Is niet meer dan normaal heb ik ervaren. Ligt ook heel erg aan de kliniek hoor... Castreren teef/reu/konijn word zeker door de DA gedaan. Ik heb tot dit topic nog nooit gehoord dat een Para dit doet. In sommige praktijken word de castratie kater door de paraveterinair gedaan mits deze capabel genoeg is en in sommige praktijken is dit uit den boze.Castratie kater is over het algemeen ook niet zo achterlijk duur.. Narcose prikken word door de DA gedaan.Lillith schreef: Toch vindt ik het een raar verhaal. Ik begrijp je beroeps idee maar als ik mijn hond of kat voor een operatie breng verwachtte ik vroeger gewoon dat de DA deze zou doen.
Ik ben al achter dit gedoe gekomen en blijf er nu dus met mijn neus opstaan.
Beter zou zijn als je in een grote praktijk gevraagd of gezegdwordt Pietje gaat dit of dat doen.
![]()
Of richt een paraveterinair hoekje in, voor niet DA prijzen, kan je dan eventueel je beestje laten opereren![]()
Een gebitsanering word bijna standaard door de paraveterinair gedaan. Dit is niet moeilijk mits er iets getrokken moet worden. Dan word er wel een DA bij geroepen (bij een kies moet soms geboord worden)