Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Martin Gaus is een sukkel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Teuntje56
Zeer actief
Mijn ras(sen): Xborder collie
Schapendoes
Aantal honden: 2

Re: Martin Gaus is een sukkel

Ongelezen bericht door Teuntje56 »

djow schreef:
stefanie schreef:Misschien was ie gewoon even vergeten dat Obama toch niet voor een Labradoodle had gekozen, wat volgens mij eerst wel het idee was. :19:
Dat is toch wat anders dan een plaatje van een Portugese waterhond zien en dan zeggen dat het een Labradoodle is. :wink:
Vind ik ook, en nu is het gelijk een sukkel.

Hij is al helemaal afgemaakt omdat hij iets negatiefs had gezegd over cesar, en daarvoor was hij afgemaakt omdat hij geen mening had over cesar. Wel lekker makkelijk om zo'n man meteen een sukkel te noemen.
Hier ben ik het mee eens, ik ben ook hondenmens en dacht ook dat Obama voor een labradoodle was gegaan. Nooit verder meer iets van gehoord. Moet ik zeggen dat ik Obama niet volg maar toevallig nadat hij net aan de macht kwam dit hoorde.
MAar om nu iemand daarom een sukkel en weet ik wat te noemen vind ik erg min.
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

tekkel schreef:-- weet niet hoe het ter sprake kwam want ik heb het niet gezien.
ik heb even terug gekeken. (uitzendig gemist max koffietijd oid) De presentatiejuffrouw zegt dat Obama een doedel heeft en martin spreekt het niet tegen. Dat kan ik me nog voorstellen want dat staat vast raar als je live zo'n juffrouw verbetert. Sacha, die er naast zat, ging er vrolijk op door en zij dat 'ze' zo slim waren en zij ze veel als hulphond opleiden. Wat mij betreft is Martin dus beleefd en Sasha het paphoofd. Ik ga ze ff mailen :pffff:
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Hij weet wat van hondengedrag, rassenkennis is heel wat anders :wink: Hondentaal is hondentaal, ongeacht het ras,
Ik heb hier 2 GT's over de vloer gehad en ben ook op verschillende hondenscholen geweest. Ze wisten me allemaal te vertellen
dat het probleem typisch terriër gedrag was :scratch:
Ze hadden de tibetaanse terriër beter tibetaanse herder kunnen noemen :wink:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Pemba schreef:Hij weet wat van hondengedrag, rassenkennis is heel wat anders :wink:
Ik heb hier 2 GT's over de vloer gehad en ben ook op verschillende hondenscholen geweest. Ze wisten me allemaal te vertellen
dat het probleem typisch terriër gedrag was :scratch:
Ze hadden de tibetaanse terriër beter tibetaanse herder kunnen noemen :wink:
ooohhhhh, wat érg zeg. Zie je wel, er moet in de basis (KK1 én basis instructie) véél meer aan rassenkennis gedaan worden.
Lellibel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatische hond.

Ongelezen bericht door Lellibel »

:smile: Het is laatst ook op het forum gezegd hoor, dat het een labradoodle is. Maar dat verschil merk je niet heel erg want die hond is alleen toen hij net bij ze kwam op de foto gezet - later was hij niet meer belangrijk. En als pup zie je het verschil niet zo, hoewel de pluim op de staart wel wat zegt natuurlijk.
Afbeelding
m33rtje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ruwharige teckel

Ongelezen bericht door m33rtje »

Ik wordt altijd zo moe van die man, kan hem bijna niet volgen af en toe. Hij ratelt maar door, maar wat hij nou precies zegt?
En juist in zo'n uitzending is toch het moment om je kennis te laten zien? Verbeter mensen dan, zeker als je jezelf zo'n imago aan meet dat je het altijd heul goed weet.

Maar dat is mijn bescheiden mening :roos:
http://www.moosdeteckel.nl

"Als je het probleem kunt oplossen, hoef je niet te piekeren. Als je het probleem niet kunt oplossen, heeft piekeren geen zin. Pieker dus niet."
Huge & Denver
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog & Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Huge & Denver »

Cashel Vale schreef:Wat zijn jullie toch goed in iemand afzeiken. Ik geloof niet dat er een forum meer bestaat dat daar zo goed in is. En nee, dit is geen compliment.
Jawel hoor........ :W: (wat betreft het froum dan....)

Ik baseer mijn mening absoluut niet op dit laatste wat ik overigens enkel terug kon kijken omdat ik de uitzending niet eens gezien heb. Er zijn wel meer "dingetjes" waarbij ik mijn bedenkingen heb wat de persoon MG betreft, zegt overigens niets over zijn aanbod in trainingen want daar waren we uiterst teveden over.
Afbeelding
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Ben ik nou de enige die naar omroep Max kijken veel schokkender vind :F: :engel:
stefanie
Zeer actief

Ongelezen bericht door stefanie »

tineke schreef:Ben ik nou de enige die naar omroep Max kijken veel schokkender vind :F: :engel:
:mrgreen: :mrgreen:
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

tineke schreef:Ben ik nou de enige die naar omroep Max kijken veel schokkender vind :F: :engel:
Alleen sukkels kijken naar omroep Max :F: .
m33rtje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ruwharige teckel

Ongelezen bericht door m33rtje »

bennie schreef:
Heb je wel eens mee gedaan met dat Nederland beweegt? Lachen!
Doe het soms op mijn werk, werk met 80+ers dus dan kijk je min of meer verplicht mee :smile:
http://www.moosdeteckel.nl

"Als je het probleem kunt oplossen, hoef je niet te piekeren. Als je het probleem niet kunt oplossen, heeft piekeren geen zin. Pieker dus niet."
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

Nanna schreef:Koffietijd...tis nog vroeg, dus ;-)
Of Martin is aan de drank ;-)

Of hij denkt dat hij die dozige huiswijven die zitten te kijken (steek em maar in je zak hoor :mrgreen: ) tóch alles op hun huishoudschort kan spelden :engel:
Ik heb dit vier keer moeten lezen voor ik doorhad dat er 'huiswijven' en niet 'hijswijNen' staat :smile: .
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door tekkel »

........en dan ook nog 's ochtends om tien uur :eek: :smile:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

En om toch nog inhoudelijk te reageren: wat mij betreft hoeft een gedragstherapeut bar weinig van rassen te weten zolang hij begrijpt waarom een heeler in een enkel zou kunnen happen en waarom een rottweiler de vriendjes van de kinderen belaagd, vind ik het best. Gedrag is gedrag en dat hangt gedeeltelijk samen met een ras, maar je hoeft echt niet ieder ras op ieder moment uit je mouw te kunnen schudden (haha ik zie het voor me :mrgreen: ) om gedrag te beoordelen en te veranderen :19: .
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Nanna schreef:Dozen die 's morgens om 10 uur Max zitten te kijken zullen ondertussen die wijn en sherry gerust wel hijsen, wees daar maar niet bang voor ;-)
Dat is tenminste nog iets ter hun verdediging :F: :F:
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Och. Ik weet niet hoor, ik denk dat de meeste problemen waar mensen mee bij een gt belanden niet zozeer rasgebonden zijn. En als dat wel zo is, is het ook al vrij snel duidelijk denk ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Nanna schreef:
Strega schreef:En om toch nog inhoudelijk te reageren: wat mij betreft hoeft een gedragstherapeut bar weinig van rassen te weten zolang hij begrijpt waarom een heeler in een enkel zou kunnen happen en waarom een rottweiler de vriendjes van de kinderen belaagd, vind ik het best. Gedrag is gedrag en dat hangt gedeeltelijk samen met een ras, maar je hoeft echt niet ieder ras op ieder moment uit je mouw te kunnen schudden (haha ik zie het voor me :mrgreen: ) om gedrag te beoordelen en te veranderen :19: .
dat ben ik niet met je eens. Ik vind dat juist essentieel.
Ik ook niet, je moet wel iets van een ras afweten, soms kan een hond ook gedrag vertonen omdat dat gewoon het ras is. Omdat het er in zit.

Maar om nou te zeggen dat gaus een sukkel is omdat hij de mevrouw niet in de rede viel toen ze zei dat obama een labradoodle heeft vind ik echt de grootste onzin. Het was dus nog niet eens zo dat hij echt letterlijk zei dat obama een labradoodle heeft. :19: TS had beter gewoon kunnen zeggen "ik vind gaus een sukkel, gewoon omdat ik dat vind"
Laatst gewijzigd door Ήυs op 27 jan 2011 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Lellibel schreef::smile: Het is laatst ook op het forum gezegd hoor, dat het een labradoodle is. Maar dat verschil merk je niet heel erg want die hond is alleen toen hij net bij ze kwam op de foto gezet - later was hij niet meer belangrijk. En als pup zie je het verschil niet zo, hoewel de pluim op de staart wel wat zegt natuurlijk.
ja joh, maak jij maar vrienden.... :boos:
Lellibel
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
Lellibel schreef::smile: Het is laatst ook op het forum gezegd hoor, dat het een labradoodle is. Maar dat verschil merk je niet heel erg want die hond is alleen toen hij net bij ze kwam op de foto gezet - later was hij niet meer belangrijk. En als pup zie je het verschil niet zo, hoewel de pluim op de staart wel wat zegt natuurlijk.
ja joh, maak jij maar vrienden.... :boos:
:lekkerpuh:
Afbeelding
Ήυs

kitty2 schreef:Zit ik net Omroep Max te kijken, dat koffietijd programma, zit Martin Gaus daar met zn paphoofd te verkondigen dat Barak Obama een Labradoodle heeft, djeez zn Kynologische kennis mag ook wel bijgeschaafd worden zeg :denken: :denken:

Dit is dus helemaal niet waar :mrgreen:
Strega
Zeer actief

djow schreef:
Nanna schreef:
Strega schreef:En om toch nog inhoudelijk te reageren: wat mij betreft hoeft een gedragstherapeut bar weinig van rassen te weten zolang hij begrijpt waarom een heeler in een enkel zou kunnen happen en waarom een rottweiler de vriendjes van de kinderen belaagd, vind ik het best. Gedrag is gedrag en dat hangt gedeeltelijk samen met een ras, maar je hoeft echt niet ieder ras op ieder moment uit je mouw te kunnen schudden (haha ik zie het voor me :mrgreen: ) om gedrag te beoordelen en te veranderen :19: .
dat ben ik niet met je eens. Ik vind dat juist essentieel.
Ik ook niet, je moet wel iets van een ras afweten, soms kan een hond ook gedrag vertonen omdat dat gewoon het ras is. Omdat het er in zit.

Maar om nou te zeggen dat gaus een sukkel is omdat hij de mevrouw niet in de rede viel toen ze zei dat obama een labradoodle heeft vind ik echt de grootste onzin. Het was dus nog niet eens zo dat hij echt letterlijk zei dat obama een labradoodle heeft. :19: TS had beter gewoon kunnen zeggen "ik vind gaus een sukkel, gewoon omdat ik dat vind"
Maar dat geef ik toch ook aan? Dat zolang hij dat soort dingen wel weet (en meestal zijn die vooral ook rasgroepgebonden) ik het dan wel best vind. Er staat dus niet dat ik vind dat een gt niets hoeft te weten, maar het hoeft voor mij echt geen wandelende rasencyclopedie te zijn.
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Strega schreef: Maar dat geef ik toch ook aan? Dat zolang hij dat soort dingen wel weet (en meestal zijn die vooral ook rasgroepgebonden) ik het dan wel best vind. Er staat dus niet dat ik vind dat een gt niets hoeft te weten, maar het hoeft voor mij echt geen wandelende rasencyclopedie te zijn.
zolang er fouten gemaakt worden als over de hier genoemde Tibetaanse Terrier, is er dus nog genoeg te leren voor de peuten. Alleen al weten en welke groep het hondje hoort had gescheeld.
Ήυs

Strega schreef:
djow schreef:
Nanna schreef:dat ben ik niet met je eens. Ik vind dat juist essentieel.

Maar dat geef ik toch ook aan? Dat zolang hij dat soort dingen wel weet (en meestal zijn die vooral ook rasgroepgebonden) ik het dan wel best vind. Er staat dus niet dat ik vind dat een gt niets hoeft te weten, maar het hoeft voor mij echt geen wandelende rasencyclopedie te zijn.

Ja, ben ik het dan wel mee eens ;)
Strega
Zeer actief

Rosita Compagner schreef:
Strega schreef: Maar dat geef ik toch ook aan? Dat zolang hij dat soort dingen wel weet (en meestal zijn die vooral ook rasgroepgebonden) ik het dan wel best vind. Er staat dus niet dat ik vind dat een gt niets hoeft te weten, maar het hoeft voor mij echt geen wandelende rasencyclopedie te zijn.
zolang er fouten gemaakt worden als over de hier genoemde Tibetaanse Terrier, is er dus nog genoeg te leren voor de peuten. Alleen al weten en welke groep het hondje hoort had gescheeld.

Ja maar dat is wat ik bedoelde, dat soort dingen moet je weten. Je moet weten wat je nodig hebt om gedrag in te kunnen schatten, maar om nou te zeggen dat Martin Gaus 'hondenexpert' is en dus alles zou moeten weten... Nou ja, niet per se. Honden gedragsexpert, dat wel. Ik denk overigens heus wel dat hij had geweten dat het geen doodle maar een Portugees was, maar dat terzijde. Ik heb ook ooit gehoord dat er een doodle zou komen, dus ik begrijp de verwarring.
Huge & Denver
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Bordeauxdog & Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Huge & Denver »

bennie schreef:
Godzijdank had ik net geschreven dat ik de aflevering niet eens gezien had..... :smile: :smile: :smile:
Afbeelding
Atiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shi'tzu

Ongelezen bericht door Atiana »

Deze kat vind Martin ook een Sukkel :lol1:

" onclick="window.open(this.href);return false;
Onderschift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Whoever said diamonds are a girl's best friend, never owned a dog
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Atiana schreef:Deze kat vind Martin ook een Sukkel :lol1:

:smile:
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Whahaha, dat filmpje kende ik al, maar blijft leuk.
Ik geef die kat gelijk hihi.
Ik vond Martin Gaus altijd wel leuk, tot ik hem zelf ontmoet heb en hij echt heel dom bezig was.

Ik was met Romeo op een groot hondenevenement.
Martin zat daar op een trapje iets te vertellen.
Ik kwam met Romeo vlakbij staan, (hij is altijd enorm braaf op zulke dagen).
Afijn, achter Martin stond iemand met een grote boxer, en Romeo wilde de confrontatie niet aangaan, dus wendde zijn kop af zodat de Boxer hem met rust zou laten.
Martin zat maar te ratelen en ratelen, en had het erover dat Romeo dat deed omdat hij hem als hogere zag en respect toonde naar hem.
Al die mensen (inclusief ikzelf) stonden te wijzen naar die hond die achter hem zat, echt iedereen had door dat Romeo zijn kop afwendde vanwege die Boxer, en we probeerden hem te onderbreken om het te laten zien.
Maar nee... meneertje 'vol van zichzelf' ratelde maar door en door.
Tja, sorry hoor, maar ik vind hem sindsdien gewoon een sukkel, en de mensen die daarbij waren op dat moment dus ook.
:zweep:
Lellibel
Zeer actief

bennie schreef:
Atiana schreef:Deze kat vind Martin ook een Sukkel :lol1:

:smile:
:smile: x2
Afbeelding