeen los.
Als ik ook maar een andere hond bespeur gaat ze aan de lijn en dat gaat prima.

Ik zie er geen kwaad in als mensen hun honden los doen in de wijk, als de hond maar luistert en prima terug te roepen/aan te lijnen is.
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Ik krijg er de zenuwen van, zeker als ik met mijn hondagressieve gemuilkorfde hond loop.

T loopt maar over de stoep te vliegen, ver uit de buurt van de baas. En als je pech hebt steken ze nog over om naar jouw honden te vliegen
Als ik er eentje spot , dan draai ik linea recta om en ga een andere kant op.

De enige waarvan ik zeker weet dat hij bij de baas blijft is Joery , het yorkje die hier 10 huizen verderop woont.
Zn baasje zit in een scoot, maar hij is echt goed "gedrild " :mrgreen: , baasje heeft nl altijd duitse herders gehad en trainde er knpv mee.

De 2 jongsten lopen hier snachts ook wel eens los, maar dan wel strak aan de voet.
Op t p&p veldje mogen ze "vrij" , maar wel op t veldje blijven.

Snachts loopt hier echt niemand , behalve ik en de ronde is dan het p&p rondje dus niet zo heel ver. Dan kan t wel vind ik.
Maar er gaat altijd een riem mee, en ze gaan appart. Dan kan ik alle aandacht bij ze houden.

Ze mogen niet naar mensen, en zie ik die dan lijn ik ze meteen aan
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Hier in de woonwijk is bij in de straat het losloopgebied :19: (een srook groen tussen fiets/wandelpad en de 30 km straat waar weinig mensen 30 km rijden :boos: )
Een van de losloopgebieden waar Bob aan de riem zit, aangezien de buurtkatten veel leuker zijn dan dat ik ben :ugh:
En de groeten van de mannen :zwaai
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik zie het nut er niet van om een hond op de straat los te laten lopen. Ergeren doe ik me er niet aan, maar echt netjes vind ik het niet. Je kan niet van afstandje zien of de hond je negeert of opeens met passeren denkt "hallooootjes :cheer: ". Als de hond goed luistert, waarom niet gewoon de lijn eraan houden?
Perry en Noah

Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

duitse herder schreef:Ik zie het nut er niet van om een hond op de straat los te laten lopen. Ergeren doe ik me er niet aan, maar echt netjes vind ik het niet. Je kan niet van afstandje zien of de hond je negeert of opeens met passeren denkt "hallooootjes :cheer: ". Als de hond goed luistert, waarom niet gewoon de lijn eraan houden?
Met mijn vorige hond had ik daar een goede reden voor. Die is op de leeftijd van 6 maanden vastgebonden in een park en achtergelaten door haar toenmalige baasje, een psychiatrisch patient die opgenomen zou worden die dag.
Ze heeft daar de héle dag vastgebonden gestaan.

Ze haatte riemen, en ik kon me dat goed voorstellen.
En omdat ze zo perfect onder appèl stond, heb ik er verder niet op getraind. Als het echt MOEST accepteerde ze het wel, maar het was dan op slag een doodongelukkige hond. Ik ga zo'n hond dan niet treiteren met iets dat niet nodig is.
Overigens heb ik een aantal boete's ontlopen door dit uit te leggen aan de agent die een bon uit wou schrijven. Scheelde ook dat het een mechelaar was, de meeste agenten vinden mechelaars wel leuk, was mijn idee.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

duitse herder schreef:Ik zie het nut er niet van om een hond op de straat los te laten lopen. Ergeren doe ik me er niet aan, maar echt netjes vind ik het niet. Je kan niet van afstandje zien of de hond je negeert of opeens met passeren denkt "hallooootjes :cheer: ". Als de hond goed luistert, waarom niet gewoon de lijn eraan houden?
Ik snap wat je bedoelt, Lil loopt gewoon vast en los op veilige stukjes, niet op straat.
Ze loopt normaal dichtbij en kent het bevel "laat" voor vreemde honden.
Bovendien wil zij niet iets doen aan de normale lijn, mevr. wil ver weg zitten, liefst met de billen boven het water :piew: .
Ze doet het nu met moeite wel aan de rollijn :roll: :ok:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door bennie »

Ik heb geen problemen met honden die los lopen. Ik heb wel problemen met honden die zich misdragen. Wanneer je hond goed is opgevoed en los bij je kan lopen zonder overlast te vormen, zou ik niet weten waarom dat niet zou mogen.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

duitse herder schreef:Ik zie het nut er niet van om een hond op de straat los te laten lopen.
Ik zie het nut er niet van in om hem een touwtje om de nek te doen als het niet hóeft :wink:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
roording
Actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford

Ongelezen bericht door roording »

lieke schreef:
fenneke schreef:ik erger mij aan loslopende honden in de wijk

buiten het dorp heb ik er niets op tegen :wink:

loslopende honden poepen waar ze maar willen, op stoepen, in tuinen op kinderspeelplaatsen

en juist daar komt dan de ergenis van andere mensen vandaan over hondenpoep

en als ze op buster komen afrennen en om ons heen draaien vind ik ook erg vervelend

de km die ik moet lopen --en dus andere wijkbewoners ook--om buiten het dorp op de es te komen kan buster best aangelijnd :mrgreen:
Maar als de loslopende hond in kwestie nou gewoon zijn/haar eigen ding doet, andere mensen/honden niet lastig valt (nou ja, Lyndie wil wel eens een knuffel halen bij passanten :oeps: ) én de eigenaar zorgt ervoor dat de hond niet in speeltuinen of op de stoep poept, is er toch geen probleem?

Ik zie trouwens zát mensen die hun aangelijnde hond rustig in de tuin van een ander of op straat laten poepen :roll: .
Nou ik zou het niet zo fijn vinden als een van jouw honden zou komen buurten bij mij. En ik denk dat jij dat ook niet zo leuk vind....
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:
duitse herder schreef:Ik zie het nut er niet van om een hond op de straat los te laten lopen.
Ik zie het nut er niet van in om hem een touwtje om de nek te doen als het niet hóeft :wink:

Dat dus. En bovendien zie je het toch wel als je, zoals in mijn geval, 2 rustig slenterende, rondsnuffelende honden ziet dat ze nou niet bepaald als stuiterballen op jouw hond zullen af stormen? Zeker als er één in de knieholten loopt en de ander zó dicht voor me loopt dat ik geregeld moet zeggen dat ze moet doorlopen voor ik m'n nek breek :cry: .

Wat betreft de vraag of ik ooit bekeurd ben: natuurlijk geldt er een aanlijnverbod in de wijk en ik zal het ook zonder morren accepteren als ik een bekeuring krijg. Maar het is al talloze malen voorgekomen dat een politieauto langs rijdt, de agenten naar ons kijken en zo weer doorrijden :19: .
Maar goed, ik loop met collies en niet met honden met een slechte reputatie en ze zien dat ik Cody wel aan de lijn heb en de meiden zowat aan me vastgeplakt zitten (behalve als ze kattendrollen uit de gemeenteperken proberen te vreten :devil: ).
Afbeelding
EvelineH
Actief
Mijn ras(sen): Finse Lappenhond
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door EvelineH »

Ik heb er op zich geen problemen mee, zolang ze maar niet rond mijn aangelijnde hond heen gaan dansen. Gelukkig kom ik bijna nooit loslopende honden tegen die niet naar hun baasje luisteren. Af en toe wel een buurthondje die samen met de kinderen naar buiten gegooid wordt en vervolgens doet alsof de hele wijk van hem is. Daar heb ik wel problemen mee.
Afbeelding
lieke
Zeer actief
Contacteer:

Nou ik zou het niet zo fijn vinden als een van jouw honden zou komen buurten bij mij. En ik denk dat jij dat ook niet zo leuk vind....
Nou, de meeste mensen vinden het gelukkig heel schattig als Lyndie smekend voor hen gaat zitten en een pootje geeft met een scheefgehouden koppie. :mrgreen:
En ik laat het alleen maar toe als ik zie dat mensen het leuk vinden. Bij de zeldzame zuurpruim die het niet op prijsstelt, roep ik haar direct terug. :pffff:
En gelukkig luistert ze als een tierelier.
Afbeelding
Ragyo
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ragyo »

loslopende honden die geen overlast veroorzaken vind ik best. daar lopen er hier heel wat van rond varierend van brave labradors tot ouwe tekkeltjes en malthesers. van de week zag ik iemand met 5 losse honden van varierende grootte die allemaal aan haar hielen plakten en netjes gingen zitten bij de stoeprand en nog geen halve blik wierpen op mijn honden. geen probleem, kan daar met bewondering naar kijken.
maar loslopende honden die op andere honden afgaan, achter katten aanjagen of net voor auto's langs zoeven, dat vind ik niet kunnen.
Afbeelding
Kijk hier voor kettinghangertjes met foto van je hond!
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Stront lag voorheen ook idd in mijn voortuin, nu vaak hopen bij de heg en op de stoep, alsof ik mijn honden hier laat schijten :ugh: zijn kleine drollen soms maar ik denk moet dat nou, op de stoep bij mijn heg, ruim het op.
En ik heb links een schutting en voor een deel hekwerk, daar komt niets doorheen. daaraan sluit een hegje, dat de hoek omloopt, aan de onderkant kunnen daar hondjes doorheen, en Bluf in snelheid kan er ook doorheen schieten.
Ik heb gister ondervonden dat een tsjitshou of hoe je het schrijft er met gemak doorheen kan, gebeurde gister toen ze achter mijn kat aanging :engel: (had haar zelf aan de lijn, want eigenaar wilde zien in hoeverre ze de baas zou missen als er afleiding was (paco de kat van mij was al een paar keer blijven zitten en daagde wat uit ook) ze schoot zo onder de heg door met de flex die kleine draak :mrgreen:
Maar goed er zijn ook wat reutjes van haar formaat die dus ook briesend die van mij willen uitdagen en aanvallen en die lopen ook los, ook in de zomer als ik lekker voor in de tuin zit. pas geleden schoot er ook 1 via de zijkant de tuin in net toen ik ze uit ging laten, ik kon ze als de wiedeweerga terug de trap op roepen.
Maar in die gevallen heb ik zoiets van hou ze lekker aan de lijn, kan in de zomer ook al niet relaxed zitten buiten als die honden zo via de heg de tuin inrennen.
ps. ja ik ga ook die kant binnenkort aftimmeren zodat andere honden ook aan die kant er niet in kunnen.. maar eigenlijk is het van de zotte vind ik omdat anderen de honden niet vasthouden, of los en niet onder controle hebben dat je zelf maar continue je maatregelen moet treffen.

En zoals Samantha doet, toppie, zo deed ik het ook altijd, even hond naast me of bij me roepen ook al weet ik dat hij niet op anderen afgaat.
Maar tegenwoordig moet je maar gokken of de honden te vertrouwen zijn vaak ook laatste rondje dat mensen denken "kom toch niemand tegen", en teveel keren dat een hond dus wel even niet lief komt buurten op plekken waar zowiezo aanlijnplicht is, binnen de bebouwde kom dus hier.
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

lieke schreef:
Nou, de meeste mensen vinden het gelukkig heel schattig als Lyndie smekend voor hen gaat zitten en een pootje geeft met een scheefgehouden koppie. :mrgreen:
En ik laat het alleen maar toe als ik zie dat mensen het leuk vinden. Bij de zeldzame zuurpruim die het niet op prijsstelt, roep ik haar direct terug. :pffff:
En gelukkig luistert ze als een tierelier.
Nou ja.. dan is diegene ineens een zuurpruim. Bluf is ook allerliefst en kan scheve koppies trekken en pootje geven etc. er zijn genoeg mensen die het gewoon eng vinden een hond die losloopt en op ze afkomt, dan kun je zelf weten dat ze allerschattig is en het doet omdat ze graag contact wil.
Ik ga ook niet roepen ze doet niets hoor :engel: Mensen die zelf al contact maken daar mag ze heen, mensen die ik al zie verschieten omdat er 2 herders aankomen, daar roep ik ze beiden even bij me en naast me.
Maar goed een lassie is geen rex natuurlijk :mrgreen:
lieke
Zeer actief
Contacteer:

blondie schreef:Nou ja.. dan is diegene ineens een zuurpruim. Bluf is ook allerliefst en kan scheve koppies trekken en pootje geven etc. er zijn genoeg mensen die het gewoon eng vinden een hond die losloopt en op ze afkomt, dan kun je zelf weten dat ze allerschattig is en het doet omdat ze graag contact wil.
Ik ga ook niet roepen ze doet niets hoor :engel: Mensen die zelf al contact maken daar mag ze heen, mensen die ik al zie verschieten omdat er 2 herders aankomen, daar roep ik ze beiden even bij me en naast me.
Maar goed een lassie is geen rex natuurlijk :mrgreen:

Ja, Lyndie is nou niet echt angstaanjagend, hè? :mrgreen:
Nee, zonder gein: ik hou het altijd in de gaten. Zodra Lyndie als een gek begint te kwispelen (en dat zie ik omdat zij degene is die altijd 5cm voor me loopt), dan weet ik dat ze weer een potentieel slachtoffer heeft gespot. Dan kijk ik direct of de persoon in kwestie ontvankelijk is voor twee lieve oogjes en een teddybeervacht. 99 van de 100 zijn dat wel en dan volgt er een aandoenlijke knuffelscène waarbij ik prevel 'sorry, sorry' en het antwoord altijd 'maakt niet uit, ze vindt me wel erg leuk, hè?'. Waarop ik het slachtoffer niet uit de droom help en zeg dat Lyndie iedereen lief vindt :mrgreen: .

Bij die ene die dat niet leuk vindt of bang is haren op de kleren te krijgen, roep ik haar direct bij me zodat ze niet in de buurt kan komen. Waarom mevrouw even gaat zitten en de onverlaat droevig nakijkt. 'Waarom vindt die me nou niet lie-hief? :jank: '

:mrgreen:
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier lopen er ook veel los en er staan er niet veel onder appel. Een hier heeft 3 labradors en 'uitlaten' is de voordeur open gooien, naar het parkeerterrei er tegenover en weer terug. Alleen als wij er ook lopen komen ze met z'n drieën aangedenderd en een van die drie begint meteen te happen grommen. Die mag van mij dus oprotten. Doet-ie maar even zegt die kerel. Da's fijn, dan doet-ie dat maar bij een andere hond.

Van mij mogen ze dus oprotten de loslopende honden.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie

Ongelezen bericht door bennie »

Neeltje schreef:Hier lopen er ook veel los en er staan er niet veel onder appel. Een hier heeft 3 labradors en 'uitlaten' is de voordeur open gooien, naar het parkeerterrei er tegenover en weer terug. Alleen als wij er ook lopen komen ze met z'n drieën aangedenderd en een van die drie begint meteen te happen grommen. Die mag van mij dus oprotten. Doet-ie maar even zegt die kerel. Da's fijn, dan doet-ie dat maar bij een andere hond.

Van mij mogen ze dus oprotten de loslopende honden.
Dat ligt toch niet aan het loslopen? Je zegt het zelf, ze staan niet onder appel, en daar zit het probleem. Ga mensen die hun honden wel onder appel hebben daar in hemelsnaam niet mee lastig vallen.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”