Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Voorhuid ontsteking

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Catharina
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Cavalier King Charles Blenheim (Reu)

Voorhuid ontsteking

Ongelezen bericht door Catharina »

Gisteren dacht ik donkerbruine urine te zien bij Mans, hij had een ongelukje in de eetkamer toch even in zijn piemeltje gekeken en ik dacht pus te zien, niet gerust er op toch even naar de da geweest vanmiddag,en jawel een voorhuid ontsteking, ik kreeg een fles Prepusol mee om in te spuiten en dan moet het na 4 dagen beter gaan.

Maar de da zei wel dat het pas echt over gaat na castratie, dat vind ik geen prettig vooruitzicht want nu moet ik Mans wel laten helpen.

Zo'n voorhuid ontsteking is inherrent aan een reutje??? Heeft iemand van jullie honden dit ook ??
Afbeelding

Onvoorwaardelijke liefde: je huisdier maakt het niet uit of je haar slecht zit of je je dik voelt.
dagmar88
Zeer actief

Re: Voorhuid ontsteking

Ongelezen bericht door dagmar88 »

ik denk dat veel ongecastreerde reutjes daar in meer of mindere mate last van hebben.
Mijn vorige hond had er erg veel last van omdat de ontsteking waarschijnlijk jarenlang verwaarloosd was door de vorige eigenaren; maar normaal gesproken volstaat het om hem even schoon te maken met afgekookt water/kamille.
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

Heel veel ongecastreerde reuen hebben er last van, voor mij zou het geen reden voor castratie zijn, het is een onschuldig iets.
Afbeelding
Mary
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door Mary »

Davey heeft dit ook wel eens. Voor mij geen reden om hem te castreren.
Ik maak dan zijn piemel schoon met (afgekoeld)gekookt water.
Afbeelding
I.M. Matje/Mahatma 05-08-1999 / 28-08-2009
Mijn maatje en schurkie
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

bij tom bleef de ontsteking steeds terugkomen en hij had er wel last van. hij likte zijn liezen net zo lang tot ze knalrood geïrriteerd waren. ik heb hem gecastreerd en nu is het over. maar vergis je niet, er kleven ook nadelen aan een castratie, het is een beetje kiezen uit twee kwaden. mocht hij weinig last van de ontsteking hebben en/of de onsteking niet snel terugkeren dan adviseer ik je niet te castereren.
Supernova
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Supernova »

Kenzo heeft hier ook een paar maanden last van gehad, de DA heeft mij toen ook een cleaner mee gegeven maar ik vond het zulk scherp rotspul dat ik het nooit gebruikt heb :mrgreen: Gewoon met wat afgekoeld gekookt water of kamillethee.
Het is vanzelf over gegaan en hij heeft er nu al meer dan een jaar helemaal geen last van.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Bob heeft het heel af en toe (lichte vorm en geen grote groene klodders zoals ik wel eens lees. :N: )
Hier ook de schoonmaak actie met kamillethee (en een injeciespuit zonder naald).

Gezien de mate waarin hij last heeft zie ik voor Bob geen reden om te castereren.
En de groeten van de mannen :zwaai
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Puberteitdingetje, gaat vanzelf over.... Veel laten zwemmen in zee :E:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

daar zou ik mijn hond echt niet voor castreren...
vaak gaat het ook nog vanzelf over als ze ouder worden.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Begrijp ik goed dat je die spuit dan vult met het afgekoelde gekookte water/de kamillethee en dat dan in de schat spuit ipv prepusol? Otto heeft er ook wel last van, maar als het zonder prepusol kan doe ik dat liever.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

[Sandra] schreef:Begrijp ik goed dat je die spuit dan vult met het afgekoelde gekookte water/de kamillethee en dat dan in de schat spuit ipv prepusol? Otto heeft er ook wel last van, maar als het zonder prepusol kan doe ik dat liever.
:ok:
En de groeten van de mannen :zwaai
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

hier 3 ongecastreerde en 1 gecastreerde reu. Alle 4 hebben ze er wel eens last van (ja ook onze Joep) ik doe er niks aan, alle troep die je gebruikt maakt het alleen erger.
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
[Sandra]
Zeer actief

Reny schreef:
[Sandra] schreef:Begrijp ik goed dat je die spuit dan vult met het afgekoelde gekookte water/de kamillethee en dat dan in de schat spuit ipv prepusol? Otto heeft er ook wel last van, maar als het zonder prepusol kan doe ik dat liever.
'Kee tnx!
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

[Sandra] schreef:
Reny schreef:
'Kee tnx!
indd kamilethee
nou koop ik kamiletheebloesem bij de kruitvat dat moet je even weken in water
en zo spuit je het afgekoelde water in zijn voorhuid
de voorhuid even dicht houden en goed masseren en dan leeg laten lopen
wel vaker dan 1 x doen wij doen het tot er geen groene pussige troep meer uit komt dat is meestal na 3 x spoelen
Afbeelding
GAIA
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

jores schreef:hier 3 ongecastreerde en 1 gecastreerde reu. Alle 4 hebben ze er wel eens last van (ja ook onze Joep) ik doe er niks aan, alle troep die je gebruikt maakt het alleen erger.
kiefer heeft het ook soms, ik doe er ook nooit iets aan.
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

Mozes heeft er best veel last van, likt er ook zeker elke dag wel is aan ... soms vraag ik me af of ik er inderdaad iets aan moet doen of niet .. :U: kan het natuurlijk altijd schoonmaken maar het blijft terug komen ... en er komt toch ook best veel vocht uit

Dus ik lees ff lekker mee hier ... misg komen er nog andere tips voor hondjes waarbij het blijft en het toch best ' heftig' is

Edit : Zijn piemel komt er ook vaak uit, ik dacht dat het komt door de hormonen maar nu ik ff verder denk ... kan het ook komen door die voorhuid ontstekingen steeds ?
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Joey had toen hij 1 was een vreselijke ontsteking, toen is het met een wateroplossing vanbinnen schoongespoten (hij moest zelfs gemuilkorfd, zoveel pijn deed het). Daarna was het met een paar dagen over.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ps. ik doe er dus ook niks aan :wink:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Catharina
Vaste gebruiker

Thnx voor jullie reacties, ik vind kamillebloesem thee best een goede oplossing, ik kijk even hoe de prepusol werkt want dat ontsmet ook gelijk en dan over op de thee, is ook een stuk goedkoper. Ik vind het sowieso zielig dat je in zijn piemel spuit :( . :denken: :E:
Afbeelding

Onvoorwaardelijke liefde: je huisdier maakt het niet uit of je haar slecht zit of je je dik voelt.
[Sandra]
Zeer actief

Catharina schreef:Thnx voor jullie reacties, ik vind kamillebloesem thee best een goede oplossing, ik kijk even hoe de prepusol werkt want dat ontsmet ook gelijk en dan over op de thee, is ook een stuk goedkoper. Ik vind het sowieso zielig dat je in zijn piemel spuit :( . :denken: :E:
Het is inderdaad niet de meest vrolijke handeling om bij je reutje te moeten doen... Het is voor een goed doel, denk ik dan maar :roll:
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
*Charlotte
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Charlotte »

James heeft het ook wel. Ik zie eigenlijk iedere ochtend wel een klein beetje pus eraan zitten. Ik doe er niks aan; hij heeft er geen last van en houdt het zelf schoon. Gaat vanzelf wel weer over, denk ik dan, zeker als hij wat ouder wordt :wink:
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Okee, mss ga ik nu iets heel doms vragen maar aangezien ik geen reu heb ben ik niet bekend met de ins en outs van een hondenpiemel :engel:

Maar kan een hond dan niet besneden worden waardoor die ontstekingen voorkomen kunnen worden? Ik kan me niet voorstellen dat mijn man zegt "tja, ik heb altijd een ontstoken piemel maar heb er totaal geen last van" :mrgreen: Het lijkt mij dus op zijn minst irritant om met zo'n ontsteking rond te lopen :19:

Maar ja, mijn vraag is dus of een hond niet besneden kan worden om dit ongemak op te lossen?
Afbeelding
yvon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff
Contacteer:

Ongelezen bericht door yvon »

http://www.hondenforum.nl/plaza/medisch ... 32732.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
GAIA
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaymz had ook een voorhuidsontsteking, maar hij heeft er geen last van. Ik heb er niet zoveel aan gedaan, behalve het enigszins schoonhouden als hij weer wat pusdruppels liet vallen.
Nu is hij gecastreerd en heeft hij het niet meer. Maar ik heb ergens gelezen dat castratie niet altijd helpt hiertegen. En om je reu voor dit te laten castreren zou ik niet zo snel doen. Dan zou de hond er wel heel veel last en pijn van moeten hebben.
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Hutsje schreef:
jores schreef:hier 3 ongecastreerde en 1 gecastreerde reu. Alle 4 hebben ze er wel eens last van (ja ook onze Joep) ik doe er niks aan, alle troep die je gebruikt maakt het alleen erger.
kiefer heeft het ook soms, ik doe er ook nooit iets aan.
Thorben heeft er ook weleens last van. Het enige wat ik doe is de haren wegknippen bij zijn piel. Als ze weg zijn is de ontsteking ook vaak snel weg. (ik hou ze normaal gewoon kort, maar soms vergeet ik het even om bij te houden) Verder doe ik er ook niets aan.
Afbeelding
Catharina
Vaste gebruiker

Zijn haar had ik al weggeknipt omdat hij behoorlijk veel haar heeft en de pieslucht bleef hangen. :lol1: :lol1:

Heeft Thorben er echt geen last meer van alleen omdat zijn haar geknipt is, bij Mans maakt het dus niks uit. :(
Afbeelding

alma.m
Zeer actief
Mijn ras(sen): Landseer E.C.T.

Ongelezen bericht door alma.m »

Noah is nu bijna 9 maanden en heeft er ook wel eens last van. Ik heb van de da curaclox zalf gekregen die ik in de schacht moet spuiten en dat iets in moet masseren. Noah vind het niet vervelend.
Ik heb de haren ook kort geknipt. Omdat de zalf nu bijna op is, heb het schoon gemaakt met gekookt afgekoelt water.
Caya voor altijd een plekje in ons hart.
6 Januari 1999 -1 Mei 2010

Afbeelding
magnum
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders

Ongelezen bericht door magnum »

Magnum mijn oudste hond had dit vroeger ook, aangezien hij me eerste hond was ook langs de DA ook prepusol meegekregen nou het werkte voor geen meter. Daarna maar gelaten voor wat het was en het verdween vanzelf en soms kwam het terug.

De jongste nu 7 maanden, heeft er af en toe ook iets last van maar doe er nu dus ook helemaal niks aan. Het is nu dus dan ook gewoon weer uit zich zelf verdwenen.

En ik zou mijn hond er ook absoluut niet voor laten castreren.
Afbeelding
Huge & Denver
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog & Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Huge & Denver »

Toen deze problemen bij Denver begonnen zei onze DA dat het heel goed kon dat het maar een paar keer voor zou komen. Idd, goed spoelen. Helaas bleef het bij hem om de 2 weken terug komen met de laatste keer een nacht opname omdat hij zijn hele leuter kapot aan het likken was. Daarna is hij gecastreerd en idd het is volledig over. Huge heeft er zelden tot nooit last van. Ik zou, zoals wij hier ook hebben gedaan, aan castreren gaan denken als het voor hem werkelijk een (pijnlijk) probleem gaat worden.
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Macho heeft er ook last van.
Op aanraden van de dierenarts met prepusol aan de slag.
Het ging over, dus wij blij.

Na 2 weken gestopt te zijn (kuur helemaal afgerond) werd de ontsteking 3maal erger, bloederige pus en zijn penis was vuurrood. En natuurlijk zaten we weer net in Oostenrijk :ugh:
Ik goed gespoeld met gewoon water en toen ging het weer over.
Hij lekt nog wel een beetje, dat maak ik schoon, maar lang niet zo erg meer.
Ik ga in ieder geval nooit meer met prepusol aan de slag.

Van een andere dierenarts hoorde ik dat je lactacyd kan gebruiken om de schacht mee te spoelen, maakt het milieu weer PH neutraal. Nog niet geprobeerd, maar lijtk aannemelijk!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”