Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
En hier had ik natuurlijk niet moeten kijken...
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
En hier had ik natuurlijk niet moeten kijken...
Ik zat even op de site van de Dobermann Rescue te kijken toen ik een linkje naar deze dame tegen kwam:
http://www.villazwerfhond.nl/JODIE.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Had ik niet moeten doen natuurlijk. Wat een ogen, ze heeft een beetje een 'Zarahblik'. Erg fout natuurlijk.
Ik heb geen idee of ik binnenkort al aan een andere hond toe ben, aan de ene kant mis ik het enorm, 2 honden, en aan de andere kant is het ook wel even lekker. Klinkt misschien heel raar.
Hoe dan ook, ik heb gewoon een vrijblijvend mailtje gestuurd met de vraag om informatie. Heb er ook eerlijk bij verteld van Zarah en dat ik echt niet weet of er hier op korte termijn een hond bij komt.
Het gaat nu goed met Shendor, zowel qua gedrag als gezondheid, maar dat kan ieder moment afgelopen zijn natuurlijk, al hoop ik dat hij nog heel lang bij ons mag blijven. Maar als hij wel binnenkort komt te overlijden dan val ik in een ontzettend gat denk ik. Heb natuurlijk al 5,5 jaar nonstop honden om me heen. Lijkt me erg eng. Maar om nu overhaast een hond in huis te halen omdat het misschien snel afgelopen kan zijn met Shen, dat nooit.
We zullen zien hoe het allemaal gaat lopen in de toekomst.
http://www.villazwerfhond.nl/JODIE.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Had ik niet moeten doen natuurlijk. Wat een ogen, ze heeft een beetje een 'Zarahblik'. Erg fout natuurlijk.
Ik heb geen idee of ik binnenkort al aan een andere hond toe ben, aan de ene kant mis ik het enorm, 2 honden, en aan de andere kant is het ook wel even lekker. Klinkt misschien heel raar.
Hoe dan ook, ik heb gewoon een vrijblijvend mailtje gestuurd met de vraag om informatie. Heb er ook eerlijk bij verteld van Zarah en dat ik echt niet weet of er hier op korte termijn een hond bij komt.
Het gaat nu goed met Shendor, zowel qua gedrag als gezondheid, maar dat kan ieder moment afgelopen zijn natuurlijk, al hoop ik dat hij nog heel lang bij ons mag blijven. Maar als hij wel binnenkort komt te overlijden dan val ik in een ontzettend gat denk ik. Heb natuurlijk al 5,5 jaar nonstop honden om me heen. Lijkt me erg eng. Maar om nu overhaast een hond in huis te halen omdat het misschien snel afgelopen kan zijn met Shen, dat nooit.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: En hier had ik natuurlijk niet moeten kijken...
Ben erg benieuwd wat je gaat doen, doe mooi waar je je goed bij voelt.
Moet wel bekennen dat dit een hond was waar ik ook goed op zou kunnen vallen.
Moet wel bekennen dat dit een hond was waar ik ook goed op zou kunnen vallen.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
je moet doen wat goed in je hart voelt
wij hadden buster ook al 3 weken na het plotselinge overlijden van amos
en nog nooit spijt van gehad
we zagen zijn foto
lazen het verhaal en hebben hem opgehaald 
wij hadden buster ook al 3 weken na het plotselinge overlijden van amos
we zagen zijn foto
Fenneke en Baloe

- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Er staat wel gereserveerd achter haar naam, dus er zijn geinteresseerden voor je, denk ik. Maar wie weet, toch? Ik vind het een erg mooie hond en gun haar wel een fijn huis.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Gut, wat een zoete blik heeft ze zeg.
Ik moest gelijk even bij de rest kijken en zie nou dan:
http://www.villazwerfhond.nl/ISA.php" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.villazwerfhond.nl/ISA.php" onclick="window.open(this.href);return false;

Cash v Heiligental en Flow.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
dat is ook een leukerd alleen zie ik weinig sta foto's bijna overal zit ze en die waarop ze staat staat ze een beetje raar?Cash schreef:Gut, wat een zoete blik heeft ze zeg.
die oren moet ze nog wel in groeien
Fenneke en Baloe

-
doggielover
Doen wat je hart je ingeeft! Een heel goede stichting, ik "ken" de dames daar. Mijn zusje heeft er ook een hond geadopteerd, nooit spijt van gehad, sterker nog, ze zou het zo weer doen. 
- DebbieZ
- Zeer actief
Heb je deze al eens gezien? http://www.prozus.nl/contents/nl/d1.html" onclick="window.open(this.href);return false; En dan even omlaag scrollen naar Ayto. Ik vind haar mooi....
-
_Jules_
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik zou gewoon ff informeren. Het is een goede stichting, sowieso krijg je altijd eerst een huisbezoek, hond gaat eerst naar een opvanggezin.
Jij hebt in ieder geval het voordeel dat je ervaring met dit ras hebt.
Jij hebt in ieder geval het voordeel dat je ervaring met dit ras hebt.

- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
T is een reu...DebbieZ schreef:Heb je deze al eens gezien? http://www.prozus.nl/contents/nl/d1.html" onclick="window.open(this.href);return false; En dan even omlaag scrollen naar Ayto. Ik vind haar mooi....
Staat bij dat het een teefje is, maar volgens de info is het een reu.
Vind ik toch een beetje eng met Shen. Hij zal niets doen, maar een andere reu heeft misschien wel moeite met hem.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Cash
- Zeer actief
ja dat vind ik ook jammer. Had ook graag een foto van haar in geheel gezien.fenneke schreef:dat is ook een leukerd alleen zie ik weinig sta foto's bijna overal zit ze en die waarop ze staat staat ze een beetje raar?Cash schreef:Gut, wat een zoete blik heeft ze zeg.
die oren moet ze nog wel in groeien
Maar ze ziet er wel erg leuk uit he.

- Cash
- Zeer actief
Dat vind ik dan weer jammer._Inge_ schreef: hond gaat eerst naar een opvanggezin.
.
Snap de reden ook niet hoor. Voor de hond alleen maar vervelender om na het opvanggezin weer te moeten wennen aan een nieuw thuis.
Ik zou dat ook niet willen mocht ik een hond op het oog hebben. Dan wil ik dat hondje gewoon gelijk hier hebben en niet eerst bij andere mensen die ik totaal niet ken en die wel hele andere ideeen kunnen hebben dan dat ik heb.

- DebbieZ
- Zeer actief
Oh, dat is ook krom. Ik vond het al een vrij forse teef. Er wordt inderdaad overal 'hij' gezegd. Nou, dat zou ik ook niet zo snel bij elkaar zetten ook al kan deze ook met alles, ook reuen.moosje schreef:T is een reu...
Staat bij dat het een teefje is, maar volgens de info is het een reu.
Vind ik toch een beetje eng met Shen. Hij zal niets doen, maar een andere reu heeft misschien wel moeite met hem.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
het is meer dat hun graag willen weten hoe het karakter een beetje is.. zodat het risico op terug brengen een heel stuk verkleint wordt... op deze manier kunnen ze meer over het gedrag van de hond vertellen en of deze in de sitiuatie van de toekomstige adoptant past.Cash schreef:Dat vind ik dan weer jammer._Inge_ schreef: hond gaat eerst naar een opvanggezin.
.
Snap de reden ook niet hoor. Voor de hond alleen maar vervelender om na het opvanggezin weer te moeten wennen aan een nieuw thuis.
Ik zou dat ook niet willen mocht ik een hond op het oog hebben. Dan wil ik dat hondje gewoon gelijk hier hebben en niet eerst bij andere mensen die ik totaal niet ken en die wel hele andere ideeen kunnen hebben dan dat ik heb.
Ik denk juist dat het een hele goede zaak is.. zo kunnen ze al zien hoe een hond met andere honden is, hoe het met kinderen en andere dieren gaat.. anders ben je alleen afhankelijk van de info van het asiel en een hond in huiselijke situatie kan heel anders gedrag vertonen dan in een asiel waar deze vandaan komt.
Je kan de hond zo ook bezoeken, kijken of het met je eventuele andere honden kan ja of nee.. je kan er al een paar keer meelopen ook... wat dat betreft is het een hele ok stichting.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik had drie weken na de dood van mijn vorige tekkeltje alweer een nieuwe. Zat ineens zonder hond en vond het helemaal niets. Kan me dus goed voorstellen dat je al aan een andere hond denkt. En als er dan eentje voorbijkomt die geweldig geschikt lijkt, des te beter 
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ik vind het ook nix, zo'n opvanggezin. Die hond weet tenslotte niet dat het tijdelijk is, maar hij moet na drie weken of twee maanden ineens weer weg. Lijkt me echt niet verstandig, al weet ik wel dat het meestal gebeurt, maar ik heb het altijd raar gevonden.jacq1970 schreef:het is meer dat hun graag willen weten hoe het karakter een beetje is.. zodat het risico op terug brengen een heel stuk verkleint wordt... op deze manier kunnen ze meer over het gedrag van de hond vertellen en of deze in de sitiuatie van de toekomstige adoptant past.Cash schreef:Dat vind ik dan weer jammer._Inge_ schreef: hond gaat eerst naar een opvanggezin.
.
Ik denk juist dat het een hele goede zaak is.. zo kunnen ze al zien hoe een hond met andere honden is, hoe het met kinderen en andere dieren gaat.. anders ben je alleen afhankelijk van de info van het asiel en een hond in huiselijke situatie kan heel anders gedrag vertonen dan in een asiel waar deze vandaan komt.
Je kan de hond zo ook bezoeken, kijken of het met je eventuele andere honden kan ja of nee.. je kan er al een paar keer meelopen ook... wat dat betreft is het een hele ok stichting.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- krullie
- Zeer actief
moosje ik snap het helemaal.
zit zelf ook in dezelfde situatie.
soms zijn keuzes zoooo moeilijk.
zit zelf ook in dezelfde situatie.
soms zijn keuzes zoooo moeilijk.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
gewoon je gevoel volgen.. als het goed voelt weet je wat je moet doen.moosje schreef:Ik zat even op de site van de Dobermann Rescue te kijken toen ik een linkje naar deze dame tegen kwam:
Neem je tijd, denk goed overna , vraag alle info die je krijgen kunt.. ga desnoods er eens naartoe... de mensen achter deze stichting zijn hele fijne mensen, het hart op de juiste plek en vreselijk eerlijk en oprecht.
Neem je tijd.. heel veel succes en sterkte met alles.. je gaat door een rare emotionele rollercoaster nu....
- DebbieZ
- Zeer actief
Zo'n opvanggezin vind ik juist erg verstandig. Zo'n hond die vers uit het buitenland komt kan best even een handvol zijn qua aanpassing. Daarnaast komt het gedrag en karakter pas echt naar buiten in een Nederlands huis. Je kunt in het buitenland wel inschatten hoe een hond is en je zult niet een snoezig hondje naar Nederland denken te halen, die een ware pitbull blijkt te zijn. Maar je voorkomt er zeker mismatches en retouren mee. En ook enorme teleurstellingen van adoptanten. Ook kun je inderdaad de hond zien en laten kennismaken met je eigen honden en dan kan anders niet. Er zijn overigens ook erg veel mensen die alleen adopteren uit een opvanggezin, omdat ze het anders te eng vinden. Dan weten ze niet wat ze in de kuip hebben en kunnen ze niet kijken. Ik snap goed dat je de hond direct zou willen, dat zou ikzelf wellicht ook hebben, en ik denk wel dat dat bij heel veel stichtingen bespreekbaar is, als je aantoont serieuze interesse te hebben, wat verstand te hebben van honden en geen erg lastig te mixen honden hebt. Maar voor de gemiddelde hondeneigenaar die een eerste hondje zoekt en niet heel erg thuis is in de hondenwereld is die eerste opvang heel erg belangrijk. Ik zou onervaren mensen niet graag een vers Spaans hondje in de handen duwen. Niet omdat ze zo moeilijk zijn allemaal, maar wel omdat ze even moeten acclimatiseren, stress moeten kwijtraken en tot zichzelf moeten komen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn ene hond heeft 5 week in een opvanggezin gezeten, wij hebben haar daar 1x bezocht... overgang ging vrijwel probleemloos.. maar dat kwma ook omdat ik al heel veel van de hond wist plus alles minde rleuke dingen waar ik rekening mee moest houden.. zonde ropvanggezin had dit toch een wat ander verhaal geweest.tekkel schreef:Ik vind het ook nix, zo'n opvanggezin. Die hond weet tenslotte niet dat het tijdelijk is, maar hij moet na drie weken of twee maanden ineens weer weg. Lijkt me echt niet verstandig, al weet ik wel dat het meestal gebeurt, maar ik heb het altijd raar gevonden.jacq1970 schreef:het is meer dat hun graag willen weten hoe het karakter een beetje is.. zodat het risico op terug brengen een heel stuk verkleint wordt... op deze manier kunnen ze meer over het gedrag van de hond vertellen en of deze in de sitiuatie van de toekomstige adoptant past.Cash schreef: Dat vind ik dan weer jammer.
Bowie kwam vanuit Spanje als pup en heeft 7 weken in een opvanggezin gezeten.. ook deze overgang ging weer probleemloos...
als je je hond naar een oppas brengt, een pension of wat dan ook als je op vakantie gaat dan ben je er ook ettele dagen achter elkaar van weg, weet de hond ook niet dat het tijdelijk is...dus ik zie het probleem helemaal niet, ik zie alleen maar voordelen daarvan.
- DebbieZ
- Zeer actief
Overigens ben ik net zelf opvanggezin geweest voor een Podenco die twee jaar in een asiel in Spanje heeft gezeten. Niet echt een probleemhond, maar wel een beetje wereldvreemd. Ze is zes weken bij ons geweest en haar huidige baas heeft enorm veel informatie gekregen over haar door mijn (ok, bijna dagelijkse) updates over haar. Zij kon dus een heel goede beslissing nemen en zij kon testen of haar hond mijn opvanger leuk vond. Dat klikte wonderbaarlijk. Maggi heeft nergens last van qua overgang, en is fris en fruitig aan haar nieuwe avontuur bezig. Bij mij was ze in het begin moe, stoffig, mager, veel slapen. Nu is ze een open en nieuwsgierig en opgewekt meisje. Ik zie die waarde wel.
- Marina
- Zeer actief
Het is een mooie hond. Je moet doen wat je hart je ingeeft.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Cash
- Zeer actief
Ik snap het ergens wel als iemnad zijn eerste hond aanschaft hoor.DebbieZ schreef:Zo'n opvanggezin vind ik juist erg verstandig. Zo'n hond die vers uit het buitenland komt kan best even een handvol zijn qua aanpassing. Daarnaast komt het gedrag en karakter pas echt naar buiten in een Nederlands huis. Je kunt in het buitenland wel inschatten hoe een hond is en je zult niet een snoezig hondje naar Nederland denken te halen, die een ware pitbull blijkt te zijn. Maar je voorkomt er zeker mismatches en retouren mee. En ook enorme teleurstellingen van adoptanten. Ook kun je inderdaad de hond zien en laten kennismaken met je eigen honden en dan kan anders niet. Er zijn overigens ook erg veel mensen die alleen adopteren uit een opvanggezin, omdat ze het anders te eng vinden. Dan weten ze niet wat ze in de kuip hebben en kunnen ze niet kijken. Ik snap goed dat je de hond direct zou willen, dat zou ikzelf wellicht ook hebben, en ik denk wel dat dat bij heel veel stichtingen bespreekbaar is, als je aantoont serieuze interesse te hebben, wat verstand te hebben van honden en geen erg lastig te mixen honden hebt. Maar voor de gemiddelde hondeneigenaar die een eerste hondje zoekt en niet heel erg thuis is in de hondenwereld is die eerste opvang heel erg belangrijk. Ik zou onervaren mensen niet graag een vers Spaans hondje in de handen duwen. Niet omdat ze zo moeilijk zijn allemaal, maar wel omdat ze even moeten acclimatiseren, stress moeten kwijtraken en tot zichzelf moeten komen.
Maar ik, als ervaren hondenbaas, kan die hond prima zelf opvangen en in mijn roedel introduceren. Ik weet ook prima wat er wel en niet bij mijn honden past.
Het zou dus wel fijn zijn als daar enige flexibiliteit in mogelijk is.
Want als ik een hond heb gezien en die graag wil hebben dan zit i kniet te wachten op een stichting die perse vind dat 't hondje eerst 5 weken bij een ander moet gaan zitten. Dan zou het voor mij dus al gelijk klaar zijn.

- DebbieZ
- Zeer actief
Ja, daarom zeg ik dat het met veel stichtingen vast wel bespreekbaar zou zijn. Ze gaan heus niet zo op de strepen staan als er zich een goede baas aandient. Alhoewel, d'r zullen er wel een paar zijn die de regels vasthouden, maar goed, dan kies je een andere stichting.Cash schreef:Ik snap het ergens wel als iemnad zijn eerste hond aanschaft hoor.
Maar ik, als ervaren hondenbaas, kan die hond prima zelf opvangen en in mijn roedel introduceren. Ik weet ook prima wat er wel en niet bij mijn honden past.
Het zou dus wel fijn zijn als daar enige flexibiliteit in mogelijk is.
Want als ik een hond heb gezien en die graag wil hebben dan zit i kniet te wachten op een stichting die perse vind dat 't hondje eerst 5 weken bij een ander moet gaan zitten. Dan zou het voor mij dus al gelijk klaar zijn.