Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat geeft jullie voorkeur?

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Re: Wat geeft jullie voorkeur?

Ongelezen bericht door _Jules_ »

tycha schreef: In Noordwijkerhout. Kost nog eens erg weinig ook, wel eigen voer meebrengen. Afgelopen jaar had Tycha ook nog medicatie nodig, en ook dat wordt netjes gegeven.
Thanx, heb je ook een link of iets? Anders google ik wel ff;) Probleem met James is dan alleen weer dat hij mannen eng vind :ugh:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ze gaan hier nooit in een pension, maar als het echt niet anders zou kunnen, dan toch maar het liefst samen in een kennel en 3 keer per dag met andere honden op een veldje. Afgezien van het risico van vermist raken als een vreemd iemand ze uitlaat, vind ik het helemaal niks als ze in een huiskamer in een bench worden gedouwd.

Beste optie (en die heb ik gelukkig) is een vertrouwd oppasadres.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

Niks. Mijn hond zal nooit naar een pension gaan. Familie en vrienden en anders hele goede kennissen maar nooit aan zomaar iemand hoor.
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Wij hebben het ook nog nooit gedaan, ze gingen áltijd mee. Maar we hebben nu niet echt de honden die gezellig een week in een huisje mee kunnen.
Eind 2012 krijgen we 2 weken Aruba of iets in die buurt aangeboden door Leon z'n ouders. En sorry voor de honden, maar dan gaan ze toch écht een keer naar een pension. Het duurt nog heel lang, maar ben al wel aan het orrienteren.
Scheelt dat ze een kennel gewend zijn. M'n rottweilers had ik veel moeilijker gevonden omdat dat echt huishonden waren.
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Als ik ze uberhaupt naar een pension zou brengen(is nog nooit voor gekomen) , wil ik zeker niet dat ze een bench in moeten, dat zijn ze niet gewend dus dat wil ik niet voor ze.
Dan heb ik liever dat ze in een ruime kennel zitten met een aantal keren per dag naar de speelwei met eventueel andere honden waar het goed mee gaat.
Dat zou betekenen dat Jakko alleen met teven de speelwei in gaat bijvoorbeeld.
Toch wel fijn als er rekening word gehouden met het karakter van je hond. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Ik zou ook voor optie 1 gaan.
Als ze naar een pension zouden gaan, en dat gaan ze niet :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
irish26
Actief
Mijn ras(sen): dwergpoedel
chinese naakthond

Ongelezen bericht door irish26 »

mijn hond, cody zou een hondenpension ook niet af kunnen.... klinkt misschien raar,maar die is zo verwend..op bed slapen e.d als ik naar mijn werk ga breng ik hem naar mijn moeder (die woont in de straat) en is daar tot ik hem op kom halen vanuit mijn werk..(soms is hij bij mij als ik moet werken :D ) hem heb ik zelf 'verziekt'om het lomp te zeggen haha..ik heb (nog)geen kinderen maar mijn hond word als mijn kind behandeld cody kan ook echt niet alleen zijn of in een kennel gezet worden en 3x per dag op een veldje word uitgelaten ..ik heb een tijdje in een pension gewerkt.. en dat pension waar ik werkte zorgde zo goed mogelijk voor iedere hond zover dat kon

.. maar als ik een paar dagen wegmoet prefereer ik toch echt dat mijn ouders of een goede vriend/vriendin mijn honden 2 a 3x per dag uitlaat en 'thuis'laat , dan dat ik ze naar een pension breng.

ben wel altijd erg bezorgd als ik er even niet ben.. :(
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

De eerste optie spreekt mij meer aan. Als Lynn ooit naar een pension gaat dan is het naar een pension waar ze met een maatje in een hok zit en 3 x per dag naar buiten gaat. Ik heb liever niet dat een vreemde met haar gaat wandelen en die huiselijke sfeer hoeft van mij ook niet zo.
Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

roording schreef:Je gaat op vakantie en wil je hond onder brengen in een pension.
Wat geeft dan jouw voorkeur:

Pension met kennels in een schuur/bijgebouw honden worden niet uitgelaten maar gaan wel drie keer op een dag naar buiten

Of een pension waar de honden uitgelaten worden en ook nog even een balletje gegooid word met ze. Honden zitten in een bench in "huiselijke sfeer"
Als ik ze een dag of weekend naar mijn vaste oppas breng zitten ze los in de woonkamer en gaan naar losloopgebied.
Maar voor vakanties heb ik een nuchter pension gekozen met de eerste optie, voor zo'n lange tijd geen poespas met mijn honden.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Optie 2 valt af. Ik wil niet dat mijn honden buiten het uitlaten constant in de bench zitten. Dat zijn ze niet gewend en ik wil ook niet dat ze dat gewend zijn.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Lief
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Peh, mijn hond gaat met regelmaat naar een pension waar ze de hele dag lekker buiten rent met andere honden en dan 's avonds in de kennel gaat.

Heel de dag in de bench is voor mijn hond geen doen, een kleine kennel met eigen buitenkennel ook niet; ik ben eens in zo'n pension geweest (om te orienteren) en de "speelweide" was net zo groot als mijn garage, met eenzelfde vloer. Daar wil ze dus haar behoefte niet doen en kan ze haar energie niet kwijt.
Toen mijn vaste pension bij mijn laatste vakantie ook vakantie vierde is mevrouwtje bij een opvang aan huis gaan logeren, dus dat is inclusief uitlaten. Natuurlijk was ik even bezig met de gebruiksaanwijzing. Maar ook dat is prima bevallen.

Maar daar zat ze niet heel de dag in de bench.

Ik vind beide keuzes niet echt je van het, omdat het de hond nogal beperkt. Als de speelweide en het aantal keren dat ze daarop mogen groot genoeg zijn (in mijn ogen dan) zou ik voor die optie gaan, heel de dag in de bench en het goed overbrengen van de gebruiksaanwijzing bij uitlaten is toch risicovoller.
mari-anne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door mari-anne »

Mijn honden gaan nooit weg en hopelijk hoeft dat ook nooit.
Maar als het dan toch zou moeten dan koos ik voor 2.
saskia en sjaak
Zeer actief
Mijn ras(sen): klikobakkie

Ongelezen bericht door saskia en sjaak »

oh maar ik zeg eerlijk. lola vind pension hel op aarde lola is een prinses op de erwt. en waar worden kleine zwarte prinsesjes perfect op hun wenken bediend zo erg dat het schandelijk is? jawel, mijn moeder! dus lot logeert bij mams. soms gaat het niet en zal ze de hel moeten trotseren maar dat is nu 2x voorgekomen volgens mij.

sam daarentegen vindt het de hemel op aarde. hij vindt ome jos (eigenaar) cool de weide cool en het loeren naar de hondjes in de andere wei übercool sam gaat dus wel daarheen. met als tweede reden dat ik mijn mamsie niet sam laat uitlaten. mams is voor lieve hondjes die voorspelbaar zijn. niet voor lieve hondjes met een enorm rauw randje

daarbij hebben mams reu en sam elkaar de dood verklaard dus dat gaat ook niet. lola en mams reu gaan super samen

sesamstraat??? misschien is dat iets voor je prinsesje??
pino zou het geweldig vinden denk ik.
anders neem je jou prinsesje op de erwt toch mee op vakantie??
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Pfff, wat moeilijk. Ik zou willen kiezen voor huiselijke sfeer zonder bench (hoogstens voor als er niemand thuis is of 's nachts ofzo, maar liever helemaal niet), maar dat kan niet met deze opties. Hades heeft gewoon menselijk contact nodig, hij geniet enorm van rennen en dollen met andere honden, maar hij moet ook gewoon knuffels hebben en aandacht. Ik zou een pension sowieso niets voor hem vinden. Gelukkig hebben we legio opties voor het op een pension aankomt. Als hij niet naar vrienden van ons kan waar hij normaal gesproken logeert als we eens weg zijn zonder hond dan zou hij nog naar m'n schoonmoeder kunnen, gaat dat ook niet dan zou hij ook wel bij mijn vader mogen logeren. Ik denk eigenlijk dat we nog eerder onze vakantie om zouden gooien zodat hij wel mee zou kunnen dan dat hij naar een pension zou gaan.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

hier gaan ze gewoon in kennel met buiten kennel en worden ze 4x uitgelaten op de weide,

storm vind het heerlijk kan ie ongestrafd de hele week andere honden uitschelden die de weide opgaan :roll:
roxy vind het niet zo leuk maar die heeft vriendjes gemaakt met de eigenaar en word nog wel is extra geaaid
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Sassol
Actief
Mijn ras(sen): Meestal Labrenco, soms Podador.

Ongelezen bericht door Sassol »

Ik zou geen van de twee kiezen.

Ik zou iemand zoeken die bij mij in huis wil oppassen. Ik ben weg, nieuwe omgeving, nieuwe mensen. Dan is echt alles vreemd voor ze, ik zou dus een bekende factor aanwezig laten.
Doggo = life

Party Puma :balon:

Afbeelding
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik vind het allebei geen optie. En al zeker niet in huiselijke sfeer in een bench.
Wij nemen ze altijd mee. In nood zou ik kiezen voor een kleinschalige kennel met grote uitloop buiten en behoorlijk wat persoonlijke aandacht. Iemand in mijn huis moet ik eerlijk gezegd ook niet.
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door fleurie »

tycha schreef:In Noordwijkerhout. Kost nog eens erg weinig ook, wel eigen voer meebrengen. Afgelopen jaar had Tycha ook nog medicatie nodig, en ook dat wordt netjes gegeven.
Waar is dat in Noordwijkerhout?
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

In de zomervakantie maanden ben ik zelf opvang voor hondjes waarvan de baas lekker op vakantie gaat.
Ze zitten hier gewoon bij ons in de huiskamer en gaan mee in de dagelijkse dingen als mijn eigen roedel.

De honden komen wel eerst kennis maken zodat ik even kan kijken wat voor vlees ik in de kuip heb. Sommige honden komen alleen bij mijn roedel en andere dan kunnen er meer.
Vorig jaar had ik er 8 tegelijk in huis mega gezellig was dat.

Nu mijn eigen honden. die gaan mee op vakantie
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”