Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

pup robeerd poep te pakken

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

brenda1975
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): amerikaanse stafford teefje
en een maltezer

pup robeerd poep te pakken

Ongelezen bericht door brenda1975 »

ik heb een vraag angel pakt steeds als ik haar uitlaat probeerd ze poep te pakken van aderen honden .ik zeg ook al steeds tegen haar als ze het het probeerd foei maar helpt niet echt weten jullie hoe ik dat af kan leren. ze doet het pas 3 dagen .weet niet waarom ze het doet is dit pup eigen .ze zeggen dat ik pensstokkjes moet geven. :U:
29996D

Re: pup robeerd poep te pakken

Ongelezen bericht door 29996D »

Sommige honden vinden poep gewoon lekker :19:
brenda1975
Vaste gebruiker
en een maltezer

ja dat kan ook maar is niet echt fris even later geef ze je een lik
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Pups doen dat, die eten in de regel alles wat los en vast zit. Helaas..
Probeer haar af te leiden en gewoon mee te lokken, ik zou er geen drama van maken, het gaat ook weer over.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Cindy1
Actief
Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
Contacteer:

Ongelezen bericht door Cindy1 »

Dit heet copografie. Ik heb hier eens een artikel over geschreven nav een onderzoek, maar kan ik zo snel even niet terugvinden. Dit "verschijnsel" komt nogal eens voor bij pups, vaak gaat het op latere leeftijd wel over. Bij bepaalde rassen komt het vaker voor, waaronder spaniels. Doordat de oorzaak (nog) niet duidelijk is, is het ook lastig om er een oplossing voor te vinden. Sommige mensen zweren bij het geven van een eierkoek per dag aan de hond. Wellicht dat je dat eens kunt uitproberen? En inderdaad, de pup afleiden zodra je ziet dat hij interesse in een drol toont. Uit dat onderzoek dat men vier of vijf jaar geleden heeft gedaan naar copografie, bleek dat dit gedrag bij het merendeel van de honden verdwenen was toen ze volwassen waren.
Afbeelding
http://www.dierenboekenbestellen.nl De Chihuahua * De Shih Tzu * De Cane Corso
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Cash heeft dit ook gedaan. Wilde ook steeds zijn eigen ontlasting opeten.
Geen aandacht aangegeven, gewoon meegetrokken als hij wilde gaan eten etc.
Hij is nu 13 maanden en het is vanzelf over gegaan.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Coprofagie heeft in 99% van de gevallen niks te maken met een tekort aan voedingsmiddelen. Ik neem aan dat je gewoon een kompleet voer geeft?
Dus eierkoeken, pensstaafjes en dat soort dingen kun je wel geven, en zal je pup ook wel lékker vinden, maar het doet niks tegen poep eten.

Poep eten is een gedragsprobleem. Commando 'nee' en 'los' aanleren. En totdat je pup dat onder de knie heeft, opletten.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Miranda schreef:Coprofagie heeft in 99% van de gevallen niks te maken met een tekort aan voedingsmiddelen. Ik neem aan dat je gewoon een kompleet voer geeft?
Dus eierkoeken, pensstaafjes en dat soort dingen kun je wel geven, en zal je pup ook wel lékker vinden, maar het doet niks tegen poep eten.

Poep eten is een gedragsprobleem. Commando 'nee' en 'los' aanleren. En totdat je pup dat onder de knie heeft, opletten.
Nee gaat wel werken ,maar los.... het is gewoon hap slik weg en ik haar veel uit d'r bek, maar geen poep. Yentle is er gelukkig heel selectief in, niet alle drollen schijnen lekker te zijn.
brenda1975
Vaste gebruiker
en een maltezer

bedankt voor het reageren

ze krijgt volledig der voeding en af en toe een koekje buiten ook als ze dingen goed gedaan heeft .ze is gewoon een pup die dingen uitprobeerd nu heeft zijn mijn dochter der usb kabel te pakken gehad kan alleen het stukje niet meer vinden die ze er afgebeten heeft .mijn dochter is ook zo makkelijk met alles te laten slingeren .ze kan haar mobiel niet meer opladen dat doet ze geen tweede keer meer en ze kan een nieuwe kabel kopen .hoop alleen dat het geen kwaat kan voor angel ze heeft het kleinste stukje er af gebeten die in haar mobiel moet.
Joenino
Actief
Mijn ras(sen): Chow Chow x Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Joenino »

brenda1975 schreef:bedankt voor het reageren

ze krijgt volledig der voeding en af en toe een koekje buiten ook als ze dingen goed gedaan heeft .ze is gewoon een pup die dingen uitprobeerd nu heeft zijn mijn dochter der usb kabel te pakken gehad kan alleen het stukje niet meer vinden die ze er afgebeten heeft .mijn dochter is ook zo makkelijk met alles te laten slingeren .ze kan haar mobiel niet meer opladen dat doet ze geen tweede keer meer en ze kan een nieuwe kabel kopen .hoop alleen dat het geen kwaat kan voor angel ze heeft het kleinste stukje er af gebeten die in haar mobiel moet.
Poept ze vanzelf uit. Maar toch wat meer op je pup letten voordat het fout kan gaan. Het begint bij kabeltjes en voor je het weet zijn het je meubels. iig gelijk afleren dat gedrag!

Ik hoor trouwens niemand over de risico's van poep eten ten opzichte van wormen? Niet iedereen geeft zijn hond een wormen kuur. Of is dit risico er niet?
Proud owner of Chow Chow Herder Rex
Afbeelding
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Tis en blijf een pup die alles lekker vind, maar een hoop poep zie je al ruim van te voren liggen.
IK zou de pup dan aflijden met iets anders en de pup niet de kans geven om het te pakken.
Afbeelding
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Dieren eten wél vaak poep als ze brokken eten. Vaak gaat het over als je ze vleesvoeding geeft omdat ze dan alles kunnen verteren wat bij brokken (vuller) niet altijd het geval is. Probeer maar eens. :wink:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

onze da advieseerde ananas :19:
Weet niet waarom hoor mij zij was er erg van overtuigd dat dit hielp.
En zoals iedereen hier zegt niet iedere pup doet het, maar het gaat weer over. (als je het afleerd)
Denk niet dat er mensen zijn die het toestaan. :mrgreen:
Afbeelding
gevni havanezers
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Joenino schreef:
brenda1975 schreef:bedankt voor het reageren

Poept ze vanzelf uit. Maar toch wat meer op je pup letten voordat het fout kan gaan. Het begint bij kabeltjes en voor je het weet zijn het je meubels. iig gelijk afleren dat gedrag!

Ik hoor trouwens niemand over de risico's van poep eten ten opzichte van wormen? Niet iedereen geeft zijn hond een wormen kuur. Of is dit risico er niet?
Daarom geef je je hond 1 à 2 keer per jaar een wormenkuur, tenzij je denkt dat het nodig is. Een wormenkuur helpt alleen als een hond wormen heeft, niet om het te voorkomen.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

blacky schreef:onze da advieseerde ananas :19:
Crushed pineapple en graded courgette wordt wel eens aanbevolen als zaken die de geur onaangenaam kunnen maken. Zélfs braakmiddelen (als aversietherapie) worden wel eens geadviseerd :devil: Ook door dierenartsen. Maar die zijn niet zo goed geïnformeerd. Want het werkt gewoon niet over het algemeen. Ja, als je hond alléén zijn eigen poep eet, en je geeft 'm ananas...dan wordt wellicht het gedrag doorbroken. Maar dat komt dus niet door een gebrek aan voedingsmiddelen, maar omdat 'ie zijn eigen poep goor vindt ruiken. Andere drollen van niet ananasetende honden worden dan nog steeds met smaak naar binnengewerkt.

Het is echt een gedragsprobleem, coprofagie. Dus moet je het gedrag aanpakken. Het eruit trainen. Simple as that :19:
And few will ever climb
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Miranda schreef:
Crushed pineapple en graded courgette wordt wel eens aanbevolen als zaken die de geur onaangenaam kunnen maken. Zélfs braakmiddelen (als aversietherapie) worden wel eens geadviseerd :devil: Ook door dierenartsen. Maar die zijn niet zo goed geïnformeerd. Want het werkt gewoon niet over het algemeen. Ja, als je hond alléén zijn eigen poep eet, en je geeft 'm ananas...dan wordt wellicht het gedrag doorbroken. Maar dat komt dus niet door een gebrek aan voedingsmiddelen, maar omdat 'ie zijn eigen poep goor vindt ruiken. Andere drollen van niet ananasetende honden worden dan nog steeds met smaak naar binnengewerkt.

Het is echt een gedragsprobleem, coprofagie. Dus moet je het gedrag aanpakken. Het eruit trainen. Simple as that :19:
He bedankt voor je antwoord. Die van mij lussen al het fruit maar geen ananas :mrgreen: Dus hier is het nooit gebruikt.
Afbeelding
gevni havanezers
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Poep eten van andere honden is bij een pup geen gedragsprobleem. Pups eten nou eenmaal van alles. Een peuter die een krijtje in zijn mond stopt heeft ook geen gedragsprobleem. Het hoort erbij..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

Ivan doet het nog steeds, hij is 9. Wij hebben heel veel getraind maar het helpt niet. Hij blijft het gewoon doen.
Natuurlijk laat ik het niet toe, maar als hij los is, ben ik meestal te laat bij hem.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Hier alles al geprobeerd van eierkoek tot ananas en andere toevoegingen en dan aan alle honden maar niets hielp het poep eten van onze newfoundlander Ventoux te stoppen ! Ze wist ook dat ik haar in de gaten hield als ze 's morgens buiten ging en keek regelmatig of ik niet achter de duer stond. Op een gegeven moment hebben we het maar opgegeven want het was gewoon dwangmatig bij haar en we konden gewoon niets anders doen dan zo vaak moegelijk poep opruimen als er iemand een grote boodschap had gelegd. Nu hebben we er weer eentje die er echt dwangmatig in is en het ergste is nu dat anderen haar gedrag hebben gekopiëerd dus nu staan ze soms allemaal te 'snacken' GRRRR
Het is dus echt zaak om zo veel mogelijk de situatie proberen te vermijden in ons geval dus heel vaak op speurocht in het veld om te ruimen !
Sandra
Afbeelding
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Eline* schreef:Poep eten van andere honden is bij een pup geen gedragsprobleem. Pups eten nou eenmaal van alles. Een peuter die een krijtje in zijn mond stopt heeft ook geen gedragsprobleem. Het hoort erbij..
Nou ja, het is gedrag. Ongewenst gedrag. *shrugs*
And few will ever climb
Lunatic
Erelid
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix

Ongelezen bericht door Lunatic »

Ik ben het met Miranda eens.
Zo snel mogelijk afleren, anders heb je straks een hond die tijdens het wandelen van hoop naar hoop loopt :N:
Mijn herplaatser deed dat heel erg (was één van de redenen dat hij weg moest) al heel snel had ik door dat hij dit uit verveling deed, als ik lekker met hem bezig ben, wat tegen hem loop te kletsen en hem af en toe een commando geeft, dan loopt hij een berg poep zonder problemen voorbij :E: Maar laat ik hem wat aanmodderen, dus vrij lopen zonder doel, dan verveelt hij zich en gaat dan poep eten, puur zelfbelonend gedrag :ugh:
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik meen dat ananas alleen helpt als de hond zijn eigen ontlasting eet.

Lellibel schreef:Dieren eten wél vaak poep als ze brokken eten. Vaak gaat het over als je ze vleesvoeding geeft omdat ze dan alles kunnen verteren wat bij brokken (vuller) niet altijd het geval is. Probeer maar eens. :wink:
Mijn honden eten al zo'n 4 jaar rauw(nrv) maar een paardedrol/kattekeutel is toch niet te versmaden volgens hun. :oeps:
Ik denk dat veel honden het *gewoon* :engel: lekker vinden.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Miranda schreef:
Eline* schreef:Poep eten van andere honden is bij een pup geen gedragsprobleem. Pups eten nou eenmaal van alles. Een peuter die een krijtje in zijn mond stopt heeft ook geen gedragsprobleem. Het hoort erbij..
Nou ja, het is gedrag. Ongewenst gedrag. *shrugs*
Ja, maar bij een pup geen probleemgedrag. Als jij met je pup de strijd aangaat over al die drollen maak je hem alleen maar alert op het bijzondere goedje. Want het zal wel bijzonder zijn als je daarmee zoveel reactie oproept bij de baas.
Als je het betitelt als probleemgedrag wekt dat dus ook de suggestie dat je iets met dat probleem moet. Bij een pup denk ik dat je vooral je niet moet richten op wat hij niet moet, maar op wat hij wel moet.
Afleiden dus en opletten en niet er bovenop gaan zitten; daarmee maak je het alleen maar een spannend en belangrijk iets, waardoor je uiteindelijk een probleem kan gaan creeeren.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Lellibel schreef:Dieren eten wél vaak poep als ze brokken eten. Vaak gaat het over als je ze vleesvoeding geeft omdat ze dan alles kunnen verteren wat bij brokken (vuller) niet altijd het geval is. Probeer maar eens. :wink:
Dat heeft hier niks veranderd. Eierkoeken ook niet. Allerlei dingen niet. Hij vindt het gewoon lekker denk ik. :F:
Afbeelding
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Weet niet waarom hoor mij zij was er erg van overtuigd dat dit hielp.
En zoals iedereen hier zegt niet iedere pup doet het, maar het gaat weer over. (als je het afleerd)
Denk niet dat er mensen zijn die het toestaan. :mrgreen:
Ja hoor, Jarah doet het ook, ik schenk er maar geen aandacht aan. Ze is er nog niet van dood gegaan. En ze is ook nooit aan de dunne. Mijn man gaat er altijd achteraan lopen, hij is sinds een jaar thuis dus loopt nou ook een keer per dag mee, nu doet ze het nog veel meer, heeft trouwens weinig zin om er achteraan te lopen ze pakt die veldkroket op en eet hem gewoon een stuk verder op. Maak me er niet meer druk om. Ze heeft ook nooit wormen.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Eline* schreef: Als je het betitelt als probleemgedrag wekt dat dus ook de suggestie dat je iets met dat probleem moet. Bij een pup denk ik dat je vooral je niet moet richten op wat hij niet moet, maar op wat hij wel moet.
Nou, als iets niet mag (beknagen van kasten, eten van poep) verbied ik dat toch echt hoor. En ja, ik vind het potentieel gevaarlijk, dat gevreet op straat (of het nou drollen met eventuele ziektekiemen zijn of paardepoep met ivermectine of een biefstuk met gif of anderszins schadelijk spul), dus vind ik wel degelijk dat je er iets mee moet.
Misschien is probleemgedrag een te sterke omschrijving, en is niet-acceptabel gedrag een betere omschrijving.
Bij deze, ik vind poep eten, ook bij pups niet-acceptabel gedrag :wink:
And few will ever climb
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”