maar veel mensen zijn daar niet van gedient. ik trek zachtjes aan de riem en zegt tegen haar foei maar is dat ze goede manier om het af te leren .ik zag laats een stafford van 10 maanden en die deed het ook tegen mij zijn stond ook helemaal tegen mij aan .is dat stafford eigen .
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
naar mensen toe trekken
Moderator: moderatorteam
- brenda1975
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): amerikaanse stafford teefje
en een maltezer - Locatie: den haag
naar mensen toe trekken
ik heb een vraag angel is erg vriendelijk tegen kinderen en mensen als ik haar uitlaat wilt ze naar iedereen toe
maar veel mensen zijn daar niet van gedient. ik trek zachtjes aan de riem en zegt tegen haar foei maar is dat ze goede manier om het af te leren .ik zag laats een stafford van 10 maanden en die deed het ook tegen mij zijn stond ook helemaal tegen mij aan .is dat stafford eigen .

- Melissa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Am. Staff. & Chineesjes
- Aantal honden: 4
Re: naar mensen toe trekken
Staffords zijn idd gek op mensen. Maar je kan iedere hond leren om rustig te gaan zitten als je mensen tegen komt 

- brenda1975
- Vaste gebruiker
oke bedankt ga ik dat proberen nu is het leuk en de mensen lachen er om maar dat doen ze niet meer als ze volwassen is 
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Niet te veel foeien bij je puppie hoor. Daarmee geef je de hond een verkeerd signaal.
De clou bij pups is dat je probeert zelf leuker te zijn dan de rest van de wereld. Een pup die op jou let is niet bezig met de omgeving en dat is eigenlijk de basis van je hele opvoeding.
Dus wat lekkers mee, een speeltje mee en afleiden maar.
De clou bij pups is dat je probeert zelf leuker te zijn dan de rest van de wereld. Een pup die op jou let is niet bezig met de omgeving en dat is eigenlijk de basis van je hele opvoeding.
Dus wat lekkers mee, een speeltje mee en afleiden maar.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja ik zou dat foei ook maar achterwege laten. Het is niet iets verschrikkelijks om andere mensen te begroeten he
Ik zou haar belonen voor de keren dat ze aandacht heeft voor jou met andere mensen in de buurt, al is het maar een seconde. En verder is het toch afwachten. Nilo vond als pup alles en iedereen leuk maar al heel snel leerde hij zichzelf om andere mensen te negeren. Nu komt hij begroeten als mensen aandacht aan hem besteden, maar de rest van de bevolking is gewoon lucht 
- cindy1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
- Contacteer:
Net als mijn voorgangers zou ik het ook niet straffen. Ik zou zelf zo veel mogelijk aandachtsoefeningen gaan doen. Komt er iemand aan, hondje aandacht en zit, lig, staan, etc. En dan dus wel consequent. Dus niet de voorbijganger haar laten aaien als jij bezig bent met aandachtsoefeningen. Wil iemand haar aaien, oke, maar dan geef je haar eerst vrij. Kom je iemand tegen die ze kent en die haar wil begroeten, moet ze eerst naar jou kijken en gaan zitten, liggen of iets dergelijks, en dan mag ze op jouw commando naar diegene toe. Dit is natuurlijk hartstikke moeilijk, dus vraagt wel veel oefening. En laat haar dan maar 1 seconde zitten en niet gelijk 1 minuut, want dan gaat ze zeker de fout in.
Van mij mogen de honden tijdens de wandelingen niet naar andere mensen toe. Ze negeren andere mensen dan ook totaal. Andere honden negeren is me alleen bij Mi-Lan nog niet gelukt, maar moet zeggen dat ik daar ook nog lang niet genoeg aandacht aan heb besteed. De rest loopt gewoon door als ik dat zeg. Als je het nooit toelaat en zorgt dat ze leren aandacht voor jou te hebben, krijg je het vanzelf voor elkaar.
Van mij mogen de honden tijdens de wandelingen niet naar andere mensen toe. Ze negeren andere mensen dan ook totaal. Andere honden negeren is me alleen bij Mi-Lan nog niet gelukt, maar moet zeggen dat ik daar ook nog lang niet genoeg aandacht aan heb besteed. De rest loopt gewoon door als ik dat zeg. Als je het nooit toelaat en zorgt dat ze leren aandacht voor jou te hebben, krijg je het vanzelf voor elkaar.

- brenda1975
- Vaste gebruiker
bedankt voor de info dat ga ik zeker proberen met haar
ze is snel dingen te leren ze kan als als ik roep zit /los/zachtjes als ik haar een koekje geeft en blijf af en toe .dus de rest gaat zeker lukken .

ze is snel dingen te leren ze kan als als ik roep zit /los/zachtjes als ik haar een koekje geeft en blijf af en toe .dus de rest gaat zeker lukken .
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
IK heb hier ook een ''stuiterbal'' die iedereen wil begroeten.
Van mij mag ze dan ook niet op iedereen afstormen en ik haal dan van alles uit de ''kast'' dat ik het allerleukste op deze aardbol bent
En ik vraag/zeg tegen andere mensen die wil aaien dat ze dit achterwegen moet laten. Meeste mensen begrijpen dat niet en zijn beledigd, maar dat is niet mijn probleem
Ik merk dat het nu al wat minder word en als ze straks meer volwassen is dan gaat dit gedrag ook veranderen hoor, nu is alles leuk en spannend. Dus geduld is een schone zaak 
Van mij mag ze dan ook niet op iedereen afstormen en ik haal dan van alles uit de ''kast'' dat ik het allerleukste op deze aardbol bent

- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Deed ik ook, maar bij mij werkte het niet->Chanty<- schreef:IK heb hier ook een ''stuiterbal'' die iedereen wil begroeten.
Van mij mag ze dan ook niet op iedereen afstormen en ik haal dan van alles uit de ''kast'' dat ik het allerleukste op deze aardbol bentEn ik vraag/zeg tegen andere mensen die wil aaien dat ze dit achterwegen moet laten. Meeste mensen begrijpen dat niet en zijn beledigd, maar dat is niet mijn probleem
Ik merk dat het nu al wat minder word en als ze straks meer volwassen is dan gaat dit gedrag ook veranderen hoor, nu is alles leuk en spannend. Dus geduld is een schone zaak
Schiet dan ook niet echt op. Spikey negeerd mensen dus bij hem is de opvoeding wel goed gegaan. En dat geeft dan nog enigszinds een goed gevoel.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik roep ze bij mij en laat ze zitten, als ze dit keurig doen krijgen ze een beloning. Ook leer ik ze het commando "doorlopen" aan waarbij ze zonder contact te maken moeten doorlopen.
Zodra ze dat kunnen en weten corrigeer ik wel als ze van de regels afwijken. Jigzy vind dat als mensen vaart minderen en haar aankijken dat ze het doen om haar te bewonderen wat niet altijd het geval is. Dan zeg ik UHHH doorlopen
wat ze iewat beledigd maar wel braaf doet dan.
Zodra ze dat kunnen en weten corrigeer ik wel als ze van de regels afwijken. Jigzy vind dat als mensen vaart minderen en haar aankijken dat ze het doen om haar te bewonderen wat niet altijd het geval is. Dan zeg ik UHHH doorlopen
- dagmar88
- Zeer actief
Hier dus echt precies hetzelfdeValerie schreef:Ik roep ze bij mij en laat ze zitten, als ze dit keurig doen krijgen ze een beloning. Ook leer ik ze het commando "doorlopen" aan waarbij ze zonder contact te maken moeten doorlopen.
Zodra ze dat kunnen en weten corrigeer ik wel als ze van de regels afwijken. Jigzy vind dat als mensen vaart minderen en haar aankijken dat ze het doen om haar te bewonderen wat niet altijd het geval is. Dan zeg ik UHHH doorlopenwat ze iewat beledigd maar wel braaf doet dan.
- Kelev de oude
- Actief
- Mijn ras(sen): 1 Kruising whippet
2 Galgo's
en een onduidelijke kruising
Honden zijn beleefd, en begroeten elkaar. Omdat zij vinden dat mensen ook tot de roedel behoren worden zij ook begroet. Ik groet vreemde honden altijd, en ik vind het prima wanneer mijn honden andere mensen begroeten. Het komt niet vaak voor dat mensen daar niet van gediend zijn. (Ik heb ze natuurlijk wel geleerd niet tegen mensen op te springen)
Vreemde mensen mogen mijn honden ook aaien. Graag zelfs. Het is goed voor die mensen. Hun hartslag wordt trager en de bloeddruk daalt. En honden vinden die aandacht vaak leuk.
Buiten de heide mogen honden niet loslopen, maar ik hoor vaak de vraag van kinderen of zij de honden even mogen aaien. Dat mag uiteraard altijd, ik vind het zelfs een verplichting om kinderen de gelegenheid te geven met dieren om te gaan.
Wanneer je hond gehoorzaam is zal hij de begroeting afbreken en met de baas meelopen als hij geroepen wordt
Dus waarom zou ik de natuurlijke aandriften van mijn hond beknotten, wanneer hij alleen maar beleefd wil zijn?
Wanneer de hond andere mensen of honden lastig valt of hinderlijk de weg verspert, dan grijp ik uiteraard in.
Maar niet bij een beleefde begroeting.
Vreemde mensen mogen mijn honden ook aaien. Graag zelfs. Het is goed voor die mensen. Hun hartslag wordt trager en de bloeddruk daalt. En honden vinden die aandacht vaak leuk.
Buiten de heide mogen honden niet loslopen, maar ik hoor vaak de vraag van kinderen of zij de honden even mogen aaien. Dat mag uiteraard altijd, ik vind het zelfs een verplichting om kinderen de gelegenheid te geven met dieren om te gaan.
Wanneer je hond gehoorzaam is zal hij de begroeting afbreken en met de baas meelopen als hij geroepen wordt
Dus waarom zou ik de natuurlijke aandriften van mijn hond beknotten, wanneer hij alleen maar beleefd wil zijn?
Wanneer de hond andere mensen of honden lastig valt of hinderlijk de weg verspert, dan grijp ik uiteraard in.
Maar niet bij een beleefde begroeting.
-
S@ndr@
- Zeer actief
kwam vanmorgen weer zo`n aso tegen, van hou je hond bij je want anders :M:
ik heb alleen met opeengeklemde kaken goedemorgen gefluisterd
mijn hond mag dus al nergens heen, maar met dit soort mensen weet ik ook weer waarom dat is
mijn hond mag dus al nergens heen, maar met dit soort mensen weet ik ook weer waarom dat is
- Kelev de oude
- Actief
2 Galgo's
Zo iemand krijgt van mij een hele bak verbaal geweld over zich heen. Zoveel kabaal dat de mensen verschrikt naar buiten komen gesneld. En die herrie houd pas op als de aso uit het gezicht verdwenen is.S@ndr@ schreef:kwam vanmorgen weer zo`n aso tegen, van hou je hond bij je want anders :M:
Goedemorgen fluisteren?
Fluisteren...?
WAT NOU FLUISTEREN!
KIP ZONDER KOP! AUGURKEN BUIK! STUK ECTOPLASMA! SCHORPIOEN! GEHOORNDE SLANG! PRAATZIEKE PAPEGAAI! VALSE INFANTERIST! ZONDAGSRIJDER! WEGPIRAAT!
LAAT IK JE NONDEJU MORGEN NIET HIER TEGENKOMEN, WANT DAN KRIJG JE NOG VEEL MEER TE HOREN!
Daarna op normale toon tegen mijn roedel; Zo vrienden, ga je mee naar huis?
Dat doet goed he? even stoom afblazen...
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik zou willen dat ik het in me had, maar ik was in dit geval dan maar de wijste( hoop ik) 
- Kelev de oude
- Actief
2 Galgo's
Ja, ik heb makkelijk praten. Ik ben 1.85 lang en breedgeschouderd. En ik lijk sterk op een Neanderthaler.S@ndr@ schreef:Ik zou willen dat ik het in me had, maar ik was in dit geval dan maar de wijste( hoop ik)
Razend en tierend kom ik al spugend steeds dichterbij, en niemand heeft mij tot nu toe tegengesproken.
Ik heb dat gedrag afgekeken van mijn Duitse herder Kelev. Die kon ook zo heerlijk tekeer gaan met die grote waffel. Het was zo effectief dat hij nooit geweld heeft hoeven gebruiken.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik heb het wel een keer gehad in een losloopgebied dat een jogger keihard ging brullen HOU JE HOND BIJ JE!! terwijl Jigzy keurig de jogger negeerde. Tja sowieso als je gaat brullen gaat ze kijken waar dat geluid vandaan komt, maar ik zette zelf ook een smoel op en heb flink wat terug gebruld.
Allemaal niet netjes en verantwoord, maar ik voed mijn honden zo op zodat ze mensen zo min mogelijk tot last zijn en ik er toch plezier van kan hebben. Ik ga niet mijn honden verstoppen
er zijn grenzen en zonder reden naar mij brullen alleen omdat ik toevallig een hond mee heb is daar 1 van.
Allemaal niet netjes en verantwoord, maar ik voed mijn honden zo op zodat ze mensen zo min mogelijk tot last zijn en ik er toch plezier van kan hebben. Ik ga niet mijn honden verstoppen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Kelev de oude schreef: WAT NOU FLUISTEREN!
KIP ZONDER KOP! AUGURKEN BUIK! STUK ECTOPLASMA! SCHORPIOEN! GEHOORNDE SLANG! PRAATZIEKE PAPEGAAI! VALSE INFANTERIST! ZONDAGSRIJDER! WEGPIRAAT!
LAAT IK JE NONDEJU MORGEN NIET HIER TEGENKOMEN, WANT DAN KRIJG JE NOG VEEL MEER TE HOREN!
Ja Kelev dat kan jij doen.
Ik geloof dat ik wat minder geloofwaardig zou overkomen
En ik heb zo het vermoeden dat ze niet eens tegen je zouden zeggen : "houd je hond bij je want anders ......... "
-
S@ndr@
- Zeer actief
mij geloven ze ook niet hoor, dan moet ik het mijn hond laten opknappen
die zal wel overtuigen, maar dat is de bedoeling dan weer niet
wat trouwens die zelfde kerel als waar ik me de vorige keer al zo over opwond, wat een sjacherein die vent bah, bah, bah
die zal wel overtuigen, maar dat is de bedoeling dan weer niet
wat trouwens die zelfde kerel als waar ik me de vorige keer al zo over opwond, wat een sjacherein die vent bah, bah, bah
- Kelev de oude
- Actief
2 Galgo's
Inderdaad dat komt bijna niet voor (2x in de 25 jaar)ranetje schreef: En ik heb zo het vermoeden dat ze niet eens tegen je zouden zeggen : "houd je hond bij je want anders .........
Er zijn mensen en die zoeken altijd de zwakkeren uit om tegen aan te griepen. Die mensen hebben vaak bij hun eigen wijf niets te vertellen. Iets dat ik niet nalaat even te vermelden tijdens een conflict.
-
S@ndr@
- Zeer actief
- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
God, Kelev kan het wel beschrijven zeg. :lol:
Dat heb ik geleerd van mijn duitse herder
, mooi! 
Dat heb ik geleerd van mijn duitse herder

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Kelev de oude schreef:Inderdaad dat komt bijna niet voor (2x in de 25 jaar)ranetje schreef: En ik heb zo het vermoeden dat ze niet eens tegen je zouden zeggen : "houd je hond bij je want anders .........
Er zijn mensen en die zoeken altijd de zwakkeren uit om tegen aan te griepen. Die mensen hebben vaak bij hun eigen wijf niets te vertellen. Iets dat ik niet nalaat even te vermelden tijdens een conflict.
Iets dat ik dan, uit lijfsbehoud, beter weer kan laten denk ik
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Kelev de oude schreef:Zo iemand krijgt van mij een hele bak verbaal geweld over zich heen. Zoveel kabaal dat de mensen verschrikt naar buiten komen gesneld. En die herrie houd pas op als de aso uit het gezicht verdwenen is.S@ndr@ schreef:kwam vanmorgen weer zo`n aso tegen, van hou je hond bij je want anders :M:
Goedemorgen fluisteren?
Fluisteren...?
WAT NOU FLUISTEREN!
Ik ben ook zo trouwens en ik ben maar een smurfje van 1.65
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!