Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Soms ben ik ze zo zat, ze maken alles stuk

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje
Aantal honden: 2

Soms ben ik ze zo zat, ze maken alles stuk

Ongelezen bericht door Carmen »

Ik hou van honden, katten, kinderen en mooie spullen. Echt een hele slechte combinatie. Was ik net over de 2 grote scheuren heen die onze honden in de vrij nieuwe leren hoekbank hebben gekrabt om 's avonds een lekker nestje te maken :hmmm: Nu hebben de katten onze nog maar 3 maand oude eetkamerstoelen helemaal kapot gekrabt :boos: 600 euro in krab 3 maand tijd, ik kan het geld net zo goed zo in de fik steken, stelletje klotebeesten :boos: . Ik heb gedreigd met het asiel of eenzame opsluiting in de schuur maar ze waren niet onder de indruk.
Nu ben ik wel in dubio wat te doen met die stoelen, opnieuw bekleden met leer? Maar dat is ws net zo duur of duurder dan nieuwe stoelen :19:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Re: Soms ben ik ze zo zat, ze maken alles stuk

Ongelezen bericht door Jaap* »

Carmen schreef:in krab 3 maand tijd
:smile: :smile: :smile:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Jaap*
Zeer actief

Kun je d'r niet mee teruggaan? :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:tongue: eerst een grote krabpaal in huis zetten?
Carmen
Zeer actief

Jaap* schreef:
Carmen schreef:in krab 3 maand tijd
:smile: :smile: :smile:
Hahaa :smile: hoezo freudiaanse verspreking :smile2: ik ga hem lekker niet verbeteren
Carmen
Zeer actief

Jaap* schreef:Kun je d'r niet mee teruggaan? :mrgreen:
Wat met de katten en honden, nee die willen ze niet weer terug helaas :ugh:
Jaap*
Zeer actief

dagmar88 schreef::tongue: eerst een grote krabpaal in huis zetten?
Als je niet al te krab woont is dat wel een idee idd :mrgreen:
Jaap*
Zeer actief

Carmen schreef:
Nee, met die stoelen natuurlijk. Dat je ze graag wilt ruilen vanwege tegenvallende kwaliteit :mrgreen:
Elly*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elly* »

Carmen schreef:Ik hou van honden, katten, kinderen en mooie spullen. Echt een hele slechte combinatie. Was ik net over de 2 grote scheuren heen die onze honden in de vrij nieuwe leren hoekbank hebben gekrabt om 's avonds een lekker nestje te maken :hmmm: Nu hebben de katten onze nog maar 3 maand oude eetkamerstoelen helemaal kapot gekrabt :boos: 600 euro in krab 3 maand tijd, ik kan het geld net zo goed zo in de fik steken, stelletje klotebeesten :boos: . Ik heb gedreigd met het asiel of eenzame opsluiting in de schuur maar ze waren niet onder de indruk.
Nu ben ik wel in dubio wat te doen met die stoelen, opnieuw bekleden met leer? Maar dat is ws net zo duur of duurder dan nieuwe stoelen :19:

Ik dacht wat te doen met je dieren.
Hier kunnen ze niets vernielen wat van waarde is. Mijn 15 jaar geleden 2e hands gekochte bankjes zijn geen cent meer waard.
Dus kom maar brengen. :mrgreen:

Maar het is inderdaad zonde, als je mooie nieuwe spullen vernield worden.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:wink: ze doen het er om trouwens; mijn ex heeft een bank die nieuw 10.000 euro had gekost en daar konden de katten met geen mogelijkheid vanaf blijven.
Nu staat er een tweedehandsje van twee tientjes en hebben ze er zelfs niet naar gekeken :tongue: etterbakken.
mariabel
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckels , spaanse waterhond en chinese koningin

Ongelezen bericht door mariabel »

daarom hier kringloop meubels.. had ooit van mijn moeder prachtige oude leren stoelen gekregen .. zo mooi. tot ik met mijn stomme hoofd er een kattenspeeltje achter hing... kwam ik thuis was heel de achterkant van mijn moeders mooie oude leren stoelen een krabpaleis..
dus ik heb toen mijn lesje geleerd..
Afbeelding
Carmen
Zeer actief

dagmar88 schreef::tongue: eerst een grote krabpaal in huis zetten?
een krabpaal? Ze hebben er zo een Afbeelding en een krabton, een slaapkamer volledig ingericht met 3 krabpalen en overig speelgoed en ze kunnen naar buiten. Het zijn gewoon ondankbare parasieten
Laatst gewijzigd door Carmen op 29 jan 2011 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
miekemuis
Zeer actief
Mijn ras(sen): teckel
Contacteer:

Ongelezen bericht door miekemuis »

ik heb net maar tweedehands stoelen gekocht via marktplaats we konden bijna niet meer zitten aan de eetkamer tafel :lol1: :lol1:
een dag niet geteckeld is een dag niet geleefd Afbeelding
Carmen
Zeer actief

Jaap* schreef:
Carmen schreef:
Nee, met die stoelen natuurlijk. Dat je ze graag wilt ruilen vanwege tegenvallende kwaliteit :mrgreen:
Haha daar trapt hij vast niet in, de leverancier heeft ze hier in huis gebracht namelijk
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Hier jarenlang 3 katten in huis gehad, maar behalve wat halen op mijn fauteuil, is alles nog heel. Ze hebben gewoon 2 van de kleine rechthoekplankjes als krabpaal. Ze hebben wel zo'n kleine toren gehad, maar vonden ze niks aan. Tirsa heeft eigenlijk niks kapot gemaakt en Yentle ook niet echt.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik zou ze slachten en van hun velletje de bank en stoelen herstellen.
Weer mooie bank en stoelen en je huisdieren zijn nog steeds aanwezig ,maar wel lekker stil.
:engel:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

:lol:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Carmen
Zeer actief

Neeltje schreef:Hier jarenlang 3 katten in huis gehad, maar behalve wat halen op mijn fauteuil, is alles nog heel. Ze hebben gewoon 2 van de kleine rechthoekplankjes als krabpaal. Ze hebben wel zo'n kleine toren gehad, maar vonden ze niks aan. Tirsa heeft eigenlijk niks kapot gemaakt en Yentle ook niet echt.
als ik de 2 daders op marktplaats zet heb ik ook nog 3 katten over die niet zo vernielzuchtig zijn :mrgreen:
Ze hebben genoeg als krabmateriaal ze vinden dit gewoon fijner :boos:
Carmen
Zeer actief

Elly* schreef:
Carmen schreef:Ik hou van honden, katten, kinderen en mooie spullen. Echt een hele slechte combinatie. Was ik net over de 2 grote scheuren heen die onze honden in de vrij nieuwe leren hoekbank hebben gekrabt om 's avonds een lekker nestje te maken :hmmm: Nu hebben de katten onze nog maar 3 maand oude eetkamerstoelen helemaal kapot gekrabt :boos: 600 euro in krab 3 maand tijd, ik kan het geld net zo goed zo in de fik steken, stelletje klotebeesten :boos: . Ik heb gedreigd met het asiel of eenzame opsluiting in de schuur maar ze waren niet onder de indruk.

Ik dacht wat te doen met je dieren.
Hier kunnen ze niets vernielen wat van waarde is. Mijn 15 jaar geleden 2e hands gekochte bankjes zijn geen cent meer waard.
Dus kom maar brengen. :mrgreen:

Maar het is inderdaad zonde, als je mooie nieuwe spullen vernield worden.
allemaal brengen :80:
Carmen
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Ik zou ze slachten en van hun velletje de bank en stoelen herstellen.
Weer mooie bank en stoelen en je huisdieren zijn nog steeds aanwezig ,maar wel lekker stil.
heel goed idee, en dan laat ik er eentje gewoon opzetten en die leg ik dan midden in de kamer om af en toe tegen aan te schoppen, waar moet ik me anders op afreageren :19:

Ik heb nu net deze besteld Afbeelding ter vervanging tot ik weet wat we met die andere stoelen gaan doen. Zo probeer dat maar eens stuk te maken, ha :lol:
rocee
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): 2 labradors

Ongelezen bericht door rocee »

Helaas moeten soms meubels het ontgelden door huisdieren maar kinderen kunnen soms ook aardige slopers zijn. Onze laatste aanwinst (Labrador) was 7 maanden toen ze bij ons in huis kwam en binnen het eerste kwartier had ze een eetstoelpoot bijna helemaal doorgeknaagd (van de zenuwen denken wij).
Jaren geleden hadden we een Boxerpup en vaste vloerbedekking in de hal. Hem leren alleen te zijn deden we volgens het boekje "stapsgewijs'. De eerste keer dat we een uur weggingen vonden we hem bij thuiskomst uitgeput liggen slapen op een berg vloerbedekking. Hij had alles losgesloopt we waren boos maar het was zo'n aandoenelijk lief hoopje zoals hij daar lag, daar kan je niet boos op worden en hij leert daar ook niets van. Dus Novilon op de grond.
Onze kat had vroeger ook de hele zijkant van een ribhoekbank aan flarden gekrabt ondanks een krabpaal. Met poezemans letten we in het vervolg op dat ze niet meer in de woonkamer kon als we weg waren. Ze had een hele grote hal (ja, diezelfde als hierboven) met zeil op de grond, haar mandje, brokjes en water plus krabpaal tot haar beschikking en we zijn nooit langer dan 2 1/2 u weg.
Nu, met de honden gaan we weg nadat ze allebei flink uitgelaten zijn en dat betekent minstens een uur rennen door de bossen of strand. Thuisgekomen hun lunch (ze krijgen het eten in 3x ) en dan zijn ze voorlopig uitgeteld.
Een huisdier hebben is een keuze waaraan risico's vastzitten maar er valt heel goed mee te leven. Je krijgt er zoveel onzelfzuchtige liefde voor terug en ze slopen nóóit iets om jou te pesten maar uit nieuwsgierigheid, krab- of kauwbehoefte of verveling.
Afbeelding
jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Carmen schreef:
bouvierpoedel schreef:Ik zou ze slachten en van hun velletje de bank en stoelen herstellen.
heel goed idee, en dan laat ik er eentje gewoon opzetten en die leg ik dan midden in de kamer om af en toe tegen aan te schoppen, waar moet ik me anders op afreageren :19:

Ik heb nu net deze besteld Afbeelding ter vervanging tot ik weet wat we met die andere stoelen gaan doen. Zo probeer dat maar eens stuk te maken, ha :lol:
Die heb ik vorige maand ook maar aangeschaft om precies dezelfde reden als jij. De leren stoelen aan barrels gekrabt, daarna nog hout met een rieten zitting geprobeerd :oohja: Stom toen stonden er 6 krabpalen dus nu deze maar.
(enne door de eerste is manlief al heen gezakt maar daar hebben we nu een nieuwe voor)
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

oeh... ik zit even te zoeken... maar de krabpaal hier in de woonkamer staat er niet meer.. waar heb ik dat ding gezet dan? Vraag ik me nu af :denken: ze hebben beneden krabpalen, en die van mij gebruiken buiten mijn hekwerk en de bomen.
Als kitten nooit de bank gebruikt of stoelen, ik was ze altijd voor en leidde ze naar de krabpaal die toen wel in de woonkamer stond :engel: katten hebben eerlijk waar nog nooit een bank gesloopt of stoelen gesloopt of in de gordijnen gehangen, behang van muren afgeklauwd en alle andere rottige dingen wat ik wel eens hoor :N:
En goed, ik heb nooit puppen of jonge honden gehad dus mijn tijd komt misschien nog.
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Deze vinden ze vast leuker dan je meubels :cheer:
http://www.thegadgetsupplier.com/shop/p ... roduct=234" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
tekaya
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhonden

Ongelezen bericht door tekaya »

de plekken waar ze komen licht insmeren met mierikswortel, is een zeer krachtig heet kruid en dan mijden ze het als de pest.
Tenminste de meeste wel, maar er zijn uitzonderingen.
Succes.

Wilma D+L
Al schijnt de zon niet, laat hem zelf dan schijnen
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

tekaya schreef:de plekken waar ze komen licht insmeren met mierikswortel, is een zeer krachtig heet kruid en dan mijden ze het als de pest.
Tenminste de meeste wel, maar er zijn uitzonderingen.
Ja, er zijn uitzonderingen.

Toen ik hier mijn enorme antieke erfstukkenkast kreeg kon ik die alleen in de keuken kwijt. Maar daar slaapt Skadi altijd. "No problemo!", zei ik opgewekt tegen manlief. "Ik heb een waterdichte methode om pups ergens van af te laten blijven.". Ikeakastjes vind ik niet zo'n ramp als ze eens beknauwd worden, maar hier moet ze gewoon afblijven.

Dus ik de kast insmeren met tobasco. Iets uitwrijven met een stukje keukenrol. En dan zoals altijd in zo'n geval, het stukje keukenrol onder de neus van het puppekind houden. Dat levert meestal een niesbui op, en dan willen ze er niks meer van weten, van die lucht.
Nu niet. Oke. Laten likken dan maar, gemeen...maar ze moet het toch leren. Dáár kreeg madam een blij pretbekje van :o
Waarop ze naar de kast rende om die óók af te likken :N:

Uiteindelijk was essentiele lavendelolie de oplossing.
Skadi vindt tobasco lekker. *Zucht*
And few will ever climb
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

O, Carmen, wat zonde van de bank!

Misschien valt het nog wel mee om je stoelen opnieuw te laten bekleden. Er zijn vast hobby-meubelstoffeerders die je uit de brand kunnen helpen. Een vriendin van me heeft dat een tijdje gedaan, als cursist bij een meubelstoffeerder in Arnhem.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
kimmeke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Miranda schreef: Uiteindelijk was essentiele lavendelolie de oplossing.
Skadi vindt tobasco lekker. *Zucht*
zo heb ik er hier ook eentje zitten... Sanka sloopte alles waar ze maar aankon, tot de plinten (incl nagels) uit de muur en het bezetsel op de hoeken van de muren toe. Anti-knabbelspray's waren een lachertje, die flesjes pikte ze uit de keuken omdat ze dat lekker vond. Dan maar zelf iets in elkaar steken: tabasco, chilipoeder en cayennepeper gemengd en ook geprobeerd. Dit ging ze dus nog voor onze neus (terwijl ze anders nog wachtte tot ze alleen was) voor onze neus van de muren enz aflikken :piew: :U:
Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

kimmeke schreef:Dan maar zelf iets in elkaar steken: tabasco, chilipoeder en cayennepeper gemengd en ook geprobeerd. Dit ging ze dus nog voor onze neus (terwijl ze anders nog wachtte tot ze alleen was) voor onze neus van de muren enz aflikken :piew: :U:
Pittig tiepje, zeker? :F:
And few will ever climb
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Mijn geliefde vogeltje heeft eerst zes rieten eetstoelen kapot geknaagd, en daarna zes leren eetstoelen.
Nu is hij volwassen :pffff:

Oh en de honden die zouden niet durven ;)
Wij hadden vroeger een kat die het behang in klom, nou na een paar ballonnen daar te hebben opgehangen deed hij het nooit meer :lol1:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”