Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brokken
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Brokken
Apple is sinds dag 1 niet zo heel erg gek op haar brokken, het zijn brokken van proplan, het voer dat bij de fokker vandaan kwam. Nou gaven we haar eerst 's avonds Ducks. Maar dat is gewoon voer voor volwassen honden.
Iemand een idee hoe ik de brokken aantrekkelijk kan maken voor haar? Ik neem aan dat alleen Ducks geven niet voldoende is voor de behoeften van een pup?
Iemand een idee hoe ik de brokken aantrekkelijk kan maken voor haar? Ik neem aan dat alleen Ducks geven niet voldoende is voor de behoeften van een pup?
- stefanie
- Zeer actief
Re: Brokken
Je kunt pups gewoon KVV geven hoor. Dus Duck, Smuldier, Carnibest etc. Groeien ze prima en gelijkmatig op. 
-
Brindlecardi
- Zeer actief
Oke, en lotgering vlees voor volwassen honden? Is dat ook geen probleem? Ben staat daar namelijk ook op nu thuis, na de Ducks, en wil wel eerst even kijken hoe het daarmee gaat voordat ik 18kg bestel. Of moet ik daar wel echt de puppyvariant voor kopen, gezien de botten die er ook in zitten?stefanie schreef:Je kunt pups gewoon KVV geven hoor. Dus Duck, Smuldier, Carnibest etc. Groeien ze prima en gelijkmatig op.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Vergelijk even de analyses van lotgering pup en volwassenvoer.
Als ik kijk naar Carnibest Natuur of Pup, dan hebben beide vleessoorten dezelfde analyse, maar de pupversie is alleen wat fijner gemalen.
Als ik kijk naar Carnibest Natuur of Pup, dan hebben beide vleessoorten dezelfde analyse, maar de pupversie is alleen wat fijner gemalen.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- *Charlotte
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nee joh, gewoon doen! Kunnen ze prima hebben die pups. James heb ik met 7 weken direct overgezet van de brokjes naar vlees (Carnibest, ook met stukjes bot), geen enkel probleem.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Het enige verschil is bij mijn weten dat het voer voor de puppen dubbelgemalen is, dus fijner.
Groetjes, Marjan
- Wilma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
- Contacteer:
Jurek heeft destijds ongeveer een maandje pupbrokken gehad. omdat we die van de fokker meegekregen hadden. Daarna normale brok (eerst Farmfood, daarna Cavom) met KVV. Sam heeft nooit enige pupvoeding gehad. Gewone KVV, aangevuld met Cavom. Ik meng ook al bijna 9 jaar vlees en de geperste brokken met elkaar.

Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
mijn pups krijgen vanaf het begin al zelf samengesteld dus gemalen voer kunnen ze zeker wel verwerken.*Charlotte schreef:Nee joh, gewoon doen! Kunnen ze prima hebben die pups. James heb ik met 7 weken direct overgezet van de brokjes naar vlees (Carnibest, ook met stukjes bot), geen enkel probleem.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
Oke, maar, is het wat groffer gemalen vlees dan verder ook oke voor pups? Of is dat te grof?Nawosh schreef:Het enige verschil is bij mijn weten dat het voer voor de puppen dubbelgemalen is, dus fijner.
- *Charlotte
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, daaromHutsje schreef:mijn pups krijgen vanaf het begin al zelf samengesteld dus gemalen voer kunnen ze zeker wel verwerken.*Charlotte schreef:Nee joh, gewoon doen! Kunnen ze prima hebben die pups. James heb ik met 7 weken direct overgezet van de brokjes naar vlees (Carnibest, ook met stukjes bot), geen enkel probleem.
-
dogo4ever
- Zeer actief
Het fijn gemalen vlees vind ik zelf meer wat voor pups die net de overgang maken van melk naar vlees. Zodra ze een week of 6,7 zijn kunnen ze al makkelijk "gewoon" vlees eten zeker met KVV.
Mijn 2 Staffies heb ik op laten groeien op Carnibest en Duck. Gewoon afgespeend op Carnibest en Duck en daarna door gegaan. Ging helemaal goed.
Mijn 2 Staffies heb ik op laten groeien op Carnibest en Duck. Gewoon afgespeend op Carnibest en Duck en daarna door gegaan. Ging helemaal goed.
- Nawosh
- Zeer actief
Dat kan primaAimee schreef:Oke, maar, is het wat groffer gemalen vlees dan verder ook oke voor pups? Of is dat te grof?Nawosh schreef:Het enige verschil is bij mijn weten dat het voer voor de puppen dubbelgemalen is, dus fijner.
Groetjes, Marjan
-
ralf
- Actief
Mijne karel was ook ni dol op droogvoer. (ook proplan)
Hij at enkele mondjes vol, genoeg om te overleven.
Ik deed vaak kaas, stukjes vlees of snoepjes tussen zijn brokken zodat hij meer at....op't einde haalde hij dan de kaas gewoon tussen de brokken vandaan en liet derest staan.
Nu ik nrv geef, gaat het veel beter.
Ik geef soms om de dag, soms om de 3 dagen te eten.
Als je enkel kvv voert, zou iik wel wat extra kauwartikelen geven. Gedroogde pens ofzo.
Hij at enkele mondjes vol, genoeg om te overleven.
Ik deed vaak kaas, stukjes vlees of snoepjes tussen zijn brokken zodat hij meer at....op't einde haalde hij dan de kaas gewoon tussen de brokken vandaan en liet derest staan.
Nu ik nrv geef, gaat het veel beter.
Ik geef soms om de dag, soms om de 3 dagen te eten.
Als je enkel kvv voert, zou iik wel wat extra kauwartikelen geven. Gedroogde pens ofzo.
-
Brindlecardi
- Zeer actief
dat is fijn om te horen!
Nou nog even een laatste vraagje, ze is de afgelopen dagen dus wat ziekjes geweest ( Diarree ) Sinds gisterenavond gelukkig niet meer. Is het dan handig om nu in 1x over te stappen? Of is dat dan vragen om problemen gezien haar darmen die nog wel een beetje geprikkeld zullen zijn van al die diarree van de afgelopen dagen.
Nou nog even een laatste vraagje, ze is de afgelopen dagen dus wat ziekjes geweest ( Diarree ) Sinds gisterenavond gelukkig niet meer. Is het dan handig om nu in 1x over te stappen? Of is dat dan vragen om problemen gezien haar darmen die nog wel een beetje geprikkeld zullen zijn van al die diarree van de afgelopen dagen.
- Nawosh
- Zeer actief
Je kunt eventueel wat gekookt water over het vlees gieten de eerste keren.
Groetjes, Marjan
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Xavi zit vanaf dat ie 3 weken was al op Smuldier en nog steeds (nu ruim 6 mnd)....
Dus dat kan uitstekend.
Dus dat kan uitstekend.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
buster heb ik als pup in 1 keer overgezet van brok naar Kvv (carnibest)
waar ik wel op let is dat ik regelmatig de ``complete``variant voer.
je hebt namelijk verschillende ``smaakjes``, en die zijn niet allemaal ``compleet``.
waar ik wel op let is dat ik regelmatig de ``complete``variant voer.
je hebt namelijk verschillende ``smaakjes``, en die zijn niet allemaal ``compleet``.
- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Kenji & Ditch zijn groot geworden op Proplan en Duck ( ik had de Duck uitmuntend overigens , dat is speciaal voor werkende en jonge honden)
Ze kregen wel meer Duck als Proplan ( nog steeds alleen is de Duck nu verwisseld voor smuldier )
Ze kregen wel meer Duck als Proplan ( nog steeds alleen is de Duck nu verwisseld voor smuldier )
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints