Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wennen aan barf - en nu een penslap :-)

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Wennen aan barf - en nu een penslap :-)

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Boyke's ontdekkingsreis in de wereld van de Barf begon heel hoopvol met een halve zalmkop, die hij met smaak opat toen ik hem in stukken had verdeeld Met gevaar voor eigen leven overigens :wink: )
Vanavond heb ik hem voor het eerst een kippenvleugel gegeven, platgeslagen met een hamer. En daarbij een kippenlevertje. Hij snuffelde er wat aan en liep toen weg van zijn bak. Na een minuut of 10 heb ik de bak weggehaald en ik de koelkast gezet. Zonet heb ik het nog eens geprobeerd, want hij bleef drentelen en heeft dus wel honger. Ik heb de vleugel in vier stukjes gesneden, dacht dat dit mss makkelijker at. Weer dezelfde reactie: snuffelen maar niet eten. Ik probeer het morgenochtend gewoon weer :19:
Hoe ging het wennen aan Barf met jullie honden? Lustten ze het meteen of duurde het eventjes? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Tips zijn zeer welkom :ok:
Laatst gewijzigd door Flevo Bordertje op 04 feb 2011 12:54, 2 keer totaal gewijzigd.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Re: Wennen aan barf

Ongelezen bericht door Reny »

Ik heb de eerste keer wat kippelevertjes door de smuldier gedaan :19:
Nu krijgt hij ze trouwens meestal gedroogd, als snack.

Maar een zakje levertjes in zijn bord, mwahhhhhh wordt wel opgesmikkeld hier
En de groeten van de mannen :zwaai
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Flevo Bordertje schreef:Boyke's ontdekkingsreis in de wereld van de Barf begon heel hoopvol met een halve zalmkop, die hij met smaak opat toen ik hem in stukken had verdeeld Met gevaar voor eigen leven overigens :wink: )
Vanavond heb ik hem voor het eerst een kippenvleugel gegeven, platgeslagen met een hamer. En daarbij een kippenlevertje. Hij snuffelde er wat aan en liep toen weg van zijn bak. Na een minuut of 10 heb ik de bak weggehaald en ik de koelkast gezet. Zonet heb ik het nog eens geprobeerd, want hij bleef drentelen en heeft dus wel honger. Ik heb de vleugel in vier stukjes gesneden, dacht dat dit mss makkelijker at. Weer dezelfde reactie: snuffelen maar niet eten. Ik probeer het morgenochtend gewoon weer :19:
Hoe ging het wennen aan Barf met jullie honden? Lustten ze het meteen of duurde het eventjes? Hoe hebben jullie dit aangepakt? Tips zijn zeer welkom :ok:
huts is met ene jaar overgegaan op vers en moest ook aan veel dingen wennen. maar uiteindelijk at ze alles. deur idem. fritz heb ik meteen overgezet en die wilde ook geen kip kluiven. als ik het in stukjes knipte wel en dan at hij het wel. de stukken steeds groter gemaakt en daarna at hij wel gewoon hele kippen. de rest kreeg het als pup al dus wennen was niet nodig.
Afbeelding
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

Taro at meteen alles. Die was brokjes gewent bij de fokker en er ging een wereld voor hem open.

Shira daarentegen die is een treuzelkont. Die wil ook wel eens drentelen. Wat bij haar helpt is of vasthouden zodat ze beter (gemakzucht) kan kouwen of het in hap slik weg stukjes knippen. Dat laatste geeft mijn voorkeur niet, want laat ze het liever zelf verscheuren.

Wat je nu doet klinkt mij wel goed. Weghalen en later opnieuw aanbieden. Succes
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
asja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog

Ongelezen bericht door asja »

Bij mij was het net andersom.. zalmkoppen zijn een ramp en kip is hap slik weg :tongue:

Maar hij kreeg eerst KVV en ben daarbij steeds meer barf producten gaan geven, begon gelijk met een halve kip maar dat ging prima ;)
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

asja schreef:Bij mij was het net andersom.. zalmkoppen zijn een ramp en kip is hap slik weg :tongue:

Maar hij kreeg eerst KVV en ben daarbij steeds meer barf producten gaan geven, begon gelijk met een halve kip maar dat ging prima ;)
:mrgreen: Is ook wel een iets ander formaatje... Boyke's gewicht is hier een dag of 4-5 vers :tongue:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Bedankt voor jullie reacties :ok:
Er zijn er dus wel meer die niet meteen gillend van enthousiasme op de barf afrennen :wink: Ik heb vanochtend opnieuw het vleugeltje en de lever aangeboden, maar niks. Ik had het al in stukken gesneden, zodat het misschien makkelijker eet om te beginnen, maar hij snuffelt er alleen maar aan. Ik ga zo eens een lekkere wandeling maken met Boyke en hoop dat hij daarna honger heeft. Het lijkt me toch een luxe-probleem van meneer. Als hij echt honger had dan at hij wel, neem ik aan :19: Als hij vanavond nog niet wil eten, zal ik eens wat Smudier pens erdoor doen, da's ook een goede tip :ok:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix blieft ook niks uit de koelkast.
Het moet eerst een beetje opwarmen, en het liefst nog wat gaan stinken ook :wink:
Zo'n kouwe hap is maar niks.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Zolang het vlees is, gaat alles met smaak er in. Ook vanaf de eerste keer. Zalmkoppen zijn hier de moeite waard om in hongerstaking te gaan en rustig een dag of 3. En allemaal moeten ze het niet, heel apart. Sardientjes vinden ze wel weer lekker.

Tekila kon in het begin wel mutsen met yoghurt. Daar heeft ze aan moeten wennen.
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Hier een enthousiasteling en een die de neus hoog in de lucht doet :pffff: en wacht tot er iets beters komt.
Groetjes, Marjan
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Hier ging het wel meteen met smaak naar binnen. Maar ik had er wel een hele show bij in het begin, beetje opjutten en enthousiast doen, en ik gooide het altijd met een grote boog op het balkon. Nu in de tuin. Dat gekluif vindt Eeb het allerlekkerst buiten :mrgreen: Liefst met een beetje aarde eraan :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Flevo Bordertje
Zeer actief

Jaap* schreef:Felix blieft ook niks uit de koelkast.
Het moet eerst een beetje opwarmen, en het liefst nog wat gaan stinken ook :wink:
Zo'n kouwe hap is maar niks.
Haha, dat kan ik me best voorstellen :D Ik haal het wel een tijdje van te voren uit de koelkast, maar durf het nu niet te lang eruit te laten, omdat het al sinds gisteren staat (meest gekoeld hoor). Ik ga zo een eind lopen en haal het nu vast uit de koelkast voor na de wandeling :ok:
Flevo Bordertje
Zeer actief

tekkel schreef:Hier ging het wel meteen met smaak naar binnen. Maar ik had er wel een hele show bij in het begin, beetje opjutten en enthousiast doen, en ik gooide het altijd met een grote boog op het balkon. Nu in de tuin. Dat gekluif vindt Eeb het allerlekkerst buiten :mrgreen: Liefst met een beetje aarde eraan :ugh:
:smile: dat vind ik een goede!! Ik ga zo eerst lopen met hem en daarna ga ik me toch een cabaret opvoeren (nee, geen filmpjes :mrgreen: ). Ik hoop dat de buren niet thuis zijn, want het gaat wel de tuin worden :mann:
tekkel
Erelid

Flevo Bordertje schreef:
tekkel schreef:Hier ging het wel meteen met smaak naar binnen. Maar ik had er wel een hele show bij in het begin, beetje opjutten en enthousiast doen, en ik gooide het altijd met een grote boog op het balkon. Nu in de tuin. Dat gekluif vindt Eeb het allerlekkerst buiten :mrgreen: Liefst met een beetje aarde eraan :ugh:
:smile: dat vind ik een goede!! Ik ga zo eerst lopen met hem en daarna ga ik me toch een cabaret opvoeren (nee, geen filmpjes :mrgreen: ). Ik hoop dat de buren niet thuis zijn, want het gaat wel de tuin worden :mann:
Ben benieuwd: doe toch maar een filmpje :mrgreen:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Flevo Bordertje
Zeer actief

Nou, dat cabaret heeft zijn doel bereikt, een gouden tip hoor :E:
Ik heb het vlees eerst lekker op temperatuur laten komen en toen heb ik de stukjes kippenvleugel door het lekkere stinkende pensnat heen gehaald. Vervolgens heb ik me een partij staan springen en roepen "Oooooo, lekkerrrrrr eten" en "Ga maar pakkennnnn, pak 'm!!!" Boyke werd meteen een stuk geïnteresseerder en toen ik een stukje de tuin in wierp, rende hij erachter aan en at het meteen op :cheer: :cheer: :cheer: Hij kauwde keurig op de botjes (die ik uit voorzorg al had platgeslagen). De andere stukjes gingen er lekker achteraan, alleen de lever liet hij liggen. Die ga ik vanavond maar kleingesneden door zijn Smuldier doen, ik ga er geen halszaak van maken :wink:
Ben wel heel blij dat het is gelukt :mrgreen: bedankt voor de goede tips allemaal :ok:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Re: Wennen aan barf - hij heeft het gegeten!!!

Ongelezen bericht door Jaap* »

:ok:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

:cheer: en ps. orgaanvlees vinden ze hier ook niks!!!!

Maar super dat hij het at, ben trots :pffff: :mrgreen:
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

je kunt de lever ook heel even aanbakken in de olijfolie ;)
Afbeelding
tekkel
Erelid

Flevo Bordertje schreef:Nou, dat cabaret heeft zijn doel bereikt, een gouden tip hoor :E:
Ik heb het vlees eerst lekker op temperatuur laten komen en toen heb ik de stukjes kippenvleugel door het lekkere stinkende pensnat heen gehaald. Vervolgens heb ik me een partij staan springen en roepen "Oooooo, lekkerrrrrr eten" en "Ga maar pakkennnnn, pak 'm!!!" Boyke werd meteen een stuk geïnteresseerder en toen ik een stukje de tuin in wierp, rende hij erachter aan en at het meteen op :cheer: :cheer: :cheer: Hij kauwde keurig op de botjes (die ik uit voorzorg al had platgeslagen). De andere stukjes gingen er lekker achteraan, alleen de lever liet hij liggen. Die ga ik vanavond maar kleingesneden door zijn Smuldier doen, ik ga er geen halszaak van maken :wink:
Ben wel heel blij dat het is gelukt :mrgreen: bedankt voor de goede tips allemaal :ok:
Leuk :cheer:
Ik geniet altijd erg als ik haar zo lekker zie scheuren en kluiven en smikkelen :I:
tekkel
Erelid

Hutsje schreef:je kunt de lever ook heel even aanbakken in de olijfolie ;)
Dan kom ík het wel opeten :smile:
Flevo Bordertje
Zeer actief

:mrgreen: Da's ook een idee. Vinden die van jou het dan lekkerder? Ik heb het net klein gesneden en terug van de behendigheidsles met een lekkere portie Smuldier pens gegeven. Hij slokte het zo mee naar binnen :wink: Nog een gedroogde kippennek erachteraan en meneertje Ruigjas is helemaal tevreden :I:
Flevo Bordertje
Zeer actief

tekkel schreef:
Dan kom ík het wel opeten :smile:
Met een gebakken uitje dan maar doen :smile: Als onze honden het niet lusten, kunnen we altijd nog een forum organendiner houden :engel:
Flevo Bordertje
Zeer actief

shibashira schreef::cheer: en ps. orgaanvlees vinden ze hier ook niks!!!!

Maar super dat hij het at, ben trots :pffff: :mrgreen:
Ben blij dat Boyke de enige niet is die kieskeurig is :F: Gek he, waar je al niet trots op kunt zijn, maar ik ben inderdaad trots op hem dat hij zijn eerste barfhapjes al zo lekker eet. Ik heb er echt plezier in hem te zien kluiven. Morgen penslap, ben heeeeel benieuwd :cheer:
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

Daan kwam hier als echt cesar hondje, hij weigerde iets anders dan cesar te eten. Eerst overgegaan naar brok wat hij echt heeft moeten leren eten (in de zin van je vreet het maar en anders heb je maar honger). De overstap naar rauw ging probleemloos. Hij was toen 9 en vanaf dag 1 vond hij alles lekker, alleen vis vond hij niet echt geweldig maar ook dat at hij al snel met smaak op.
Dieber wilde ik eerst een paar dagen op de brokjes houden die ze in het nest ook kreeg. Mevrouw dacht daar anders over en weigerde te eten. Op dag 2 maar vlees aangeboden en dat ging met smaak naar binnen.
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

kiki78 schreef:Daan kwam hier als echt cesar hondje, hij weigerde iets anders dan cesar te eten. Eerst overgegaan naar brok wat hij echt heeft moeten leren eten (in de zin van je vreet het maar en anders heb je maar honger). De overstap naar rauw ging probleemloos. Hij was toen 9 en vanaf dag 1 vond hij alles lekker, alleen vis vond hij niet echt geweldig maar ook dat at hij al snel met smaak op.
Dieber wilde ik eerst een paar dagen op de brokjes houden die ze in het nest ook kreeg. Mevrouw dacht daar anders over en weigerde te eten. Op dag 2 maar vlees aangeboden en dat ging met smaak naar binnen.
Leuk om te zien dat er ook best veel kleinere honden zijn die Barfen! Ik weet wel dat een volgende pup meteen overgaat naar vers vlees hoor, dan hoeven ze later ook niet meer te wennen :lol1:
Flevo Bordertje
Zeer actief

Re: Wennen aan barf - en nu een penslap :-)

Vanochtend heeft Boyke zijn eerste penslap op en hij vond het zalig :cheer: Hij wilde de lap van anderhalf ons zo naar binnen slokken, maar gelukkig was ik daar door de items op het forum op voorbereid :wink: Ik heb de lap dus vastgehouden en toen trok hij er stukken vanaf en kauwde heel fanatiek erop om andere stukken los te krijgen. Daarna heeft hij nog een tijdje het gras besnuffeld om te kijken of er nog iets lag :mrgreen: Zeeeeeer geslaagd dus :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”