Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Havanezer en overige bichonachtigen.

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Re: Havanezer

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

In bed nemen hebben we ook al geprobeerd maar hij is klaarwakker en bijt in elk lichaamsdeel wat beschikbaar is :cheer: In bed betekent voor hem feesten.
Beneden staat een flinke variokennel en daar gaat hij overdag vaak uit zichzelf in. Martin kwam ook met het idee om hem dan maar los te laten, hij kan hier weinig slopen, maar of Tomas dat op prijs stelt is maar de vraag.
Ik probeer het nog een paar dagen op deze manier en anders toch maar los beneden want dit is uitputtend.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Hier hielp het gezelschap van een andere hond. Onze Laika zat dan echter wel in de bench. Ik was ook bang voor vechten.
Ze zag dat Spikey ook ging slapen. En hond is blijkbaar beter in staat om aan te geven hoe of wat.
Afbeelding
gevni havanezers
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Marjoleine schreef:Gewoon zo'n nylon Ikea-ding dat je uitklapt. Vindt ze geweldig: háár huis. :pffff: :mrgreen:
Letterlijk ook: de katten passen erin, maar de honden niet, alleen zij ;)
Vera zegt "huh waaaat?" :engel:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

:smile: :smile: :smile:
Past precies :ok:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

:smile: :smile: :smile:
Nou, die van Fien heeft een vaste bodem. Dus die kun je niet als een hoedje opzetten :mrgreen:
Beetje vage foto, maar deze dus:
Afbeelding
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Marie-Josée
Erelid

Marjoleine, wat een leuk Oosters tentje :D
blacky schreef:Hier hielp het gezelschap van een andere hond. Onze Laika zat dan echter wel in de bench. Ik was ook bang voor vechten.
Ze zag dat Spikey ook ging slapen. En hond is blijkbaar beter in staat om aan te geven hoe of wat.
Dat heeft vannacht in elk geval gewerkt, we hebben hem toen hij al soezerig was in de bench gezet en hij sliep tot half zeven. Ik evengoed niet, want ik lag vanaf vijf uur te luisteren of ik hem nog niet hoorde :piew:
Ik juich nog niet te vroeg maar ik hoop dat dit doorzet :ok:
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Ja ik ken dat. Je hoort ze dan zelfs omdraaien in de bench. Ik denk dat het ook voor de band onderling voor de honden goed is dat ze 's nachts bij elkaar zijn.
Afbeelding
gevni havanezers
Marie-Josée
Erelid

Als je met stormachtig weer met zo'n uk gaat wandelen mag je blij zijn dat er een lijntje aan zit, Sancho werd door een rukwind zowat weggeblazen :smile:
Lief gezicht is dat, al die haartjes een kant op, oogjes halfdicht en maar doorsjouwen :ok:
blacky schreef: Ik denk dat het ook voor de band onderling voor de honden goed is dat ze 's nachts bij elkaar zijn.
Ja dat lijkt me ook.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Marie-Josée schreef:Als je met stormachtig weer met zo'n uk gaat wandelen mag je blij zijn dat er een lijntje aan zit, Sancho werd door een rukwind zowat weggeblazen :smile:
Lief gezicht is dat, al die haartjes een kant op, oogjes halfdicht en maar doorsjouwen :ok:
Dat vind ik bij Frenk ook altijd zo'n schattig gezicht :I:

Ik heb voor Frenk trouwens een opvouwbare nylon bench. Zo eentje: http://www.witjesverzendhuis.nl/cgi-bin ... 3&search=0
Die staat bij ons in de woonkamer met een plaid eroverheen, altijd met het deurtje open (of opgerold dus eigenlijk :mrgreen: ). Hij houdt van beschutting, van het idee van een huisje. Hij kruipt nog steeds met regelmaat onder de bank, terwijl hij toch ook weer niet zo klein meer is :engel:
Ik vond deze handig, omdat ik het nylon prettiger vind dan die draadstalen benches en in tegenstelling tot een kunststof kennel kan ik hem zo in klappen en mee nemen op vakantie of als we ergens logeren. Heb ik altijd zijn eigen plek bij me. En ik kan dus ook het deurtje dicht doen, mocht dat ooit nodig zijn.

Toen ik bij Frenk in de gaten had dat hij niet sloopte, ben ik hem ook los in de woonkamer gaan laten 's nachts. Is nooit een probleem geweest. Maar ik had natuurlijk geen andere hond, dus helemaal vergelijkbaar is het niet ;)
Afbeelding
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sil »

Harley sliep ook altijd in een nylon bench die ik overal mee naar toe nam. Z'n "reiswieg" noemde de familie dat gekscherend. Het was wel fijn als hij de neefjes en nichtjes even zat was. Toen hij groter werd kocht ik deze voor hem http://www.voordeligedierenwinkel.nl/in ... 44&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false; omdat ik dat eigenlijk zelf heel leuk vond :oeps: .
Maar op een gegeven moment vond meneer zich daar denk ik te groot voor en lag hij steeds op het dak te slapen net als Snoopy van Charley Brown :lol1: . Nu staat dat ding dus belachelijk te zijn naast mijn bed zonder het dak erop. Hij slaapt er wel weer lekker in zo zonder dak. :F:
Frenk
Zeer actief

Sil schreef:Maar op een gegeven moment vond meneer zich daar denk ik te groot voor en lag hij steeds op het dak te slapen net als Snoopy van Charley Brown :lol1: . Nu staat dat ding dus belachelijk te zijn naast mijn bed zonder het dak erop. Hij slaapt er wel weer lekker in zo zonder dak. :F:
Lol! Frenk ligt ook regelmatig op het dak van zijn bench :ok:
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Leuk die foto's van honden in hun eigen tentje :ok:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Die tentjes zijn erg leuk :ok:
Ik gebruik de traliebench ook nooit,en nu alleen de varikennel maar die kan ik niet verslepen. Zo'n tentje is misschien leuk voor naast het bed als hij eenmaal zindelijk is. Dan tocht het niet zo want we hebben altijd de ramen open.
Marie-Josée
Erelid

Vannacht was hij helaas al om 2.00 uur wakker en ik had geen energie meer over ( kom daarna nooit meer goed in slaap) dus ik heb hem maar los in de kamer gelaten. Nog lang wakker gelegen of ik iets hoorde maar het bleef stil tot 7.00 uur. Toen lag er alleen een plasje voor de deur van de gang dus dat viel niet tegen.
Frenk
Zeer actief

Marie-Josée schreef:Vannacht was hij helaas al om 2.00 uur wakker en ik had geen energie meer over ( kom daarna nooit meer goed in slaap) dus ik heb hem maar los in de kamer gelaten. Nog lang wakker gelegen of ik iets hoorde maar het bleef stil tot 7.00 uur. Toen lag er alleen een plasje voor de deur van de gang dus dat viel niet tegen.
Dat valt zeker niet tegen :ok:
Ik hoop dat het goed gaat, zo met z'n tweetjes los. Is voor jezelf ook lekkerder.
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

De spanning tussen de twee is weg, als Tomas hem wegsnauwt is het meestal ook wel nodig en dan reageren ze allebei goed.Dus ik vertrouw Tomas nu wel, maar zodra Sancho wat beter doorslaapt ga ik toch dat deurtje weer dichtdoen, je weet nooit of er later weer spanning komt als Sancho volwassen wordt en dan wil ik toch graag dat hij leert dat de bench prima en veilig is.Ik bekijk het gewoon per dag....of per nacht :mrgreen:
Marie-Josée
Erelid

Vannacht hebben we het deurtje opengelaten en we hebben allemaal lekker geslapen. Ik schrok om half acht wakker en beneden was alles nog stil. Er lagen wel een plasje en een hoopje voor de schuifpui maar dat viel me dan nog mee.Het is wel een teken dat hij naar buiten wilde.
Van Tomas geen onvertogen woord :ok:
Vanmorgen hebben we samen een rondje wildpark gemaakt en hij was niet moe te krijgen, ik heb hem ter zelfbescherming het laatste stukje toch maar gedragen.
Hij wordt met de dag leuker, we raken op elkaar ingespeeld en dit is een hondje wat echt zijn best doet om je te begrijpen, andersom ben ik dat dus ook aan hem verplicht :engel:
Pemba
Zeer actief

Ik hoor het al, je bent helemaal in love :I:
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Pemba schreef:Ik hoor het al, je bent helemaal in love :I:
Tot over mijn oren :I: :I: :I:
Sil
Zeer actief
Mijn ras(sen): maltezer

Ongelezen bericht door Sil »

Hoe gaat het met het keffen tot nu toe? Valt dat mee of tegen?
Marie-Josée
Erelid

Vannacht had hij om 4.00 uur geen slaap meer en ging piepen, ik heb hem even buiten gelaten en ben daarna terug naar boven gegaan. Hij heeft nog lang zielig zitten jammeren maar Tomas is ook beneden dus ik heb het genegeerd. Het duurt bij hem lang voor hij het dag-nachtritme te pakken heeft.
Sil schreef:Hoe gaat het met het keffen tot nu toe? Valt dat mee of tegen?
Hij keft helemaal niet. In het begin wel, als hij zijn eten opeiste of op de bank wilde.Echt zo'n vervelend drammerig kefje :mrgreen: Maar dan liep ik gewoon weg en nu hoor ik hem niet. Kan nog komen hoor want Tomas slaat soms flink aan en dan zie je hem bijna denken.....
Hij mag trouwens wel op de bank maar alleen met toestemming en onder toezicht want hij is er een keer flink afgevallen.
Marie-Josée
Erelid

Onze piranhakruising is al volledig geïntegreerd, slaapt door en is zowat zindelijk, leert snel en is vooral erg komisch.
Martin vindt zijn achterpootjes zo grappig, ze zijn erg stevig en stoer en mij valt het op dat ze zo sterk zijn, hij loopt gewoon voor de lol vaak op zijn achterpootjes maar rent zichzelf door de stuwkracht ook gewoon voorbij en slaat dan over de kop of zwaait zijdelings uit :smile:
Hij is niet van zijn stuk te brengen dus het beeld van een nerveus rillerig dameshondje is hier vér te zoeken :mrgreen:
Bovendien is hij niet niet bepaald knuffelig want hij zit in zijn bijtbijtbijtfase :N: :mrgreen:
Aanvankelijk vertederd bezoek zet hem dus al snel terug op de grond waar hij een aanval op veters en tenen in kan zetten.
Ik ben al een kilo afgevallen en er zal nog meer verdwijnen voor hij volwassen is :8):
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

hij loopt gewoon voor de lol vaak op zijn achterpootjes
Zeer typisch bichon gedrag :Q:
Marie-Josée
Erelid

Even een update.
Ons vliegend speldenkussen weegt nu 3,2 kg en dat betekent 3,2 kg ondeugd en lol.
Hij schikt zich in alle situaties zelfs al heeft hij soms duidelijk zijn bedenkingen, en dat vind ik eigenlijk al bijzonder.Hij heeft echt een karaktertje maar dat moeiteloos omschakelen vind ik super aan hem.
Hij eet alles en lust ook alles :mrgreen: slaapt goed door al vind ik gemiddeld elke morgen een paar plasjes op de vloer.
Tomas heeft zich er ook in geschikt en gaat over het algemeen vriendschappelijk met hem om, en de momenten dat hij grolt zijn eigenlijk wel terecht, hij wil nog steeds niet dat er in hem gebeten wordt.
Hij daagt Sancho wel al uit voor spel ( buiten!)maar als ze allebei gaan rennen struikelt Tomas onvermijdelijk over het kleine pluisding en dat komt hard aan, waarmee het spel meteen over is. Sancho gaat dan wel altijd nog een keer vragen of het ook zachtjes mag :mrgreen: maar vergeet zichzelf dan weer :Q:
Kortom; ons "gezin" is weer compleet :ok:
Pemba
Zeer actief

Heerlijk die verhalen :ok: Krijgen we binnenkort ook nog foto's van de kleine haarbal?
Afbeelding
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

heerlijk dat het zo goed gaat.. genieten zal dat zijn..
Afbeelding
Marie-Josée
Erelid

Pemba schreef:Heerlijk die verhalen :ok: Krijgen we binnenkort ook nog foto's van de kleine haarbal?
Ik zet er af en toe in de fotohoek maar die schuiven nogal snel door...
Pemba
Zeer actief

Ik ga even kijken :ok:
Afbeelding
maceresta
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door maceresta »

lunayvita schreef:Even correctie Rebble van Ina is Chocolade dus weer iets anders als sable!

En hoe lekker ze chocolade bruin zijn als pup. Als ze volwassen zijn kan je een (wat ik vind) een lelijke veel te heet gewassen bruin krijgen.

Zie maar bij de site van Felici Animali of Amores pequenios.

Even voor de ZEER DUIDELIJKHEID !!! Er is niks mis met deze hondjes hoor!! Dit is alleen mijn mening over de vachtkleur!!!!! :ok:
Ik zat even lekker alles te lezen en ik zal er even een foto van Rebble bij zetten, dan kunnen jullie zien hoe mijn chocolaatje er uitziet. Hij veranderd het laatste half jaar al niet meer van kleur....dus ik hoop dat zo blijft. Je hebt gelijk hoor ik heb ook foto's van lelijke chocolaatjes gezien.
Afbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Groetjes, Luka, Rebble en Ina....
Marie-Josée
Erelid

OOOOOOOOOOOOH Ina wat een prachtige foto van Rebble :I:
Dit is inderdaad heel erg mooi bruin, niet van dat verschoten rossige.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”