Ik liep zelf als kind van een jaar of elf met een kruising lab pit die ik uitliet. Met elf was mijn beste maat een duitse herder op de camping die niet met andere honden ging. En wat later mechelaar gelopen knpv getraind was toen denk veertien of vijftien, maar nooit geen problemen gehad, maar net als ts honden even bij je en klaar
Waarom is dat tegenwoordig niet meer zo
Ik vind het echt prima hoor kinderen die met honden om kunnen gaan, en niet op stap gaan met het idee dat alles leuk speelt met elkaar.
Vandaag loop ik het stuk op waar ik altijd vrij spel heb op dat tijdstip, en ik zie dat de beagle pup (inmiddels denk maand of 10) los rent, en een meisje van een jaar of zeven hem probeert te vangen, ik was hier dus al bang voor, in de zin van dat ze de kinderen maar met de hond laten dollen en darren en dat die een keer los komt zonder dat er ouderlijk toezicht is.
Een jonge hond haalt gewoon streken uit, bij kinderen maar ook bij volwassenen uiteraard. Maar ik vond het niet fijn om de hond in dolle staat los te zien met een kind erachteraanrennnend om de hond te pakken, die er uiteraard een spel van maakte. en dan vervolgens in de allert houding ging van hey

ik zie andere hondjes
En dan gaat kind mama halen want hond luistert dus niet, mama komt en lokt ook de hond, etc.. nee sorry in die gevallen vind ik niet dat je de honden met kinderen meegeeft om samen lol te beleven op stukken waar veel honden komen.