Wij zijn de laatste tijd opzoek naar een 2e hondje. Gewoon als gezelschap voor onze kooiker.
Nu zijn we aan het denken of we voor een pup of herplaatser gaan. We hebben vaker pups opgevoed dus dat is geen probleem qua zindelijkheid alleen thuisblijven etc.
Maar een herplaatser kan je een nieuw leven geven, en die pups vinden toch wel een baasje. Ook zijn we aan het denken wat voor ras leuk zou zijn. (een lieve kruising is natuurlijk ook goed!)
een aantal dingen :
-Moet na gewenning alleen thuis kunnen blijven zonder de boel te slopen. Ookal is hier bijna altijd iemand thuis, soms gaan we uit eten(wat niet heel vaak voorkomt) en dan zullen de honden een avondje alleen thuis zijn.
-moet goed met kinderen kunnen boven de 10 jaar. (ligt natuurlijk ook aan hoe je de hond opvoed)
-Er wordt ongeveer 5 á 6 keer een half uur met hem gewandeld. En vaak zit er dan ook nog wel een andere lange wandeling in, waar ze lekker kunnen rennen/spelen/zwemmen.
-De hond moet met andere reuen kunnen (niet gecastreerd)
-De hond mag waaks zijn maar er komen hier veel mensen over de vloer dus het mag niet een eenmans hond zijn.
-De hond moet niet te groot zijn. Het liefst onder de 50 á 60 centimeter. Ik heb het liefst een zo groot mogelijke hond, maar mijn ouders werken niet mee
Verder zijn er niet echt andere belangrijke dingen.
Dus weten jullie misschien een leuk ras wat een beetje in dit straatje pas of weten jullie misschien een leuke asiel hond ? ik hoor het graag.
ps : het kan nog wel een tijdje duren voordat er een hondje bijkomt want mijn vader is er nog niet helemaal van overtuigd dat het leuk is voor de onze hond.