Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Petitie tégen Cesar Milan

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door moosje »

Ik kreeg dit net via de mail.
Persbericht 28 juni 2006
SBS6 programma ‘De opvoedpolitie voor dieren’ moet van de buis!

Namens de Nederlandse organisaties van gedragsdeskundigen, op het gebied van kynologie, dierenbescherming, onderzoek en onderwijs, roept het Platform Verantwoord Huisdierenbezit in Barneveld, televisiezender SBS6 met een petitie op om de uitzendingen van de Amerikaanse versie van het programma ‘De opvoedpolitie voor dieren’ met hondentrainer Cesar Millan te staken. Zij vinden dat hier gebruik wordt gemaakt van uiterst dieronvriendelijke methoden die al jarenlang door onderzoek zijn achterhaald. De gepropageerde methoden kunnen schade toebrengen aan de relatie van kijkers met hun hond en resulteren in gevaarlijke situaties met veel dieren- en mensenleed. In de Verenigde Staten loopt momenteel een aanklacht tegen Millan. Op internet (http://www.axci.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) hebben binnen enkele dagen al bijna 500 personen en organisaties de petitie ondertekend. SBS6 heeft tot nu toe niet gereageerd op het verzoek.

Voor informatie:

Platform Verantwoord Huisdierenbezit, Barneveld

Dr. P.A.M. Overgaauw, directeur

Tel. 0342-406550

info@huisdieren.nu

http://www.huisdieren.nu" onclick="window.open(this.href);return false;

Organisaties die op dit moment de petitie hebben ondertekend:

Federatie Hondensport Nederland
Genetic Counselling Services
Hondenbescherming
Kon. Ned. Jagersvereniging
Kon. Ned. Kennelclub KNK Cynophilia
Kon. Ned. Maatschappij voor Diergeneeskunde
Kynologen Vakbond Nederland KVN
Kynologisch Adviesbureau DogVision
Kynotrain Nederland
Martin Gaus Gedragscentrum Nederland
Ned. Ver. Instructeurs Hondenopvoeding en –opleiding O&O
Ned. Ver. voor Gedragstherapeuten voor honden Alpha
Platform Verantwoord Huisdierenbezit
Practical Training Centre PTC+, Barneveld
Quiebus Kynologisch Centrum
Raad van Beheer op Kynologisch Gebied
Sophiavereeniging (tot bescherming van dieren)
Tinley Kynologisch Adviesbureau
Van Hall Instituut, Leeuwarden
Vriendenkring BAND
Wageningen Universiteit en Research Centrum,Adaptation Physiology Group

Stichting Platvorm Verantwoord Huisdierbezit

Persbericht
Straffen en/of belonen

Momenteel laait de discussie in de hondenwereld weer hoog op. De directe aanleiding daartoe is de media-aandacht rond Cesar Millan.
Wat het effect van straffen en belonen is op het gedrag en welbevinden van dieren (en ook van mensen) is ontegenzeggelijk meer dan voldoende onderzocht en gepubliceerd. Het is dan ook opvallend dat in veel discussie op platforms en forums hier weinig of niets over wordt gezegd. Het doet veronderstellen dat veel mensen niet op de hoogte zijn van de wetenschappelijke inzichten of twijfelen aan de betrouwbaarheid van de wetenschap. Er is ook meer dan voldoende onderzoek gedaan naar de middelen die het effect van straffen en belonen versterken. (stroombanden, slipbanden, prikbanden, voer etc.)
Een andere optie is dat niet de wetenschap maar de emotie de drijfveer is om je in de discussie te storten.

Als je wel op de hoogte bent sta je vervolgens nog wel voor een morele keuze. Kies ik voor straffen of belonen, of voor een combinatie van beide? In welke situaties? In welke mate? Wat is het gevolg van mijn handelen? Wat is het risico? Etc. Morele afwegingen die je allemaal zelf moet maken en waar je uiteindelijk ook zelf verantwoordelijk voor bent. Je kunt daar iemand anders de schuld niet van geven.

Het PVH is zowel op basis van wetenschappelijke als morele overwegingen tegen het gebruik van stroombanden, slipkettingen en prikbanden. Voorbeelden hiervan waren onlangs weer te zien in het programma van Pauw en Witteman.
Verder zijn wij van mening dat het belang van het dier voorop dient te staan. Het gaat er ons niet over het beperken van de schade maar hoe je de schade kunt voorkomen.

Gelet op de recente discussies is het ons duidelijk dat we door moeten blijven gaan met:
- bevorderen van kennis(overdracht) en bewustwording
- voeren van de maatschappelijke (morele) discussie
- verantwoord huisdierbezit bevorderen

januari 2011

Waarom zijn wij toch zo tegen de methodes van Cesar Millan? Deze vraag krijgen wij vaak te horen.

Meestal merken hondenbezitters op: Het werkt toch? Dus wat is er dan niet goed aan? Ik zal proberen dit zo goed mogelijk uit te leggen, mocht u naar aanleiding hiervan nog vragen hebben dan kunt u altijd contact met ons opnemen.

Natuurlijk werkt het, zeker als er van te voren een selectie wordt gemaakt welke hond in aanmerking komt voor de behandeling, namelijk die honden die onzeker zijn.
Een werkelijk offensieve agressieve hond zou deze correcties namelijk niet pikken en dan heb je een zeer korte uitzending.

Een hond gewenst gedrag aanleren duurt langer dan een hond vermijdingsgedrag laten vertonen. In het eerste geval zoek je de oorzaak van het probleemgedrag en zet je daarvoor een juiste therapie in zodat het ongewenste gedrag wordt omgezet in gewenst gedrag, het gevolg is een hond en eigenaren die weer van elkaar kunnen genieten en een hond die zich zoveel beter voelt waardoor het ongewenste gedrag niet meer voorkomt.
In het tweede geval corrigeer je fysiek het ongewenste gedrag, de hond zal vermijdingsgedrag gaan vertonen en vertoont daardoor het ongewenste gedrag niet meer echter de hond vertoont wel stress en angst en wordt in zijn/haar totale welzijn aangetast. Eigenaren moeten dan echter wel weten hoe je deze signalen ziet bij een hond en dat weten de meeste niet en dat is logisch omdat ze geen opleiding hebben gevolgd om hun hond te kunnen “lezen”.

Deze manier van leren gaat bij mensen precies hetzelfde, zet twee kleutertjes neer leer hen af om buiten de lijntjes te kleuren.
We laten kleutertje 1 dit leren op de eerste manier en kleutertje twee op de tweede manier, dit ziet er als volgt uit:
Als kleutertje 1 buiten de lijntjes kleurt gebeurt er niets, als deze binnen de lijntjes kleurt wordt hij beloond.
Als kleutertje 2 buiten de lijntjes kleurt wordt hij fysiek en verbaal gestraft.
Kleutertje 2 leert heel snel om binnen de lijntjes te kleuren ( hij wil namelijk de pijn/straf vermijden), hij vindt kleuren verschrikkelijk, hij vindt jou verschrikkelijk en vertrouwt heel snel niemand meer en wordt dus in zijn totale welzijn aangetast.
Kleutertje 1 zal er wat langer over doen om binnen de lijntjes te kleuren, hij vindt kleuren geweldig, hij vind jou geweldig en heeft een heel leuk leven.

We leven in een vrij land dus aan jou de keus, wat kies jij voor het welzijn van je hond?

Ook wordt in de methode van Millan gebruik gemaakt van een geluidje gekoppeld aan de pijnprikkel. Je hoort hem vaak een sisssss geluid maken. Ook dit is weer slim bedacht om zo een hond onder controle te houden als het correctie materiaal eraf is. Hoe dit werkt? Ik zal nogmaals een vertaling geven naar ons mensen, dit om het duidelijker te maken hoe deze leerprincipes werken. Als je een klap voor je hoofd krijgt dan zal je na een paar keer wegduiken als die hand er aan komt, je koppelt namelijk het naderen van de hand aan de pijn die erop kan volgen. Als ik een bel laat horen en direct daarna of tegelijkertijd geef ik je een klap dan zal je om de pijn te vermijden direct stoppen en stil blijven staan/liggen of in elkaar duiken als je het geluid hoort in de wetenschap dat dit gevolgd kan worden door pijn.
Sommige honden zie je letterlijk bevriezen van angst als ze het geluid horen.

Jammer genoeg is dit nog niet alles, deze methoden zorgen er ook voor dat uw hond weet dat u geen roedelleider bent en dit ook nooit zal worden, uw hond leeft dus in een onbeschermde, onveilige omgeving. Hoe kan dit?

Een goede roedelleider heeft een zeer belangrijke taak, hij/zij zorgt voor rust en beschermd de lagere in de roedel.
Als er gevaar dreigt van buiten de roedel dan zal een goede roedelleider de lagere ALTIJD beschermen en als het nodig is zal hij fysiek of verbaal ingrijpen als een lagere in de roedel bedreigd wordt door iets/iemand van buiten de roedel.
Laat u dus iemand van buiten de roedel uw hond corrigeren dan bent u in de ogen van iedere hond niet capabel om uw roedel te beschermen, een goede roedelleider zou dit NOOIT laten gebeuren. De relatie tussen de eigenaar en de hond wordt dus door buitenstaanders die dit soort methodes hanteren, totaal verstoord!!!!

Verder is het zo dat de lagere de hogere in de roedel nadoen, dit heet gedragsynchronisatie.
Stel u staat boven uw hond en u laat geen ander deze methode toepassen met uw hond maar u gaat zelf op deze manier aan de slag met uw hond. Dan leert u nu dus aan uw hond hoe je met de lagere in de roedel omgaat, dat agressie inzetten een “normaal” communicatiemiddel is binnen uw roedel. Wees dan ook niet verbaasd als uw hond ditzelfde gedrag gaat inzetten naar mensen, kinderen en honden die volgens hem/haar lager zijn in rang.
Dus iedere stemverheffing van u is hetzelfde dreiggedrag als een hond die gromt.
Als u uw hond fysiek corrigeert (een tik, in zijn nek pakken, een ruk aan een slipketting enz.) bedenk dan dat een hond geen handjes heeft, als hij/zij deze fysieke correcties overneemt kan deze dat alleen doen met zijn bek.

Het kan gelukkig allemaal anders, je kan corrigeren op een normale agressieloze manier, je kan ongewenst gedrag (meestal aangeleerd/ontstaan door verkeerde adviezen en/of miscommunicatie tussen mens en hond) in 90% van de gevallen zonder al te veel moeite keren. Honden zijn zoveel toleranter dan mensen en gaan graag mee in de verandering en zijn dan weer helemaal blij en tevreden met de mensen in “hun” roedel. Zij zijn overgeleverd aan ons, wij bepalen hoe hun leven er uit ziet. U heeft toch voor een hond gekozen omdat u veel van honden houdt? Kies dan nogmaals voor uw hond en laat u niet allerlei commerciële praatjes aanleunen die heel goed zijn voor de portemonnee van die persoon maar ten koste gaan van het welzijn van uw hond en meestal uiteindelijk van het gezin.

Onze honden liegen niet zij vertellen u precies wat ons gedrag bij hun doet, vinden ze het leuk? Worden ze bang? Raken ze in de stress? U bent in staat dit allemaal in korte tijd te leren zien een mens kan makkelijk hondentaal leren een hond kan maar zeer beperkt mensentaal leren.

Januari 2011
Stichting Platvorm Verantwoord Huisdierbezit

Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
29996D

Re: Petitie tégen Cesar Milan

Ongelezen bericht door 29996D »

Ik ben bepaald geen fan van Cesar Millan, en ik vind dat zijn methodes voor lang niet ieder mens/hond kunnen werken en dat mensen het snel kunnen doortrekken tot in het extreme, maar een petitie tegen hem vind ik dan weer te ver gaan :19:
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Wat een onzin
Afbeelding
Nonsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier en Chinese naakthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nonsy »

vind het ook grote onzin...
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!
Afbeelding

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Belachelijk...
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Duh het scheelt hun natuurlijk allemaal inkomen :mrgreen:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Een werkelijk offensieve agressieve hond zou deze correcties namelijk niet pikken
Gelukkig zijn er daar maar heel weinig van. En verder is het best veel kinnesinne, vind ik. Laat zij de Heineken hal maar 3x uitverkopen... Niet roomser worden dan de paus hoor.
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Volgens mij voelen ze zijn populariteit in hun portemonnees.
Nonsy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier en Chinese naakthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nonsy »

ik denk het ook...
Dieren zijn vrienden voor het leven, laten wij mensen dat ook voor hun zijn!
Afbeelding

www.nonsyszoo.come2me.nl
www.nonsyschins.come2me.nl
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Of deze mensen hebben nog nooit een aflevering zien; of ze kunnen de lichaamstaal van een hond niet lezen.

Na de activiteiten van Millan zie ik geen gestreste angstige hond. Ik zie een ontspannen hond.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

Valerie schreef:Duh het scheelt hun natuurlijk allemaal inkomen :mrgreen:

dat dacht ik dus ook toen ik het stuk las. :F:
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik zal de petitie niet tekenen maar ik snap wel de kritische noot. Ik zie soms afleveringen van Cesar waarbij ik denk dat als hij dat bij mijn hond had gedaan ik hem direct het huis uit had gezet. Ik vind het ook een nadeel dat mensen hem proberen na te doen maar daar haal je geen programma door van de buis. Dat hebben ze ook niet gedaan met Jackass of vergelijkbare programma's. Dat is eigen verantwoording :19:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Wat achterlijk, zeg. Alsof ik niet zelf in staat ben 'zin' van 'onzin' te filteren. Dan weet ik nog wel heel wat andere gewelddadige programma's welke van mij mogen wieberen. Toppunt van betutteling, en echt Hollands. Bah.
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

DebbieZ schreef:Volgens mij voelen ze zijn populariteit in hun portemonnees.
^^&^ This!

Ik vraag me trouwens af of al die ondertekenaars wel dezelfde methoden aanhangen en praktiseren. Het zou me niet verbazen dat als je ze in één ruimte over diverse gevallen laat disussieren, ze onderling ook mot krijgen. :smile:

Ik heb in de programma's van een Martin Gaus nooit zulke extreme gevallen als bij César Millan gezien. Ik denk dat Millan zijn aanpak aanpast per geval en bovendien niet alleen op de hond, maar ook (en soms vooral) op de mensen/eigenaren toepast.
Hij gaat bovendien ook zover om mensen te zeggen dat ze de verkeerde hond hebben voor hun situatie en in sommige gevallen een hond opneemt in zijn roedel en er een andere hond voor teruggeeft die beter in de gezinnen past.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

IK denk dat je hiermee een heel goed punt kan hebben :wink:
Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

tja jaloezie neemt soms vreemde vormen aan :denken:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Gollum schreef:Ik zal de petitie niet tekenen maar ik snap wel de kritische noot. Ik zie soms afleveringen van Cesar waarbij ik denk dat als hij dat bij mijn hond had gedaan ik hem direct het huis uit had gezet. Ik vind het ook een nadeel dat mensen hem proberen na te doen maar daar haal je geen programma door van de buis. Dat hebben ze ook niet gedaan met Jackass of vergelijkbare programma's. Dat is eigen verantwoording :19:
Ik vind er wel een verschil in zitten of mensen zelf iets uitproberen of iets op hun hond uitproberen :wink:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Pemba schreef:
Gollum schreef:Ik zal de petitie niet tekenen maar ik snap wel de kritische noot. Ik zie soms afleveringen van Cesar waarbij ik denk dat als hij dat bij mijn hond had gedaan ik hem direct het huis uit had gezet. Ik vind het ook een nadeel dat mensen hem proberen na te doen maar daar haal je geen programma door van de buis. Dat hebben ze ook niet gedaan met Jackass of vergelijkbare programma's. Dat is eigen verantwoording :19:
Ik vind er wel een verschil in zitten of mensen zelf iets uitproberen of iets op hun hond uitproberen :wink:
Ja vind ik ook hoor, misschien een slecht voorbeeld. Ik probeerde aan te geven dat mensen gewoon geneigd zijn dingen na te doen, na een schattige tekenfilm over dalmatiers er plotseling zelf ook één ondoordacht nemen bijvoorbeeld. Moet je dan nooit meer (teken)films vertonen waar dieren bij zijn betrokken?
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Inge O schreef: er staan zelfs ondertekenaars bij die nodig moeten overstappen naar CM om hun trainingen wat diervriendelijker te maken.
Inderdaad zeg!
En van de anderen vind ik het ronduit kinderachtig!
Valt me ergens tegen ook nog, dat ze zich hier voor lenen.
Maar ja, centjes en Hollanders, au!
Ma-Rianne
Zeer actief
Mijn ras(sen): vader en zoon

Ongelezen bericht door Ma-Rianne »

Heb je de datum boven dat persbericht en de datum van de petitie gezien?
JUNI 2OO6 :oohja:
Die petitie is dus inmiddels 4,5 jaar geleden opgezet.

Het enige nieuwe op de site van stichting verantwoord huisdieren bezit is een bericht van januari 2O11 waarin ze toelichten waarom ze er tegen zijn en verwijzen naar het persbericht van 4,5 jaar geleden.
Wat mij betreft dus een aardig non-topic :slaap:
Afbeelding
Wil de hond
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wil de hond »

Nou inderdaad, vijf jaar oud bijna, lekker actueel. :D

En wat moet die Gaus nou onder zo´n petitie? Hij is nota bene zelf stinkend rijk geworden van het rondslingeren van hondjes.
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

DebbieZ schreef:Volgens mij voelen ze zijn populariteit in hun portemonnees.
Spijker op z'n kop :wink:

Wat een onzin-petitie. Alsof er geen echt misstanden zijn in de honden- en jaagwereld. Daar heb ik nog geen petities voor zien langskomen :lees:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Fellow
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Sheltie , Aussie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fellow »

Ik ben een Cesar fan hoor, die petitie vind ik niks. Kijken die mensen wel goed/
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

De 2-de keer al dat die betweterd dit doen. De eerste keer is het ze bij sbs nog gelukt ook.
Vreselijk zulke mensen die denken te moeten bepalen waar ik naar kijk. Alsof gewone kijkers onnozele mensen zijn die beschermt moeten worden door dit soort lui.
Bah. Cesar is heeft heel wat honden gered van de dood. Vraag me af hoeveel zij er hebben gered.

Te belachelijk voor woorden.
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

moosje schreef:Ik kreeg dit net via de mail.
Persbericht 28 juni 2006
SBS6 programma ‘De opvoedpolitie voor dieren’ moet van de buis!
Da's toch ouwe koek? SBS6 is ook gestopt.

edit: Ik zie nou dat het nieuws is in een ouwe verpakking, dus ik pik er effe iets uit:

We laten kleutertje 1 dit leren op de eerste manier en kleutertje twee op de tweede manier, dit ziet er als volgt uit:
Als kleutertje 1 buiten de lijntjes kleurt gebeurt er niets, als deze binnen de lijntjes kleurt wordt hij beloond.
Als kleutertje 2 buiten de lijntjes kleurt wordt hij fysiek en verbaal gestraft.
Kleutertje 2 leert heel snel om binnen de lijntjes te kleuren ( hij wil namelijk de pijn/straf vermijden), hij vindt kleuren verschrikkelijk, hij vindt jou verschrikkelijk en vertrouwt heel snel niemand meer en wordt dus in zijn totale welzijn aangetast.
Kleutertje 1 zal er wat langer over doen om binnen de lijntjes te kleuren, hij vindt kleuren geweldig, hij vind jou geweldig en heeft een heel leuk leven.

Ik heb 1 'kleuter' die alleen maar wil kleuren als het hem uitkomt, op zijn manier en met potloden van zijn keuze, dus daar doen we niks van CM mee, en ik heb een kleuter die het prima vindt als ik even corrigeer zodat ze weer een hele tijd braaf is en alsmaar complimentjes en koekies krijgt.

Jack mot niks van CM dus, maar Lilo vindt het heerlijk, met een losse lijn naast me alsmaar stevig doorstappen en niet snuffelen, niet naar de omgeving kijken, maar alleen maar vooruit naast de baas. Ze ontspant ervan tot in het absurde als ze nergens naar hoeft te kijken en zich nergens druk over hoeft te maken.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Serenity
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Rottweiler

Ongelezen bericht door Serenity »

Ik vind Cesar geweldig :cheer:

En er is helemaal niks mis mee met zijn methodes. Ook zo mooi hoe hij aanhaalt dat "je energie" wat jezelf dus uitstraald ook zoveel betekenis heeft voor uw hond en mee helpt zijn gedrag te bepalen. Mooi hoe je telkens weer ziet dat als hij verschijnt het probleem soms als eindigd vanaf hij de leiband in de hand heeft.
Schitterend als je ziet hoeveel honden hij al gered heeft...Van alle soorten en rassen van pitbulls, rottweilers enz. Zeker als je dan hun afkomst bekijkt. En heeft gevormd tot lieve gehoorzame honden...chapeau. Mooie resultaten bij zijn sessies ! Nee bij mij rolt er geen slecht woord over de lippen ! :E:

Tuurlijk zullen er mensen zijn die het liever iets anders aanpakken en dat recht hebben ze. Maar om dan te claimen dat dat WEL de juiste manier is, yeah right.
menigsverschillen zullen er altijd zijn tussen mensen. En een hoooooooop jaloesie en afgunst ook.

Go Cesar Go :zweep:
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Inge O schreef:wat een overdreven gedoe zeg :roll: .

er staan zelfs ondertekenaars bij die nodig moeten overstappen naar CM om hun trainingen wat diervriendelijker te maken.

een mening hebben is één ding - ze aan iedereen opdringen door het verbieden van een programma weer een héél ander :roll: .

Dit dus,buiten dat durf ik te wedden dat niemand die op deze petitie staat goed is voor 100 miljoen :F:
Es
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack russell terriers, wat anders?
Contacteer:

Ongelezen bericht door Es »

Laten ze zich op gebied van dierenwelzijn nou eens druk maken om het echte lijden van dieren zoals bijv. broodfok en importpups.

Zou de RVB dit echt hebben getekend en waarom?
Op elke wandeling is
Er eentje die ik mis.....
Zoie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Zoie »

moosje schreef:Deze manier van leren gaat bij mensen precies hetzelfde, zet twee kleutertjes neer leer hen af om buiten de lijntjes te kleuren.

We leven in een vrij land dus aan jou de keus, wat kies jij voor het welzijn van je hond?
kleutertje luistert !

Het gemakzuchtige van dit voorbeeld is dat over de lijntjes kleuren nu een maal een vergijp is met heel weinig negatieve gevolgen voor anderen. En het retorische in dit voorbeeld is de schromelijke overdrijving: alsof een kleuter corrigeren noodzakelijkerwijs resulteert in een ellendig bestaan.
Laatst gewijzigd door Zoie op 07 feb 2011 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

EstherK schreef:Of deze mensen hebben nog nooit een aflevering zien; of ze kunnen de lichaamstaal van een hond niet lezen.

Na de activiteiten van Millan zie ik geen gestreste angstige hond. Ik zie een ontspannen hond.
Ik heb er ook wel eens één gezien bij Cesar die vooral ontspannen was omdat ie nagenoeg bewusteloos was.
Ik zal de petitie niet tekenen hoor, maar dat cesar regelmatig staat te liegen is ook wel duidelijk. Het trilletje wat hij met de Dogtra geeft en wat bv honden met extreme baknijd achteruit doet deinzen is natuurlijk volkomen onzin. Die trilling is eerst gekoppeld aaan de stroomstoot van diezelfde dogtra. Zelfde als het tshhhhhh van hem, dat is ook eerst gekoppeld aan een negatieve ervaring. De gemiddelde hond staat je aan te kijken of je niet helemaal goed bij je hoofd bent met je tshhhhh. Daarvoor zul je er eerst wat aan moeten koppelen.

Maar goed, daar kan ik allemaal nog wel een beetje mee leven. Wat ik veel kwalijker vind is dat iedereen die halve waarheden van hem, thuis op zijn hond gaat toepassen, ondanks dat er elke uitzending duzend keer gewaarschuwd wordt met don't try this at home......
Gr. Aniek

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”