Onze hond zat gisteren op de 10e dag van de loopsheid. We kwamen tijdens een wandeling een bekende hond tegen waarvan de eigenaar vorige loopsheid vertelde dat deze gecastreerd was, dus kon ze even spelen wat niet veel kan tijdens deze periode omdat we geen ongelukken willen.
Na wat gespeeld te hebben werd het voor hem iets anders, duurde misschien 10 seconden voor we er naast stonden en ze ging vanzelf er onderuit.
Blijkt de hond destijds chemisch gecastreerd geweest te zijn en slechts twee weken terug voor 't echie...
Het was dus heel kort, maar het zal maar net raak zijn(ze zaten dus niet vast, maar is dat altijd een goede graadmeter?)
Ik heb verschillende dingen gelezen over morning after prikken tijdens de loopsheid en daar kunnen nadelen aan kleven.
Ik heb ook gelezen dat je na drie weken een echo kan laten maken, is er wat te zien dan kan dat met een prik nog tot abortus leiden.
De dierenarts-assistent sprak dat laatste tegen.. Ik wordt nog teruggebeld, maar wellicht heeft hier iemand ervaring met een ongewenste dekking?
Alvast bedankt voor de input.
De komende twee weken dus alleen maar aan de riem voor de zekerheid.