Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kun je je hond overal vastleggen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Re: Kun je je hond overal vastleggen

Ongelezen bericht door Reneey »

Nou toevallig heb ik vorige maand een keer geprobeerd met Mozes even een kleine boodschap te halen ... Nam hem dus mee naar de winkel en legde hem even vast aan de fietsenrekken ... Enfin ik liep weg en hond MET fietsenrek kwam achter me aan !!! Dus nee ik kan mijn hond niet vastleggen, ik kan hem overal achterlaten, alleen thuis laten, af leggen en stukkie weg lopen ( zelfs hoekie om ) maar hem vast leggen en even 5 minuten lang uit zicht dat gaat dus niet lukken.
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Inge O schreef: tja, op een hondendag is de kans om je honden even uit te lenen aan betrouwbare hondenmensen natuurlijk wel iétsie groter dan boven op een berg waar af en toe een keertje iemand uit een lift stapt.
Daarom ga ik ook niet met mijn honden een vreemde berg op. :D
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Reneey schreef:Nou toevallig heb ik vorige maand een keer geprobeerd met Mozes even een kleine boodschap te halen ... Nam hem dus mee naar de winkel en legde hem even vast aan de fietsenrekken ... Enfin ik liep weg en hond MET fietsenrek kwam achter me aan !!! Dus nee ik kan mijn hond niet vastleggen, ik kan hem overal achterlaten, alleen thuis laten, af leggen en stukkie weg lopen ( zelfs hoekie om ) maar hem vast leggen en even 5 minuten lang uit zicht dat gaat dus niet lukken.
:mrgreen:

Ik ben ooit in een grijs verleden de apotheek ingestapt terwijl dochter buiten met Jack even moest wachten. Dat werd wat lang wachten (hele lange rij), en na een kwartier kwam Jack binnen stormen, vloog eerst mij om mijn nek en ging toen alle wachtende mensen en het voltallige personeel grondig begroeten. :oeps: Dochter kwam er wat bedremmeld achteraan met een rotsmoes over de riem per ongeluk losgelaten.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Geen flauw idee, ik heb mijn honden nog nooit ergens vastgelegd en achtergelaten. Ik zou me er niet gerust op voelen. Ik laat mijn fiets ook nergens staan zonder dik slot erop.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Hanneke2 schreef: Ik ben ooit in een grijs verleden de apotheek ingestapt terwijl dochter buiten met Jack even moest wachten. Dat werd wat lang wachten (hele lange rij), en na een kwartier kwam Jack binnen stormen, vloog eerst mij om mijn nek en ging toen alle wachtende mensen en het voltallige personeel grondig begroeten. :oeps: Dochter kwam er wat bedremmeld achteraan met een rotsmoes over de riem per ongeluk losgelaten.
:smile: :smile:
Da's een goeie.
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik neem Bo overal mee naar toe, als ie niet naar binnen mag dan leg ik hem op een plek waar ik er zicht op heb. Misschien heel heel even niet, maar dan ren ik ook door de winkel.
Ik vind het link, mensen kunnen rare dingen doen, er kan iets gebeuren wat ik niet zie, en ik vind het onveilig voor hem.
Ligt natuurlijk ook aan soort hond, als je een gromhond hebt waar niemand in de buurt durf te komen dan kun je het wel wagen hem/haar vaker vast te leggen.

Het zal niet de eerste keer zijn dat een hond meegenomen wordt...ik heb dat hier al twee keer meegemaakt. Door een junk/zwerver meegenomen beide keren...
Gelukkig niet mijn hond en deze twee zijn teruggekomen na flinke zoektocht en oplettendheid. Ik heb echter ook een verhaal gehoord van een kennis die zijn hond nooit meer teruggevonden heeft :(: lijkt me heel erg afschuwelijk.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”