Dus wanneer iemand daar als zogenaamde pupkoper gaat kijken kan de dierenbescherming wel wat met die informatie?ZaZa schreef:Ik werk zelf als (vrijwillig) inspecteur bij de Dierenbescherming en dit mag inderdaad niet. Couperen niet, maar aanbieden voor verkoop ook niet.
Probleem voor de Dierenbescherming is alleen dat zij heel moeilijk actie kunnen ondernemen met alleen een advertentie, omdat ze dan geen adresgegevens hebben van de aanbieder en deze ook niet mogen achterhalen d.m.v. een "nep"mailtje als "ik heb interesse in een pup en wil graag langskomen...". Dat is dan onrechtmatig verkregen bewijs, is mij verteld.
Als particulier kan je dat natuurlijk wel gewoon doen en dit dan melden bij de Dierenbescherming.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ik hoop dat ik het verkeerd zie...
Moderator: moderatorteam
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Ik hoop dat ik het verkeerd zie...
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Bijklauwtjes (voor en achter) mogen t/m de 4de levensdag verwijderd worden volgens de welzijnswet.
Wolfsklauwen (achter) zijn in veel rassen gebruikelijk om te verwijderen. Staat vaak zelfs in de standaard. De duimpjes blijven hier in Nl gelukkig meestal zitten.
Wolfsklauwen (achter) zijn in veel rassen gebruikelijk om te verwijderen. Staat vaak zelfs in de standaard. De duimpjes blijven hier in Nl gelukkig meestal zitten.
- ZaZa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herder
- Aantal honden: 1
Ja, als de pups er nog zijn en de inspecteur ze dus zelf kan zien tijdens de controle van de DB kan er direct ingegrepen worden en zijn er geen getuigeverklaringen nodig.dagmar88 schreef: Dus wanneer iemand daar als zogenaamde pupkoper gaat kijken kan de dierenbescherming wel wat met die informatie?
Zijn ze direct weg na het bezoek van de pupkoper moeten er weer 2 getuigen zijn en dat willen de meeste mensen weer niet.
- Hayley84
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire Bull Terrier
- Aantal honden: 2
Marjoleine schreef:Echt pitbulls zegt ie.Valerie schreef:Het lijken kruising molossers dus dat zal wel UKC zijn.
Dat zijn echt geen Pitbulls.Deze pups zullen met gemak boven 45 kg wegen wanneer ze echt uitgegroeid zijn.!!! Echte compacte bully pups met super grote kop die niet beter en correcter kon!!!
Dat zijn van die american XXL bully gedrochten :M:

- dagmar88
- Zeer actief
ZaZa schreef:Ja, als de pups er nog zijn en de inspecteur ze dus zelf kan zien tijdens de controle van de DB kan er direct ingegrepen worden en zijn er geen getuigeverklaringen nodig.dagmar88 schreef: Dus wanneer iemand daar als zogenaamde pupkoper gaat kijken kan de dierenbescherming wel wat met die informatie?
Zijn ze direct weg na het bezoek van de pupkoper moeten er weer 2 getuigen zijn en dat willen de meeste mensen weer niet.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
3 reutjes nog!!!
BIj deze top kwaliteit American Pitbull Terrier pups van 7 weken oud.Er waren 4 pups in het nest!!!
dat moet echt wel mega super top zijn, al die reserveringen zeg, toch al één pup verkocht
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Mijn buurman werkt bij de dierenambulance alhier (ook regio Amersfoort), ik zal hem eens vragen wat je hiermee kunt doen...

Iedere dag feest!
-
Drijver
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Gremlins
- Aantal honden: 5
Er wordt aan gewerkt als het goed is.
Pas als hij flora en fauna heeft verwoest, heeft de mens in de gaten dat hij geld niet kan eten.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
allemachtig, awwwww idd ze kijken er droevig maar misschien komt dat ookw el door die kop/oren!
Moet wel zeggen dat ik ze mooi vind ook met oren.

-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Er staan nu andere foto's op dan eerst, daarop zaten ze echt in elkaar gedoken in een hoekje... Dat had niets met de oortjes (of juist de geen-oortjes) te maken.Chicoahua schreef:allemachtig, awwwww idd ze kijken er droevig maar misschien komt dat ookw el door die kop/oren!
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
-
Strega
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver
Marktplaats kan er dus niets mee helaas... Maar er wordt aan gewerkt, toch?
---------------------------------------------------------------
Reactie (Yvonne) - 30-01-2011 13:43
Beste Pieta,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Ik begrijp dat u dergelijke advertenties als zorgwekkend ervaart. Uit de betreffende advertentietekst valt echter niet op te maken dat de oren en staarten van de puppies zijn gecoupeerd. Helaas mogen wij verder niet uitgaan van foto's. De advertenties kunnen alleen verwijderd worden op verzoek van het AID.
De dierencategorie is, net als vele anderen, een populaire rubriek op Marktplaats die voorziet in een behoefte van een grote groep gebruikers. Vele dieren vinden hierdoor een goed, nieuw tehuis. Helaas bestaat er ook een kleine groep mensen die soms minder goede bedoelingen heeft. Het is daarom van groot belang, dat gebruikers zich goed verdiepen in een potentiële aankoop, temeer wanneer het een dier betreft. Vanuit Marktplaats adviseren we onze gebruikers te allen tijde om vooral in persoon te handelen. Er gaat niets boven een persoonlijke inspectie. Kijk ook hier voor de tips van Marktplaats omtrent de aanschaf van een huisdier http://statisch.marktplaats.nl/html/huisdier/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Marktplaats heeft als advertentiesite een faciliterende rol; we bieden een internetplatform waar adverteerders en geïnteresseerden de kans krijgen elkaar te ontmoeten. Dit neemt niet weg dat wij, waar mogelijk, maatregelen nemen indien een advertentie in strijd is met de wet en/of de Marktplaats Gebruiksvoorwaarden. Wij zijn echter geen experts op dit gebied en daarom werken we nauw samen met de AID en de Dierenbescherming. We raden u aan om in geval van dierenmishandeling of -verwaarlozing, melding te doen bij de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID). U kunt telefonisch melding doen van dierenleed via meldnummer 0900-2021210 (0,10 ct/min). U komt dan automatisch terecht bij de meldkamer van de LID of bij de afdeling bij u in de buurt.
---------------------------------------------------------------
Reactie (Yvonne) - 30-01-2011 13:43
Beste Pieta,
Hartelijk dank voor uw bericht.
Ik begrijp dat u dergelijke advertenties als zorgwekkend ervaart. Uit de betreffende advertentietekst valt echter niet op te maken dat de oren en staarten van de puppies zijn gecoupeerd. Helaas mogen wij verder niet uitgaan van foto's. De advertenties kunnen alleen verwijderd worden op verzoek van het AID.
De dierencategorie is, net als vele anderen, een populaire rubriek op Marktplaats die voorziet in een behoefte van een grote groep gebruikers. Vele dieren vinden hierdoor een goed, nieuw tehuis. Helaas bestaat er ook een kleine groep mensen die soms minder goede bedoelingen heeft. Het is daarom van groot belang, dat gebruikers zich goed verdiepen in een potentiële aankoop, temeer wanneer het een dier betreft. Vanuit Marktplaats adviseren we onze gebruikers te allen tijde om vooral in persoon te handelen. Er gaat niets boven een persoonlijke inspectie. Kijk ook hier voor de tips van Marktplaats omtrent de aanschaf van een huisdier http://statisch.marktplaats.nl/html/huisdier/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Marktplaats heeft als advertentiesite een faciliterende rol; we bieden een internetplatform waar adverteerders en geïnteresseerden de kans krijgen elkaar te ontmoeten. Dit neemt niet weg dat wij, waar mogelijk, maatregelen nemen indien een advertentie in strijd is met de wet en/of de Marktplaats Gebruiksvoorwaarden. Wij zijn echter geen experts op dit gebied en daarom werken we nauw samen met de AID en de Dierenbescherming. We raden u aan om in geval van dierenmishandeling of -verwaarlozing, melding te doen bij de Landelijke Inspectiedienst Dierenbescherming (LID). U kunt telefonisch melding doen van dierenleed via meldnummer 0900-2021210 (0,10 ct/min). U komt dan automatisch terecht bij de meldkamer van de LID of bij de afdeling bij u in de buurt.
- Lellibel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatische hond.
-
Strega
- Zeer actief
Ja maar het zijn nog wel gewoon dezelfde gecoupeerde hondjes. Blijkbaar mag MP niets doen op basis van foto's. als er in de tekst stond dat ze gecoupeerd waren wel...Lellibel schreef:Hebben ze de foto's nou veranderd
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Tjonge jonge zo ver de 'medewerking' van marktplaats
Hopen dat het aid nu er iets aan gaat doen.
-
Strega
- Zeer actief
Nou ja, ik denk dat MP dat juridisch niet kan, anders zie ik niet in waarom ze er niets mee zouden doen. Maas in de wet en zo...
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
De advertentie bestaat niet meer
-
Strega
- Zeer actief
Ik hoop maar dat dat een goed teken is...
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Nou ik denk het helaas niet. Ze nemen mij niet meer op, niet met onbekend nummer ook niet met bekend nummer. Ik had al het idee dat ze het niet helemaal vertrouwde, omdat ze zo moeilijk deden over het adres geven. Ik weet nu dus nog niksStrega schreef:Ik hoop maar dat dat een goed teken is...
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Is dit weer dezelfde? (Maar dan rednose...)
Zijn in ieder geval ook weer gecoupeerde hondjes
Link marktplaats
Zijn in ieder geval ook weer gecoupeerde hondjes
Link marktplaats

- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Contacteer:
Lothian schreef:Is dit weer dezelfde? (Maar dan rednose...)
Zijn in ieder geval ook weer gecoupeerde hondjes![]()
Link marktplaats
Ja dat is idd dezelfde weer
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Pff ik heb op marktplaats gezocht op 'bully', daar word je niet vrolijk van... stuk voor stuk ongekend lelijke, zwakke honden met nog veel zwakkere bazen als je het mij vraagt.
Nog een gecoupeerde pup
Die foto met die kettingen
Hoezo kromme poten
Nog een gecoupeerde pup
Die foto met die kettingen
Hoezo kromme poten

- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Ik vind echt afschuwelijk.. Vooral de foto's van alle pups, en dan de onderste rij..

- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Ik heb laatst een melding gemaakt bij de dierenbescherming over een andere vent.
Die ook gecoupeerde pups verkocht.. maar dan pups van 5,5 en 6 weken die hij uit polen haalde en hier verkocht.
ik kreeg gewoon glashard van de dierenbescherming een bericht terug dat het halen van honden uit polen niet verboden was en het verkopen van gecoupeerde pups ook niet omdat ze in polen gecoupeerd waren.
Ook omdat ze dus geen afstammingsbewijs hadden dus geen bewijs van leeftijd konden ze hem daar ook niet op pakken.
dus ze kunnen lekker hun gang blijven gaan

Die ook gecoupeerde pups verkocht.. maar dan pups van 5,5 en 6 weken die hij uit polen haalde en hier verkocht.
ik kreeg gewoon glashard van de dierenbescherming een bericht terug dat het halen van honden uit polen niet verboden was en het verkopen van gecoupeerde pups ook niet omdat ze in polen gecoupeerd waren.
Ook omdat ze dus geen afstammingsbewijs hadden dus geen bewijs van leeftijd konden ze hem daar ook niet op pakken.
dus ze kunnen lekker hun gang blijven gaan

- Me_and_Sandy
- Zeer actief
^
^
^
Hier was ik al een beetje bang voor
^
^
Hier was ik al een beetje bang voor
- Lance
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse stafford, Engelse stafford x Franse Bulldog
Ik ben geen tegenstander van het couperen van oren, en ik denk dat het ook naïef is om te denken dat het hier niet meer gebeurd... Al word ik wel misselijk van de 'hype' om deze hondjes uit Polen te halen en ze te verkopen als gezonde rashonden. De foto's zijn erg triest...

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat klopt dus niet.wenmart20 schreef:Ik heb laatst een melding gemaakt bij de dierenbescherming over een andere vent.
dus ze kunnen lekker hun gang blijven gaan![]()
Dan kent deze meneer de wet niet.
Lees maar:
Budkes schreef:Dat die pupjes in het buitenland zijn gecoupeerd is voor de overtreding van artikel 40 niet relevant. Deze persoon verhandeld ze immers en dat is verboden.
edit; Het verbod tot verhandelen van dieren waarbij een artikel 40 handeling is verricht is strafbaar gesteld in artikel 41 van de GWWD.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Dat is toch achterlijk, het is duidelijk in de wet omschreven dat dat niet mag. Die GWWD moeten ze toch in iedere geval kennen.wenmart20 schreef:Ik heb laatst een melding gemaakt bij de dierenbescherming over een andere vent.
dus ze kunnen lekker hun gang blijven gaan![]()
Gr. Aniek

- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Sorry Marjoleine, ik had jouw reactie nog niet gezien, maar direct gereageerd.
Gr. Aniek

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik dacht al, waar blijft ze nouBudkes schreef:Sorry Marjoleine, ik had jouw reactie nog niet gezien, maar direct gereageerd.