Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vaccinatie informatie

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Vaccinatie informatie

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik ben me wat aan het verdiepen in vaccineren. Nu las ik op de site van WHGDierenartsen dat Na 2-3 entingen de immuniteit goed is behalve voor Weil. Mijn ventje wordt 9 en heeft 4 coctailentingen gehad. Dus nu krijgt ie in feb/mrt/april alleen weil.

Ik vind het wel jammer dat iedere dierenarts iets anders zegt. Hier wil de dierenarts ieder jaar alles geven, mijn vorige deed het nobivac schema, en een ander zegt dat hondenziekte om het jaar moet :jank: :roll:

Ik wil zeker weten dat het goed gaat en zou het alleen enten voor weil eigenlijk onderbouwt willen zien... :U:
de vraag is dus zijn er mensen die van hun dierenarts hoorden dat als de hond ouder wordt (8 jaar) alleen weil voldoende is??? :U:
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Re: Vaccinatie informatie

Ongelezen bericht door Badu »

AnneMarie schreef:Ik ben me wat aan het verdiepen in vaccineren. Nu las ik op de site van WHGDierenartsen dat Na 2-3 entingen de immuniteit goed is behalve voor Weil. Mijn ventje wordt 9 en heeft 4 coctailentingen gehad. Dus nu krijgt ie in feb/mrt/april alleen weil.

Ik vind het wel jammer dat iedere dierenarts iets anders zegt. Hier wil de dierenarts ieder jaar alles geven, mijn vorige deed het nobivac schema, en een ander zegt dat hondenziekte om het jaar moet :jank: :roll:

Ik wil zeker weten dat het goed gaat en zou het alleen enten voor weil eigenlijk onderbouwt willen zien... :U:
de vraag is dus zijn er mensen die van hun dierenarts hoorden dat als de hond ouder wordt (8 jaar) alleen weil voldoende is??? :U:
Via deze link vind je wat (objectieve) informatie over vaccineren :ok:
http://vaccinatiebeleid.rauwevoedingvoorhonden.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

AnneMarie schreef:Ik wil zeker weten dat het goed gaat en zou het alleen enten voor weil eigenlijk onderbouwt willen zien... :U:
Zeker weten dat het goed gaat kan niet. Weet je ook niet bij entingen voor mensen. En bij entingen geldt helaas niet "baat het niet dan schaadt het niet".

Ik vaccineer met mijn eigen verstand. Niet voor kennelkuch, want een griepje overleven ze wel. Wel voor rabiës als we op vakantie gaan naar een gebied waar het nog heerst.
Ik vaccineer heel zelden dus. Ik kijk naar de regels, of ik die wil volgen of niet, en ik luister beslist niet zomaar naar een dierenarts. Veel dierenartsen zien namelijk ook hun broodwinning kelderen als ze maar 1x per drie jaar zouden gaan enten.

(O, en mijn honden liggen dagelijks in water te poelen, maar krijgen ook niet 2x in het jaar de Weil-enting)
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Je kan ook een vacci check(of een titerbepaling) door je da laten uitvoeren.., zijn de waardes te laag dan kan je altijd nog enkel Weil bij laten spuiten.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Marion.

Badu schreef:Via deze link vind je wat (objectieve) informatie over vaccineren :ok:
Ah. Eh. Nouuuuuu. Rauwevoedingvoorhonden met al hun subdomeinen vind ik niet erg objectief ;)
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Marion. schreef:
Badu schreef:Via deze link vind je wat (objectieve) informatie over vaccineren :ok:
Ah. Eh. Nouuuuuu. Rauwevoedingvoorhonden met al hun subdomeinen vind ik niet erg objectief ;)
Heksen zijn .... allemaal :mrgreen: :zweep: :smile: :smile:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
AnneMarie
Zeer actief

Ja, objectief....

Weil werkt maar 3 maanden, dus het is nu de keuze of alleen Weil in het voorjaar of niet meer.
:roll:
altijd lastig als dierenartsen zeggen dat je toch echt moet enten. Jammer dat geld weer voor gezondheid van het dier gaat.
Marion.

Boutje schreef:@ Marion: wanner doe je dan wel Weill?
Als ik ga vaccineren, dan mag Weil er wel bij. En bij "geoorloofd" vaccineren denk ik aan Rabiës bv. Dan kan Weil er wel bij. En dat doe ik dan ook.

Miep heeft het denk ik 2x gehad (is nu 8,5 jaar oud); Saar ook, is 10.5 jaar oud.
Parvo doe ik niet meer (wij veranderen er ook ons vakantieadres erop aan).
Marion.

Boutje schreef:Wij gaan zelden op vakantie, tenzij naar Friesland of in aan de kust en dan kan het best zonder.
Denk ik ook :ok:
AnneMarie
Zeer actief

Waar komt Parvo nog voor, qua vakantie?

Ik las overigens dat na 2-3 entingen de immuniteit voor Parvo voldoende is.
Marlieke met Boris
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse cocker spaniel

Ongelezen bericht door Marlieke met Boris »

wij doen Boris elke 3 jaar de cocktail (in tegenstelling tot wat onze da zegt), rabies niet omdat we niet naar het buitenland gaan en de Weil enting heb ik nu heel lang uitgesteld, want die moest eigenlijk in sept. maar dan komen juist de maanden van niet zwemmen eraan, dus die laten we nu begin maart zetten. Weil altijd zonder andere enting of ontworming, de Weil enting is een gemeen goedje...maar boris zwemt en drinkt veel van het water buiten...dus wel nodig.
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hier houdt de DA stug vol dat ziekte van weil het hele jaar werkt en dat deze ook nooit appart gegeven kan worden.
Dus m.a.w. je bent verplicht om de hele cocktail te nemen :devil:
En dat doet deze dame niet en dat vond de DA maar vreemd :engel:
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

->Chanty<- schreef:Hier houdt de DA stug vol dat ziekte van weil het hele jaar werkt en dat deze ook nooit appart gegeven kan worden.
Dus m.a.w. je bent verplicht om de hele cocktail te nemen :devil:
En dat doet deze dame niet en dat vond de DA maar vreemd :engel:
Gewoon een andere DA zoeken die wel de literatuur bijhoudt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”