Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Duck voor hond zonder tanden
Moderator: moderatorteam
- oliebol
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): cv Maltezer
Duck voor hond zonder tanden
Hallo iedereen,
Ik zou Fred graag op KVV overschakelen, nu ik ontdekt heb dat er in de dierenwinkel hier in de buurt Duck verkocht wordt. Het probleem is alleen dat hij nog maar heel weinig tanden over heeft, weet er dus iemand of Duck geschikt is voor een hond zonder tanden? Zitten er nog botten in of zo?
Duck is helaas het enige versvoer dat hier verkocht wordt, dus iets anders zal niet lukken.
Is er nog iets waar ik op moet letten voor ik begin? Kan mijn hond van 13 daadwerkelijk alleen op Duck gezond blijven? Hiervoor at hij dus enkel nog blikvoer.
Alvast bedankt!
Ik zou Fred graag op KVV overschakelen, nu ik ontdekt heb dat er in de dierenwinkel hier in de buurt Duck verkocht wordt. Het probleem is alleen dat hij nog maar heel weinig tanden over heeft, weet er dus iemand of Duck geschikt is voor een hond zonder tanden? Zitten er nog botten in of zo?
Duck is helaas het enige versvoer dat hier verkocht wordt, dus iets anders zal niet lukken.
Is er nog iets waar ik op moet letten voor ik begin? Kan mijn hond van 13 daadwerkelijk alleen op Duck gezond blijven? Hiervoor at hij dus enkel nog blikvoer.
Alvast bedankt!
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Re: Duck voor hond zonder tanden
Waar je op moet letten is dat je een komplete variant geeft. Op de verpakking moet het woord 'kompleet' staan, dus.
Dan krijgt ie alles binnen wat hij nodig heeft.
Voor een hond zonder tanden zou ik het wel even wat losmaken met een vork, maar dan denk ik dat het gemakkelijker eet dan brok oid
Dan krijgt ie alles binnen wat hij nodig heeft.
Voor een hond zonder tanden zou ik het wel even wat losmaken met een vork, maar dan denk ik dat het gemakkelijker eet dan brok oid
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Als hij 13 jaar geworden is op blikvoer.... dan gaat het zeker goed komen met duck
Honden kauwen niet, dat scheelt al, ze gooien alles achterover hun keel in. Daarom eet een tandenloze hond ook brokken.
Als je het echt makkelijk wil maken dan doe je wat warm water erover en rult de duck even in zijn bakje.
Eet smakelijk Fred!
Als je het echt makkelijk wil maken dan doe je wat warm water erover en rult de duck even in zijn bakje.
Eet smakelijk Fred!
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
is heel goed voer, inderdaad de kompleet nemen.. er zitten geen harde stukken in en de bejaarde van mijn moeder doet het er ook heel goed op
ook mooie ontlasting enz. zij doet ook even met een vork losmaken..

- oliebol
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie advies!
Hij heeft eerst 10 jaar op brokken geleefd, hoor.
Maar na de operatie aan zijn tanden kotste hij alles wat er aan brokken inging ook onverteerd weer uit, en toen zijn we overgestapt op blik. Ik ben blij dat er nu een alternatief is!
Vanavond zijn eerste portie...
Hij heeft eerst 10 jaar op brokken geleefd, hoor.
Vanavond zijn eerste portie...
- oliebol
- Vaste gebruiker
Ik heb de rund/lever/kip compleet gekocht. Inderdaad geen enkel probleem om te pletten. Hij vond het héérlijk, ik heb hem nog nooit zo snel zijn kom zien leegeten. Bedankt, allemaal! 
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
- Aantal honden: 1
oliebol schreef:Ik heb de rund/lever/kip compleet gekocht. Inderdaad geen enkel probleem om te pletten. Hij vond het héérlijk, ik heb hem nog nooit zo snel zijn kom zien leegeten. Bedankt, allemaal!
Ben benieuwd hoe het over een tijdje met hem is en of je verschil in uiterlijk/ gezondheid ziet
- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
- Aantal honden: 3
Oeps, ik las even te snel.... "en mijn bejaarde moeder doet het er ook heel goed op"Browny schreef:is heel goed voer, inderdaad de kompleet nemen.. er zitten geen harde stukken in en de bejaarde van mijn moeder doet het er ook heel goed opook mooie ontlasting enz. zij doet ook even met een vork losmaken..
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
hahaha, ik hoor haar niet klagen nee :lol:Flevo Bordertje schreef:Oeps, ik las even te snel.... "en mijn bejaarde moeder doet het er ook heel goed op"Browny schreef:is heel goed voer, inderdaad de kompleet nemen.. er zitten geen harde stukken in en de bejaarde van mijn moeder doet het er ook heel goed opook mooie ontlasting enz. zij doet ook even met een vork losmaken..
![]()
![]()

- oliebol
- Vaste gebruiker
Nog eens bedankt voor jullie hulp, iedereen! Het is me zo goed bevallen dat ik zelfs een leverancier gevonden heb om de katten op Carnibest te zetten.
Ik heb wel nog een paar vraagjes:
1) Freds ontlasting is harder geworden en ook lichter van kleur. Op harder had ik me al voorbereid, maar die kleur lijkt me zo raar. Is dat normaal/gezond?
2) Ik zou hem graag naast de Duck iets geven waar hij zijn resterende tanden schoon mee kan houden. Zou hij bv. runderhart of zo aankunnen, of loop ik dan het risico dat hij erin stikt? Als ik het in kleine stukjes snijd, heeft hij er dan nog iets aan qua tandreiniging?
Het valt zeker op dat ik een beginner ben?
1) Freds ontlasting is harder geworden en ook lichter van kleur. Op harder had ik me al voorbereid, maar die kleur lijkt me zo raar. Is dat normaal/gezond?
2) Ik zou hem graag naast de Duck iets geven waar hij zijn resterende tanden schoon mee kan houden. Zou hij bv. runderhart of zo aankunnen, of loop ik dan het risico dat hij erin stikt? Als ik het in kleine stukjes snijd, heeft hij er dan nog iets aan qua tandreiniging?
-
Muk
Dat de ontlasting lichter en steviger wordt kan, er zit dan meer bot in wat hiervoor zorgt. Geen probleem dus.
Ik zou als tandenpoetsmiddel eerder voor stukjes vuile pens gaan. Stinkt een uur in de wind, maar is zeer geschikt als tandenborstel.
Ik zou als tandenpoetsmiddel eerder voor stukjes vuile pens gaan. Stinkt een uur in de wind, maar is zeer geschikt als tandenborstel.
- oliebol
- Vaste gebruiker
Geweldig, Muk, bedankt! Kan ik daarvoor de Duck pens gebruiken?
-
kiki78
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
hoeveel tanden en kiezen heeft hij nog?oliebol schreef:Nog eens bedankt voor jullie hulp, iedereen! Het is me zo goed bevallen dat ik zelfs een leverancier gevonden heb om de katten op Carnibest te zetten.![]()
Daan heeft nog minder dan een half gebitje en barft gewoon. Alleen taaier spiervlees ed krijgt hij moeilijker geknipt. Stukken pens en karkasjes krijgt hij hij wel goed weg, oke het duurt soms wat langer. Dus gewoon uitproberen wat hij wel en niet weg krijgt.

-
Muk
Duck pens is denk ik een pens variant van Duck, en dat is wat anders dan vuile pens. Vuile pens kun je in stukjes kopen bij bv Herbyvers op internet, maar er zijn meerdere zaken waar je dit kunt kopen.oliebol schreef:Geweldig, Muk, bedankt! Kan ik daarvoor de Duck pens gebruiken?
Een waarschuwing, pens stinkt heel erg. Was voor mij wel even wennen in het begin.
- oliebol
- Vaste gebruiker
Oké, even navragen bij de slager dan, en een wasknijper bij de hand houden.
Hij heeft geen kiezen meer, wel nog al zijn hoektanden en de meeste van zijn snijtanden.
Hij heeft geen kiezen meer, wel nog al zijn hoektanden en de meeste van zijn snijtanden.