Ik liep net met Mika richting beekje zodat hij nog even kon zwemmen. Komt er een jongedame aan met een tekkel los bij zich. Geen probleem, Mika liep ook los en hij ziet kleine hondjes als een soort van bewegende opvulling van de natuur. Niet boeiend dus. De jongedame zegt nog dat het geen probleem opleverd.
Ze heeft haar zin nog niet uitgesproken of de tekkel trekt een sprintje en hangt zo in Mika's nek.
De jongedame vond het wel grappig. Ik stond van

Mika keek nogal verstoord en schudde zijn kop. Dat hielp niet en toen zag hij nog 1 uitweg. Hij trok alle 4 zijn poten op en liet zich op de grond ploffen. Nou zijn tekkels daar niet op gemaakt geloof ik want het beestje piepte nogal alarmerend. Mika stond meteen weer op en de tekkel vluchtte richting vrouwtje die de situatie nu niet meer grappig vond. Ze vond Mika een lompe k*thond. Tja, heb netjes geantwoord dat ik ze in het 1e zeker gelijk had, maar in het 2e niet. Heb haar een prettige avond gewenst, de tekkel een aai gegeven en ben doorgelopen.
Alles bij elkaar heeft het maar heel kort geduurd, en ik weet niet eens of de tekkel het nou agressief bedoelde want het beestje maakte er geen geluid bij. Ik was eigenlijk vooral verbaasd van de actie van de kleine turf en de "oplossing" Mika.
Ik denk dat hij het heeft afgekeken van Escan. Die gaat namelijk altijd in een ultieme vorm van "overheersen" op kleine blaffende hondjes zitten. En dat heeft ook altijd veel effect.
Mijn lompe k*thond ligt nu naast mijn voeten. Niet erop, want dat zwemmen hebben we ook nog gedaan natuurlijk