Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hond op de bank?
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Hollandse herder
Re: hond op de bank?
Mijn hondjes mogen hier ook op de bank
Tigo doet altijd als ik opsta snel op mijn plekje gaan liggen maar als ik terug kom gaat hij netjes opzij hoef het niet te zeggen
Als mijn honden vies zijn zeg ik bij binnenkomst niet op de bank en dat werkt prima dan gaan ze op de grond leggen of in hun bench tot ze weer toestemming hebben dat ze erop mogen
Tigo doet altijd als ik opsta snel op mijn plekje gaan liggen maar als ik terug kom gaat hij netjes opzij hoef het niet te zeggen
Als mijn honden vies zijn zeg ik bij binnenkomst niet op de bank en dat werkt prima dan gaan ze op de grond leggen of in hun bench tot ze weer toestemming hebben dat ze erop mogen
- dagmar88
- Zeer actief
Dat doe ik ook; gezellig samen in de mandS@ndr@ schreef:Nee, want dan is de bak vol, doen we niet, ik ga wel regelmatig bij hem op de grond zitten

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
- Aantal honden: 2
ja, gezelligkoentje schreef:Mag jouw hond op de bank liggen?![]()
Mag dat ook als hij vieze pootjes heeft?![]()
of als je net hebt gezogen?![]()
Zo ja, moet ie eraf als er onvoldoende zitplaatsen overblijven of jij daar wilt zitten?![]()
Kun je een hond toelaten op schoot terwijl hij zelf niet op de bank mag?

ja, dan ook, ik heb leer en er liggen kleden op

ja, dan ook
wel plaats maken, maar ze proppen zich er meestal wel tussen, of beter gezegd, ze gaan gewoon bovenop je liggen

dat weet ik niet, ze mogen hier op schoot en op de bank (en ja, kiefer weegt 60 kilo en lijf 27, gaat prima

Laatst gewijzigd door Hutsje op 20 feb 2011 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

-
- Zeer actief
Ja zolang ze maar aanschuiven.

- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Ze vond het toch wel de lekkerste plekje, ik vond het zelf ook wel gezellig, dus kleedje op de bank en liggen maar..
Dit is een van de laatste foto's op de bank want vlak daarna is ze aan haar kruisband geopereerd en is ze zelf nooit meer de bank opgesprongen, beetje rigoreuze manier om het afteleren
het gekke is dat ze best nog kan springen, vanochtend nog toen ze de bal wilde hebben

Dit is een van de laatste foto's op de bank want vlak daarna is ze aan haar kruisband geopereerd en is ze zelf nooit meer de bank opgesprongen, beetje rigoreuze manier om het afteleren

- Belle
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Isa heeft ook een lievelingsstoel:

Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
koentje schreef:Mag jouw hond op de bank liggen?ja
Mag dat ook als hij vieze pootjes heeft?ja
of als je net hebt gezogen?ja of de haren nou op de grond vallen of op de bank beide maakt niet uit
Zo ja, moet ie eraf als er onvoldoende zitplaatsen overblijven of jij daar wilt zitten?ja logisch
Kun je een hond toelaten op schoot terwijl hij zelf niet op de bank mag?nee want een hond begrijpt het verschil niet
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:

Samen met Lola.

Jakko's troon.

En de kat hoort er natuurlijk ook bij.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Cratos (rip) was zijn eigen stoel!!

Baasje met ivo en lizzy

Ook op de stoel kun je met zn 3tjes

Op de bank ivo en lizzy

Maar ook nu heeft lizzy haar eigen stoel of plakt ze lekker bij ons op de bank we hebben zelfs en knuffel uurtje voor het slapen gaan!!

Baasje met ivo en lizzy

Ook op de stoel kun je met zn 3tjes

Op de bank ivo en lizzy

Maar ook nu heeft lizzy haar eigen stoel of plakt ze lekker bij ons op de bank we hebben zelfs en knuffel uurtje voor het slapen gaan!!
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Mary
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ik prop mezelf er wel tussen.

I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
- Belle
- Zeer actief
Davey wil het helemaal luxe, nog een hoofdkussen ook.Mary schreef:Ik prop mezelf er wel tussen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Idem hierMaeve schreef:Van mijn ouders mag het niet, dus Nilo gaat pas op de bank zodra ze weg zijnSoms zelfs een seconde nadat ze de deur achter zich dicht trekken

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin
ik mag ook op de bank vinden ze..d at is gezellig als ik er ook bij kom... soms is mijn plekje wel wat klein...maar ze willen wel opschuiven....maar ze hebben ook ook matras en manden dus ze wisselen het af..
- Marina
- Zeer actief
hier mogen ze ook op de bank.
en dat vinden ze heerlijk.
en dat vinden ze heerlijk.

Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
- Mary
- Zeer actief
Ja erg he?Belle schreef:Davey wil het helemaal luxe, nog een hoofdkussen ook.Mary schreef:Ik prop mezelf er wel tussen.
Het is echt een prins op de erwt.

Mijn maatje en schurkie
- Mary
- Zeer actief
Ahhhh wat een scheetje is het tochBelle schreef:Isa heeft ook een lievelingsstoel:

Meeeeeer!!!
De neus van Isa is ook verkleurd zie ik.
Davey heeft het nu ook. Zouden dat de puberhormonen zijn?
Laatst gewijzigd door Mary op 02 feb 2011 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.

Mijn maatje en schurkie
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Nou, volgens mij liggen de erwten er bovenopMary schreef:Ja erg he?

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- Mary
- Zeer actief
Hahaha zeg maar gerust flinke tuinbonenJaap* schreef:Nou, volgens mij liggen de erwten er bovenopMary schreef:Ja erg he?

Mijn maatje en schurkie
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
Mag jouw hond op de bank liggen? 
Ja.
Mag dat ook als hij vieze pootjes heeft?
Pootjes meteen wassen en drogen, dan ja.
of als je net hebt gezogen?
Aan wat?..
Zo ja, moet ie eraf als er onvoldoende zitplaatsen overblijven of jij daar wilt zitten?
Ja.
Als je hem leert om alleen op je schoot te gaan wel denk ik.

Ja.
Mag dat ook als hij vieze pootjes heeft?

Pootjes meteen wassen en drogen, dan ja.
of als je net hebt gezogen?

Aan wat?..
Zo ja, moet ie eraf als er onvoldoende zitplaatsen overblijven of jij daar wilt zitten?

Ja.

Als je hem leert om alleen op je schoot te gaan wel denk ik.

- xAmberx
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Swiffertje en HH Langhaar
Wij hadden eigenlijk afgesproken dat de hond niet op de bank zou mogen, ik heb dat een paar dagen volgehouden maar vond het eigenlijk wel gezellig om af en toe lekker met haar te kroelen en haar tegen me aan te hebben liggen, ik ben gewoon een kroeldoos.
Ziva mag nu op de bank, maar alleen op uitnodiging. Ik weet ook wel dat ze op de bank springt zo snel als ik de deur uit ben, maar zolang ze dat niet doet als ik er bij ben, vind ik dat prima. En het is nog een pup, maar dat heeft ze aardig in de gaten. Als we halverwege de avond een plasrondje gedaan hebben komt ze altijd heel lief en onschuldig bij me kijken als ik op de bank plof, of ik haar uitnodig. Niet altijd, als ze hyper is, springt ze er zelf op (en dan door bovenop mij). Dan word ze er ook weer heel snel vanaf gebonjourd natuurlijk.
Ook met vieze pootjes, de bank is volgens mij nog nooit helemaal stof-/kruimelvrij en de hoes moet toch regelmatig in de was, geen probleem dus.
Zou niet weten waarom je je hondje niet kan leren om alleen bij je op schoot te komen en niet op de bank zelf, ik leer haar andersom, dus moet best lukken met wat geduld!
Ziva mag nu op de bank, maar alleen op uitnodiging. Ik weet ook wel dat ze op de bank springt zo snel als ik de deur uit ben, maar zolang ze dat niet doet als ik er bij ben, vind ik dat prima. En het is nog een pup, maar dat heeft ze aardig in de gaten. Als we halverwege de avond een plasrondje gedaan hebben komt ze altijd heel lief en onschuldig bij me kijken als ik op de bank plof, of ik haar uitnodig. Niet altijd, als ze hyper is, springt ze er zelf op (en dan door bovenop mij). Dan word ze er ook weer heel snel vanaf gebonjourd natuurlijk.
Ook met vieze pootjes, de bank is volgens mij nog nooit helemaal stof-/kruimelvrij en de hoes moet toch regelmatig in de was, geen probleem dus.
Zou niet weten waarom je je hondje niet kan leren om alleen bij je op schoot te komen en niet op de bank zelf, ik leer haar andersom, dus moet best lukken met wat geduld!
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2

Foto zegt genoeg denk ik, ja dus

Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
- Actief
- Mijn ras(sen): beauceron
whahahaha geweldig!!Brigitte schreef:Ja zolang ze maar aanschuiven.
chip ligt bij mij ook op de bank, jolie (de jongste) niet. toen chip nog zo lief klein en schattig pupje was zei ik aahh kom maar.. nu is heel m n bank naar z n grootje

gaat goed

L O V E Chip en Jolie mijn lieve beaucerons!
hahahah
wat een geweldige reacties!
Gelukkig kan ik er nog even over nadenken wat ik ons pupke ga aanleren.
Ik vind trouwens die ridgebacks (of zo iets...)zo op een visla lijken of ben ik nu echt een onwetende muts?

Gelukkig kan ik er nog even over nadenken wat ik ons pupke ga aanleren.

Ik vind trouwens die ridgebacks (of zo iets...)zo op een visla lijken of ben ik nu echt een onwetende muts?

alleen op uitnodiging van het vrouwtje
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog & Engelse Cocker Spaniel
Nope, onder geen voorwaarden mogen ze hier op de bank.....Huge voornamelijk vanwege zijn grootte niet en gewicht, 70 kilo (dus nee, ook niet op schoot
) en Denver absoluut niet aangezien hij een dominante insteek heeft en we volop in de trainingsfase zitten. Ik ben geen voorstander van een dominante hond op gelijke hoogte aan de roedel leider. Wat de 1 niet mag, mag de ander ook niet dus liggen ze samen geheel tegen elkaar aangeplakt op een prinsheerlijk kleed dicht bij ons!

- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ach, alle bm's hebben hier altijd op de bank gemogen en ik heb nog nooit 1 probleem gehad met gewicht of de rangorde. als ik wel een rangorde issue had zou ik dat privilege wel afschaffen maar dan ook hard aan andere dingen moeten gaan werken.Huge & Denver schreef:Nope, onder geen voorwaarden mogen ze hier op de bank.....Huge voornamelijk vanwege zijn grootte niet en gewicht, 70 kilo (dus nee, ook niet op schoot) en Denver absoluut niet aangezien hij een dominante insteek heeft en we volop in de trainingsfase zitten. Ik ben geen voorstander van een dominante hond op gelijke hoogte aan de roedel leider. Wat de 1 niet mag, mag de ander ook niet dus liggen ze samen geheel tegen elkaar aangeplakt op een prinsheerlijk kleed dicht bij ons!

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Boyke mag af en toe op uitnodiging op de bank en dan op een dekentje. Ik vind het gezellig om hem eens lekker naast me te hebben 's avonds, maar altijd een hond op de bank hoeft van mij ook weer niet
Hij vindt het wel lekker, maar springt er na een uurtje ofzo ook weer vanzelf af en gaat verder liggen op zijn kussen. Als-ie vies is gaat ie maar mooi eerst opdrogen
Op schoot is niets voor hem, hij houdt er niet van en is te hard en te puntig aan alle kanten om lekker te kunnen liggen op schoot

Op schoot is niets voor hem, hij houdt er niet van en is te hard en te puntig aan alle kanten om lekker te kunnen liggen op schoot

- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
ze mogen alle 3 op de bank en ook op mijn bed, maar alleen als bedsprei erop ligt
lederen bank, dus goed af te wassen maar ik let er toch op als ze te vuil zijn dat ze even in de keuken blijven tot het vuil er wat afgevallen is, soms leg ik er een handdoek op, bv, als de bank juist afgewassen en behandeld is.
stofzuigen doe ik niet elke dag meer, soms zit er wel 3 dagen tussen en ja, das veel te lang maar na werk heb ik geen zin meer om weeral te staan kuisen, dan ga ik liever extra wandelen en met de lichten uit ziet men het toch niet
lederen bank, dus goed af te wassen maar ik let er toch op als ze te vuil zijn dat ze even in de keuken blijven tot het vuil er wat afgevallen is, soms leg ik er een handdoek op, bv, als de bank juist afgewassen en behandeld is.
stofzuigen doe ik niet elke dag meer, soms zit er wel 3 dagen tussen en ja, das veel te lang maar na werk heb ik geen zin meer om weeral te staan kuisen, dan ga ik liever extra wandelen en met de lichten uit ziet men het toch niet

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
ja hoor hier liggen ze altijd op de bank.
Ik vind het ook gezellig; een hond naast mij op de bank.
Ook als ze vies zijn liggen ze op de bank. De bank is van leer, makkelijk af te nemen.
Als er niet genoeg plaats is moeten ze wegwezen, weten ze ook prima.
Cash ligt niet zo graag op de bank. Die ligt liever in de keuken op de koude vloertegels of gewoon op het kale parket.
Woopy ligt liever in de mand waar een dik matras in ligt.
Hera ligt altid op de bank. Het liefst op haar rug.
Ik vind het ook gezellig; een hond naast mij op de bank.
Ook als ze vies zijn liggen ze op de bank. De bank is van leer, makkelijk af te nemen.
Als er niet genoeg plaats is moeten ze wegwezen, weten ze ook prima.
Cash ligt niet zo graag op de bank. Die ligt liever in de keuken op de koude vloertegels of gewoon op het kale parket.
Woopy ligt liever in de mand waar een dik matras in ligt.
Hera ligt altid op de bank. Het liefst op haar rug.

Cash v Heiligental en Flow.
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog & Engelse Cocker Spaniel
Dat kan, maar wij hebben dat wel (bedoeld naar het gewicht en grootte)......Hutsje schreef:ach, alle bm's hebben hier altijd op de bank gemogen en ik heb nog nooit 1 probleem gehad met gewicht of de rangorde. als ik wel een rangorde issue had zou ik dat privilege wel afschaffen maar dan ook hard aan andere dingen moeten gaan werken.Huge & Denver schreef:Nope, onder geen voorwaarden mogen ze hier op de bank.....Huge voornamelijk vanwege zijn grootte niet en gewicht, 70 kilo (dus nee, ook niet op schoot) en Denver absoluut niet aangezien hij een dominante insteek heeft en we volop in de trainingsfase zitten. Ik ben geen voorstander van een dominante hond op gelijke hoogte aan de roedel leider. Wat de 1 niet mag, mag de ander ook niet dus liggen ze samen geheel tegen elkaar aangeplakt op een prinsheerlijk kleed dicht bij ons!