Sorry, maar ik vind dit een hele scheve vergelijking (misschien irriteert de vergelijking mij extra omdat ik zelf gekleurd ben). Bij slavernij was er sprake van onderdrukking binnen dezelfde soort, alleen gebaseerd op huidskleur. Maar het waren nog steeds mensen die andere mensen inferieur behandelden.MARC_S schreef:Jullie vergelijken veel te nette situaties met straffen van honden. Maak er gewoon een verhaal van over slaven en meesters. Dat is toch veel meer wat je ziet op TV bij CM? Hij ranselt een hond af, maw hij laat hem zien wie de meester is, houdt hem vast aan een riem (de ketting om het been van de slaaf?) en vervolgens laat hij zien dat hij de slaaf alles kan laten doen en dat die geen rechten meer heeft.
Op straffe van een flinke ruk-actie aan een prikker waar hij tegen zijn wil aan vast is gelegd.
Geen enkele hond blijft vrijwillig staan om die correcties in ontvangst te nemen hoor.
Veel honden gaan zelfs flink in de noodweer-agressie. Maar dat is dan uiteraard weerwoord van een zeer dominant dier. Ik denk dan echt, flikker op mafkees. Als hier een CM binnen loopt en even denkt de honden op de grond te drukken omdat ze blaffen dan gaan ze hem ook vanuit angst bijten. Niet omdat ze dominant zijn en klein gemaakt moeten worden. Gewoon omdat ze dan op dat moment de wereld niet meer begrijpen. Logisch ook. Ik zou het ook niet trekken als ik op een geweldadige manier overvallen wordt en dan moet dansen omdat ik anders schokken krijg.
Bij mens versus hond is er sprake van 2 verschillende soorten met zeer verschillende eigenschappen en kwaliteiten. Een zeer manke vergelijking, dus.
Dan zou een ruiter dus ook beleefd aan zijn paard moeten vragen of het aub over een hindernis wil springen ofzo, of een boer vroeger aan een os of hij zo lief wil zijn de ploeg te trekken.
Zoals jij het beschrijft lijkt het net of CM bij elk wissewasje met zijn volle gewicht (4 kilo geloof ik, gezien zijn lengte) bovenop een hond springt, deze op zijn zij gooit en flink met allerlei marteltuig tekeer gaat. Zo is het dus absoluut niet.