Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Cesar en de akita. afgelopen vrijdag.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Aantal honden: 2

Re: Cesar en de akita. afgelopen vrijdag.

Ongelezen bericht door Valerie »

Neeltje schreef:
Valerie schreef:Ik moet zeggen dat ik niet begrijp waarom de hond niet eerst gecontroleerd werd door de dierenarts. Toen ze er uiteindelijk kwamen werd er snel een enting in gejast en konden ze weer gaan.
Ook steeds die truck in en uit springen leek mij niet erg bevorderlijk voor de hond. Hij bleef raar lopen ook bij de update.
Dat rare loopje zal er waarschijnlijk ook nooit meer uitgaan. Misschien dat het wat beter wordt als zijn bespiering beter wordt.
En die enting, als hij nog nooit bij de dierenarts is geweest, is dat geen overbodige luxe. Wat hadden ze dan nog meer moeten doen?
Uitzoeken waarom de hond zo loopt :19: Je gaat toch geen zieke hond enten. Die moet je eerst controleren en checken hoe het met zijn gezondheid staat.
En een hond met zo een zwakke achterhand moet je niet steeds vanaf een hoogte laten springen. Gebruik dan een loopplank of iets.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Ook ik heb het gezien en vroeg me af waarom ze niet eerder naar de dierenarts gingen.
Vond het ook niet bevordelijk hoe dat beest erin en eruit moest. Een loopplank was misschien wel een betere oplossing.

Vond het overigens wel knap hoe hij uberhaubt die akita heeft geholpen. Lief beest. Het zijn heus niet allemaal moordlustige honden die wel een arm lusten.
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

minhie schreef:Ook ik heb het gezien en vroeg me af waarom ze niet eerder naar de dierenarts gingen.
Vond het ook niet bevordelijk hoe dat beest erin en eruit moest. Een loopplank was misschien wel een betere oplossing.

Vond het overigens wel knap hoe hij uberhaubt die akita heeft geholpen. Lief beest. Het zijn heus niet allemaal moordlustige honden die wel een arm lusten.
Niet dat Cesar alziend is, maar ik denk dat als hij ook maar enig vermoeden had dat de hond ziek was, was dat ook gedaan (heeft hij ook bij andere honden laten doen).

Of een loopplank een beter idee zou zijn geweest, dat weet ik niet, ik was er niet bij.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Neeltje schreef:
Niet dat Cesar alziend is, maar ik denk dat als hij ook maar enig vermoeden had dat de hond ziek was, was dat ook gedaan (heeft hij ook bij andere honden laten doen).

Of een loopplank een beter idee zou zijn geweest, dat weet ik niet, ik was er niet bij.
Hij vermoedde dat het beest parvo had gehad of ziek was geweest. Het zou toch ook kunnen dat dat beest NOG ergens last van heeft..
en ik weet ook niet of een loopplank beter was geweest. Daarom zeg ik misschien, het zag er nl niet zo fijn uit hoe dat beest terecht kwam.
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gyanty »

minhie schreef:
Neeltje schreef:

Hij vermoedde dat het beest parvo had gehad of ziek was geweest. Het zou toch ook kunnen dat dat beest NOG ergens last van heeft..
en ik weet ook niet of een loopplank beter was geweest. Daarom zeg ik misschien, het zag er nl niet zo fijn uit hoe dat beest terecht kwam.
Feit is wel dat de hond uiteindelijk wel zelf steeds sprong, dus kennelijk had de hond er toch minder problemen mee. Een hond die het echt niks vind, zal uiteindelijk nooit springen, echt niet.
Denk inderdaad dat als er ook maar het vermoeden was geweest dat de hond onder zijn rare loopje had geleden, dat er e niet alleen voor de enting was gegaan. Denk niet dat er eerder naar de dierenarts was gegaan, want die alles was o.a omdat de hond zeer angstig was, lijkt me in dit geval dus geen goede om mee te beginnen, want dat kan je het denk ik wel chaken met de rehabilitatie
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”