Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Is het dan gewoon te veel gevraagd!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Is het dan gewoon te veel gevraagd!

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

dat iedereen op zijn eigen hond let,

het ging net zo goed met storm en doorlopen op andere honden.

kom ik vandaag een van de buren tegen met zijn 2 choco labs,
die al een keer naar storm toe gerend zijn waarop mijn vriend allerlei rare fratsen heeft moeten uithalen zodat ie niet zou bijten,
ze moesten moest van een paar honder meter komen aanlopen om de honden op te halen!

dus ik zie ze vandaag aankomen lopen meneer heeft mij ook gezien een hond los de ander aan de riem dus ik denk al ik loop wel terug en ga op ruime afstand staan wachten, en dat was zeker 200 meter (er zat een weiland tussen). zie ik dat beest ineens aankomen rennen godverdorie :devil: storm had het niet door dus heb die snel omhoog getrokken aan zijn tuig zodat ie niets kon doen. en roxy er opaf gestuurd om ff te buurten gelukkig is het goed gegaan. en meneer komt weer op zijn dooie akkertje aan wandelen om ze hond van veraf te roepen gelukkig luisterde hij naar de 10e keer roepen :mep: vervolgens krijgt dat beest ook nog is op zijn flikker als ie terug komt bij zijn baas dus de volgende keer kan ie 15x roepen :roll:

ik weet dat ik een rot hond heb! maar is het dan zoveel gevraagd om gewoon je hond bij je te houden!
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Re: Is het dan gewoon te veel gevraagd!

Nanna schreef:Dat hou je toch hoor ;-)
Van de week werd doodsbange Hoppa door een duitse herder nagezeten door het bos, tot ie uit het zicht was. :N: Toen die herder terug kwam rennen (baas had aldoor nog NIETS geroepen of gezegd) zou ie even met borstelend haar op Charles af. Ja, niet dus. Ik gaf hem een trap die hem heugde en schreeuwde flikker op naar je baas tyfuslijer (ik weet het, ik ben op dergelijke momenten niet op mijn best) :pffff:
Tóen pas kon de baas hé roepen, omdat ik zijn hond een rotschop gaf :19:

Gelukkig stond Hoppa verderop te wachten en was ie niet weggerend.

Waarom houden mensen dergelijk kutbeesten niet gewoon vast?
Alhoewel ik er vrij zeker van ben dat die stomme vent die hond de volgende keer wèl vasthoudt als ie me ziet, want ja, adolf mag niet geschupt worden....
hij stond te verweg om een schop te geven bleef een beetje om storm heen dartelen heel vervelend, en ik heb nu eenmaal een k*t beest die bijt dus ik moet er voor zorgen dat ie dat niet kan maar sommige mensen maken het je wel heel moeilijk

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Waarschijnlijk hou je dit toch.

Als eens een poging gedaan om (zonder honden) met die baas te praten en het een en ander uit te leggen?
Gewoon rustig bij een kopje koffie of zo :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

ranetje schreef:Waarschijnlijk hou je dit toch.

Als eens een poging gedaan om (zonder honden) met die baas te praten en het een en ander uit te leggen?
Gewoon rustig bij een kopje koffie of zo :wink:
dit is de 2e keer, en in de buurt is het algemeen bekend dat storm niet met andere honden kan het zijn maar 8 huizen hier :F:
dus ik dacht het dat hij zijn hond wel bij zich zou houden en had er helemaal niet op gerekend dat de hond een heel weiland ging oversteken :o

maar ik kom de meneer nog wel is tegen hij staat altijd zijn auto optepoetsen dus zal dan nog even een praatje met hem maken

Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Hierin de buurt ook een hond die niet met andere honden kan,(denk ik) eigenaren houden hem altijd netjes aangelijnd.
Zij schreeuwen altijd even hard, zodat ze opgemerkt worden, dan kan ik snel mijn hond bij mij houden :lol1:
en escaleert het niet.

Maar laatst liep er iemand mee met een boxer, had haar hond ook los en luisterd redelijk.
Kwamen ook die hond tegen, ik roep Macho bij mij en blijft bij mij, maar de boxer stormde er op af.
Zegt die vrouw, ja mijn hond bijt niet, dus gaat wel goed en niet mijn fout.
Ik aangegeven, dat wanneer iemand de hond aangelijnd heeft, dit niet voor niets is, dat deze hond mogelijk wel bijt en zij dan fout zit door de hond los te laten.

Gelukkig drong dat op dat moment door, maar voor hoelang... Sommige hondenbaasjes zullen dat niet begrijpen met hun eigen 'brave' hondje...
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ja, het is te veel gevraagd om je hond bij te houden. Het is al te veel gevraagd om te voorkomen dat je hond een andere hond aanvalt. En vervolgens is het te veel gevraagd om die hond op te komen halen. Laat maar bijten....

Dat is de hedendaagse instelling.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
christina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een asbakkie* een mix d'amour de Greece, twee katten en kippen.

Ongelezen bericht door christina »

Ik heb zelf ook zo'n "rothond" en vind eigenlijk ook dat anderen hun hond bij zich moeten houden. Maar aan de andere kant als mijn hond geen "rothond" zou zijn dan zou ik het ook heerlijk vinden om haar los te kunnen laten lopen. Ik heb een tijdje met haar met een muilkorf om gelopen en nu met een wijdvallend snuitje. Ze valt nog steeds uit naar honden en dat is vreselijk K*T. Maar ik kan wel ontspannen blijven doordat ik weet dat ze niks aan kan richten. Ik ben zo minder gestresst en mijn hond pikt dat ook op. Zo heeft ze afgelopen weekend met de herderpup van de buren kunnen spelen tot onze verbazing. Bij de kennismaking had ze het snuitje om maar toen ik zag dat dat goed ging mocht het af en hebben ze heerlijk gespeeld. Het was echt ontroertend om te zien dat ze wel met een pup kon spelen zonder bijtgedoe.
Mensen die geen bijtgrage hond hebben weten gewoon niet wat het is om dat wel te hebben.
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Nanna schreef: Toen die herder terug kwam rennen (baas had aldoor nog NIETS geroepen of gezegd) zou ie even met borstelend haar op Charles af.
Die had natuurlijk geleerd: ongewenst gedrag moet genegeerd worden. :wink:
Maar ergerlijk is zoiets zeker ja, ben bang dat we dat allemaal al wel eens meegemaakt hebben. Ik denk ook niet dat zoiets te voorkomen is en ik probeer iets dergelijks dan ook maar gauw van me af te laten glijden om daarna weer van de wandeling te kunnen genieten.
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

iones schreef:Ja, het is te veel gevraagd om je hond bij te houden. Het is al te veel gevraagd om te voorkomen dat je hond een andere hond aanvalt. En vervolgens is het te veel gevraagd om die hond op te komen halen. Laat maar bijten....

Dat is de hedendaagse instelling.
helaas wel

Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik ga er altijd van uit dat ik alles alleen op moet lossen en dat andere hondeneigenaren niets doen, dan kan het alleen maar mee vallen.
Daarnaast kunnen mensen vaak wel ineens opschieten als je wat karakte bewegingen richting de andere hond maakt.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Valerie schreef:Ik ga er altijd van uit dat ik alles alleen op moet lossen en dat andere hondeneigenaren niets doen, dan kan het alleen maar mee vallen.
Daarnaast kunnen mensen vaak wel ineens opschieten als je wat karakte bewegingen richting de andere hond maakt.
Met andere woorden, je rekent niet op andere mensen. En daar heb je gelijk in. Want dat moet je inderdaad niet doen omdat ze het zo vaak laten afweten.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Ody
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Ody »

Irritant is dat he? :ugh:
Sinds Sira aangevallen is door een andere hond reageert ze onvoorspelbaar op grotere honden, dus doe ik haar vast als ik dat formaat zie lopen en ga een beetje aan de kant staan. Joh, dan laat je nog steeds lekker je hond naar me toe komen (verdomme, je ziet toch dat ik mn hond aanlijn en ook nog eens aan de kant ga staan) en dan nog op mij schelden als ze lelijk doet. :roll:
Though paw prints fade away, they remain forever in your heart.
Until you meet again one day......
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

zo loop er hier een met een klein wit hondje en een met een hussel. rak en tom zijn
verder vriendelijk aan de lijn, maar chezz niet. al een paar keer gezegd van kijk uit
chezz is aan de riem niet zo aardig. maar telkens er na toe laten komen. totdat
ik er genoeg van had en chezz laten vieren. ze zijn zo geschrokken siends dien is
het niet meer a lief hondje en lopen ze netjes door.
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”