Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waar geef je Barf?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Waar geef je Barf?

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik voer Boyke kvv en dat bevalt prima, maar heb ook wel eens gekeken naar Barf, omdat me dat voor hem helemaal het einde lijkt... lekker stukken vlees en karkassen verscheuren :W: Ik zou dan wel een extra vriezertje nodig hebben. Misschien een beetje onnozele vraag, maar waar geven jullie je hond het de botten en penslappen etc? Gewoon in een etensbak in de keuken en eten ze het dan daarboven netjes op? Of op hun kussen of in een bench? Wordt het geen ongelooflijke kliederzooi :denken: Niet dat ik nou zo'n pietje precies ben in huis, maar om nou mijn blank houten vloer onder het bloed terug te vinden... :smile: :tongue:
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Re: Waar geef je Barf?

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Lekker in de tuin. Hij loopt het liefst altijd een rondje met zijn "buit" en dan zitten de bloedspetters overal. Dat gesmeer hoef ik niet in huis. :F: En anders op een speciale handdoek waar hij op moet blijven liggen. Dat doet hij ook wel, maar dat komt weinig voor.
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik geef het of in de bench met de kleden eruit of in de tuin.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Aha, daar had ik nog niet aan gedacht, de tuin :ok: Toch wel een geknoei dus, wat ook wel logisch is natuurlijk :wink: Ik ga me er toch eens serieus op inlezen en kijken of ik eens wat kan proberen zonder meteen helemaal over te gaan en een extra vriezer aan te schaffen. Ik las ergens dat ze kippenvleugeltjes mogen, die kleintjes van de markt? Zou dat een leuk beginnersprobeersel zijn voor hem?
mum

Ongelezen bericht door mum »

ik denk beter kippennekken, ikzelf ben ook met kipvleugels begonnen maar ik heb deze wel platgeslagen en ik vond het best eng
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Flevo Bordertje schreef:Aha, daar had ik nog niet aan gedacht, de tuin :ok: Toch wel een geknoei dus, wat ook wel logisch is natuurlijk :wink: Ik ga me er toch eens serieus op inlezen en kijken of ik eens wat kan proberen zonder meteen helemaal over te gaan en een extra vriezer aan te schaffen. Ik las ergens dat ze kippenvleugeltjes mogen, die kleintjes van de markt? Zou dat een leuk beginnersprobeersel zijn voor hem?
Ja, dat is een goed begin. Je kunt ze dan ook even vast houden, zodat hij echt goed moet kauwen. En rauw natuurlijk, maar dat weet je wel denk ik. Succes er mee!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
oliebol
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): cv Maltezer

Ongelezen bericht door oliebol »

Ik heb iemand gezien op een forum die zijn kleine honden en katten in de badkuip te eten gaf, omdat ze er dan niet mee konden gaan sleuren en het makkelijk schoon te maken was.
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Ik hou niet van kippenvleugels ivm de knik. Die zou ik er dan uit knippen. Kippennekken voor kleine hondjes kan wel maar weer op letten dat die niet in 1 stuk naar binnen gaan. Je kan ook kippenruggetjes geven, of kwartel.

Ik vind het geweldig om te zien hoe ze lekker kauwen. Het snoetenpoetsen daarna is wat minder als ze dat op kleding willen doen of op de kussens van de bank :smile:
asja
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bordeauxdog x Rottweiler, Bordeauxdog

Ongelezen bericht door asja »

ik geef het in de bijkeuken, zijn gladde tegels. Daarna een doekje erover en klaar :wink:
Afbeelding
Aiko 09
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita inu

Ongelezen bericht door Aiko 09 »

Tuin, en toen Aiko nog een bench had in de bench. Kvv die hij sporadisch krijgt geef ik wel gewoon in zijn etensbak, daar gaat ie niet mee lopen leuren.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als hij barft krijgt hij het buiten op het grasveld :mrgreen:
Flevo Bordertje
Zeer actief

Re: Waar geef je Barf? en andere barf vragen

Ik vind de tuin een goede suggestie, daar ga ik eens mee beginnen :lol1: Boyke neemt zijn oren enzovoorts ook altijd graag mee de tuin in om een of andere duistere reden. Ook bedankt voor jullie tips over de beginnershappen :ok: Ik zal eens kijken hoe het gaat met kippenvleugels met doorgesneden knik en kijken of de poelier kippennekken heeft!
Is de hoeveelheid Barf ongeveer gelijk als de hoeveelheid kvv per dag? Boyke eet nu 100 gram kvv 's ochtends en 100 gram 's avonds. Of moet Barf meer zijn als je vlees met bot geeft?
Ik heb op internet een heel rekenschema ontdekt voor de samenstelling van de barf maaltijden (spiervlees, organen etc). Als ik een enkele maaltijd om te wennen vervang door barf kan ik dan gewoon een paar kippennekken geven zonder allerlei dingen erbij en verder dus nog gewoon kvv compleet?
Flevo Bordertje
Zeer actief

oliebol schreef:Ik heb iemand gezien op een forum die zijn kleine honden en katten in de badkuip te eten gaf, omdat ze er dan niet mee konden gaan sleuren en het makkelijk schoon te maken was.
:smile: Die is goed :mrgreen: Ik heb alleen geen badkuip, maar wel een tuin :wink:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Gewoon met nekken beginnen.
Poelier kun je ook om karkassen vragen. die gooit ie ook weg namelijk.
En de gewichten zijn hetzelfde inderdaad.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Flevo Bordertje
Zeer actief

Marjoleine schreef:Gewoon met nekken beginnen.
Poelier kun je ook om karkassen vragen. die gooit ie ook weg namelijk.
En de gewichten zijn hetzelfde inderdaad.
Dan ga ik daar morgen eens naar vragen, bedankt :E: Ik ben heel benieuwd wat hij er van vindt :mrgreen:
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Beiden lopen ze naar buiten, en hebben hun eigen plekje op het gras. Sterker nog, als ik kleinere kipdelen heb wil ik het wel eens in hun voerbak doen maar dan vreet Saar het niet. Dan moet ik de voerbak leeggooien op haar plekje op het gras, dan gaat ze heerlijk lopen kluiven.
Miep wil het wel meenemen van de keuken naar het terras, maar binnen eten ze het eigenlijk nooit (gewoon uit zichzelf hoor, heb ze niets aan- of afgeleerd).
Flevo Bordertje
Zeer actief

Marion. schreef:Beiden lopen ze naar buiten, en hebben hun eigen plekje op het gras. Sterker nog, als ik kleinere kipdelen heb wil ik het wel eens in hun voerbak doen maar dan vreet Saar het niet. Dan moet ik de voerbak leeggooien op haar plekje op het gras, dan gaat ze heerlijk lopen kluiven.
Miep wil het wel meenemen van de keuken naar het terras, maar binnen eten ze het eigenlijk nooit (gewoon uit zichzelf hoor, heb ze niets aan- of afgeleerd).
Grappig is dat. Boyke zal ook geen kluif binnen eten als de deur van de tuin openstaat. Dan zoekt hij een plekje op het gras en gaat daar lekker liggen kluiven. Nu hij in de winter meer binnen is, kluift hij wel binnen op zijn kussen, maar daar barf geven, leek me niet zo'n lekker idee :wink: Aangezien hij toch graag in de tuin is, gaat het daar dan maar gebeuren :ok:
SimoneA
Zeer actief

Ongelezen bericht door SimoneA »

Op de zaterdagmarkt op de Gordiaan vind je geen kippennekken.
Wel op de dinsdagmarkt bij het Lelycentre. Daar staat een poelierskraam(kleine) langs de dreef en die wil ze de week erna meenemen voor je.

Succes!

PS als je daarna barf wil bestellen/ beginnen kun je wel met mij meebestellen als je wilt.

Groetjes Simone
Flevo Bordertje
Zeer actief

SimoneA schreef:Op de zaterdagmarkt op de Gordiaan vind je geen kippennekken.
Wel op de dinsdagmarkt bij het Lelycentre. Daar staat een poelierskraam(kleine) langs de dreef en die wil ze de week erna meenemen voor je.

Succes!

PS als je daarna barf wil bestellen/ beginnen kun je wel met mij meebestellen als je wilt.

Groetjes Simone
Bedankt voor de tip :ok: Volgens mij staat diezelfde poelier morgen ook op het Lelycentre, daar ga ik morgen even kijken.
Mocht ik echt over gaan, dan is gezamelijk bestellen wel een goed plan :ok:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik ben begonnen met Bob een kippenek als snack te geven. Nu is hij iets groter dan Boyke en hij kreeg er dan ook 2.
Op een gegeven moment ben ik overgestapt van snack naar kippenek maaltijd.

Bob haalt alles, of het nu pens/karkas/kippenek/kippebout of wat dan ook is uit zijn etensbak en neemt dat mee naar zijn kleed. Die na sommige maaltijden meteen de was in kan :ugh:
Tuin is wel een optie maar de deuren zijn hier haast niet open want ik vind het brrrrrrrr :pffff:
En de groeten van de mannen :zwaai
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Kippenekken zijn vaak zo klein dat ik ze weer een beetje eng vind. Ik geef liever eendenekken, ook van de poelier. Die zijn iets groter. En ja, in de tuin. Behalve toen er zoveel sneeuw lag: dan in d'r mandje op een dikke handdoek (penslapjes en runderstrotten).
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

op eetkleedjes ;)
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

Reny schreef:Ik ben begonnen met Bob een kippenek als snack te geven. Nu is hij iets groter dan Boyke en hij kreeg er dan ook 2.
Op een gegeven moment ben ik overgestapt van snack naar kippenek maaltijd.

Bob haalt alles, of het nu pens/karkas/kippenek/kippebout of wat dan ook is uit zijn etensbak en neemt dat mee naar zijn kleed. Die na sommige maaltijden meteen de was in kan :ugh:
Tuin is wel een optie maar de deuren zijn hier haast niet open want ik vind het brrrrrrrr :pffff:
Ja, zo wilde ik het ook gaan doen :lol1: Eens proberen met een enkele kippennek (of eendennek, dat is ook een goed tip, klinkt ook veel lekkerder :mrgreen: ) als snack. Kijken hoe hij het aanpakt en dan als het goed gaat en hij vindt het lekker eens als maaltijd proberen. Hij krijgt vrijwel altijd kvv, dus de overgang lijkt me minder groot dan wanneer hij brokken zou eten, lijkt me. Boyke loopt nu in de kou als het mooi zonnig is ook wel eens een uurtje buiten te schooieren in de tuin en zit daar dan een oortje te kluiven. Ik kan hem dus best buiten eten geven, al wil ik het de eerste keren natuurlijk wel in de gaten houden. Dan ga ik maar met het konijnenhok bezig ofzo :wink:
Flevo Bordertje
Zeer actief

Hutsje schreef:op eetkleedjes ;)
Was je die dan dagelijks of gebruik je ze meerdere dagen en dan wassen? Zijn kussen heeft wel een wasbare overtrek, maar om die nou dagelijks te moeten verwisselen :N: Een apart kleedje is inderdaad ook een idee.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Ik heb zijn eerste kippenek plat gemept met een hamer (in de tuin :mrgreen: )
Daarna angstvallig aan één kant vastgehouden. Wat natuurlijk niet hielp want hij trok het zo uit mijn handen en slokte het naar binnen :O:
Enfin, de tweede kippenek kauwde hij gelukkig wel op :F: (en kippenekken zijn niet echt klein hoor, centimeter of 10 denk ik)
En de groeten van de mannen :zwaai
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

Flevo Bordertje schreef:
Was je die dan dagelijks of gebruik je ze meerdere dagen en dan wassen? Zijn kussen heeft wel een wasbare overtrek, maar om die nou dagelijks te moeten verwisselen :N: Een apart kleedje is inderdaad ook een idee.
dat ligt eraan. het zijn vetbedjes die heel wat opnemen. als ze vuile pens hebben gehad worden ze wel meteen gewassen :F:
Afbeelding
Flevo Bordertje
Zeer actief

tekkel schreef:Kippenekken zijn vaak zo klein dat ik ze weer een beetje eng vind. Ik geef liever eendenekken, ook van de poelier. Die zijn iets groter. En ja, in de tuin. Behalve toen er zoveel sneeuw lag: dan in d'r mandje op een dikke handdoek (penslapjes en runderstrotten).
Zouden ze er in kunnen stikken, in die kippennekken? Runderstrotten klinkt ook smakelijk :smile:
Flevo Bordertje
Zeer actief

Reny schreef:Ik heb zijn eerste kippenek plat gemept met een hamer (in de tuin :mrgreen: )
Daarna angstvallig aan één kant vastgehouden. Wat natuurlijk niet hielp want hij trok het zo uit mijn handen en slokte het naar binnen :O:
Enfin, de tweede kippenek kauwde hij gelukkig wel op :F: (en kippenekken zijn niet echt klein hoor, centimeter of 10 denk ik)
Ah, dat platslaan heb ik al eens meer gelezen inderdaad. Voor een beginner als Boyke misschien wel aan te raden :F:
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

Flevo Bordertje schreef:
tekkel schreef:Kippenekken zijn vaak zo klein dat ik ze weer een beetje eng vind. Ik geef liever eendenekken, ook van de poelier. Die zijn iets groter. En ja, in de tuin. Behalve toen er zoveel sneeuw lag: dan in d'r mandje op een dikke handdoek (penslapjes en runderstrotten).
Zouden ze er in kunnen stikken, in die kippennekken? Runderstrotten klinkt ook smakelijk :smile:
Nee, daar stikken ze niet in. En als ze er niet goed op kauwen is het ook geen drama, het verteert wel in de maag.
Runderstrotten krijg ik van iemand in België: daar zijn ze heel anders dan hier, veel kleiner, met veel meer vlees en alleen het tongbeen erin. Hier zijn het vaak van die grote apparaten met nog stukken luchtpijp & slokdarm eraan. Tenminste, die die ik vroeger kreeg :ugh:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Flevo Bordertje
Zeer actief

Hutsje schreef:
Flevo Bordertje schreef:
dat ligt eraan. het zijn vetbedjes die heel wat opnemen. als ze vuile pens hebben gehad worden ze wel meteen gewassen :F:
Oeps, ja bij vuile pens kan ik me daar van alles bij voorstellen :ugh: Vetbedden zijn inderdaad wel heel absorberend. Is ook een idee als het echt weet ik hoeveel graden vriest of alles onder de sneeuw ligt zoals laatst :ok:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”