Gaan we weer....Marion. schreef:Welk godje???????MARC_S schreef:Zo, bijna klaar met de tegenstanders ven het "godje" afbranden? Denk niet dat er nog veel weerwoord komt want de meeste mensen zijn al weg en de laatste mensen stoppen zo ook wel denk ik
Hop,hop. Terug op aarde. Jij bent maar gewoon Marc hoor. Niets meer of minder. En je moet gewoon nog even leren om een stabiele mening te vormen, maar dat komt wel met de jaren hoor. Je bent nog jong.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Petitie tégen Cesar Milan
Moderator: moderatorteam
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Petitie tégen Cesar Milan
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Ik denk dat dat gewoon is omdat er niet zoveel te melden is eigenlijkMARC_S schreef:Denk niet dat er nog veel weerwoord komt want de meeste mensen zijn al weg en de laatste mensen stoppen zo ook wel denk ik
Ik herken er niet zo ontzettend veel in en kan er geen aansluiting mee krijgen tenminste. Ik vind het vooral een erg vermoeiend topic.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
-
Marion.
tineke schreef:
....
- Liesbeth
- Zeer actief
Dat maak jij er van.MARC_S schreef:Onzin, ik pik zoveel goeds uit wat CM zegt.Liesbeth schreef:Onzin Marc. Jij reageert nu net zoals die antikwakzalver-mensen op homepathie. Degenen die tegen iets zijn, ageren sterker/fanatieker dan de mensen die voor/niet tegen zijn.
Het antwoord ligt meestal in het midden en is zeker niet zo zwart-wit.Maar er is NIEMAND die reageert op wat er in de door mij geposte filmpjes gebeurd. Beter nog, dit is de 3e keer dat ik ze post en dezelfde mensen zeggen, wurgen??? Nooit gezien.
Dus ik zie dat als ontkenning.
Het zijn oude filmpjes en er is al regelmatig op gereageert, ook door mij. Ik heb nooit ontkent dat hij die Husky niet bijna wurgt, maar bij het zien van dat filmpje vraag ik me steeds weer af, hoe ik dat zelf aangepakt zou hebben. Steeds weer bedenk ik me dat ik dat waarschijnlijk net zo zou hebben gedaan of hem met een vangstok naar de DA had gebracht.
Jij rakelt deze oude filmpjes steeds weer op als 'bewijs' van CM's kwalijke praktijken
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
tineke
Die berichten staan in een topic wat ook over CM gaat ,en hier beschrijf jij hoe je het doet met je honden,het zijn overigens geen losse stukjes maar ze komen uit een post.MARC_S schreef:Die berichten staan in een context Tineke. En dat weet jij ook wel. Of ga je nu beweren dat ik mijn honden hard aanpak? Dat jij dat beter weet dan ik? Nou? Wat is de waarde van je losse stukjes? Buiten dat jij er altijd een lekker gevoel van krijgt natuurlijk. Dat weet ik, daar kun je ook niks aan doen.Maar dit relletje sla ik over als je het niet erg vindt. Ik ben een beetje klaar hiermee. Straks moet ik weer met jou en Marion aan de gang. Denk je dat ik daar nog zin in heb
Ik beweer niets over je honden dat doe je namelijk zelf.
Maar goed dat je kort van geheugen bent was me al opgevallen
http://www.hondenforum.nl/plaza/post406 ... s#p4067602" onclick="window.open(this.href);return false;
- Rebble
- Zeer actief
Dit vind ik een beetje flauw, je weet zelf ook wel dat hij vaker de verstreken minuten in beeld brengt. Hierdoor kom je op mij over alsof je alles voor zoete koek slikt wat CM doet en zo iemand lijk jij mij niet.malinois schreef:verstreken tijd, 93 dagen was het afgelopen week.... da's toch niet ff snel gedaanRebble schreef:Er zijn een aantal handelingen die Millan uitvoert die ik prima vind. Maar ook genoeg waar ik mijn twijfels bij heb. Het gevaar is alleen dat mensen kunnen vergeten dat hij vaak werkt met de extreme gevallen en dat ook eventjes toepassen op fikkie van 3 turven hoog die wel eens blaft als de deurbel gaat. Ook kan je 100 keer in beeld brengen dat je dit niet zonder begeleiding moet doen maar zo werkt dat natuurlijk niet, dat is eigenlijk gewoon jezelf indekken. Daar komt dan ook nog 's bij dat de verstreken tijd in beeld gezet wordt waardoor het lijkt alsof het zo gebeurt is en fikkie geen probleemgedrag meer vertoont.
Begrijp me goed, ik vind het leuk om naar te kijken, ik steek er ook zeker wat van op maar dat doe ik hier ook terwijl ik het hier ook niet altijd met iedereen eens ben en de methoden die gebruikt worden.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Nee ik spreek alleen tegen dat er altijd staat zoveel minuten, het staat er zelfs niet elke aflevering en er staat dus ook rustig 93 dagen ... natuurlijk laat hij zien dat het snel kan, dat kan het ook.. hij laat simpelweg zien dat het aan de baas ligt en niet aan de hond en dat het geen enorm probleem is wat er speelt... als dat wel zo is neemt hij de hond mee nl.Rebble schreef:Dit vind ik een beetje flauw, je weet zelf ook wel dat hij vaker de verstreken minuten in beeld brengt. Hierdoor kom je op mij over alsof je alles voor zoete koek slikt wat CM doet en zo iemand lijk jij mij niet.malinois schreef:verstreken tijd, 93 dagen was het afgelopen week.... da's toch niet ff snel gedaanRebble schreef:Er zijn een aantal handelingen die Millan uitvoert die ik prima vind. Maar ook genoeg waar ik mijn twijfels bij heb. Het gevaar is alleen dat mensen kunnen vergeten dat hij vaak werkt met de extreme gevallen en dat ook eventjes toepassen op fikkie van 3 turven hoog die wel eens blaft als de deurbel gaat. Ook kan je 100 keer in beeld brengen dat je dit niet zonder begeleiding moet doen maar zo werkt dat natuurlijk niet, dat is eigenlijk gewoon jezelf indekken. Daar komt dan ook nog 's bij dat de verstreken tijd in beeld gezet wordt waardoor het lijkt alsof het zo gebeurt is en fikkie geen probleemgedrag meer vertoont.
Begrijp me goed, ik vind het leuk om naar te kijken, ik steek er ook zeker wat van op maar dat doe ik hier ook terwijl ik het hier ook niet altijd met iedereen eens ben en de methoden die gebruikt worden.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Rebble
- Zeer actief
Dat snap ik ook maar wat ik in mijn eerdere posting zei en bedoelde is dat dit voor sommigen (minder kritische kijkers) een verkeerd beeld geeft.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
ja en zo is het ook jaren gebracht overigens....Nanna schreef:En het ligt in 99% van de gevallen aan de baas. Als je eigen hond klotegedrag vertoont mag je dat zo goed als altijd op je eigen conto bijschrijven. En dat is wat veel mensen niet lekker zit; dat je jezelf ahw een brevet van onvermogen geeftmalinois schreef: hij laat simpelweg zien dat het aan de baas ligt en niet aan de hond en dat het geen enorm probleem is wat er speelt... als dat wel zo is neemt hij de hond mee nl.Want het is toch veel makkelijker om het op de hond af te schuiven?

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Sanner
- Zeer actief
Ik ben het helemaal met je eens, MARC_S.MARC_S schreef:Ik ben niet doof en ook niet gek hoor. Dat doet hij wel en hij lult er gewoon een verhaal bij. Hij weet al wat er schort bij de intake zonder de hond gezien te hebben.malinois schreef: nee dat doet hij niet, dan luister je niet goed of je snapt het zelf nietWeet je hoe dat komt? Dat komt omdat hij toch alles wegkrijgt met de wurglijn en omdat hij lekker kan kletsen en overal een leuk babbeltje voor klaar heeft. Hij is nu kalmmmm, hij geeft zich overrrrr. En dan zie je een hond die tegen de grond gedrukt wordt met een naar adem snakkend bekkie en 2 schotelogen.
Tuurlijk is die kalm.
Tuurlijk heeft die zich overgegeven.
Nu alleen nog even de hand van de nek en de hand van de wurglijn en eens kijken wat de hond zelf doet. Want die kan niet eens meer bewegen....laat staan tonen wat hij voelt en vindt
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit gezeik, dat Cesar achter de tralies gaat wegens dierenmishandeling ofzo????
-
pepim
- Zeer actief
Ja dat klopt, goed gezienrubyred schreef:Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit gezeik, dat Cesar achter de tralies gaat wegens dierenmishandeling ofzo????
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik heb die aflevering gezien en die sint vond ik ook strontzielig! Dat zou niemand bij mijn hond moeten doen, doe ff normaal zegMARC_S schreef:Speciaal voor Fenella en Marie-Josee.
Hier wordt een St-Bernhard van 11 maanden die geen trappen durft te lopen aan een wurglijn de trap op getrokken met zijn 70?? kilo. Wat is dit anders dan zware mishandeling? Hoe zien jullie dit? Geef nu eens commentaar op dit filmpje en zeg wat jullie zien? Vinden jullie echt dat dit mag met een jonge hond die nog geen trap op durft? Eva durfde dat ook niet met 11 maanden. Dus dit was dan gerechtvaardigd? Kop op zeg!
" onclick="window.open(this.href);return false;
En kom nu niet met ja hij doet het toch want een beer kan je ook leren dansen op hete kolen met een ring door de neus. Eva kon toen we oefenden ook binnen 1 uur de trap op en af. Zonder wurglijn en ze vond het waanzinnig leuk om te leren. Waarom dan een wurglijn op tv tonen als middel?
Dan deze, over wurgen gesproken. Ja de hond is moeilijk. Logisch, hij kent CM niet, wordt geprovoceerd door een hond erbij te halen en wordt van de grond getrokken aan wederom een prikker. Dan krijgt de hond redirectie en strijd met Cesar. Zijn reactie daarop is dat hij de hond domweg het licht achter de ogen uit wurgt en dan durft te beweren dat hij kalm en onderdanig is geworden. Hoe ziek is dit? Wie geeft in vredesnaam zijn wolfhybride af om hem zo te laten mishandelen? Dan ben je niet goed wijs. En geloof mij, die hond is geen haar makkelijker nu. Misschien zelfs wel erger geworden. Met een hond moet je helemaal niet willen vechten.
Maar wat zien jullie hier? Geen gewurg? Dan ben ik blijkbaar van een andere planeet. Ik zie zelfs happen naar zuurstof op een manier die wijst op bewusteloosheid.![]()
" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat aflevering van dat 2e filmpje had ik ook gezien. Ik vond het ook klote om te zien, die hond werd idd gewurgd maar in dat geval vroeg ik me echt af wat het alternatief was. Behalve dan naar een andere baas in een hele andere omgeving, waarom zou je zo'n hond in een buurt met andere vreemde honden willen houden vraag ik me af. Ben ook benieuwd of het ooit is goedgekomen bij die eigenaren, ik vrees eigenlijk dat ie snel dood is.
Maar ik heb ook ontzettend leuke filmpjes gezien. Een meisje met een chi die hysterisch reageerde wanneer ze gecorrigeerd werd als die bv iets had gepikt. The chi from hell, met ploppende ogen en al. Waar kwamen ze nou achter, het meisje kwam heel onecht over op de hond wanneer ze een 'boze' corrigeerstem opzette. Toen ze haar eigen stem gebruikte (mierzoet) en 'los' zei liet het hondje wat vertwijfeld los. Direct daarna belonen met haar oetsjiekoetsjie stem en het hondje was weer helemaal blij
Bij sommige dingen die ik van hem zie zet ik ernstige vraagtekens en andere dingen vind ik weer echt goed en leuk gedaan
- Gollum
- Zeer actief
Ik denk mensen hun ogen proberen te openen die door hun waas van adoratie dingen niet altijd helder zien.rubyred schreef:Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit gezeik, dat Cesar achter de tralies gaat wegens dierenmishandeling ofzo????
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Damn, je beste comment in jaren, puik plan!rubyred schreef:Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit gezeik, dat Cesar achter de tralies gaat wegens dierenmishandeling ofzo????
- rubyred
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Hond, Maltese, Husky Hybrid.
Dat werkt misschien in NL maar niet in noord amerika.Gollum schreef:Ik denk mensen hun ogen proberen te openen die door hun waas van adoratie dingen niet altijd helder zien.rubyred schreef:Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit gezeik, dat Cesar achter de tralies gaat wegens dierenmishandeling ofzo????
- Gollum
- Zeer actief
Waarom niet? Niet dat ik denk dat het doel is noord amerika te veroveren aangezien dit een nederlands forum is, maar kom, laat ik even nieuwschierig doenrubyred schreef:Dat werkt misschien in NL maar niet in noord amerika.Gollum schreef:Ik denk mensen hun ogen proberen te openen die door hun waas van adoratie dingen niet altijd helder zien.rubyred schreef:Wat is nu eigenlijk de bedoeling van dit gezeik, dat Cesar achter de tralies gaat wegens dierenmishandeling ofzo????
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
We hebben die hele mexicaanse domme rukker ( om in de termelogie van Malinois te blijven) niet nodig zie ik net!
"Nederlandse Dogwhisperer Heeft u problemen met uw hond(en)? Vraag Norbert, dé Hondenfluisteraar "
Ik wilde net gaan maffen, maar nu heb ik een wild beeld van een keurige rukkende Norbert.
Ik geloof niet dat het verder met mij nog goed komt vanavond.

"Nederlandse Dogwhisperer Heeft u problemen met uw hond(en)? Vraag Norbert, dé Hondenfluisteraar "
Ik wilde net gaan maffen, maar nu heb ik een wild beeld van een keurige rukkende Norbert.
Ik geloof niet dat het verder met mij nog goed komt vanavond.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Gollum
- Zeer actief
Nou ja zeg je bent nog erger dan ikEline* schreef:We hebben die hele mexicaanse domme rukker ( om in de termelogie van Malinois te blijven) niet nodig zie ik net!
![]()
Ik geloof niet dat het verder met mij nog goed komt vanavond.![]()
En ik heb ook gelijk beeld :N:
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Hahaha,
Norbert, de Fucking Rukkert, fluistert uw hondenproblemen de wereld uit.
Btw.: Ik zag een Sint Bernard die de trap nietnietniet op wilde. Op een gegeven moment zag ik hem ook duidelijk Nee schudden met zijn kop. Nadat hij over zijn dode punt was heen geholpen was het gedaan met nietnietniet willen.
Even een vervelend moment voor die hond, maar om daar nou gelijk maar dierenbeulerij van te maken en er een half forum over vol te tikken.
Btw.: Ik zag een Sint Bernard die de trap nietnietniet op wilde. Op een gegeven moment zag ik hem ook duidelijk Nee schudden met zijn kop. Nadat hij over zijn dode punt was heen geholpen was het gedaan met nietnietniet willen.
Even een vervelend moment voor die hond, maar om daar nou gelijk maar dierenbeulerij van te maken en er een half forum over vol te tikken.
-
Wil de hond
- Zeer actief
- Contacteer:
Volgens mij is Nadja puur theoretisch aan het redeneren, ik betwijfel ten zeerste of hij/zij ooit op een niet-puur-troetel-manier heeft getraind met meerdere honden.malinois schreef:ja ik krijg respect en zie respect onderling bij mijn honden, nogmaals dat kun jij niet beoordelen, alleen mensen die mijn honden en mij al jaren kennen.Nadja schreef:Je hoort mij ook niet zeggen dat er angst is. Ze weten wat de gevolgen zijn als ze niet luisteren (iets vervelends), dus kiezen ze ervoor om te gehoorzamen. Punt. Hoef je geen angstige hond van te krijgen maar respect? Amehoela. Het is belonend voor ze om de straf te ontwijken. Meer niet.malinois schreef: goh ken jij mijn honden? Ik weet toch wel zeker dat er respect is en geen angst en geen ontwijkingsgedrag.....
Respect klinkt oh zo mooi, maar is niet realistisch.
Iets waar volgens mij veel troetel-trainers zich schuldig aan maken, moord en brand gillen over iets waar ze zelf geen ervaring mee hebben.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik snap nog steeds niet waarom je een Sint Bernard niet lekker beneden laat, maar ik geloof ook weer niet dat die hond er trauma's aan over heeft gehouden.Wil de hond schreef:Hahaha,
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Nou ja, nu kon hij toch 's nachts naast iemands bed liggen? Zoiets. Ik heb ook wel eens een hond door zijn angst heen getrokken hoor. Doet even au en daarna is het over.Hanneke2 schreef:Ik snap nog steeds niet waarom je een Sint Bernard niet lekker beneden laat, maar ik geloof ook weer niet dat die hond er trauma's aan over heeft gehouden.Wil de hond schreef:Hahaha,
-
S@ndr@
- Zeer actief
trap lopen is helemaal niet goed voor een sint, zeker niet op die leeftijd
verder kun je een hond heel goed beneden wassen, met een tuinslang of zo( want dat was een argument, hij moet boven gewassen worden toch
)
en als je een bedje beneden had gemaakt had hij het echt niet gemist hoor om boven te slapen.
Sterker nog ik denk als het mijn Sint was geweest dat ik de heer op blote knieën had gedankt voor een hond die niet naar boven komt, scheelt heel wat stofzuigen op de bovenverdieping
Kortom totaal onnodig

verder kun je een hond heel goed beneden wassen, met een tuinslang of zo( want dat was een argument, hij moet boven gewassen worden toch
en als je een bedje beneden had gemaakt had hij het echt niet gemist hoor om boven te slapen.
Sterker nog ik denk als het mijn Sint was geweest dat ik de heer op blote knieën had gedankt voor een hond die niet naar boven komt, scheelt heel wat stofzuigen op de bovenverdieping
Kortom totaal onnodig
- Zoie
- Zeer actief
je hoort het vaak, maar waarom zou een normaal gezonde hond eigenlijk niet rustig ( aan de lijn ) een trap op en af kunnen lopen ?S@ndr@ schreef:trap lopen is helemaal niet goed voor een sint, zeker niet op die leeftijd:

-
tineke
Dat ligt eraan hoor.S@ndr@ schreef:trap lopen is helemaal niet goed voor een sint, zeker niet op die leeftijd![]()
verder kun je een hond heel goed beneden wassen, met een tuinslang of zo( want dat was een argument, hij moet boven gewassen worden toch)
Sterker nog ik denk als het mijn Sint was geweest dat ik de heer op blote knieën had gedankt voor een hond die niet naar boven komt, scheelt heel wat stofzuigen op de bovenverdieping![]()
![]()
Kortom totaal onnodig![]()
Toen ik nog in Vogelenzang woonde hadden we daar drie verdiepingen,computerkamer was boven ,slaapkamers ook.
Rio en Orson kwamen beide naar boven en daardoor konden ze lekker bij je liggen als je aan de compu zat of lekker bij je op bed komen liggen ,of bij een van de kinderen die toen nog thuis woonde.
Trappen lopen leverde dus daarwerkelijk wel wat op.
Ik heb het dus nooit verboden maar wel aangeleerd dat er rustig werd gelopen
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Nou ja, ik moet zeggen heb ooit eens live gezien hoe iemand een grote hond de trap optrok en dat was allerminst plezierig om te zien en vond ik echt wel dierenbeulerij, maar deze hond bij CM reageer toch heel anders, deze trekt ook wel, maar toch op een heel andere manier en binnen no time was de angst voor de trap weg
Denk niet dat de hond in kwestie er een trauma aan over heeft gehouden in ieder geval 
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
-
S@ndr@
- Zeer actief
ja, je kunt het gedrag van de hond aan passen, maar je kunt ook zeggen we passen sommige dingen van het huis aan, omdat het praktischer is, doen mensen dagelijks, dingen veranderen omdat het beter uitkomt
in het geval van deze sint was deze behandeling gewoon onnodig
vind ik
in het geval van deze sint was deze behandeling gewoon onnodig
vind ik
- Zoie
- Zeer actief
ik ben geen CM - kenner, maar ik kan me best voorstellen dat hij ook een ontwikkeling heeft doorgemaakt. Ja, ik zie ook wel dingen die ik niet zo zou doen, of met een uitleg waar ik mijn twijfels over heb.Liesbeth schreef:[Jij rakelt deze oude filmpjes steeds weer op als 'bewijs' van CM's kwalijke praktijken. Maar wat ik zie in de huidige uitzendingen is dat hij toch echt eea bijgeleerd heeft en iig duidelijker maakt waar hij mee bezig is.
Maar ik zie hem ook net zo vaak corrigeren op een manier waar het in essentie helemaal niet om de pijnprikkel gaat, en hij legt dat ook uit.
Net als dat het soms averechts werkt bij pittige rassen. Hij is helemaal niet van hard, harder, hardst. Niet perse tenminste.
Het sterke van CM vindt ik dat hij dingen laat zien die je niet ( direct ) uit leertheorie kunt halen: hoe is je houding, ben je zelf kalm , ruimte claimen, dat soort dingen.

-
tineke
Ja maar twee verdiepingen weghalen omdat de hond geen trappen mag lopen wordt wat onpractischS@ndr@ schreef:ja, je kunt het gedrag van de hond aan passen, maar je kunt ook zeggen we passen sommige dingen van het huis aan, omdat het praktischer is, doen mensen dagelijks, dingen veranderen omdat het beter uitkomt
in het geval van deze sint was deze behandeling gewoon onnodig![]()
vind ik
Ik weet niet waarom deze hond perse naar boven toe moest en wat er zoal geprobeerd was omdat voor elkaar te krijgen ,maar honden per definitie beneden zou ik in mijn toenmalige huis gewoon ongezellig hebben gevonden en dus hebben willen oplossen.
Tash kon overigens fysiek de trap niet op en dat heb ik altijd jammer gevonden want ik had haar er ook graag bij gehad.
Op vakantie op Texel heb ik haar op de slaapkamer gehad en dat vond ze reuze gezellig.
Schoof ik voor het slapen gaan de twee eenpersoonbedden aan elkaar ,gaf haar een kontje erop en heerlijk vond ze dat zo lekker dicht bij het baasje liggen pitten.
Ikzelf vond het snurken in mijn oor wat minder