Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op facebook werd ik uitgenodigd voor een evenement, een workshop kalmerende signalen herkennen bij honden in het amsterdamse bos. Hardstikke leuk dacht ik! Tot ik even verder ging lezen. Kosten; 145 euro pp voor een dag van 9.00 tot 16.00
Zo he, dat is lekker cashen als er 12 personen meedoen! Dat is 1740 euro, en er is één instructeur, in het amsterdamse bos! Ik ga gewoon spontaan kalmerende signalen uitzenden van die prijs
Jullie begrijpen zeker wel waar ze die kalmerende signalen in kunnen steken
Ja dat is toch niet te geloven! Ik moet bijna een maand hard werken voor dat bedrag en zij verdiend dat even in een dagje.
Ze doet het wel slimmer dan ik, dat moet ik haar nageven
Jammer dat het voor mij zover weg is, ik zou dan toch gaan,niet dat ik dat bedrag ga betalen hoor.
Maar het bos is een openbaaar terrein, dus voor iedereen toegankelijk.
IK zou dan als een echte kaaskop gratuss mee luisteren
Gollum schreef:Op facebook werd ik uitgenodigd voor een evenement, een workshop kalmerende signalen herkennen bij honden in het amsterdamse bos. Hardstikke leuk dacht ik! Tot ik even verder ging lezen. Kosten; 145 euro pp voor een dag van 9.00 tot 16.00
Zo he, dat is lekker cashen als er 12 personen meedoen! Dat is 1740 euro, en er is één instructeur, in het amsterdamse bos! Ik ga gewoon spontaan kalmerende signalen uitzenden van die prijs
Ik heb de workshop gevolgd, nou, niet deze, maar Ttough......ook in het Amsterdamse Bos, maar het was een super dag met veel leerzame momenten en een super lunch.
Gollum schreef:Op facebook werd ik uitgenodigd voor een evenement, een workshop kalmerende signalen herkennen bij honden in het amsterdamse bos. Hardstikke leuk dacht ik! Tot ik even verder ging lezen. Kosten; 145 euro pp voor een dag van 9.00 tot 16.00
Ik heb de workshop gevolgd, nou, niet deze, maar Ttough......ook in het Amsterdamse Bos, maar het was een super dag met veel leerzame momenten en een super lunch.
Ohja dat geloof ik zo, maar ik vind wel dat ze er erg veel geld voor vragen. Is dat normaal? Ik heb nog nooit een hondenworkshop gedaan
Misschien moet ik maar eens meedoen met de doe-dag, even leerzaam denk ik
Ik ben van mening dat de gemiddelde cursus/ workshop oid op hondengebied al snel aan de prijs is...blijkbaar is het toch wat de "gek" er voor over heeft.
Tsja, het kan aan mij liggen hoor maar qua prijs is het flink maar niet extreem.
Haal er eens 19% btw, 40% IB, de ontwikkeltijd van de workshop, de kosten van lunch, handout, website, verzekeringen en andere lasten om een bedrijfje te runnen en dan nog de tijd op de dag zelf af.
Daarnaast is er geen garantie dat er 12 deelnemers zijn dus reken er voor de grap eens 8, dan zit je onder aan de streep ergens tussen de 30-40 p/u wat iemand daar verdient, voor een trainer is dat echt niet veel.
Natuurlijk kan je zeggen 'maar ik werk 40 uur p/w dan zou ik 1200-1600 verdienen' maar als zelfstandige heb je zelden 40 declarabele uren, haal je dat wel ben je er minstens 60-70 aan het werk.
Stel men doet het zwart, ja dan is het zeker goed verdienen maar zo niet dan verdwijnt een groot deel naar de belastingdienst!
Ik vind het ook aan de prijzige kant, maar het is wel werk natuurlijk. Het is niet zeker dat de workshop vol is, je moet inderdaad 19% btw afdragen en misschien nog andere zaken aan de belastingdienst, koffie en thee, lunch en misschien toch wat voor de locatie? Weet niet of de workshop alleen gegeven wordt of met zijn tweeen, in dat laatste geval moet je het bedrag dus ook nog delen.
Wordt er wel eens moe van; we betalen makkelijk tientallen euro's voor halsbanden, tentoonstellingen, kleding en andere meuk voor onze honden. Maar als het gaat over kennisoverdracht mag het in een keer niet zoveel kosten. Je hoeft niet te gaan, denk ik dan...
Moniek B. schreef:Ik vind het ook aan de prijzige kant, maar het is wel werk natuurlijk. Het is niet zeker dat de workshop vol is, je moet inderdaad 19% btw afdragen en misschien nog andere zaken aan de belastingdienst, koffie en thee, lunch en misschien toch wat voor de locatie? Weet niet of de workshop alleen gegeven wordt of met zijn tweeen, in dat laatste geval moet je het bedrag dus ook nog delen.
Wordt er wel eens moe van; we betalen makkelijk tientallen euro's voor halsbanden, tentoonstellingen, kleding en andere meuk voor onze honden. Maar als het gaat over kennisoverdracht mag het in een keer niet zoveel kosten. Je hoeft niet te gaan, denk ik dan...
Daarom ga ik ook niet
En de workshop is idd van dogs & people.
Ik denk trouwens dat ik op een forumwandeling met een aantal vaste gasten van het forum net zoveel kennis opdoe Dus misschien moet ik eens bij Jaap, Nanna of een andere gek op de koffie
Dat bedrag is op zich niet veel inderdaad voor een workshop van een hele dag.
En als er 30 mensen zouden mee doen dan zou het tarief vast ook lager gemaakt kunnen worden. Misschien als je je met een groep aanmeldt dat zo groot is dat je dus om korting kan vragen.
Nee is echt niet absurd duur, ik heb workshops gezien die meer kosten en minder uren in beslag nemen.
je kan natuurlijk een tegenbericht sturen, met dat jij wel een workshop voor hun hebt. met agressieve signalen leren te herkennen
maar zonder gekheid, als zelfstandige/ondernemer is het inderdaad niet ``makkelijk``geld verdienen. je moet veel extra`s betalen waar mensen die voor een werkgever werken niet meteen rekening mee houden.
alleen al aan de KvK, en brancheorganisatie, en belasting e.d. iedereen mot opeens geld van je, als zijnde ``eigen bedrijfje``.
Emma schreef:je kan natuurlijk een tegenbericht sturen, met dat jij wel een workshop voor hun hebt. met agressieve signalen leren te herkennen
maar zonder gekheid, als zelfstandige/ondernemer is het inderdaad niet ``makkelijk``geld verdienen. je moet veel extra`s betalen waar mensen die voor een werkgever werken niet meteen rekening mee houden.
alleen al aan de KvK, en brancheorganisatie, en belasting e.d. iedereen mot opeens geld van je, als zijnde ``eigen bedrijfje``.
hahaha nee hoor, ik ben niet zo'n agressief persoon. Ik wist gewoon echt niet dat die prijzen normaal waren, ik ga nooit naar dat soort dingen. Maar ja, ik ben een krent hoor, vind een concert of festivalkaartje ook al gauw te duur om heen te gaan. 50 euro had ik nog wel over gehad voor de workshop, dan maar gewoon in het bos en zonder lunch
Emma schreef:je kan natuurlijk een tegenbericht sturen, met dat jij wel een workshop voor hun hebt. met agressieve signalen leren te herkennen
hahaha nee hoor, ik ben niet zo'n agressief persoon. Ik wist gewoon echt niet dat die prijzen normaal waren, ik ga nooit naar dat soort dingen. Maar ja, ik ben een krent hoor, vind een concert of festivalkaartje ook al gauw te duur om heen te gaan. 50 euro had ik nog wel over gehad voor de workshop, dan maar gewoon in het bos en zonder lunch
ja,hi,hi. ik zou er ook het geld niet voor over hebben. ook omdat ik denk, dat ik er niet veel van ga leren.
maar snappen doe ik het wel.
Lellibel schreef:AHAHAHAH als ik het niet wist :lol: Dat rotwijf woont bij mij om de hoek en geeft iedereen haar kaartje met bedreiging d'rbij.
bedreiging ?
vertel
Soort van Toen Roos nog een klein Roosje was trok ze nogal aan de lijn, en was hyperactief. Toen die vrouw langskwam met haar o zo brave 'getemde' duitse dog ging Roos trekken, vervolgens laat ik haar los en springt ze op haar dog Ze wou alleen maar spelen en die vrouw gaf ons haar kaartje en zei dat ik een héule slechte baas was en het hartstikke onbeleefd is en dierenmishandeling en