Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Tweedehands honden. Een nieuw begin.8

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Tweedehands honden. Een nieuw begin.8

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

8
Twee weken heb ik de honden nu aan de lange lijn uitgelaten. Normaal gesproken is bij de meeste honden één week wel voldoende. Daarna kunnen zij loslopen.
Maar bij die Galgo's ligt dat moeilijker. Die zijn binnen een paar seconden uit je blikveld verdwenen, en zij verplaatsen zich zo snel dat je geen idee hebt waar je ze moet gaan zoeken.

Ik besluit als eerste Lotje los te laten. Vanwege haar angst blijft zij het liefst bij mij in de buurt, omdat ik voorlopig de enige man ben die zij vertrouwt.
Het eerste gedeelte van de wandeling is redelijk te overzien. Een brede strook open terrein aan de linkerkant begrensd door een omheining van gaas om de koeien binnen te houden.
Aan de rechterkant is een strook bos dat eindigt bij het terrein van Ziekenhuis Zonnestraal.
Aanvankelijk schijnt Lotje niet door te hebben dat zij los is, want zij blijft in een kalm tempo naast mij lopen. Totdat achter ons een wandelaar verschijnt.
De hond schrikt, en stuift er vandoor, regelrecht het bos in. Er is niet veel wat ik kan doen, behalve rechtdoor lopen en af en toe een fluitsignaal geven.
Dat jachtfluitje heb ik al twee weken in gebruik. Zij weten dus dat het geluid van mij afkomstig is. Maar zij komen niet aanlopen zodra er gefloten wordt.
Galgo's komen alleen wanneer zij zin hebben zo lijkt het. En door dat fluitje weten zij waar ik ben.
Sapperloot dat is even wennen als je altijd super-gehoorzame Duitse herders gewend bent. Die hoefde je niet eens te roepen. Je hand opsteken was voldoende.
En nu? Nu loop ik als een malloot te fluiten en te roepen, maar Lotje is nergens te bekennen.
Na een minuut of tien, zie ik plotseling een grijze schim door het kreupelhout schieten. Ze is dus nog steeds in de buurt...Of ze is weer in de buurt, dat verschil is moeilijk vast te stellen.

Na tien minuten lopen bereiken wij de grote open vlakte. Zo vroeg in de morgen kan het daar vaak adembenemend mooi zijn. Als de zon opkomt bevangt mij vaak een geluksgevoel dat ik nog ken van mijn eerste jeugd herinneringen. Het gesmolten goud van de eerste zonnestralen strijkt over de brem die momenteel in volle bloei staat, en een oranje gloed daalt neer over het landschap. Ach hoe goed en vredig is het hier...

Ik wordt uit mijn gepeins gehaald door het geluid van een kudde op hol geslagen paarden. Achter mij stuift een grijze schim de vlakte op. Het lijkt wel een hond...Het lijkt wel mijn hond. Lachend raast zij ons voorbij en kijkt mij even heel indringend aan. Haar kop staat op triomfantelijk! Wat een metamorfose.
Zo heb ik haar nog niet gezien. Ik ken haar twee vaste uitdrukkingen heel goed. Zij heeft de ogen vol intense schrik en paniek, of haar blik is vervuld van een onpeilbare droefenis. Maar wat ik nu zie is een heel andere hond. Diep verborgen onder de laag beschadigingen sluimert een restant onaangetaste uitbundigheid, en daar krijg ik nu een demonstratie van.
Een warm gevoel van vreugde maakt zich van mij meester!
Ik doe het niet voor niets!!
Alle moeite alle geduld alle ongerustheid...het is niet voor niets.

Ik roep haar, en zij komt aanlopen. Het is tijd voor een beloning in de vorm van een stuk worst. Zij laat zich zonder tegenstribbelen aanlijnen en wij vervolgen onze wandeling.

wordt vervolgd
Kelev
tootjeko
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugese Podengo medio en Jack Hussel
Aantal honden: 2

Re: Tweedehands honden. Een nieuw begin.8

Ongelezen bericht door tootjeko »

Ik lees je stukjes ademloos en vind het jammer dat ze zo kort zijn.
Afbeelding
Barbabelle
Actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Barbabelle »

Fantastisch geschreven, zo beeldend!
Krijg er kippenvel van..
Afbeelding
brandon
Actief
Mijn ras(sen): Labrador. 10 jr oud genaamd Brandon

Ongelezen bericht door brandon »

o heerlijk als ze zn blik krijgen he. Zie het voor me
Wacht met smart op deel 9
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Kelev de oude schreef:Lachend raast zij ons voorbij en kijkt mij even heel indringend aan. Haar kop staat op triomfantelijk! Wat een metamorfose.
Zo heb ik haar nog niet gezien. Ik ken haar twee vaste uitdrukkingen heel goed. Zij heeft de ogen vol intense schrik en paniek, of haar blik is vervuld van een onpeilbare droefenis. Maar wat ik nu zie is een heel andere hond. Diep verborgen onder de laag beschadigingen sluimert een restant onaangetaste uitbundigheid, en daar krijg ik nu een demonstratie van.
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa geweldig! Wat wordt een mens daar blij van he?
Marina
Zeer actief

Ongelezen bericht door Marina »

ik word hier helemaal blij van.

idd jammer dat het elke keer zo kort is.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Marjolein.
Actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu

Ongelezen bericht door Marjolein. »

Mogen we vandaag ook nog hoofdstuk 9 ? :D:D
Afbeelding

Suus <3
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

ik heb het 2 keer gelezen om 2 keer het gevoel van triomf te ervaren van je .. en Lot.. prachtig.. nu wachten op 9
Afbeelding
Gerrie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising rottweiler en kruising border collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Gerrie »

Ik heb nog niet eerder gereageerd, maar heb tot nu toe (net als volgens mij alle forummers) al je stukjes gelezen en kan nu alweer niet wachten op het volgende deel! Je schrijft prachtig en de liefde voor je honden komt heel duidelijk naar voren. Op naar deel 9!
Afbeelding
Kelev de oude
Actief
Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising

Ongelezen bericht door Kelev de oude »

tootjeko schreef:Ik lees je stukjes ademloos en vind het jammer dat ze zo kort zijn.
Wees maar blij dat ze zo kort zijn want als je vergeet adem te halen tijdens het lezen, en het stuk zou erg lang zijn, dan ga je er akelig blauw uitzien hoor....

Maar zonder dollen, ik hoor die verzuchting wel vaker. Ik kan proberen die stukjes wat langer te maken, maar dan krijg ik weer klachten over die eindeloze lappen tekst.
Daar komt nog bij dat het schrijven van verhalen mij niet makkelijk valt. Ik schud het niet zo maar even moeiteloos uit mijn mouw, en rammel het vervolgens uit mijn toetsenbord.
Iedere aflevering moet ik wel een paar keer nakijken op taal en stijlfouten. Dan de correcties aanbrengen, en dat nog eens overlezen. En als ik het dan verstuur zie ik later toch nog iets dat taalkundig niet door de beugel kan. Dan heb ik weer de hele dag de pest in.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Kelev de oude schreef:
tootjeko schreef:Ik lees je stukjes ademloos en vind het jammer dat ze zo kort zijn.
Wees maar blij dat ze zo kort zijn want als je vergeet adem te halen tijdens het lezen, en het stuk zou erg lang zijn, dan ga je er akelig blauw uitzien hoor....

Maar zonder dollen, ik hoor die verzuchting wel vaker. Ik kan proberen die stukjes wat langer te maken, maar dan krijg ik weer klachten over die eindeloze lappen tekst.
Daar komt nog bij dat het schrijven van verhalen mij niet makkelijk valt. Ik schud het niet zo maar even moeiteloos uit mijn mouw, en rammel het vervolgens uit mijn toetsenbord.
Iedere aflevering moet ik wel een paar keer nakijken op taal en stijlfouten. Dan de correcties aanbrengen, en dat nog eens overlezen. En als ik het dan verstuur zie ik later toch nog iets dat taalkundig niet door de beugel kan. Dan heb ik weer de hele dag de pest in.
Stijl en taalfouten zijn niet belangrijk. :lees: Door je manier van vertellen vallen die niet op. Het gaat erom wát je schrijft, en dat is genoeg. Iedereen merkt dat dit iemand is die begaan is met z'n honden. :ok: :ok: Boekje in de toekomst?
Maggie
Roompie
Zeer actief

Ongelezen bericht door Roompie »

Kelev de oude schreef: Na tien minuten lopen bereiken wij de grote open vlakte. Zo vroeg in de morgen kan het daar vaak adembenemend mooi zijn. Als de zon opkomt bevangt mij vaak een geluksgevoel dat ik nog ken van mijn eerste jeugd herinneringen. Het gesmolten goud van de eerste zonnestralen strijkt over de brem die momenteel in volle bloei staat, en een oranje gloed daalt neer over het landschap. Ach hoe goed en vredig is het hier...

Diep verborgen onder de laag beschadigingen sluimert een restant onaangetaste uitbundigheid, en daar krijg ik nu een demonstratie van.
Een warm gevoel van vreugde maakt zich van mij meester!
Ik doe het niet voor niets!!
Als je het woord zo neer weet te zetten kijkt echt níemand naar taalfouten.

Chapeau!
Afbeelding
mex71
Actief

Ongelezen bericht door mex71 »

Je hebt een mooie schrijfstijl en ik lees je stukjes met veel plezier. De zorgvuldigheid in je schrijven, straalt er, voor mij, af en ik snap dat je de pest inhebt van fouten of onzorgvuldigheden. Voor de meeste lezers van jouw stukken, zal de stijlfout niet opvallen, waaronder ikzelf.
Ik zou willen dat de wereld veel meer mensen heeft die op je lijken, wat betreft je liefde voor en omgang met honden.
Nuran Gino
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee Zwitserse Witte Herders, Nuran en Santoz
Contacteer:

Ongelezen bericht door Nuran Gino »

TAALFOUTEN??? Waar?
Kan niet wachten op het volgende deel......
Afbeelding
Groetjes Marjan en een poot van Nuran en Santoz
http://www.nurangino.nl
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Ik volg je verhalen met spanning!
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Prachtig! :cheer:
Afbeelding
Knoeppie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beagle

Ongelezen bericht door Knoeppie »

Wat schrijf je toch mooi!

Kan het zo zijn dat je met enige regelmaat op de Admiraal de Ruyterlaan loopt?
Groetjes Michaëla en Knoeppie

Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Inge O schreef:doe maar meteen een boek :ok: .
Ja, helemaal eens :cheer: :cheer: :cheer:

En anders print ik mijn eigen Kelev-boek wel. Heerlijk voor in bad!
Cato
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door Cato »

Ook deze is weer prachtig
Groetjes saskia en een poot van cato
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”