Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
4 jarige Chi
Moderator: moderatorteam
- mixy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder
4 jarige Chi
Hay
Ik was wat aan het rondkijken op marktplaats en vond een 4-jarig chihuahua teefje dat herplaatst moet worden. Heb al contact gehad via de mail, maar had ook nog een paar vraagjes waar jullie misschien antwoord op weten.
- Kun je een 4-jarig hondje nog aan een andere naam laten wennen? (ze heet prinses.. en dat vind ik echt wel de ergste naam ooit)
- Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij een herplaatser?
Ik was wat aan het rondkijken op marktplaats en vond een 4-jarig chihuahua teefje dat herplaatst moet worden. Heb al contact gehad via de mail, maar had ook nog een paar vraagjes waar jullie misschien antwoord op weten.
- Kun je een 4-jarig hondje nog aan een andere naam laten wennen? (ze heet prinses.. en dat vind ik echt wel de ergste naam ooit)
- Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij een herplaatser?
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: 4 jarige Chi
Waarom word ze herplaatst? 
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Natuurlijk kan je een herplaatser aan een andere naam laten wennen. Als je een hond uit het asiel haalt waar niemand wat van weet, gaat dan ook prima!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- mixy
- Zeer actief
Heb ik al gevraagdLéonieHonden schreef:Waarom word ze herplaatst?
haar andere chi (die heeft ze al 3 jaar en deze chi heeft zij ook als herplaatser gekregen in november) kon niet met haar opschieten
- mixy
- Zeer actief
hoe kan ik dat dan het best vragen? wel betalen en mocht het niet gaan het geld terug vragen, of gewoon niet betalen tot na die maand? Want als ik wel betaald bestaat er de kans dat ik het geld niet terug krijg, en als ik niet betaal vertrouwt zij mij misschien niet dat ik het alsnog doeNanna schreef:ALTIJD een proeftijd afspreken als je haar op gaat halen, liefst een maand.
En als je thuiskomt ermee naar de dierenarts om het na te laten kijken.
Niet mensen op hun blauwe ogen geloven, er wordt wat afgerotsooid op MP.
- _Leonie
- Zeer actief
En daar kijken als je de kans krijgt of die Chi's écht niet leuk met elkaar kunnen. Liggen ze zoet tegen elkaar aan zou ik toch even nadenken voor je haar meeneemt.
-
Cindy1
- Actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Chihuahua
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
helemaal mee eens. Natuurlijk kun je het treffen met een Chi die aangeboden wordt op marktplaats, maar het is extra uitkijken, vooral met Chihuahua's omdat Chihuahua's momenteel interessant "handelswaar" zijn. Is het een Chihuahua met stamboom? Zo ja, van welke kennel komt zij vandaan? Is ze gechipt? En vraag naar haar dierenpaspoort (aan de hand van de chip kun je controleren of dierenpaspoort en hond ook echt bij elkaar horen) en kijk waar ze haar puppyentingen heeft gehad. (er zijn veel Chihuahua's uit o.a. de Oostbloklanden naar Nederland gehaald om maar aan de vraag te kunnen voldoen). En ga vooral eerst vrijblijvend kijken. Als die mensen echt een goed plekje voor haar willen, zullen ze het alleen maar waarderen dat je vragen stelt en de tijd neemt om een beslissing te nemen!Nanna schreef:ALTIJD een proeftijd afspreken als je haar op gaat halen, liefst een maand.
- Yoshi
- Vaste gebruiker
Ik denk dat je moet vragen of het goed is dat jullie samen naar de dierenarts gaan. Zodat die arts bijvoorbeeld kan checken of het paspoortje klopt en of het hondje aanwijzigingen vertoont van patella luxatie (kan je veel geld kosten). En dat die het hondje gewoon in z'n geheel kan checken. Als ze dat niet wil, dan moeten je alarmbellen al gaan rinkelen. En mijn tip is om dit te bespreken voordat je gaat kijken, want zien is meestal kopen bij hondjes. En je wil niet achteraf met de gebakken peren zitten.
Succes en hopelijk veel plezier!
Succes en hopelijk veel plezier!
Groetjes van Yoshi, Yane en Ne-yo
-
29996D
Van een collie naar een chi is wel een hele stap weer zeg.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Waarom vraagt ze geld voor het hondje?
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Was het oude keeshondje toch geen goede kandidaat? Ik zou deze chi inderdaad eerst op proef nemen. Misschien even alles schriftelijk vastleggen zodat beide partijen weten waar ze aan toe zijn. Ik denk dat je wel eerst zal moeten betalen. Of je moet het zo moeten kunnen afspreken dat je eerst de helft betaald, en als de proeftijd afloopt de andere helft (schriftelijk vaststellen) Maar ik denk niet dat de andere partij daar mee akkoord zal gaan.
De naam kan je veranderen, hoor. Daar went het hondje snel genoeg aan.
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Ik zou mijn hond ook niet gratis op marktplaats zettenZaZa schreef:Waarom vraagt ze geld voor het hondje?
Betekend niet dat ik er uiteindelijk geld voor wíl hebben, maar er kan gewoon verkeerd volk op afkomen als het gratis is.

- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
Daar doel ik ook precies op!Joera schreef: Ik zou mijn hond ook niet gratis op marktplaats zetten![]()
Betekend niet dat ik er uiteindelijk geld voor wíl hebben, maar er kan gewoon verkeerd volk op afkomen als het gratis is.
Als ze echt op zoek zijn naar een goede thuis voor het hondje dan moet geld toch zeker niet het belangrijkste zijn. Dan moet daar toch over gepraat kunnen worden, later betalen, een aanbetaling doen enz.
Als blijkt dat geld wel een belangrijk punt is, dan neigt het eerder naar handel.
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
mixy schreef:hoe kan ik dat dan het best vragen? wel betalen en mocht het niet gaan het geld terug vragen, of gewoon niet betalen tot na die maand? Want als ik wel betaald bestaat er de kans dat ik het geld niet terug krijg, en als ik niet betaal vertrouwt zij mij misschien niet dat ik het alsnog doeNanna schreef:ALTIJD een proeftijd afspreken als je haar op gaat halen, liefst een maand.
Als je dat echt graag op die manier wilt regelen kan je toch ook afspreken eerst de helft te betalen en, mocht het goed gaan, later de andere helft?
Verder inderdaad na laten kijken door de dierenarts. Kijk zelf ook goed naar het hondje (ziet het er gezond uit, hoe gedraagd ze zich etc)
Heb je een link van de advertentie?
- Yoshi
- Vaste gebruiker
Zou het deze zijn?
http://link.marktplaats.nl/412840660" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze heeft veel honden te koop... zou ik niet vertrouwen.
http://link.marktplaats.nl/412840660" onclick="window.open(this.href);return false;
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Ik zou rustig gaan kijken in de thuis situatie en waarom de honden niet met elkaar overweg kunnen (ligt het werkelijk aan de andere hond of krijg je een hondje die überhaupt niet met andere honden kan?). Dan een stukje samen gaan wandelen om te kijken hoe de hond op jou reageert.
En zo mogelijk idd een proef periode afspreken, maar goed, dat is altijd moeilijk... als hun niet meewerken na een maand, heb je geen poot om op te staan, ook niet als je even je handtekening ergens ondergezet hebt.
En zo mogelijk idd een proef periode afspreken, maar goed, dat is altijd moeilijk... als hun niet meewerken na een maand, heb je geen poot om op te staan, ook niet als je even je handtekening ergens ondergezet hebt.
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Zou natuurlijk heel goed kunnen, daarom vroeg ik ook om een linkYoshi schreef:Zou het deze zijn?
- oliebol
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): cv Maltezer
Ik begin me eerlijk gezegd ook even af te vragen of je goed weet wat je precies zoekt.
Als dit je eerste herplaatser is en je maakt je zorgen dat je zijn karakter niet goed kunt inschatten, kan het verstandig zijn om iemand met veel hondenervaring mee te vragen. Als je zelf niemand kent, is het ook mogelijk om dat met een gedragstherapeut te doen, of misschien wil iemand van de plaatselijke hondenschool wel. Bespreek vooraf uitgebreid met die persoon wat je wilt, maar vooral ook wat je absoluut niét wilt (op het moment zelf is het vaak moeilijk "nee" te zeggen tegen droevige bruine oogjes).mixy schreef: - Zijn er nog dingen waar ik op moet letten bij een herplaatser?
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Er zijn helaas heel veel mensen die geld belangrijk(er) vind. Ik heb het zelf vandaag nog gehoord van een vriendin. Die zouden een herplaatser gaan ophalen, stond gratis op MP, maar er was toch op geboden door andere en daarom gaat de hond daar uiteindelijk heen. Ik kan er absoluut niet bij. Ik zou niets voor mijn hond willen hebben. Maar er zijn helaas genoeg mensen die wel geld over de rug van hun huisdier willen verdienen.ZaZa schreef:Daar doel ik ook precies op!Joera schreef: Ik zou mijn hond ook niet gratis op marktplaats zetten![]()
Als ze echt op zoek zijn naar een goede thuis voor het hondje dan moet geld toch zeker niet het belangrijkste zijn. Dan moet daar toch over gepraat kunnen worden, later betalen, een aanbetaling doen enz.
Als blijkt dat geld wel een belangrijk punt is, dan neigt het eerder naar handel.

-
PerroI
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Ik zou goed oppassen als ik jou was.
Waarom bieden die mensen het hondje niet via de NCC aan? Als je zelf het beste wilt voor je hondje, is dat echt de beste keus. En niet via MP, want je weet wat er dan allemaal op af kan komen.
Als ik jou was zou ik eens contact met de NCC opnemen, die hebben ook regelmatig herplaatsers.
Waarom bieden die mensen het hondje niet via de NCC aan? Als je zelf het beste wilt voor je hondje, is dat echt de beste keus. En niet via MP, want je weet wat er dan allemaal op af kan komen.
Als ik jou was zou ik eens contact met de NCC opnemen, die hebben ook regelmatig herplaatsers.
- mixy
- Zeer actief
Ik wil nog steeds een collie.. maar en aan het kijken voor herplaatsers/asielhonden. En ja daar heb je ook Collies, maar die ik kon vinden zijn vaak heel gevoeligMissDorien schreef:Van een collie naar een chi is wel een hele stap weer zeg.
- mixy
- Zeer actief
Ik wilde die mensen bellen voor het keesje, maar hij was al geplaatst zag ik op de sitefreskin schreef:Was het oude keeshondje toch geen goede kandidaat? Ik zou deze chi inderdaad eerst op proef nemen. Misschien even alles schriftelijk vastleggen zodat beide partijen weten waar ze aan toe zijn. Ik denk dat je wel eerst zal moeten betalen. Of je moet het zo moeten kunnen afspreken dat je eerst de helft betaald, en als de proeftijd afloopt de andere helft (schriftelijk vaststellen) Maar ik denk niet dat de andere partij daar mee akkoord zal gaan.
-
29996D
Dat zijn ze allemaal.mixy schreef:Ik wil nog steeds een collie.. maar en aan het kijken voor herplaatsers/asielhonden. En ja daar heb je ook Collies, maar die ik kon vinden zijn vaak heel gevoeligMissDorien schreef:Van een collie naar een chi is wel een hele stap weer zeg.
- mixy
- Zeer actief
Ja dat weet ik, maar deze zijn het.. op een andere manier. Want ze zijn vaak al bang voor bepaalde dingen of bijterig, en als je hem als pup neemt kun je da nog een beetje bijsturenMissDorien schreef:Dat zijn ze allemaal.mixy schreef:Ik wil nog steeds een collie.. maar en aan het kijken voor herplaatsers/asielhonden. En ja daar heb je ook Collies, maar die ik kon vinden zijn vaak heel gevoeligMissDorien schreef:Van een collie naar een chi is wel een hele stap weer zeg.
-
29996D
Ja, snap ik hoor. Veel succes met je zoektocht verder 
- Yoshi
- Vaste gebruiker
Waarom open je een topic als je toch verder niet meer reageert?
- vinkje
- Zeer actief
Boomertje - Locatie: eindhoven
___________________________________________________________________________Yoshi schreef:Waarom open je een topic als je toch verder niet meer reageert?
Goed kijken ze heeft dinsdag 1 Februari toch nog gereageerd.

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
- Yoshi
- Vaste gebruiker
Ze reageerde alleen op off-topic dingen... heel irritant. Maargoed... ze heeft nooit meer gereageerd...dus dit topic mag vergeten worden