Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Dove hond leert gebarentaal

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Browny
Zeer actief
Aantal honden: 5

Re: Dove hond leert gebarentaal

Ongelezen bericht door Browny »

goed initiatief :ok:
ze gaan steeds meer gevangenen honden laten verzorgen en verantwoording laten nemen, ook vaak met gedragsproblemen. vind dat erg goed voor mens en hond :E:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zijn ze al langer mee bezig in Amerika toch? Voornamelijk met asielhonden en pitbulls. En in een land met zo'n uitzichtloze situatie voor gevangenen vind ik het voor beide partijen zeer positief :ok:

Dat gebarentaal vind ik dan weer niet zo bijzonder. Mijn Amber werd behoorlijk doof en ging uiteindelijk ook minder zien, maar heeft in de tussentijd wel behoorlijk wat interactie gemist. Daarom leer ik mijn honden zowel mondelinge als visuele commando's...
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

55 jaar geleden kreeg ik mijn eerste hondje. Ik was toen 13 jaar, en besloot mijn hondje gebarentaal te leren. Ieder gesproken commando liet ik vergezeld gaan van een specifiek gebaar met handen en/of armen.
Hij slaagde uiteindelijk 'cum laude' voor het GG examen zonder één vocaal commando.
Ik kan het iedereen aanraden die een hond moet opleiden. Op grote afstand wanneer mijn stem de hond niet meer kon bereiken, reageerde hij wel prima op gebarentaal.
(uiteraard moet hij dan wel eerst naar je kijken)
Zoals "dagmar 88" al schreef;
Dat gebarentaal vind ik dan weer niet zo bijzonder. Mijn Amber werd behoorlijk doof en ging uiteindelijk ook minder zien, maar heeft in de tussentijd wel behoorlijk wat interactie gemist. Daarom leer ik mijn honden zowel mondelinge als visuele commando's...
Zij fungeerde als doven-geleidemens...
doggielover

Ongelezen bericht door doggielover »

Ik vind dat zo'n fantastisch initiatief om gevangen asielhonden te laten opleiden die anders gedoemd zijn tot een spuitje :ok: Word van dit berichtje ook weer een beetje emo :mrgreen:
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

Ik vind het goed maar ik denk niet dat het nieuw is of zelfs maar beperkt tot dove honden. Ik leer Bailey naast de vocale commando's ook handgebaren erbij en dat gaat heel aardig. Als ik haar heel vroeg of heel laat iets wil laten doen en de buren niet wil storen, kan ik het simpel met een handgebaar doen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”