Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ik begrijp er helemaal niets van!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

amber81

Re: Ik begrijp er helemaal niets van!

Ongelezen bericht door amber81 »

Hallo iedereen...

Om even te updaten; met Bongo gaat het goed, hoewel hij niet hier is. De bloedspetters zaten weer tot aan het plafond. Zelf wilden we het deze keer ook echt voor onszelf, helaas na de eerste avond werd hij afgemaakt door de meiden. Ik vind dat geen leven zo, voor niemand niet.
Het besluit om hem naar een pension te brengen was heel moeilijk en zwaar. Het verhaal heeft ook nmog een staartje gekregen en als ik weet hoe en wat, dan kan ik daar nog meer over vertellen. Ik sta vol in contact met het pension, dat ook een asiel heeft en een dierentehuis. medische en hulpvoorzieningen en de dierenambulance rijdt vanaf daar ook. Het zag er beter uit allemaal dan ik dacht en belangrijker; hij sloot direct met een teefje daar vriendschap en sindsdien zijn ze samen. Hij is daar blij en huppelt vrolijk in de rondte. Hij heeft inmiddels testen en onderzoeken gehad, entingen en erkomt nog een vervolgonderzoek in het geheel. Ook bleek hij wat ondervoedt te zijn en dat zijn ze nu aan het behandelen, hij krijgt drie keer per dag flink eten en hij eet daar heel goed! De mensen daar zijn gek op hem en geven hem alles wat hij nu juist nodig heeft, iets wat ik hem jammer genoeg niet kon geven...ik zie dat het voor hem veel beter is zo, maar zelf...het is helemaal niet oké. Gelukkig sta ik helemaal in contact met de mensen daar en zijn ze goed voor hem...het is moeilijk het uit handen te moeten geven, ik had het me allemaal anders voorgesteld.
Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marina »

amber81 schreef:Hallo iedereen...

Om even te updaten; met Bongo gaat het goed, hoewel hij niet hier is. De bloedspetters zaten weer tot aan het plafond. Zelf wilden we het deze keer ook echt voor onszelf, helaas na de eerste avond werd hij afgemaakt door de meiden. Ik vind dat geen leven zo, voor niemand niet.
Het besluit om hem naar een pension te brengen was heel moeilijk en zwaar. Het verhaal heeft ook nmog een staartje gekregen en als ik weet hoe en wat, dan kan ik daar nog meer over vertellen. Ik sta vol in contact met het pension, dat ook een asiel heeft en een dierentehuis. medische en hulpvoorzieningen en de dierenambulance rijdt vanaf daar ook. Het zag er beter uit allemaal dan ik dacht en belangrijker; hij sloot direct met een teefje daar vriendschap en sindsdien zijn ze samen. Hij is daar blij en huppelt vrolijk in de rondte. Hij heeft inmiddels testen en onderzoeken gehad, entingen en erkomt nog een vervolgonderzoek in het geheel. Ook bleek hij wat ondervoedt te zijn en dat zijn ze nu aan het behandelen, hij krijgt drie keer per dag flink eten en hij eet daar heel goed! De mensen daar zijn gek op hem en geven hem alles wat hij nu juist nodig heeft, iets wat ik hem jammer genoeg niet kon geven...ik zie dat het voor hem veel beter is zo, maar zelf...het is helemaal niet oké. Gelukkig sta ik helemaal in contact met de mensen daar en zijn ze goed voor hem...het is moeilijk het uit handen te moeten geven, ik had het me allemaal anders voorgesteld.

Je hebt je best gedaan. en we houden contact. :wink:
En gelukkig gaat het nu goed met Bongo

denk aan je
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
SuzieC1970
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier en Mechelse herder.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door SuzieC1970 »

Jee, ik kan me voorstellen dat dit niet is wat je graag wilde! Maar ik vind het wel super van jullie ! Bongo heeft het daar naar zijn zin, heeft gezelschap waar hij goed mee op kan schieten en krijgt de verzorging en aandacht die hij nodig heeft. Ik snap dat je hem die liever zelf had gegeven maar je schiet niet tekort hoor, integendeel! je doet wat het beste voor hem is, dat is volgens mij pas echte liefde...
Hij kan daar lekker bijkomen en weer wat vertrouwen krijgen en misschien is het voor jou makkelijker om samen met die mensen van het pension een goede plek voor hem te vinden waar hij ook kan blijven ?
amber81

Marina schreef:
amber81 schreef:Hallo iedereen...

Je hebt je best gedaan. en we houden contact. :wink:
En gelukkig gaat het nu goed met Bongo

denk aan je
Dankjewel lieffie...heb je nog gehyved vandaag...morgen zal ik er weer effe voor gaan zitten...spreek je gauw, hou je goed :roos: xxx
SuzieC1970 schreef:Jee, ik kan me voorstellen dat dit niet is wat je graag wilde! Maar ik vind het wel super van jullie ! Bongo heeft het daar naar zijn zin, heeft gezelschap waar hij goed mee op kan schieten en krijgt de verzorging en aandacht die hij nodig heeft. Ik snap dat je hem die liever zelf had gegeven maar je schiet niet tekort hoor, integendeel! je doet wat het beste voor hem is, dat is volgens mij pas echte liefde...
Hij kan daar lekker bijkomen en weer wat vertrouwen krijgen en misschien is het voor jou makkelijker om samen met die mensen van het pension een goede plek voor hem te vinden waar hij ook kan blijven ?
Dat doen we ook en dan mag hij zodra hij een beetje bij is de herplaatsgroep in en die is niet zo groot, dus ik heb goede hoop. Er zijn nog wat zaken die eerst onderzocht moeten worden, du daar wachten we met ze allen dus op...hoo dat het allemaal voor Bongo positief uitpakt...thnx!
amber81

over vijf minuten komen mensen uit limburg naar Bongo kijken! jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

amber81 schreef:over vijf minuten komen mensen uit limburg naar Bongo kijken! jeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!
Super! Ik hoop dat ze helemaal verliefd op hem zijn geworden en hij lekker naar het zuiden kan verhuizen.
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Heel vervelend, maar je weet natuurlijk nooit helemaal wat er achter zit. Hoewel ik het niet eens ben met de manier waarop die mensen het hebben aangepakt, vind ik het wel erg ver gaan om die mensen hier voor van alles en nog wat uit te maken. Ik wil dan toch geloven dat die mensen de beste intenties hadden maar het gewoon niet aankonden en niet wisten wat ze daar mee aan moesten. Misschien wilde die man de hond heel graag houden en heeft hij daarom de schijn opgehouden maar is die vrouw op haar strepen gaan staan omdat dat blijkbaar niet goed ging? Ik denk niet dat je voor de lol een hond in huis haalt en dan weer weg doet. Voor die mensen zal het ook niet makkelijk zijn geweest, al hebben ze het niet slim aangepakt.

Maar goed, heel vervelend voor jou en voor de hond natuurlijk maar laten we hopen dat die mensen uit Limburg voor hem vallen en dat het een match made in heaven is :I: .
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Strega schreef:Heel vervelend, maar je weet natuurlijk nooit helemaal wat er achter zit. Hoewel ik het niet eens ben met de manier waarop die mensen het hebben aangepakt, vind ik het wel erg ver gaan om die mensen hier voor van alles en nog wat uit te maken. Ik wil dan toch geloven dat die mensen de beste intenties hadden maar het gewoon niet aankonden en niet wisten wat ze daar mee aan moesten. Misschien wilde die man de hond heel graag houden en heeft hij daarom de schijn opgehouden maar is die vrouw op haar strepen gaan staan omdat dat blijkbaar niet goed ging? Ik denk niet dat je voor de lol een hond in huis haalt en dan weer weg doet. Voor die mensen zal het ook niet makkelijk zijn geweest, al hebben ze het niet slim aangepakt.

Maar goed, heel vervelend voor jou en voor de hond natuurlijk maar laten we hopen dat die mensen uit Limburg voor hem vallen en dat het een match made in heaven is :I: .
Het gedrag van die mensen, in de manier waarop ze de hond terug "gepleurd" hebben, deugt van geen kanten. Losgelaten van beste intenties, eerst is er geen vuiltje aan de lucht en plotseling heeft die hond het gedaan. Heel raar hoor. Volgens mij gaat daar een proces aan vooraf maar als je die mensen zou geloven, is het van het een op het andere moment gegaan.

Veel mensen halen niet voor hun lol een hond in huis om weer weg te doen maar veel mensen doen het wel gemakkelijk. En dat weet je ook best. Marktplaats en het asiel zit er vol mee.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

iones schreef: Het gedrag van die mensen, in de manier waarop ze de hond terug "gepleurd" hebben, deugt van geen kanten. Losgelaten van beste intenties, eerst is er geen vuiltje aan de lucht en plotseling heeft die hond het gedaan. Heel raar hoor. Volgens mij gaat daar een proces aan vooraf maar als je die mensen zou geloven, is het van het een op het andere moment gegaan.

Veel mensen halen niet voor hun lol een hond in huis om weer weg te doen maar veel mensen doen het wel gemakkelijk. En dat weet je ook best. Marktplaats en het asiel zit er vol mee.
Ja natuurlijk weet ik dat, ik zeg ook dat ik het niet met dat handelen eens ben maar om het dan meteen kutlui te noemen :19: . Het is heel moeilijk om toe te geven dat het niet goed gaat, je leidt toch gezichtsverlies, zeker als je er met zulke goede bedoelingen bent ingestapt en tegen de fokster hoog van de toren hebt geblazen. Dat snap ik óók. Maakt niet dat ik het eens ben met hun handelen, maar kutlui vind ik mensen die hun hond willens en wetens verwaarlozen en er niets aan doen. Dit vind ik gewoon onhandige, naïeve - misschien gewoon domme - mensen.
amber81

Strega schreef:
iones schreef: Het gedrag van die mensen, in de manier waarop ze de hond terug "gepleurd" hebben, deugt van geen kanten. Losgelaten van beste intenties, eerst is er geen vuiltje aan de lucht en plotseling heeft die hond het gedaan. Heel raar hoor. Volgens mij gaat daar een proces aan vooraf maar als je die mensen zou geloven, is het van het een op het andere moment gegaan.

Ja natuurlijk weet ik dat, ik zeg ook dat ik het niet met dat handelen eens ben maar om het dan meteen kutlui te noemen :19: . Het is heel moeilijk om toe te geven dat het niet goed gaat, je leidt toch gezichtsverlies, zeker als je er met zulke goede bedoelingen bent ingestapt en tegen de fokster hoog van de toren hebt geblazen. Dat snap ik óók. Maakt niet dat ik het eens ben met hun handelen, maar kutlui vind ik mensen die hun hond willens en wetens verwaarlozen en er niets aan doen. Dit vind ik gewoon onhandige, naïeve - misschien gewoon domme - mensen.
nouja...als je hond na twee weken een paar maatjes minder, bang en timide terug komt, en dan op zo'n manier, dan hoef ik daar niets meer mee te maken te hebben! Dat vind ik kutlui. Er zijn heel veel dingen die ik hier niet neer kan zetten, helaas, maar de manier waarop Bongo werd neergegooid zegt eigenlijk alles!

Voor de anderen: Bongo is vandaag dus verhuisd naar Limburg! Hoop stiekum dat de mensen zich hier aanmelden en op de puppyhyves, want ben toch wel heel benieuwd! Ben heel blij dat de mensen op slag verliefd waren!

dankjewel allemaal!
Strega
Zeer actief

amber81 schreef:
nouja...als je hond na twee weken een paar maatjes minder, bang en timide terug komt, en dan op zo'n manier, dan hoef ik daar niets meer mee te maken te hebben! Dat vind ik kutlui. Er zijn heel veel dingen die ik hier niet neer kan zetten, helaas, maar de manier waarop Bongo werd neergegooid zegt eigenlijk alles!

Voor de anderen: Bongo is vandaag dus verhuisd naar Limburg! Hoop stiekum dat de mensen zich hier aanmelden en op de puppyhyves, want ben toch wel heel benieuwd! Ben heel blij dat de mensen op slag verliefd waren!

dankjewel allemaal![/quote]

Ik snap je reactie heel goed hoor, maar ik denk dat als die mensen beter hadden geweten, ze het anders gedaan zouden hebben.

En als is het bericht blijkbaar niet voor mij (huh?!), toch blij te horen dat hij zo snel alweer een huis heeft :ok: .
amber81

Strega schreef:
amber81 schreef:

dankjewel allemaal!
Ik snap je reactie heel goed hoor, maar ik denk dat als die mensen beter hadden geweten, ze het anders gedaan zouden hebben.

En als is het bericht blijkbaar niet voor mij (huh?!), toch blij te horen dat hij zo snel alweer een huis heeft :ok: .[/quote]

:lol: iets gaat er niet helemaal lekker met het guote! Ja tuurlijk dat laatste stukje was ook voor jou hoor hahaha zo bedoelde ik dat niet! excusez! Maar anders blijf ik citeren, en zo begrijpt iedereen het ook, toch?

ben ook heel blij, een weekje dus geen huis om in te wonen, maar nu hoop ik dat alles goed gaat!
amber81

hmmm het ging bij mij dus ook niet helemaal lekker :mrgreen:
Strega
Zeer actief

amber81 schreef:hmmm het ging bij mij dus ook niet helemaal lekker :mrgreen:
:engel: Lekker bezig allebei... Maar houd je ons op de hoogte van de vorderingen? In Limburg kan hij heel veel mooie wandelingen maken :).
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Strega schreef:

En als is het bericht blijkbaar niet voor mij (huh?!), toch blij te horen dat hij zo snel alweer een huis heeft :ok: .
Die mensen hebben zichzelf zwaar overschat en als ze daar zelf de dupe van waren, had ik er niet zo'n punt van gemaakt. MAar de hond is er de dupe van geworden. En er is vast nog een hele hoop dat de ts niet verteld is. Want waarom is die hond dan zo afgevallen? Dat zeggen ze er niet bij. Ik denk dat de kosten die een hond maakt ook wat tegengevallen zijn.

Deze mensen hebben niet goed nagedacht over hun beslissing om een hond te nemen. Hebben alles te luchtig genomen.

Ik kan het voorstellen dat ze als kutlui worden neergezet. Ik vind het ook kutlui. En daar lopen er veel te veel van rond.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
amber81

iones schreef:
Strega schreef:

Die mensen hebben zichzelf zwaar overschat en als ze daar zelf de dupe van waren, had ik er niet zo'n punt van gemaakt. MAar de hond is er de dupe van geworden. En er is vast nog een hele hoop dat de ts niet verteld is. Want waarom is die hond dan zo afgevallen? Dat zeggen ze er niet bij. Ik denk dat de kosten die een hond maakt ook wat tegengevallen zijn.

Deze mensen hebben niet goed nagedacht over hun beslissing om een hond te nemen. Hebben alles te luchtig genomen.

Ik kan het voorstellen dat ze als kutlui worden neergezet. Ik vind het ook kutlui. En daar lopen er veel te veel van rond.
Het ergste is: ze hebben nog een hond! maar goed...ik ben happy hij zit nu goed! De mensen waar hij nu is, hebben zich ook hier aangemeld, supertof! Heb net een mailtje gehad!
amber81

Inmiddels een poosje verder...leek alles goed te gaan...

Toch is Bongo zich anders gaan gedragen en is hij gisteren weer teruggebracht naar het asiel...vind het zo afschuwelijk!
Strega
Zeer actief

Jeetje! Wat gek! Maar wat is er dan met hem dat het niet goed gaat? Wordt er natuurlijk ook niet beter op zo... Sterkte.
amber81

Eerst ging alles eigenlijk wel goed, is zelfs nog op de teef geklommen die ze al hadden, dus beiden zijn meteen geholpen. En vorige week viel hij uit naar de jongste in het gezin, waarna baasje wilde corrigeren en hij uitviel naar het baasje. Ook heeft hij gegrauwd naar familie en een voorbijganger in zijn hand gebeten. Volgens een gedragsdeskundige zou het euvel nooit meer hersteld kunnen worden en alleen Bongo gefixeerd op 1 iemand kunnen krijgen. Daarop hebben ze besloten dat dit risico te groot is omdat er veel mensen en kids over de vloer komen.

Dit laatste kan ik volledig begrijpen, eerlijk waar. Ik begrijp alleen die gedragstherapeut niet, want dat geloof ik gewoon niet. Het kan heus goed komen, maar kost veel tijd en energie. Maar die keuze is natuurlijk aan de baasjes.
Zelf kon ik hem ook niet houden, zijn uitvalgedrag was bij mij vooral onzekerheid en begon al stukken minder te worden, alleen wilde het niet tussen hem en de teven. En er waren teveel prikkels voor hem bij mij in het gezin. Dat was al moeilijk genoeg...maar nogmaals, ik kan echt begrijpen dat ze om de veiligheid van het jonge gezin denken!

Ondertussen maak ik me toch zorgen...ik ga ook weer bellen naar het asiel/pension hoe het met hem is...
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

amber81 schreef:Inmiddels een poosje verder...leek alles goed te gaan...

Toch is Bongo zich anders gaan gedragen en is hij gisteren weer teruggebracht naar het asiel...vind het zo afschuwelijk!
Jeetje wat naar! Wat voor gedrag vertoont Bongo precies?
Is hij naar Spijkenisse gebracht?
amber81

stefanie schreef:
amber81 schreef:Inmiddels een poosje verder...leek alles goed te gaan...

Jeetje wat naar! Wat voor gedrag vertoont Bongo precies?
Is hij naar Spijkenisse gebracht?
zie hierboven :wink:

Ja, hij is weer in Spijkenisse...
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

rubyred schreef:Is het de hond of is het het gebrek aan mensenkennis?

wat ben jij een verschikkelijk in en in gemeen en naar mens. bah! :kotz:
Afbeelding
amber81

massam schreef:

ik?!
Strega
Zeer actief

amber81 schreef:
massam schreef:

ik?!
De quote is van Ruby dus ik neem aan dat ze die bedoelt ;).
amber81

Strega schreef:De quote is van Ruby dus ik neem aan dat ze die bedoelt ;).
aaaaaaaaaaaaaaah gelukkig! anders moet ik dalijk nog bleren ook!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

amber81 schreef:
Strega schreef:De quote is van Ruby dus ik neem aan dat ze die bedoelt ;).
aaaaaaaaaaaaaaah gelukkig! anders moet ik dalijk nog bleren ook!

geen geblér nodig, ik had het tegen rubyred
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Wat triest dat het weer mis is gegaan voor Bongo :( Ik kan me voorstellen dat je je erg ongerust maakt. Sterkte :roos:
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

Ha meis,

Heb je het asiel al gesproken??

Ik denk dat een echte herder kenner goed voor Bongo kan zijn. Iemand die weet dat hij aan een moeilijke hond begint.
ei hem op zijn plaats kan zetten.

Is er hier niemand op het forum die Bongo kan helpen???
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

Wat ontzettend vervelend dat hij weer terug komt in het pension.
Hoe is hij met andere reuen?!
amber81

Flevo Bordertje schreef:Wat triest dat het weer mis is gegaan voor Bongo :( Ik kan me voorstellen dat je je erg ongerust maakt. Sterkte :roos:
Ik ben ook zo bang dat het gaat escaleren en hij dus niet te redden valt, door al dat heen en weer geslinger...ik ben er nog steeds van overtuigd namelijk dat hij niet gevaarlijk is, in die zin. Ik denk echt dat hij weer moet leren dat hij ook een plek heeft waar hij zich veilig mag voelen...en daar is tijd voor nodig...snap je wat ik wil zeggen?
Nu is het net of ik zeggen wil dat ik het maar een dom besluit vind, maar ik speel zelf ook niet met mijn kind, dus ik begrijp het echt wel...ik denk alleen ja...dat hij toch lief is..
Marina schreef:Ha meis,

Heb je het asiel al gesproken??

Ik denk dat een echte herder kenner goed voor Bongo kan zijn. Iemand die weet dat hij aan een moeilijke hond begint.
ei hem op zijn plaats kan zetten.

Is er hier niemand op het forum die Bongo kan helpen???
nee nog niet, ik ga ze morgen proberen te bellen...Ik denk inderdaad dus dat iemand dat voor ogen moet houden ook...hij ziet er niet eens herderachtig uit, maar hij is wel een herder in doen en laten. Ik hoop zo dat hij die gouden mand tegenkomt...
*Jolanda* schreef:Wat ontzettend vervelend dat hij weer terug komt in het pension.
Hoe is hij met andere reuen?!
Ja, wel gewoon goed. Hij is gek op hondcontact, daar is nix mis mee. Hij is ook absoluut niet dieragressief. Zijn angst naar kids snap ik ook niet goed trwns...hij is hier geboren, grootgebracht met de hele dag kids om hem heen...daarna een gezin met kleine kids, die konden alles met hem...en nu?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”