Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hera en dr heup.
Moderator: moderatorteam
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Hera en dr heup.
Sinds een paar maandjes gaat het ineens een stuk minder met hera.
Ze heeft aan 1 kant zware HD en na jaren van gek doen begint ze er nu duidelijk last van te krijgen.
Waar ik afgelopen zomer nog uren met haar wandelde waarbij ze apporteerde, sloten in en uit sprong, veel zwom en gewoon als een idioot kon rennen, loopt ze nu na 2x een sloot in en uitspringen al vreselijk moeilijk.
Eigenlijk kan ze gewoon niks anders meer als gewoon aan de lijn een eindje wandelen door de wijk.
Als ze tijdens zo'n wandelingetje even een tel gaat graven is het al mis.
Zelfs rustige speurspelletjes zijn eigenlijk niet meer te doen.
hera kan ook niet rustig iets doen. Het moet bij haar altijd met heel veel bombarie. Hoe rustig ik haar ook bijv. iets wil laten apporteren (ik gooi, ze moet naast zitten, ligt het apport stil, mag ze gaan waarbij ik haar rustig overeind laat komen) ze weet altijd wel een gekke beweging te maken.
Het vervelende is dat Hera in haar koppie en in de rest van haar lijf een hond van 1,5 is. Ze wil gewoon rennen en vliegen en apporteren, sloten in en uit springen etc.
Nu dat niet meer mag begin ik dat te merken aan haar. Ze is erg blafferig aan het zijn in huis en ook op straat naar andere honden is ze vreselijk boos terwijl dat juist zo goed ging altijd.
Ik vind het ook heel sneu dat ik met Cash de hort op ga en dat ik haar dan achter het raam zie kijken. Het doet mij veel verdriet. Ookal wandel ik wel gewoon lange stukken met haar. Het is voor haar gewoon niet genoeg. Ze wil meer.
Nu laat ik haar toch regelmatig wel even rennen en doen omdat ze dat ook wel gewoon verdiend en dus nodig heeft.
Zojuist naar het meer gegaan. De plek waar ik voorheen iedere ochtend met haar wandelde, nu was ik er al in geen maanden meer geweest.
Ze is helemaal los gegaan. Rennen, vliegen, sloten in en uitduiken, het meer induiken, graven met stokken etc etc.
maar ja, op wge naar huis zie je dr dan alweer moeilijk lopen.
Ze krijgt na zo'n wilde wnadeling pijnstilling. Zojuist heeft ze er weer eentje gehad. 100mg Rimadyl.
Maar ik besef wel dat dit w.s. snel zal stoppen. Dat het een keer ophoudt.
Maar jezus, die hond is nog net geen 8 jaar oud. Ik moet er voorlopig niet aan denken maar het spookt wel steeds vaker door mijn hoofd. Dat het eigenlijk niet meer eerlijk is tov van haar.
Nou ja, ik moest het even kwijt.
Ze heeft aan 1 kant zware HD en na jaren van gek doen begint ze er nu duidelijk last van te krijgen.
Waar ik afgelopen zomer nog uren met haar wandelde waarbij ze apporteerde, sloten in en uit sprong, veel zwom en gewoon als een idioot kon rennen, loopt ze nu na 2x een sloot in en uitspringen al vreselijk moeilijk.
Eigenlijk kan ze gewoon niks anders meer als gewoon aan de lijn een eindje wandelen door de wijk.
Als ze tijdens zo'n wandelingetje even een tel gaat graven is het al mis.
Zelfs rustige speurspelletjes zijn eigenlijk niet meer te doen.
hera kan ook niet rustig iets doen. Het moet bij haar altijd met heel veel bombarie. Hoe rustig ik haar ook bijv. iets wil laten apporteren (ik gooi, ze moet naast zitten, ligt het apport stil, mag ze gaan waarbij ik haar rustig overeind laat komen) ze weet altijd wel een gekke beweging te maken.
Het vervelende is dat Hera in haar koppie en in de rest van haar lijf een hond van 1,5 is. Ze wil gewoon rennen en vliegen en apporteren, sloten in en uit springen etc.
Nu dat niet meer mag begin ik dat te merken aan haar. Ze is erg blafferig aan het zijn in huis en ook op straat naar andere honden is ze vreselijk boos terwijl dat juist zo goed ging altijd.
Ik vind het ook heel sneu dat ik met Cash de hort op ga en dat ik haar dan achter het raam zie kijken. Het doet mij veel verdriet. Ookal wandel ik wel gewoon lange stukken met haar. Het is voor haar gewoon niet genoeg. Ze wil meer.
Nu laat ik haar toch regelmatig wel even rennen en doen omdat ze dat ook wel gewoon verdiend en dus nodig heeft.
Zojuist naar het meer gegaan. De plek waar ik voorheen iedere ochtend met haar wandelde, nu was ik er al in geen maanden meer geweest.
Ze is helemaal los gegaan. Rennen, vliegen, sloten in en uitduiken, het meer induiken, graven met stokken etc etc.
maar ja, op wge naar huis zie je dr dan alweer moeilijk lopen.
Ze krijgt na zo'n wilde wnadeling pijnstilling. Zojuist heeft ze er weer eentje gehad. 100mg Rimadyl.
Maar ik besef wel dat dit w.s. snel zal stoppen. Dat het een keer ophoudt.
Maar jezus, die hond is nog net geen 8 jaar oud. Ik moet er voorlopig niet aan denken maar het spookt wel steeds vaker door mijn hoofd. Dat het eigenlijk niet meer eerlijk is tov van haar.
Nou ja, ik moest het even kwijt.

Cash v Heiligental en Flow.
-
shanty
Re: Hera en dr heup.
Hoe verdomd moeilijk is dit .. Ik heb haar vorige week gezien en zoals je zegt haar koppie is nog zo jong en welwillend.
Echt een kloten situatie..
Echt een kloten situatie..
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
wat ontzettend rot Estelle, je meisje 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Tiny
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik herken het helaas en voel met je mee
Ik geef Beau nu gewoon een onderhoudsdosis pijnstiller en laat hem genieten zolang hij kan.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky
voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010
Beau 08-11-2001 - 30-07-2011
&
Akira 16-08-2021
- stefanie
- Zeer actief
Ik ga mee met Inge. Liever een hond die plezier heeft mét pijnstilling dan een hond die haar ei niet kwijt kan en zich daardoor ellendig voelt.
- Marina
- Zeer actief
En heb je hyrotherapie al geprobeerd?? Dat wil ook wel is helpen en als ze nog geen 8 jaar oud is zeer zeker de moeite waard denk ik.
En idd pijnstillers erbij gebruiken de eerst komende tijd. En als de hydrotherapie dan werkt kun je ook weer stoppen met de pijnstilling.
En idd pijnstillers erbij gebruiken de eerst komende tijd. En als de hydrotherapie dan werkt kun je ook weer stoppen met de pijnstilling.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
-
miekmiek
ik vind het koppie belangrijker dan het lijf, dus ook ik zou haar niet beperken en laten gaan. mét pijnstilling uiteraard en dan kijken hoe lang het nog te doen is.
je hart breekt bij iedere mank, dat snap ik zo goed.
je hart breekt bij iedere mank, dat snap ik zo goed.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dat is niet fijn als je het zo ziet afzakken!
Ik zou wel gewoon of geen pijnstilling, of iedere dag pijnstilling geven. Het heeft niet zo heel erg veel effect als je het sporadisch na een wandeling geeft.
Ik zou wel gewoon of geen pijnstilling, of iedere dag pijnstilling geven. Het heeft niet zo heel erg veel effect als je het sporadisch na een wandeling geeft.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
He wat naar Estelle...
Ik zou ook gaan voor kwaliteit...Dan maar liever pijnstilling maar wel kunnen doen wat Hera leuk vindt.
Moeilijk en verdrietig hoor.
Ik zou ook gaan voor kwaliteit...Dan maar liever pijnstilling maar wel kunnen doen wat Hera leuk vindt.
Moeilijk en verdrietig hoor.
- Cash
- Zeer actief
Ja dat ben ik nu ook wel van plan. Zeker als ik zag hoe ze vanmorgen genoot van het rennen en vliegen door het water heen.
De reden dat ik haar nog niet dagelijks pijnstilling geef is omdat ik ook bang ben dat het dan helemaal snel gedaan is.
Ze krijgt nu dus al redelijk vaak 100mg pijnstilling. Meer mag niet staat er op de verpakking. Dat is dus al maximaal.
En zelfs dan kan ze gewoon nog beroerd lopen.
Ik moet toch met haar naar de DA ivm haar ene oortje en dan zal ik even vragen of er andere pijnstilling is.
Maar ik wil haar gewoon nog lang niet kwijt. Ze is echt mijn alles. Misschien dat ik haar daarom ook zo beperk omdat ik dan denk dat ze nog langer mee kan dan wanneer ik har maar laat gaan. Niet eerlijk, dat weet ik.
De reden dat ik haar nog niet dagelijks pijnstilling geef is omdat ik ook bang ben dat het dan helemaal snel gedaan is.
Ze krijgt nu dus al redelijk vaak 100mg pijnstilling. Meer mag niet staat er op de verpakking. Dat is dus al maximaal.
En zelfs dan kan ze gewoon nog beroerd lopen.
Ik moet toch met haar naar de DA ivm haar ene oortje en dan zal ik even vragen of er andere pijnstilling is.
Maar ik wil haar gewoon nog lang niet kwijt. Ze is echt mijn alles. Misschien dat ik haar daarom ook zo beperk omdat ik dan denk dat ze nog langer mee kan dan wanneer ik har maar laat gaan. Niet eerlijk, dat weet ik.

- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Heb het hier met Giada (nog geen 7 jaar en ook ED)....
Ze krijgt standaard previcox en ik ga met haar naar hydrotherapie. Door deze combinatie gaat het nu weer goed met haar. Oké trainen zit er niet meer in, maar ze kan wel weer los van de riem om te rennen, zwemmen, graven en gek doen. En ik hoop dat ze het op deze manier nog een paar jaar uitzingt.
Ze krijgt standaard previcox en ik ga met haar naar hydrotherapie. Door deze combinatie gaat het nu weer goed met haar. Oké trainen zit er niet meer in, maar ze kan wel weer los van de riem om te rennen, zwemmen, graven en gek doen. En ik hoop dat ze het op deze manier nog een paar jaar uitzingt.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Cash
- Zeer actief
hydrotherapie zit hier niet in de buurt, tenminste, niet als je zoals ik afhankelijk bent van het OV.
Ik heb overdag geen auto dus dat gaat hem helaas niet worden.

- Marina
- Zeer actief
ohhh das jammer, heb je savonds wel een auto?? want waar ik heen ga die doet ook savonds??Cash schreef:hydrotherapie zit hier niet in de buurt, tenminste, niet als je zoals ik afhankelijk bent van het OV.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Cash
- Zeer actief
hmmm dat ga ik eens bekijken.Marina schreef:ohhh das jammer, heb je savonds wel een auto?? want waar ik heen ga die doet ook savonds??Cash schreef:hydrotherapie zit hier niet in de buurt, tenminste, niet als je zoals ik afhankelijk bent van het OV.
ja savonds kan ik overal heen met de auto.
Ga gelijk even googlen.

- Marina
- Zeer actief
Cash schreef:hmmm dat ga ik eens bekijken.Marina schreef:ohhh das jammer, heb je savonds wel een auto?? want waar ik heen ga die doet ook savonds??Cash schreef:hydrotherapie zit hier niet in de buurt, tenminste, niet als je zoals ik afhankelijk bent van het OV.
Ga gelijk even googlen.
superrr ik hoop dat je iets kunt vinden
http://www.aquadog.nl" onclick="window.open(this.href);return false; zit in Berghem vlakbij Oss ik weet niet of je daar in de buurt woont maar die doen ook savonds

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat vervelend...
Zolang haar koppie nog goed is zou ik me niet te druk maken, mits het met pijnstilling goed te doen is.
Sterkte voor je mooie dametje!
Zolang haar koppie nog goed is zou ik me niet te druk maken, mits het met pijnstilling goed te doen is.
Sterkte voor je mooie dametje!

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Jackira
- Zeer actief
Wat rot Estelle. Kan me voorstellen dat het je verdriet doet als je haar je na ziet kijken.
Zou het als je standaard pijnstilling geeft niet zo zijn dat je een spiegel opbouwt die constant is en dat dat beter is dan eerst pijn hebben en dan pijnstilling?
Ik zou haar ook gewoon laten genieten met standaard pijnstilling, wel een beetje gematigd maar wel zo dat ze nog plezier in het leven heeft. Maar misschien heeft de dierenarts nog wel andere opties qua pijnstilling.
Zou het als je standaard pijnstilling geeft niet zo zijn dat je een spiegel opbouwt die constant is en dat dat beter is dan eerst pijn hebben en dan pijnstilling?
Ik zou haar ook gewoon laten genieten met standaard pijnstilling, wel een beetje gematigd maar wel zo dat ze nog plezier in het leven heeft. Maar misschien heeft de dierenarts nog wel andere opties qua pijnstilling.
- Cash
- Zeer actief
Ja precies, dat moet ik even navragen. Ik neem aan dat deze dosis nog wel omhoog zou kunnen.Ri@ schreef:Wat rot Estelle. Kan me voorstellen dat het je verdriet doet als je haar je na ziet kijken.
Dat nakijken is verschrikkelijk. Wat ik nu allemaal met Cash doe dat deed ik voorheen met haar. Ik voel mij dan ook best schuldig als ik met Cash op plekken loop waar ik dus altijd met haar liep en nu vrijwel niet meer kom.
Trainen net zo. Ze ziet Frank met Cash weggaan en ze probeert in alle macht mee te mogen want ze weet volgens mij dondersgoed waar hij heen gaat. Een paar maanden terug ging ik nog weleens mee op zondag met haar naar de club maar het frustreert alleen maar meer omdat ze niks meer kan behalve wat over het veld hobbelen. Dat wil ze niet, ze wil werken op dat veld, apporteren, volgen, een trekspel met de bal doen, af/zit/sta oefeningen doen en de pakwerker hoort ze ook.
Vanochtend was ik het dus zat en besloot na de wandeling met Cash dezelfde wandeling te doen met Hera.
Het is niet dat ze totaal niks meer doet natuurlijk maar gewoon niet wat het was. Ze loopt best elke dag een eind maar dan dus aan de flex en alleen maar lopen. Verder niks. Ik merk wel dat ze zich er steedds meer bij neerlegt. Ze is ook wel steeds vaker 'voldaan' na zo'n wandeling maar voor mezelf voelt het niet goed.

-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
oh wat zonde is dat toch.. een hond die zo graag wil maar qua lijf niet meer kan.. hier krijgt mijn oude hond.. vetacam... daar doet ze het goed op.. en is ook weer goedgemuts.. speelt weer met de bal.. en geniet weer ipv gaan liggen en sjokken..
maar zij is 10... dat is toch al 2 jaar ouder dan jouw hond...sterkte hoor..
maar zij is 10... dat is toch al 2 jaar ouder dan jouw hond...sterkte hoor..
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Ik weet niet waar je woont maar in Kamerik (bij Woerden) kan je ook op zaterdag terecht.Cash schreef:hmmm dat ga ik eens bekijken.Marina schreef:ohhh das jammer, heb je savonds wel een auto?? want waar ik heen ga die doet ook savonds??Cash schreef:hydrotherapie zit hier niet in de buurt, tenminste, niet als je zoals ik afhankelijk bent van het OV.
Ga gelijk even googlen.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- -Mieke-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Hoi Estelle,
Het is niet omdat je op dagelijkse pijnstilling gaat, dat het dan plots sneller gaat.
Ik ben Bob dagelijks Meloxyvet beginnen geven aan 8 jaar. Een halve dosis maar wel dagelijks. Toen dacht ik echt dat hij nooit 10 jaar zou halen, maar nog een maandje en hij is er
. Het eerste jaar heb ik niets veranderd aan de pijnstilling (helft van de dosis), ondertussen krijgt hij ongeveer 3/4 van de maximale dosis. Meer mag ik niet geven omdat het de maag teveel zou belasten, maar indien nodig heb ik wel iets extra om er (af en toe- beperkt dus) bij te geven.
En tja ondertussen is hij echt een oudje geworden, hij was nooit zo actief als jouw herder, ik heb Bob nooit echt moeten beperken (ik vermoed dat hij dat zelf doet), maar lange wandelingen zitten er nu ook niet meer in. Gelukkig heb ik een grote tuin waar hij wat op zijn eigen tempootje kan rondlopen.
Enfin, wat ik wil zeggen, dagelijks pijnstilling is echt niet zo direct een einde.
Het is niet omdat je op dagelijkse pijnstilling gaat, dat het dan plots sneller gaat.
Ik ben Bob dagelijks Meloxyvet beginnen geven aan 8 jaar. Een halve dosis maar wel dagelijks. Toen dacht ik echt dat hij nooit 10 jaar zou halen, maar nog een maandje en hij is er
En tja ondertussen is hij echt een oudje geworden, hij was nooit zo actief als jouw herder, ik heb Bob nooit echt moeten beperken (ik vermoed dat hij dat zelf doet), maar lange wandelingen zitten er nu ook niet meer in. Gelukkig heb ik een grote tuin waar hij wat op zijn eigen tempootje kan rondlopen.
Enfin, wat ik wil zeggen, dagelijks pijnstilling is echt niet zo direct een einde.
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki

- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Alweer een jaar of anderhalf geleden sleepte Gina van de ene dag op de andere met haar achterkant over de grond en ik was er wel bijna zeker van dat dat einde verhaal zou zijn.
DA geweest, bij haar zware HD ook nog eens artrose in haar knie vastgesteld, previcox gekregen en na een maand of wat acupunctuur gedaan.
De previcox (1 pil per dag) zorgde ervoor dat ze al gauw weer normaal liep, de acupunctuur dat ze weer lol in haar leven kreeg.
En inmiddels staat ze al zeker een half jaar op een halve dosering previcox en hoeven we nog maar eens in het halve jaar ongeveer een herhaling acupunctuuur te doen.
Ik had nooit gedacht dat ze ouder zou worden dan een jaar of 3 maar afgelopen september is ze toch alweer 9 geworden.
Misschien is acupunctuur ook wel iets voor Hera? Het schijnt niet altijd aan te slaan maar ik denk dan altijd niet geschoten is altijd mis?
DA geweest, bij haar zware HD ook nog eens artrose in haar knie vastgesteld, previcox gekregen en na een maand of wat acupunctuur gedaan.
De previcox (1 pil per dag) zorgde ervoor dat ze al gauw weer normaal liep, de acupunctuur dat ze weer lol in haar leven kreeg.
En inmiddels staat ze al zeker een half jaar op een halve dosering previcox en hoeven we nog maar eens in het halve jaar ongeveer een herhaling acupunctuuur te doen.
Ik had nooit gedacht dat ze ouder zou worden dan een jaar of 3 maar afgelopen september is ze toch alweer 9 geworden.
Misschien is acupunctuur ook wel iets voor Hera? Het schijnt niet altijd aan te slaan maar ik denk dan altijd niet geschoten is altijd mis?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Tyra stond dagelijks op pijnstilling ivm haar gewrichtsproblemen maar al na 2 behandelingen had ik een pup in huis ipv een of ander wrakkig oud wijf
Ik had net nieuwe pijnstillers gekocht die nog helemaal niet gebruikt zijn terwijl ze die normaal gesproken echt nodig had in de winter. Ik vind het nog steeds verbazingwekkend maar ik hoef nu ten minste niet meer na te denken of ik haar niet beter in kan laten slapen.
- Belle
- Zeer actief
Dat vind ik ook zo verschrikkelijk, met Isa gaan wandelen en Belle moeten achterlatenCash schreef: Ik vind het ook heel sneu dat ik met Cash de hort op ga en dat ik haar dan achter het raam zie kijken. Het doet mij veel verdriet.
Ook al krijgt ze dan altijd iets lekkers en lijkt het erop of ze het er zelf minder moeilijk mee heeft dan ik, ik blijf het rot vinden.
Belle krijgt trouwens naast previcox ook tramadol, dat mag bij elkaar gebruikt worden en die combinatie helpt bij haar goed tegen de pijn. Nu zou het bij Belle als het goed is maar tijdelijk zijn, dus ik weet niet of die combinatie ook geschikt is om langere tijd te geven.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zou haar lekker op 100mg Rimadyl per dag zetten. Dan loopt ze al die energie niet op te sparen maar kan elke dag effe een beetje dollen, dat scheelt voor haar een hoop frustratie en geeft weer wat rust waardoor ze wellicht niet helemaal ontploft als ze weer mag. Liever nog effies een blije hond dan nog jaren een hond die van alles wil maar niet kan.Cash schreef: Ze krijgt na zo'n wilde wnadeling pijnstilling. Zojuist heeft ze er weer eentje gehad. 100mg Rimadyl.
Jack staat stijf van de pijnstillers, springt over hekjes en trekt sprintjes en loopt toch weer elke dag lekker een uurtje los in het park. En thuis is hij redelijk rustig. In mijn ogen is dat toch beter dan korte rondjes lopen met een hond die thuis vervolgens helemaal hyper met een balletje door de kamer gaat sjezen.
Sterkte ermee joh!
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Cash
- Zeer actief
hmm accupunctuur heb ik nooit over nagedacht.
Ik ga daar ook eens op googlen.

- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Als je constant pijnstilling geeft, dan bouwt dat ook een bepaalde spiegel op in het bloed. Daar zou ik eerder voor kiezen gezien de situatie dan soms pijnstilling geven.
Ik weet niet of het dan 'snel afgelopen' is: Kaya zit zeker al 4 jaar op dagelijks pijnstilling. Ze heeft op de volle dosis gestaan (Previcox) en vorig jaar zowaar naar 1/4 dosis. Helaas nu weer verhoogd omdat ze ook zo mank is als wat
Bij Kaya kies ik voor een middenweg, die is ook gek op apporteren, stokken, ballen, zwemmen (maar niet gewoon zwemmen maar jumpen vanaf de hoogste plekken met enorme plonsen, klauteren, door het riet heen, enz. enz.). Ze mag het allemaal, maar met mate. In plaats van een uur, laat ik het haar nu bv 10 minuten doen. Dan heeft ze er ook last van hoor, maar bij een uur kan ik haar volgens mij direct wegbrengen.
En verder is het dus 'gewoon' wandelen.
Afijn, ik zou haar dagelijks pijnstilling geven en bv beginnen met de halve dosis van wat ze mag en eens kijken wat dit doet als je het dagelijks geeft.
Ik weet niet of het dan 'snel afgelopen' is: Kaya zit zeker al 4 jaar op dagelijks pijnstilling. Ze heeft op de volle dosis gestaan (Previcox) en vorig jaar zowaar naar 1/4 dosis. Helaas nu weer verhoogd omdat ze ook zo mank is als wat
Bij Kaya kies ik voor een middenweg, die is ook gek op apporteren, stokken, ballen, zwemmen (maar niet gewoon zwemmen maar jumpen vanaf de hoogste plekken met enorme plonsen, klauteren, door het riet heen, enz. enz.). Ze mag het allemaal, maar met mate. In plaats van een uur, laat ik het haar nu bv 10 minuten doen. Dan heeft ze er ook last van hoor, maar bij een uur kan ik haar volgens mij direct wegbrengen.
Afijn, ik zou haar dagelijks pijnstilling geven en bv beginnen met de halve dosis van wat ze mag en eens kijken wat dit doet als je het dagelijks geeft.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ja het is heel apart maar al na de 2e behandeling had ik een compleet andere hond. Ze wilt uit, geen korte rondjes alleen maar langCash schreef:hmm accupunctuur heb ik nooit over nagedacht.
Previcox reageerde ze trouwens wel beter op dan rymadil na langdurig gebruik.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Ach Estelle, wat naar om Hera zo te moeten zien.
, ja, dat doet pijn..
Sterkte met je meisje, ik zou ook acupunctuur oid overwegen.
Hopelijk kan ze dan weer een hele tijd mee, enigzins pijnvrij.
Ik zou haar voorlopig lekker op de rymadil houden.
Sterkte.
Sterkte met je meisje, ik zou ook acupunctuur oid overwegen.
Hopelijk kan ze dan weer een hele tijd mee, enigzins pijnvrij.
Ik zou haar voorlopig lekker op de rymadil houden.
Sterkte.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Cash
- Zeer actief
Kaya klinkt als Hera. Die kan ook niks normaal doen.Caro. schreef:Als je constant pijnstilling geeft, dan bouwt dat ook een bepaalde spiegel op in het bloed. Daar zou ik eerder voor kiezen gezien de situatie dan soms pijnstilling geven.
Ik weet niet of het dan 'snel afgelopen' is: Kaya zit zeker al 4 jaar op dagelijks pijnstilling. Ze heeft op de volle dosis gestaan (Previcox) en vorig jaar zowaar naar 1/4 dosis. Helaas nu weer verhoogd omdat ze ook zo mank is als wat![]()
Hera zal ook nooit rustig een sloot inspringen, nee dat moet met een flinke afzet , kop omlaag zodat die onder water komt en dan zo hard mogelijk neerkomen op het water.
Zelfs bij het meertje hier vlakbij presteert ze het om met een snoekduik erin te springen terwijl het daar dus gewoon heel mooi afloopt. Ze neemt een aanloop, rent het water in en na een paar meters in het water maakt ze een enorme sprong.