Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Loslopende honden op straat/in de wijk
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Loslopende honden op straat/in de wijk
Okee of nee?
Ik erger me er steeds vaker aan, mensen die de hond los laten lopen in de wijk of op straat. Kleine keffers, grote honden die wel even laten zien wie hier de baas is, leuke speelse honden. Hier in de buurt is zelfs een meisje dat met haar los lopende hond door een drukke winkelstraat rent. Maar als je je hond wat vrijer wil laten lopen, is het dan zo veel moeite om hem aan een flexlijn te doen? Waarom moet dat perse los?
Ik heb niet de illusie dat er iets tegen te doen is, maar gewoon even meningen peilen.
Ik erger me er steeds vaker aan, mensen die de hond los laten lopen in de wijk of op straat. Kleine keffers, grote honden die wel even laten zien wie hier de baas is, leuke speelse honden. Hier in de buurt is zelfs een meisje dat met haar los lopende hond door een drukke winkelstraat rent. Maar als je je hond wat vrijer wil laten lopen, is het dan zo veel moeite om hem aan een flexlijn te doen? Waarom moet dat perse los?
Ik heb niet de illusie dat er iets tegen te doen is, maar gewoon even meningen peilen.

Groetjes,
Sandra
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Re: Loslopende honden op straat/in de wijk
Ik vind het geen probleem mits de hond goed luistert en de eigenaar zijn/haar hond even bij zich roept als ik passeer
Loslopende honden die komen buurten en totaal niet luisteren daar heb ik een hekel aan.

Loslopende honden die komen buurten en totaal niet luisteren daar heb ik een hekel aan.
Ik stoor me er alleen aan als de hond niet onder appel staat, Beuk kan behoorlijk tekeer gaan tegen loslopende honden terwijl hij aan de lijn zit wanneer die even bij hem komen buurten.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Felix loopt altijd los, en daar heeft niemand last van 

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik vind het ook geen probleem als de honden inderdaad maar goed luisteren en niemand lastig vallen.
Macho loopt ook bijna altijd los maar hij gaat niet op andere mensen of honden af en als ik mensen met hond tegenkom roep ik hem sowieso altijd even bij me, al is het maar om de eigenaar van de andere hond gerust te stellen.
Macho loopt ook bijna altijd los maar hij gaat niet op andere mensen of honden af en als ik mensen met hond tegenkom roep ik hem sowieso altijd even bij me, al is het maar om de eigenaar van de andere hond gerust te stellen.
- sTefaniA
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising stafford - maltezer
Er zijn in mijn wijk maar twee honden die altijd loslopen, en ik erger me er aan omdat ik het eng vind. Ik woon aan een drukke straat en daar is het dus gevaarlijk.
Hond nummer 1 is een kleine witte maltezer, van de postbode en het hondje gaat altijd mee op route. Die loopt los achter die brommer en als dat beestje Diesel ziet wil die dus oversteken :N: levensgevaarlijk...
Hond nummer 2 is een loslopende duitse herder zonder baas. Die hobbelt op zijn eentje door de wijk. Oke hij is braaf, maar wat als hij op een dag opeens niet meer zo braaf is, of wat als Diesel uithaalt of weetikveel wat? Dan sta ik daar in mijn uppie
Voor de rest kan het mij niet schelen of er honden loslopen, zolang er maar een baas bij is die zijn hond onder appel heeft en de poep opruimt is het al lang goed voor mij.
Hond nummer 1 is een kleine witte maltezer, van de postbode en het hondje gaat altijd mee op route. Die loopt los achter die brommer en als dat beestje Diesel ziet wil die dus oversteken :N: levensgevaarlijk...
Hond nummer 2 is een loslopende duitse herder zonder baas. Die hobbelt op zijn eentje door de wijk. Oke hij is braaf, maar wat als hij op een dag opeens niet meer zo braaf is, of wat als Diesel uithaalt of weetikveel wat? Dan sta ik daar in mijn uppie

Voor de rest kan het mij niet schelen of er honden loslopen, zolang er maar een baas bij is die zijn hond onder appel heeft en de poep opruimt is het al lang goed voor mij.
- dagmar88
- Zeer actief
Er zijn hier 3 baasjes met honden die meestal los lopen. Zijn de best luisterende honden hier in de buurt.
De gelegenheidsloslopers, van mensen die hun hondje even los gooien in de groenstrook vind ik des te vervelender.
Dat zijn de 'doet ie anders nooit' gevallen.
Voor Pluis liep Charlie 's nachts ook los.
De gelegenheidsloslopers, van mensen die hun hondje even los gooien in de groenstrook vind ik des te vervelender.
Dat zijn de 'doet ie anders nooit' gevallen.
Voor Pluis liep Charlie 's nachts ook los.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik erger mij aan honden die niet onder appèl staan of dat nou in een woonwijk is of ergens anders.
Oh of de honden die aan een flexi zitten waardoor jij half struikelt omdat de eigenaar de hond niet bij zich houd en lekker jou de weg laat blokkeren :M:
Oh of de honden die aan een flexi zitten waardoor jij half struikelt omdat de eigenaar de hond niet bij zich houd en lekker jou de weg laat blokkeren :M:
- krullie
- Zeer actief
mijn hond loopt ook altijd los.
heeft niemand last van want hij gaat nog naar mens nog naar hond.
maar honden die komen klieren vind ik niet kunnen.
heeft niemand last van want hij gaat nog naar mens nog naar hond.
maar honden die komen klieren vind ik niet kunnen.
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
mijn hond loopt ook altijd los. Als ik een andere hond tegen kom die ik niet ken (gebeurt niet zo vaak) dan roep ik m bij me en pak m even vast aan zijn tuig. Ook bij mensen. Nu woon ik in een klein dorp en met mijn ronde kom ik eigenlijk altijd dezelfde mensen tegen.

- dagmar88
- Zeer actief
Valerie schreef:Ik erger mij aan honden die niet onder appèl staan of dat nou in een woonwijk is of ergens anders.

Ik struikel er nog net niet over. Op dat soort momenten ben ik blij dat Charlie thuis op de vensterbank ligt op de drukkere tijden...
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik had het laatst op een brug die man ziet ons lang en breed aankomen en dan nog laat hij zijn hond vrij. Tyra was helemaal verstrikt in de lijn Jigzy hield ik kortdagmar88 schreef:Valerie schreef:Ik erger mij aan honden die niet onder appèl staan of dat nou in een woonwijk is of ergens anders.
Oh of de honden die aan een flexi zitten waardoor jij half struikelt omdat de eigenaar de hond niet bij zich houd en lekker jou de weg laat blokkeren :M:Hier is een oude mevrouw die perse haar in de flex hangende, keffende hussel reutje voor mijn en Pluis zijn voeten langs moet sturen
![]()
Ik struikel er nog net niet over. Op dat soort momenten ben ik blij dat Charlie thuis op de vensterbank ligt op de drukkere tijden...

- dagmar88
- Zeer actief
Valerie schreef:Ik had het laatst op een brug die man ziet ons lang en breed aankomen en dan nog laat hij zijn hond vrij. Tyra was helemaal verstrikt in de lijn Jigzy hield ik kortdagmar88 schreef:Valerie schreef:Ik erger mij aan honden die niet onder appèl staan of dat nou in een woonwijk is of ergens anders.
Oh of de honden die aan een flexi zitten waardoor jij half struikelt omdat de eigenaar de hond niet bij zich houd en lekker jou de weg laat blokkeren :M:Hier is een oude mevrouw die perse haar in de flex hangende, keffende hussel reutje voor mijn en Pluis zijn voeten langs moet sturen
![]()
Ik struikel er nog net niet over. Op dat soort momenten ben ik blij dat Charlie thuis op de vensterbank ligt op de drukkere tijden...volgende keer schuif ik dat beest gewoon met mijn voet aan de kant. Ik vind het gewoon aso.
Liet die ouwe bes hem maar los; dan kon zijn kont eindelijk kennis maken met mijn voet

Pluis is hartstikke zachtaardig dus de ervaring met langslopende honden houd ik graag zo positief mogelijk.
- [Sandra]
- Zeer actief
Het is hier een keer gebeurd dat een loslopende hond een heel stuk door de wijk met me mee liep, Otto was nog een pup, tot aan mijn huis. De terrorbuurtchihuahua, die elke dag buiten wordt geparkeerd en het immer voorzien heeft op Otto's pootjes, kan ik inmiddels met een brul redelijk op afstand houden.
Maar ook: 'Jamaar hij loopt altijd los'. Of: 'Hij doet niks hoor.' En inderdaad ook: 'Dat doet ie anders nooit.'
Maar ook: 'Jamaar hij loopt altijd los'. Of: 'Hij doet niks hoor.' En inderdaad ook: 'Dat doet ie anders nooit.'

Groetjes,
Sandra
-
- Zeer actief
Ik had er nooit zo veel problemen mee, had mijn hond vaak ook los mee, zag ik andere honden dan riep ik hem even bij me of lijnde aan.
Maar toevallig net teruglopen en kwam drie loslopende tegen die toch wel redelijk ver van de baas af lopen, en 1 een weimaraner, ik kan aan zijn houding zien dat hij geinteresseerd is in die van mij, hoor geen baas roepen of hem even bij zich roepen, en dan baal ik wel. Ik ben nu overgestoken terwijl ik gewoon langs die groenstrook wilde blijven lopen, maar had de rott al gespot ook die vorige keer los ineens aanviel, was al een jr los tegengekomen die ook los liep maar net als hoe mijn hond altijd bij me liep geen aandacht schonk of in de blaf/schijnaanvalmodus schiet zoals velen, dan heb ik er geen probleem mee, echter weet ik niet meer in hoeverre de mensen die de honden los laten lopen op straat de honden onder controle hebben.
Dat vind ik zo rot, want als ik er op vertrouw dat die man met die weim bijvoorbeeld zo rustig doorloopt, moet ik dan maar ervanuitgaan dat die hond inderdaad niet op met afkomt, die rot viel nl wel aan, en dat soort akefietjes wil ik gewoon niet.
Als mijn reu los liep, kunnen mensen wel angstig zijn ook, maar die ging niet op vreemden af. Maar goed, dat weten de mensen niet die met hun hond lopen
maar ik floot wel altijd even bij me als ik anderen zag en veel mensen net als wat ik vanavond weer tegen kwam doen dat niet en dan weet ik niet wat ik ermee aanmoet, ik wil ze gewoon niet bij mijn honden hebben, de mijne zijn daarom ook gewoon aangelijnt, aan een flex, en als het druk is roep ik ze naast me en gaat de flex op slot, zonder riem had ik net zo gedaan. Vond het eerlijk gezegd weer behoorlijk lullig dat ik weer over moet steken omdat meneer zijn hond zoveel meters vooruit laat lopen en niet even terug roept als je ziet dat er iemand anders een veld afkomt met aangelijnde honden, dit alles in de wijk en op straat
Maar goed ook aan de acht meter flex roep ik ze even naast me als mensen willen passeren, of me tegemoet lopen. Ze doen niets, maar gewoon voor het fatsoen even naast me en daarna weer meer vrijheid aan de flex als het kan.
Maar toevallig net teruglopen en kwam drie loslopende tegen die toch wel redelijk ver van de baas af lopen, en 1 een weimaraner, ik kan aan zijn houding zien dat hij geinteresseerd is in die van mij, hoor geen baas roepen of hem even bij zich roepen, en dan baal ik wel. Ik ben nu overgestoken terwijl ik gewoon langs die groenstrook wilde blijven lopen, maar had de rott al gespot ook die vorige keer los ineens aanviel, was al een jr los tegengekomen die ook los liep maar net als hoe mijn hond altijd bij me liep geen aandacht schonk of in de blaf/schijnaanvalmodus schiet zoals velen, dan heb ik er geen probleem mee, echter weet ik niet meer in hoeverre de mensen die de honden los laten lopen op straat de honden onder controle hebben.
Dat vind ik zo rot, want als ik er op vertrouw dat die man met die weim bijvoorbeeld zo rustig doorloopt, moet ik dan maar ervanuitgaan dat die hond inderdaad niet op met afkomt, die rot viel nl wel aan, en dat soort akefietjes wil ik gewoon niet.
Als mijn reu los liep, kunnen mensen wel angstig zijn ook, maar die ging niet op vreemden af. Maar goed, dat weten de mensen niet die met hun hond lopen

Maar goed ook aan de acht meter flex roep ik ze even naast me als mensen willen passeren, of me tegemoet lopen. Ze doen niets, maar gewoon voor het fatsoen even naast me en daarna weer meer vrijheid aan de flex als het kan.
- [Sandra]
- Zeer actief
Oh ja, een keer een Rottweiler die ik niet kende die hop de straat overstak: 'Is mijn hond niet', riep degene die hem uitliet.

Groetjes,
Sandra
- annets
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel
Hier moet je hond aan gelijnd zijn.
Alleen in de losloop gebieden mogen ze los.
Niet iedereen houd zich daar aan, en dat vind ik soms wel vervelend omdat mijn hond wel is aan gelijnd en andere honden niet altijd leuk reageren.
Toen mijn vorige hond erg ziek was, en niet zo stevig op de poten stond, werd ie door een loslopende jack russel aangevallen.
Toen ik er wat van tegen de baas zei, wilde die me toch een beuk geven.
Ook als ik met mijn zoon naar school liep, kwamen we vaak een rotweiler tegen die altijd los liep, en mijn hond altijd wilde grijpen.
Was als de dood dat mijn zoon er tussen zou komen te zitten.
Van mij mogen de honden dus gewoon aan de lijn in een woonwijk.
In het bos laat ik mijn hond ook los, maar als er een hond aan de lijn aan komt, zet ik de mijne ook vast.
Alleen in de losloop gebieden mogen ze los.
Niet iedereen houd zich daar aan, en dat vind ik soms wel vervelend omdat mijn hond wel is aan gelijnd en andere honden niet altijd leuk reageren.
Toen mijn vorige hond erg ziek was, en niet zo stevig op de poten stond, werd ie door een loslopende jack russel aangevallen.
Toen ik er wat van tegen de baas zei, wilde die me toch een beuk geven.
Ook als ik met mijn zoon naar school liep, kwamen we vaak een rotweiler tegen die altijd los liep, en mijn hond altijd wilde grijpen.
Was als de dood dat mijn zoon er tussen zou komen te zitten.
Van mij mogen de honden dus gewoon aan de lijn in een woonwijk.
In het bos laat ik mijn hond ook los, maar als er een hond aan de lijn aan komt, zet ik de mijne ook vast.
-
- Zeer actief
zolang er verder niets loopt, loopt mijn hond los, bij het eerste spoor van een andere hond gaat hij aan de GL, tenzij het honden zijn die bekent zijn als speelkameraadjes 

- Lief
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
- Contacteer:
Hier wordt in de wijk niet losgelopen, behalve heeeeeeeeeeeeel soms, wanneer we midden in de nacht een rondje doen.
Maar normaalgesproken zijn er teveel katten, andere honden, auto's en andere gevaren om relaxt een rondje te maken.
Mijn appel geldt namelijk niet in het geval van katten en aanblaffende honden, en die kun je hier op een onbewaakt ogenblik overal tegenkomen....
Als we een speelkameraadje tegenkomen gaan we soms wel even los, omdat het anders zo lastig speelt.
Maar normaalgesproken zijn er teveel katten, andere honden, auto's en andere gevaren om relaxt een rondje te maken.
Mijn appel geldt namelijk niet in het geval van katten en aanblaffende honden, en die kun je hier op een onbewaakt ogenblik overal tegenkomen....
Als we een speelkameraadje tegenkomen gaan we soms wel even los, omdat het anders zo lastig speelt.
- HaddockandFriends
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
- Contacteer:
ondanks dat het hier verplicht is zijn er 2 mensen waarvan de hond altijd los loopt in de wijk.
En die honden staan echt perfect onder apel! Lopen netjes naast de baas, en gaan pas buurten als dit toegezegd wordt door de baas! Geen problemen mee!
En die honden staan echt perfect onder apel! Lopen netjes naast de baas, en gaan pas buurten als dit toegezegd wordt door de baas! Geen problemen mee!
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
Hier lopen ook veel honden los, er zijn een paar die prima onder appel staan.
Maar er zijn er ook een paar die gewoon op je af komen denderen. Er is iemand met 2 doodle dingen 1 pup van een maand op 6 die is aangelijnd en een volwassen doodleding en die loopt altijd los, hij/zij komt ook gewoon op Diesel afgerent. Die eigenaar roept hem ook niet. En die wil dan spelen met Diesel, ik heb daar geen zin in. Als ik wil dat Diesel speelt ga ik naar een losloop gebied. Ik wil hier gewoon lekker mijn rondje doen zonder dat al die honden op mij af komen.
Maar er zijn er ook een paar die gewoon op je af komen denderen. Er is iemand met 2 doodle dingen 1 pup van een maand op 6 die is aangelijnd en een volwassen doodleding en die loopt altijd los, hij/zij komt ook gewoon op Diesel afgerent. Die eigenaar roept hem ook niet. En die wil dan spelen met Diesel, ik heb daar geen zin in. Als ik wil dat Diesel speelt ga ik naar een losloop gebied. Ik wil hier gewoon lekker mijn rondje doen zonder dat al die honden op mij af komen.

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Lyndie en Kyra lopen ook altijd los. Ik heb voor hen zelfs geen riem mee. Maar zij luisteren gewoon goed en mochten ze eens vriendelijk willen snuffelen bij een andere hond gaat het ook altijd goed. Als de hond nl. één tandje laat zien (of de baas
) dan kijken ze met een blik van 'tjonge jonge, wat maak je je druk, zeg
' en lopen nog nét niet schouderophalend door. Nou ja, behalve als er een pup loopt. Dan kost het me moeite om de dames mee te krijgen omdat ze daar zo gek op zijn. Ik moet Lyndie's bek nog wel eens controleren om te zien of ze puppemans niet stiekem ontvoert.
En o ja: ze zijn ook getraind op oversteken: zitten aan de stoeprand, links-rechts-links kijken en pas oversteken als ik het commando geef. Ze kennen zelfs het verschil tussen het stop- en oversteekgeluid voor blinden bij voetgangerspaden.
Cody loopt overigens wél altijd aangelijnd en gaat pas los op overzichtelijke stukken. Hem vertrouw ik voor geen meter
.

En o ja: ze zijn ook getraind op oversteken: zitten aan de stoeprand, links-rechts-links kijken en pas oversteken als ik het commando geef. Ze kennen zelfs het verschil tussen het stop- en oversteekgeluid voor blinden bij voetgangerspaden.
Cody loopt overigens wél altijd aangelijnd en gaat pas los op overzichtelijke stukken. Hem vertrouw ik voor geen meter

- Erwina
- Zeer actief
Toen ik nog bij mijn ouders woonde had ik Rex eigenlijk altijd los lopen. Ik kende alle honden in de buurt en hij luistert ook prima, dus niemand had er last van. Sinds we in Wageningen wonen heb ik hem in de wijk nooit meer los. Ik ken niet alle honden hier, het is een stuk drukker en ik ben er nog niet achter of ze hier heel streng zijn met boetes uitdelen 

Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
- Kristina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullkita "Gijs", Mopshond "Bram" en Amstaff kruising "Taiga" RIP
- Contacteer:
Als de hond goed luistert, maakt het mij niet uit. Maar heel vaak kom je mensen tegen met die flexilijnen en er zelf dan 8 meter achter lopen. Wij hebben er 1 in de buurt die het flikt om bij haar deur te staan, in haar portiek, met in haar hand de flexilijn en de hond beneden op de stoep. Het is een schat van een hond en wil met iedereen spelen en elke andere hond is een feest. Prima, maar Taiga ziet dat toch ff anders 

Rust zacht lieve Taiga. 14-11-1998 - 04-11-2011

-
- Zeer actief
Tja, hier moeten ze ook vast maar de helft loopt los, Lillith loopt/liep ook vaak los.
Geeft niet dat ze loslopen maar ze moeten wel luisteren, niet storen.
Het is hier overdag wat aangescherpt, controles, dus Lil loopt aan een rollijn
.
Mij is laatst een boete voor loslopen en geen identificatiebewijs aangezegd, dus wij zijn vreselijk braaf

Geeft niet dat ze loslopen maar ze moeten wel luisteren, niet storen.
Het is hier overdag wat aangescherpt, controles, dus Lil loopt aan een rollijn

Mij is laatst een boete voor loslopen en geen identificatiebewijs aangezegd, dus wij zijn vreselijk braaf

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
ik erger mij aan loslopende honden in de wijk
buiten het dorp heb ik er niets op tegen
loslopende honden poepen waar ze maar willen, op stoepen, in tuinen op kinderspeelplaatsen
en juist daar komt dan de ergenis van andere mensen vandaan over hondenpoep
en als ze op buster komen afrennen en om ons heen draaien vind ik ook erg vervelend
de km die ik moet lopen --en dus andere wijkbewoners ook--om buiten het dorp op de es te komen kan buster best aangelijnd
buiten het dorp heb ik er niets op tegen

loslopende honden poepen waar ze maar willen, op stoepen, in tuinen op kinderspeelplaatsen
en juist daar komt dan de ergenis van andere mensen vandaan over hondenpoep
en als ze op buster komen afrennen en om ons heen draaien vind ik ook erg vervelend
de km die ik moet lopen --en dus andere wijkbewoners ook--om buiten het dorp op de es te komen kan buster best aangelijnd

Fenneke en Baloe

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Ik vind het wel irritant, 3x ben ik loslopende honden tegen gekomen. 2 van hun bleven netjes bij de baas. De herder was helemaal
negeerde Elmo compleet. De ene die losloopt en niet onder appél staat, word ik kriegelig van. Ook nog een reu
Komt hij ook nog leuk op Elmo af lopen. Ik brul hem weg, en nog kwam hij naar ons toe. Elmo achter mij geschoven zodat hij niet ineens vol naar voren kon. De baas liep een paar honderd meter achter de hond, en zei helemaal niks.
Vertelde mijn vriend vorige week dat die hond van mensen is waar hij sport
Hij had hun maar gezegd, dat ze beter hun hond niet los in de woonwijk moeten laten. Vanwege bovengenoemde reden.

Vertelde mijn vriend vorige week dat die hond van mensen is waar hij sport

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Dat bij je roepen is wel heel fijn voor iemand die loopt met een agressieve hond.samantha! schreef:Ik vind het ook geen probleem als de honden inderdaad maar goed luisteren en niemand lastig vallen.
Als ik met hera loop en ik zie een loslopende hond dan weet ik niet of die hond wel of niet op ons af zal komen. Erg vervelend want vaak als ik zoiets zie draai ik om of ga een zijpad in. Te vaak meegemaakt namelijk dat zo'n loslopende hond toch even kwam buurten.
Hier in de wijk loopt ook een vrouw met een klein mormeltje. Altijd los. Dan kom ik eraan lopen met Cash en dan zit ze maar "niet doen he! denk erom he! nee!! kom hierr!". En dat moet ik dan passeren.... En met Cash is er niks aan de hand maar met Hera is dat echt geen pretje en loop je op je tenen langs zo'n hond.
Ik snap daar dus niks van, lijn zo'n hond gewoon aan als je niet zeker bent dat hij luisterd.
Kimba liep ook altijd overal los. Maar die had 0 interesse in andere honden/kidneren/mensen/andere dieren etc.
Ik riep haar ook wel bij mij als ik iemand tegenkwam met aangelijnde hond omdat ik zelf dus weet hoe vervelend het is als je niet weet hoe een loslopende vreemde hond gaat reageren.

Cash v Heiligental en Flow.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
- Aantal honden: 3
ik heb nooit ergens mijn honden aangelijnd, ik ga alle 'tegenliggers' uit de weg en mijn honden 'buurten' nooit bij andere honden.Denise. schreef:Ik vind het geen probleem mits de hond goed luistert en de eigenaar zijn/haar hond even bij zich roept als ik passeer![]()
ook ik heb een hekel aan honden die mijn roedel in komen.... en helemaal als het honden zijn die dan ook nog eens niet luisteren.

- May Linn
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie's en herders
Heb er geen enkel probleem mee als mensen hun hond los hebben, mits hij niet komt buurten.
Hier lopen er 2 van ons ook grotendeels los, negeren alles en lopen niet verder dan een riemlengte van ons vandaan.
Hier lopen er 2 van ons ook grotendeels los, negeren alles en lopen niet verder dan een riemlengte van ons vandaan.