Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hij valt maar niet af...
Moderator: moderatorteam
-
mariabel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: Hij valt maar niet af...
Tja ik zeg, ik hoop wel dat ze zo dierenliehebbend zijn, dat ze dan gewoonweg niet kan starten met wedstrijden....Tja als de hele familie niet meewerkt, lijkt me dat wel gewoon de consequenties...

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Ik vind honden die echt te dik zijn, door teveel eten en te weinig beweging gewoon een vorm van mishandeling.
Hoop dat het hele gezin snel meewerkt.
Hoop dat het hele gezin snel meewerkt.

- MarjaV
- Actief
- Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 3
Soms is het erg gemakkelijk om maar te zeggen dat de hond teveel te eten krijgt/snaait.
Hoeveel uur per dag beweegt de hond, dus incl. de wandelingen en het skaten?
De hoeveelheid voeding moet daar wel op afgestemd zijn. Honden gaan soms ook snaaien als de aangeboden hoeveelheid gewoon niet genoeg is.
Mij werd ook altijd verweten dat Tisha te dik was (ondanks dat ik heel goed oplette, dat ze niet teveel kreeg). Van al die 'goedbedoelde' opmerkingen werd ik al snel flauw en ook moedeloos. Ik heb namelijk 1 hond in topconditie en de andere niet, maar geen mens die er even over nadenkt of dat misschien raar is. Nee, ze is dik en dat ligt aan de baas, je geeft haar teveel en je laat haar niet genoeg bewegen!
Er ligt bij Tisha een medische oorzaak aan ten grondslag, waardoor ze dikker is dan de bedoeling. Tijdens de dieetpogingen zocht ze ook vanalles en nog wat op om te eten, zelfs vogelvoer....
Hoeveel uur per dag beweegt de hond, dus incl. de wandelingen en het skaten?
De hoeveelheid voeding moet daar wel op afgestemd zijn. Honden gaan soms ook snaaien als de aangeboden hoeveelheid gewoon niet genoeg is.
Mij werd ook altijd verweten dat Tisha te dik was (ondanks dat ik heel goed oplette, dat ze niet teveel kreeg). Van al die 'goedbedoelde' opmerkingen werd ik al snel flauw en ook moedeloos. Ik heb namelijk 1 hond in topconditie en de andere niet, maar geen mens die er even over nadenkt of dat misschien raar is. Nee, ze is dik en dat ligt aan de baas, je geeft haar teveel en je laat haar niet genoeg bewegen!
Er ligt bij Tisha een medische oorzaak aan ten grondslag, waardoor ze dikker is dan de bedoeling. Tijdens de dieetpogingen zocht ze ook vanalles en nog wat op om te eten, zelfs vogelvoer....
Marja, Kyara, Tisha & Ayoka

- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Abby valt ook maar niet af. Die krijgt genoeg beweging en niet veel eten. 1 plakje rodi en 's avonds een schepje blikvoer. Maar aangezien ik mijn moeder er van verdenk (ondanks haar ontkenningen) dat ze wel extraatjes krijgt, is dat ook logisch. Ik zit er nou eenmaal niet met mijn neus bovenop sinds ik uit huis ben, en ik heb het inmiddels wel gehad met het constante geruzie over of moeders haar wel of niet iets extra's zou hebben gegeven.
Ik loop veel met haar en ze is qua conditie (uithoudingsvermogen) goed in orde, is alleen wat stevig.
Ik loop veel met haar en ze is qua conditie (uithoudingsvermogen) goed in orde, is alleen wat stevig.
- Omega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toller
Mijn moeder zei ook dat Max geen tussendoortjes kreeg, toen hij nog overdag daar was en te dik was.Abby schreef:Abby valt ook maar niet af. Die krijgt genoeg beweging en niet veel eten. 1 plakje rodi en 's avonds een schepje blikvoer. Maar aangezien ik mijn moeder er van verdenk (ondanks haar ontkenningen) dat ze wel extraatjes krijgt, is dat ook logisch. Ik zit er nou eenmaal niet met mijn neus bovenop sinds ik uit huis ben, en ik heb het inmiddels wel gehad met het constante geruzie over of moeders haar wel of niet iets extra's zou hebben gegeven.
Thuis at hij bijna geen brokken.
Sinds hij niet meer bij mijn moeder komt is hij goed op gewicht en hij eet beduidend meer voer dan eerder...
De hoeveelheid beweging die hij krijgt is ongeveer gelijk gebleven.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
-
blondie
- Zeer actief
Ik vind het altijd lastig als mensen zeggen, zoveel krijgen ze niet hoor en we bewegen voldoende en dan is de hond te dik, en vaak ook zie je dat de hond ook geen puf meer heeft of zin heeft om te dollen en te rennen.
Mijn tante heeft zo'n hond, ja maar ze hield nooit zo van spelen, het is haar aanleg, het komt omdat ze gesteraliseerd is.
Plus dat ze mijn honden te mager vindt en ik af en toe die ene af en toe nog wat te veel vet vind hebben
tsja dan ben je snel klaar
Ondertussen vind ik het zo sneu om te zien dat ze te dik is, en echt erachteraanhobbelt, komen betekend nog steeds beloond worden met voertjes, gewoon voer hoor! Maar ja dat de hele wandeling door, en dan thuis ook nog krijgen is natuurlijk wat te veel van het goede.
Als ze uit logeren was bij een hondenvriendin dan viel ze wel af
Hoop dat de wandeling wat heeft bijgedragen, ik blijf het altijd weer een sneu gezicht vinden "te dikke honden", mits het natuurlijk medisch is, of door medicatie. In die gevallen vind ik het lullig dat die mensen van alles naar hun hoofd krijgen en weer moeten aanhoren dat Fikkie best aan de maat is
Mijn tante heeft zo'n hond, ja maar ze hield nooit zo van spelen, het is haar aanleg, het komt omdat ze gesteraliseerd is.
Plus dat ze mijn honden te mager vindt en ik af en toe die ene af en toe nog wat te veel vet vind hebben
Ondertussen vind ik het zo sneu om te zien dat ze te dik is, en echt erachteraanhobbelt, komen betekend nog steeds beloond worden met voertjes, gewoon voer hoor! Maar ja dat de hele wandeling door, en dan thuis ook nog krijgen is natuurlijk wat te veel van het goede.
Als ze uit logeren was bij een hondenvriendin dan viel ze wel af
Hoop dat de wandeling wat heeft bijgedragen, ik blijf het altijd weer een sneu gezicht vinden "te dikke honden", mits het natuurlijk medisch is, of door medicatie. In die gevallen vind ik het lullig dat die mensen van alles naar hun hoofd krijgen en weer moeten aanhoren dat Fikkie best aan de maat is
- Jennylogister
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Elo
Kruising Chihuahua Vlinderhondje
Duitse Herder - Aantal honden: 3
Om het hongergevoel van honden een beetje te verminderen kun je de hond ook boontjes voeren tussendoor. Hier worden ze niet dik van, maar vermindert wel de honger