Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Zwanger worden

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

Re: Zwanger worden

Ongelezen bericht door iones »

Soms is dat hondenforum nog ergens goed voor. :wink: :D
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marieta »

Het is zo jammer als ik zie hoe snel mensen hun dier weg doen of hoe anders het had KUNNEN lopen.
Ik had laatst mensen met een Duitse Dog (ik had toen vakantie). Eigenlijk exact hetzelfde probleem als wat ik had. Mijn collegas hadden me al bijna aan de telefoon, maar ze wilden niet meer proberen. Teveel schrik. Terwijl hun hond eigenlijk nog makkelijker was. Ook was naar ze thuis gegaan als het had gemoeten.

Ik vindt dat zooooo jammer. En ja een half jaar bezig zijn, is ff werk. Maar er kunnen zo'n mooie dingen gebeuren. In sommige gevallen kan ik het ook heel goed begrijpen. Die heb ik ook al vaker meegemaakt. Maar de meeste gevallen hadden kunnen worden voorkomen of begeleid. Helaas hebben de mensen hun besluit dan al genomen. En dan kan kun je lullen als brugman...

Groetjes Marieta.

En ja ik heb al meerdere leuke en goede dingen hier van af gepikt :wink: Die vervelende mensen hier zijn nog wel ergens goed voor. :N: :ok:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Marieta schreef:Het is zo jammer als ik zie hoe snel mensen hun dier weg doen of hoe anders het had KUNNEN lopen.
Ik had laatst mensen met een Duitse Dog (ik had toen vakantie). Eigenlijk exact hetzelfde probleem als wat ik had. Mijn collegas hadden me al bijna aan de telefoon, maar ze wilden niet meer proberen. Teveel schrik. Terwijl hun hond eigenlijk nog makkelijker was. Ook was naar ze thuis gegaan als het had gemoeten.

Ik vindt dat zooooo jammer. En ja een half jaar bezig zijn, is ff werk. Maar er kunnen zo'n mooie dingen gebeuren. In sommige gevallen kan ik het ook heel goed begrijpen. Die heb ik ook al vaker meegemaakt. Maar de meeste gevallen hadden kunnen worden voorkomen of begeleid. Helaas hebben de mensen hun besluit dan al genomen. En dan kan kun je lullen als brugman...

Groetjes Marieta.

En ja ik heb al meerdere leuke en goede dingen hier van af gepikt :wink: Die vervelende mensen hier zijn nog wel ergens goed voor. :N: :ok:
Zodra er een kind komt, is de liefde voor de hond over. Ik zal dat nooit begrijpen. Als ik ergens van hou, kan dat niet zomaar ineens dood gaan. Maar bij veel mensen is dat wel zo. Als ze echt van de hond zouden houden, dan deden ze nog wat moeite. MAar ze kiezen voor de gemakkelijkste weg en dat getuigt bepaald niet van liefde.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

bouvierpoedel schreef:Je kunt je hond niet aan iemand/baby laten wennen die er nog niet is.
Gedraag je eigen als een alfa teef die puppen heeft.
Niet op bed en niet in de kinderkamer.
En geen gesnuffel aan babykleertjes en al helemaal geen luier.
Hij mag opa's stront ook niet uit de pot vreten om hem te laten wennen aan opa.

Jij geeft je kind de status en niet de hond.
Opzouten als jij dat wilt .
Dat is wel een beetje mijn manier eigenlijk. Met dat verschil dat ik Sophie wel redelijk vrijelijk achter me aan laat/liet hobbelen, tot op zekere hoogte. Al heeft ook dat inmiddels zijn plek wel gevonden. Ik heb Sophie de eerste tijd helemaal niet neus aan neus met Arie laten snuffelen, laat stáán dat ze hem vrijelijk mocht aflikken. Arie was gewoon bij mij en eigenlijk mocht niemand op vier poten heel dicht bij hem in de buurt komen. Op de andere kant van de bank prima, maar ik wil(de) eigenlijk geen gehengel om evenredige aandacht als die er even niet was. En dat was een tijdje best moeilijk, voor Sophie en voor mij. Nu merk ik dat Arie interesse krijgt in Sophie, hij kan nu ook kijken en zitten...en nu vind ik het prima als er wat meer wordt gesnuffeld.

Zodra hij gaat kruipen plaats ik wat hekjes zodat ik ze altijd kan scheiden. Want hoe lief ook, na het debacle met Ted ben ik wat huiverig geworden. Want wat eenieder ook wil beweren over honden, baby's en bijten: Ted dacht wél dat baby's een prooi waren en opgepeuzeld dienden te worden.
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

Lizzy kan heel leuk doen met kinderen van een ander maar je weet nooit hoe ze op eigen gaan reageren kun je van te voren gewoon niet weten..
Wij hebben hier 2 regels die straks voor hond en kind heel belangrijk zijn, de kleine mag bijv niet in de hondenmand die is en blijft ten alle tijden van Liz ook wil ik de kleine niet in de keuken hebben kruipen dit omdat er het honden en kattenvoer staat en de kattenbak en daarnaast natuurlijk de oven/gastel..
Wat wij nu wel hebben gemerkt met de kleine van vrienden van ons die kroop hier rond en liz lag in de mand met bot dat ze dan niks anders doet dan het bot in de bek houden en ook al is de kleine aan de andere kant van de kamer dat ze ligt te grommen dus straks als hier de kleine in de kamer kruipt ruimen we het bot op en krijgt ze weer terug als de kleine op bed ligt of we weg zijn..
Ook de bench is een plek die van liz is en alleen van haar.. Ook zal ik hond en kind niet alleen laten tot een bepaalde leeftijd..
Maar las hier ook ergens dat er iemand was die omdat de hond haar rust nodig had ze boven ging bivakeren met kind nou sorry maar dat is wel het laatste wat ik zou doen, ze kan rusten in dr mand en anders in de bench maar ik ga haar niet het idee geven dat zij meer rechten heeft als de baby en mij :neenee:
poepluiers leeg laten vreten begin ik ook niet aan :piew: leuke fabeltjes zijn dat maar nee dankje..
Ojah bijna vergeten, liz heeft haar eigen plekken die kind verboden zijn maar zo is ook voor haar de kinderkamer verboden..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

vergeet niet te vragen om de moederkoek!
is weer eens wat anders dan die droge koeken ennnn schept een band waar je u tegen zegt :D
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Chicoahua schreef:vergeet niet te vragen om de moederkoek!
is weer eens wat anders dan die droge koeken ennnn schept een band waar je u tegen zegt :D
:smile: :smile: :smile: Ja die heb ik ook wel gehoord.
Dat de homnd dat ding mag hebben.
:N: :N:
En een keer iemand in de buurt die had het begraven in het parkje en een hond had het opgegraven.
Gelijk overal politie en buurtonderzoek.
Bleek dat de eigenaar vond dat de moederkoek aan moeder aarde gegeven moest worden . :denken:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Miss_Liz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miss_Liz »

bouvierpoedel schreef:
Chicoahua schreef:vergeet niet te vragen om de moederkoek!
:smile: :smile: :smile: Ja die heb ik ook wel gehoord.
Dat de homnd dat ding mag hebben.
:N: :N:
En een keer iemand in de buurt die had het begraven in het parkje en een hond had het opgegraven.
Gelijk overal politie en buurtonderzoek.
Bleek dat de eigenaar vond dat de moederkoek aan moeder aarde gegeven moest worden . :denken:
:lol: :lol: :lol:
sorry hoor maar kan hier zo rot om lachen
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”