Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen holistisch dierenarts?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

sambongo
Actief
Mijn ras(sen): Duitse dog

Ervaringen holistisch dierenarts?

Ongelezen bericht door sambongo »

Ik kreeg gisteren in een ander topic van mij de tip om eens een holistisch dierenarts te gaan bezoeken.
Heb even rond gekeken op internet en kwam uit bij den hoek.
Heeft iemand ervaring met een holistisch dierenarts? Ook qua doormeten enzo, hoe gaat dit precies?
Mijn hond heeft nu dus een eliminatiedieet om te kijken of hij een voedselintolerantie heeft, hij heeft nu een kalkoendieet maar begint het slecht te eten. Is dit nou echt de enige manier om erachter te komen of mijn hond ergens niet tegen kan of kan zo'n holistisch dierenarts daar veel eerder zonder ingewikkeld dieet achter komen?
Kan daar namelijk niet veel info over vinden.

Graag jullie ervaringen, bedankt.
Muk

Re: Ervaringen holistisch dierenarts?

Ongelezen bericht door Muk »

Wij hebben ervaring met 2 holistische dierenartsen. De eerste (in Zaandam zat die) heeft mijn man met onze hond bezocht. Die begon meteen over chakra's en dan houdt het voor mijn man al op. Daarna werd de hond doorgemeten.
De tweede keer ben ik naar Stella de Vries (in IJmuiden) gegaan en die heeft onze hond ook doorgemeten, accupunctuur gedaan en gekeken welke voeding wel en niet geschikt is voor onze hond. En dat is best wel lastig als je barft, want je moet alle vleessoorten meenemen, zodat het doorgemeten kan worden. :hmmm:

Wij zijn er naartoe gegaan vanwege de huidproblemen van onze hond. Een duidelijke verbetering van de klachten heeft het helaas niet opgeleverd, maar Stella de Vries komt toch wat beter over dan die in Zaandam, voor ons dan.

De uitkomsten van het doormeten verschilden overigens wel iets, maar er zat wel een gemeenschappelijke uitkomst tussen.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Muk schreef:Wij hebben ervaring met 2 holistische dierenartsen. De eerste (in Zaandam zat die) heeft mijn man met onze hond bezocht. Die begon meteen over chakra's en dan houdt het voor mijn man al op. Daarna werd de hond doorgemeten.
De tweede keer ben ik naar Stella de Vries (in IJmuiden) gegaan en die heeft onze hond ook doorgemeten, accupunctuur gedaan en gekeken welke voeding wel en niet geschikt is voor onze hond. En dat is best wel lastig als je barft, want je moet alle vleessoorten meenemen, zodat het doorgemeten kan worden. :hmmm:

Wij zijn er naartoe gegaan vanwege de huidproblemen van onze hond. Een duidelijke verbetering van de klachten heeft het helaas niet opgeleverd, maar Stella de Vries komt toch wat beter over dan die in Zaandam, voor ons dan.

De uitkomsten van het doormeten verschilden overigens wel iets, maar er zat wel een gemeenschappelijke uitkomst tussen.
:mrgreen: toen ik dat zei in het andere topic bedoelde ik dus geen zweefteven; maar iemand die met een frisse blik naar het hele plaatje wil kijken :tongue:
Vooral omdat je al zo lang naar die internist gaat en er zo weinig mee opschiet...
sambongo
Actief

Zoiets als dit? Hoor hier goede verhalen over!

http://www.holistischdierenarts.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Yep, Den Hoek is meer dan prima. Mijn oudste hond wordt al een tijdje behandeld door Tomas Nespor ivm zijn vaccinosis. Erg kundig en een prima visie. Taal kan misschien iets problemen opleveren, want het is een Amerikaan. Maar hij doet z'n best om Nederlands te spreken.
En ik heb prima ervaringen met Chiron Zeist. Beide praktijken hebben een reguliere dierenartsachtergrond. Daar kom je verder mee, dan met het 'dieet' van je internist. Gewoon bellen. :wink:
Laatst gewijzigd door mwillow op 08 feb 2011 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
mwillow

Pendrag schreef:Het is voor mij al jaren geleden dat ik in Den Hoek ben geweest maar ik heb hele goede ervaringen met Erik daar.
Erik houdt zich alleen bezig met paarden. Bij moeilijk gevallen (zoals mijn hond) wordt zijn supervisie nog wel eens gevraagd. Maar voor de rest zie je hem niet bij gezelschapsdieren.
Laatst gewijzigd door mwillow op 08 feb 2011 07:25, 1 keer totaal gewijzigd.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

dagmar88 schreef:
Muk schreef:Wij hebben ervaring met 2 holistische dierenartsen. De eerste (in Zaandam zat die) heeft mijn man met onze hond bezocht. Die begon meteen over chakra's en dan houdt het voor mijn man al op. Daarna werd de hond doorgemeten.

:mrgreen: toen ik dat zei in het andere topic bedoelde ik dus geen zweefteven; maar iemand die met een frisse blik naar het hele plaatje wil kijken :tongue:
Vooral omdat je al zo lang naar die internist gaat en er zo weinig mee opschiet...
Stella is absoluut geen zweefteef :mep: :mrgreen: .
we zijn er ook geweest met Baco en DuCain qua diagnose stelling was ik heel tevreden, het klopte allemaal wel,
qua behandeling ben ik niet zo van de homeopathie en dat is ook wel gebleken :ok:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

S@ndr@ schreef:
dagmar88 schreef:

Stella is absoluut geen zweefteef :mep: :mrgreen: .
we zijn er ook geweest met Baco en DuCain qua diagnose stelling was ik heel tevreden, het klopte allemaal wel,
qua behandeling ben ik niet zo van de homeopathie en dat is ook wel gebleken :ok:
:F: Ik bedoelde meer de DA met de chakra's :tongue:
Muk

dagmar88 schreef:
S@ndr@ schreef:Stella is absoluut geen zweefteef :mep: :mrgreen: .
:F: Ik bedoelde meer de DA met de chakra's :tongue:
Hahaha, ik vind Stella ook geen zweefteef, maar die in Zaandam wel. :tongue: Zodra er vaag gelult wordt over chakra's haak ik (en mijn man ook) af. Bij Jaymz was er iets in zijn tweede chakra, er was iets in zijn 2e levensjaar gebeurd wat nog niet verwerkt was volgens die holistische arts. Daar kunnen wij helemaal niets mee, wat wat ik zou niet weten wat Jaymz niet heeft verwerkt. Hij is bij ons een levendige, vrolijke hond met medische problemen helaas. Maar om die medische problemen op zijn 2e chakra af te wenden gaat voor ons te ver.
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

mwillow schreef:Yep, Den Hoek is meer dan prima. Mijn oudste hond wordt al een tijdje behandeld door Tomas Nespor ivm zijn vaccinosis. Erg kundig en een prima visie. Taal kan misschien iets problemen opleveren, want het is een Amerikaan. Maar hij doet z'n best om Nederlands te spreken.
Ook ik heb hele goede ervaringen met Tomas en Erik. Weliswaar voor mijn paard, maar toch :lol1:
Tomas is ook een prettig persoon.
Ik wist niet dat hij ook honden deed. Vriendin heeft een hond met epilepsie en ze overweegt om naar De Hoek te gaan. Zij is steeds meegeweest met mijn paard, en kent Tomas dus Ik zal haar dit doorgeven :wink:
mwillow

antheman schreef:
mwillow schreef:Yep, Den Hoek is meer dan prima. Mijn oudste hond wordt al een tijdje behandeld door Tomas Nespor ivm zijn vaccinosis. Erg kundig en een prima visie. Taal kan misschien iets problemen opleveren, want het is een Amerikaan. Maar hij doet z'n best om Nederlands te spreken.
Ook ik heb hele goede ervaringen met Tomas en Erik. Weliswaar voor mijn paard, maar toch :lol1:
Tomas is ook een prettig persoon.
Ik wist niet dat hij ook honden deed. Vriendin heeft een hond met epilepsie en ze overweegt om naar De Hoek te gaan. Zij is steeds meegeweest met mijn paard, en kent Tomas dus Ik zal haar dit doorgeven :wink:
Ik vind het ook een hele fijne vent. Als hij het voor elkaar krijgt dat mijn hond op de tafel in slaap valt, dan is dat toch knap. :F:
Hij doet geloof ik maar 1 dag honden, in elk geval op dinsdag. Wat heeft je paard? Als je ziet wat daar aan kapitaal naar binnen gaat, ongelooflijk.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik heb alleen ervaring met natuurlijk in balans.
Bowie heeft ook een allergie en na flink wat doktoren en er niets mee opgeschoten tezijn kreeg ik als advies eens op hun site tekijken.
Heb een haaranalyse aangevraagt, wat haar opgestuurd en na 2 weken kreeg ik de uitslag.. allergisch voor kip en gevogelte en intolerant voor granen.
heb dus het voer verandert en de snacks etc.. nergens geen last meer van.
Kost rond de 30 euro, je hoeft er niet heen ... proberen waard zou ik dus zeggen.
Afbeelding
antheman
Zeer actief
Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door antheman »

mwillow schreef: Ik vind het ook een hele fijne vent. Als hij het voor elkaar krijgt dat mijn hond op de tafel in slaap valt, dan is dat toch knap. :F:
Hij doet geloof ik maar 1 dag honden, in elk geval op dinsdag. Wat heeft je paard? Als je ziet wat daar aan kapitaal naar binnen gaat, ongelooflijk.
Hij had een neurologische aandoening, en kreeg hele rare aanvallen, soort slokdarmverstoppingen.
Waarschijnlijk veroorzaakt door Lyme, Borreliose dus. Hij droeg wel Lyme met zich mee en die staat er helaas bekend om om neurlogische aandoeningen te veroorzaken. Echt een kloteziekte.

Erik zei ook dat hij duizenden paarden beter gemaakt heeft met rugproblemen, maar dit nog nooit gezien had.

Overigens ben ik ook op de Faculteit Utrecht geweest, waar ze niets meer voor me konden doen. Hun diagnose was epilepsie, wat bij paarden dus sporadisch voorkomt.

Andor heeft me vorig jaar idd kapitalen gekost, dat wil je niet weten :evil:
laverda
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door laverda »

zelf heb ik ervaring met den hoek met mijn paard, zij is zoveel meer opgeknapt!
alleen erik had haar niet behandeld maar een andere vrouw die daar werkzaam was.

ik vind het een aanrader!

en met de hond heb ik er zelf geen ervaring mee, maar ik ken wel mensen die er geweest zijn met de hond en heel tevreden waren en dat het uiteidenlijk goed geholpen heeft.

dus ik zou zeggen doe het gewoon, dan merk je snel genoeg of er wat veranderd! :ok:
mwillow

antheman schreef:Hij had een neurologische aandoening, en kreeg hele rare aanvallen, soort slokdarmverstoppingen.
Waarschijnlijk veroorzaakt door Lyme, Borreliose dus. Hij droeg wel Lyme met zich mee en die staat er helaas bekend om om neurlogische aandoeningen te veroorzaken. Echt een kloteziekte.

Erik zei ook dat hij duizenden paarden beter gemaakt heeft met rugproblemen, maar dit nog nooit gezien had.

Overigens ben ik ook op de Faculteit Utrecht geweest, waar ze niets meer voor me konden doen. Hun diagnose was epilepsie, wat bij paarden dus sporadisch voorkomt.

Andor heeft me vorig jaar idd kapitalen gekost, dat wil je niet weten :evil:
Ik ken honden met Lyme, maar nog geen paarden meegemaakt. Daar ben je klaar mee, zeg. Maar ontzettend fijn dat je paard er baat bij heeft. Ik bedoelde eigenlijk met mijn opmerking dat er giga dure sportpaarden naar binnen gaan. Maar idd, je bent ook vast voor een paard een kapitaal aan behandelingskosten kwijt. Maar als het werkt voor je beestje, is dat veel waard, he. :F:
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik kom al een aantal jaar regelmatig bij een holistisch dierenarts en dat bevalt me heel goed.
Er word veel meer naar het geheel van de hond gekeken en niet alleen symptoombehandeling.
Afbeelding
sambongo
Actief

jacq1970 schreef:Ik heb alleen ervaring met natuurlijk in balans.
Bowie heeft ook een allergie en na flink wat doktoren en er niets mee opgeschoten tezijn kreeg ik als advies eens op hun site tekijken.
Heb een haaranalyse aangevraagt, wat haar opgestuurd en na 2 weken kreeg ik de uitslag.. allergisch voor kip en gevogelte en intolerant voor granen.
heb dus het voer verandert en de snacks etc.. nergens geen last meer van.
Kost rond de 30 euro, je hoeft er niet heen ... proberen waard zou ik dus zeggen.

:D Dankje voor de tip, ik heb er even een mailtje naar toe gestuurd. Zou dit nou echt 100% betrouwbaar zijn en een eliminatiedieet vervangen? Heb je met Bowie ook een dieet uitgeprobeerd wat niet werkte ofzo?
sambongo
Actief

Bedankt voor de reacties, ik las dat je ook voer moet meenemen zodat ze dit kunnen doormeten. Moet je dan echt alles meenemen wat je hond ooit wel eens krijgt?? :mrgreen: :mrgreen: :O:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Wij zijn in Den Hoek geweest. En niks wazig geneuzel, maar al het eten werd wel doorgemeten. Met een soort antenne. Voor mij wazig genoeg. Het lijf werd ook doorgemeten met die antenne, en daaruit bleek dat er een nekwervel verschoten zat.

Kraken (ze sprong echt 10 cm de lucht in), acupunctuur, en daarna liepen we gewoon weer 10 km door het bos. Terwijl we al dik een jaar bezig waren met foto's maken, foto's laten beoordelen in Utrecht "tjaaaaaa, moet dat pietsje artrose dan zijn wat net verkeerd zit"

Het zal mij verrotten hoe wazig iets is. Als het werkt, ga ik er graag weer naar terug.
mwillow

sambongo schreef:Bedankt voor de reacties, ik las dat je ook voer moet meenemen zodat ze dit kunnen doormeten. Moet je dan echt alles meenemen wat je hond ooit wel eens krijgt?? :mrgreen: :mrgreen: :O:
Als de problemen van je hond voedingsgerelateerd kunnen zijn, is dat in jouw geval denk ik wel nuttig. De klachten van mijn hond hebben totaal niets met zijn voeding te maken, dus ik zie het nut niet van doormeten waarvan ik bijna zeker weet door de jaren heen dat het 'goed' voor 'm is. En ik zie me nu niet echt konijnen in de vacht, vuile pens en karkassen meeslepen naar die praktijk. Ze zien me aankomen. :F:
Wel heb ik vier monsters van bepaalde supplementen meegenomen en degene die geschikt zijn bevonden (Backmotion en groenlipmossel) voor zijn weerstand, artrose en spieren, geef ik nu wel.
Muk

sambongo schreef:Bedankt voor de reacties, ik las dat je ook voer moet meenemen zodat ze dit kunnen doormeten. Moet je dan echt alles meenemen wat je hond ooit wel eens krijgt?? :mrgreen: :mrgreen: :O:
Hehehe, jazeker. En dat was nogal wat omdat Jaymz ook barft. In eerste instantie dacht ik om van alle soorten een stukje mee te nemen. Maar dat vond ik toch wat te omslachtig, dus ik heb gewoon van alles een verpakking meegenomen. Stond ik daar met z'n 15 kilo vlees. Maar ja, je moet wat over hebben voor je hond. :mrgreen:
sambongo
Actief

Muk schreef:
Hehehe, jazeker. En dat was nogal wat omdat Jaymz ook barft. In eerste instantie dacht ik om van alle soorten een stukje mee te nemen. Maar dat vond ik toch wat te omslachtig, dus ik heb gewoon van alles een verpakking meegenomen. Stond ik daar met z'n 15 kilo vlees. Maar ja, je moet wat over hebben voor je hond. :mrgreen:
Maar ik las dat ze het voer doormeten? En de hond ook, ik weet niet wat ik me erbij voor moet stellen maar meten ze dan de verpakking door haha? :denken: :mrgreen:
EschaenStefanie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door EschaenStefanie »

wel ervaring met holistische dierenarts maar absoluut niet met doormeten van voedselintolerantie. Dana stond toen al op KVV en toen had ze totaal geen problemen meer.
Wij zijn bij Joyti geweest (Anneke Schellingerhout) juist omdat ze ook haar diploma in diergeneeskunde heeft en ook chiropraxie doet (erg handig voor een sporthond)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”