Vanmorgen liep ik met de honden buiten. Uiteraard jachthonden-trainingen

dus in eerste instantie wilde ik omdraaien en weglopen. Maar ik zag dat alle honden aangelijnd waren dus ik dacht, waarom niet. Netjes de honden aan de lijn en met een boog van 50 meter om die training heen. Niks aan het handje, mooie oefening voor mijn honden om netjes door te lopen. 200 meter verder, helaas, weer een jachthondentraining.

Ik krijg er soms wat van want wij lopen dan dus in een openbaar losloopgebied wat helaas volledig geclaimd wordt door hondentrainers. Nou ja, die groep deed wel losse oefeningen dus ik wilde me maar omdraaien. Moest ik wel weer langs die aangelijnde groep maar dat ging prima. Net toen ik langs liep op 50 meter afstand gaan ze ineens los aporteren. Dus ik ben precies op gelijke hoogte met die groep, dummy wordt gegooid, echt mega-irritant dus, Duitse staande teef wordt losgelaten, en voila, recht op mijn volgende honden af. Het was een pup van een maand of 10 dus ik dacht Eva lekker kort en dan Cleo 2 meter lijn. Bleek het wel een heel erg lullige pup te zijn die gewoon op Cleo duikt.

Cleo snauwde wat maar die hond begint echt naar haar te bijten. Dus op een gegeven moment gaan ze een beetje vechten. Die hele training staat dom toe te kijken en die zgn pup was inmiddels echt Cleo in haar kop aan het hakken. Uiteraard werd dat niet in dank afgenomen. Eva tolde inmiddels met de voorpoten van de grond aan de riem rond want niemand mag natuurlijk haar grote zus pakken.
Dus dan ga je eindelijk eens netjes langs zo'n groepje met je honden vast en volgend, en wat krijg je, meteen komt er een hond aanrennen die jou meest sociale hond begint te bijten. Cleo heeft echt nooit zoiets. Dus ik heb maar gezegd, WEGWEZEN! En die hond bedreigd want niemand deed wat.
Mooi, ben ik lekker mee. Dus voortaan moet ik ze maar gewoon weer de ruimte geven en beseffen dat in het weekend het hele losloopgebied van trainingsgroepjes is die alles claimen. En als je er langs wil worden je aangelijnde honden lastig gevallen en zelfs gebeten. Ik erger me dus werkelijk kapot aan die trainingen en ik vind het extreem asociaal dat jachttrainingen het hele weekend hele dagen lang in openbaar wandelgebied gegeven worden. Zo!
En ik heb nu zelfs de neiging om allebei mijn honden maar lekker door die klasjes heen te laten keten. Immers, ik lijn ze aan, pak Eva's bal en een frolic, mijn honden kijken strak naar boven en dan nog is dat op 50 meter niet genoeg om te voorkomen dat je hond in haar kop gebeten wordt. Dus dan maar los en raggen met die handel toch? Denk niet dat ze me dat in dank afnemen maar ik heb eigenlijk ook echt geen zin meer om het hele weekend als een soort vluchteling hondenklasjes te vermijden. Want dat is wat ik nu al maanden doe en ik wordt er gek van. Ik kan mijn honden niet eens meer laten rennen in het weekend.

En dan doe ik een keer Cesar Millan aangelijnd en dan is het nog niet goed