Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verboden voor honden?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Veronique & Kyra
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner
Aantal honden: 2

Re: verboden voor honden?

Ongelezen bericht door Veronique & Kyra »

Strega schreef:Nou ja als er geen kinderen zijn en je hond doet er z'n behoefte niet en ragt niet al het gras kapot, zou ik er geen problemen mee hebben, maar op het moment dat daar kinderen aanwezig zijn... Ik denk ook dat het bordje er met die reden staat eigenlijk. Als ik agent was, zou ik iemand erop aanspreken en diegene op het hart drukken alles netjes te houden en er niet te komen als er kinderen zijn om vervolgens door te lopen. Maar ja, daarom ben ik waarschijnlijk geen agent :engel: .

Was je maar agent :mrgreen:

Hier is een veldje ook omheind, staan verder geen speeltoestellen en geen bordje verboden honden. Het was helemaal verlaten, geen mens in de buurt en ik was aan het trainen voor ons GGB examen.
Helaas stopt daar dus een wijkagent en geeft me een bekeuring van € 90. Hij had me er eerst 2 willen geven, één voor het loslopen en één voor het betreden van een speelweide. Hier staat ook in de APV dat speelweides verboden zijn voor honden, maar goed, hier is geen speeltoestel te bekennen en bij alle andere speelplaatsen staat wel een bordje verboden honden. Lekker duidelijk dus.

Tja, volgens hem moest ik maar ergens trainen aan de lange lijn. Heel handig natuurlijk als tijdens een examen de hond los moet. Maar daar had hij geen boodschap aan.
Hij was met me eens dat ik geen overlast veroorzaakte, en hij zou willen als iedereen zo netjes was en de honden op zou voeden, maar toch gaf hij me de bekeuring. Beetje flauw, maar dat is het risico wat je loopt. (Alleen wist ik dat niet op voorhand, maar goed, dat is mijn "fout" geweest)
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Miranda schreef:
mariskazwart schreef:maar aangelijnd mag wel?
Ja. Want dan is het ineens geen hond meer.
:smile:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Strega schreef:Nou ja als er geen kinderen zijn en je hond doet er z'n behoefte niet en ragt niet al het gras kapot, zou ik er geen problemen mee hebben, maar op het moment dat daar kinderen aanwezig zijn... Ik denk ook dat het bordje er met die reden staat eigenlijk. Als ik agent was, zou ik iemand erop aanspreken en diegene op het hart drukken alles netjes te houden en er niet te komen als er kinderen zijn om vervolgens door te lopen. Maar ja, daarom ben ik waarschijnlijk geen agent :engel: .

Dus als er geen kinderen zijn is het wel goed? :scratch: Ok :cool2:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Veronique & Kyra schreef: Was je maar agent :mrgreen:
Hier is een veldje ook omheind, staan verder geen speeltoestellen en geen bordje verboden honden. Het was helemaal verlaten, geen mens in de buurt en ik was aan het trainen voor ons GGB examen.
Helaas stopt daar dus een wijkagent en geeft me een bekeuring van € 90. Hij had me er eerst 2 willen geven, één voor het loslopen en één voor het betreden van een speelweide. Hier staat ook in de APV dat speelweides verboden zijn voor honden, maar goed, hier is geen speeltoestel te bekennen en bij alle andere speelplaatsen staat wel een bordje verboden honden. Lekker duidelijk dus.
Tja, volgens hem moest ik maar ergens trainen aan de lange lijn. Heel handig natuurlijk als tijdens een examen de hond los moet. Maar daar had hij geen boodschap aan.
Hij was met me eens dat ik geen overlast veroorzaakte, en hij zou willen als iedereen zo netjes was en de honden op zou voeden, maar toch gaf hij me de bekeuring. Beetje flauw, maar dat is het risico wat je loopt. (Alleen wist ik dat niet op voorhand, maar goed, dat is mijn "fout" geweest)
Als er geen bordje verboden voor honden stond, zou ik bezwaar aantekenen tegen de bekeuring :ok: Zo zijn er ook regels over snelheidsborden, die moeten een aantal keer herhaald worden binnen een bepaald aantal meters. Als dat niet zo is, kun je succesvol bezwaar maken schijnt :wink:
Afghan
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Afghaanse windhonden

Ongelezen bericht door Afghan »

Helaas als er borden staan, mag het niet, en zijn er ook geen uitzonderingen.

Een paar huizen verder is er ook een speelplein, waar nooit iemand komt. Ik bedoel dan kinderen. Er staat ook een bord dat honden verboden zijn. Maar ja,... mijn mening is dat België gek is op het plaatsen van borden overal, en regeringen vormen,... maar goed, er zijn dus buren die er hun hondje uitlaten. Geen haan kraait hierover, en niemand zal ook een bekeuring krijgen.
Ik kom er nooit met de honden en ben er in 5 jaar tijd 1 keer geweest, en tot mijn verbazing merktte ik de honden drollen dat waren achtergebleven. En dat is dan spijtig. Uiteindelijk worden wij en onze honden dan allemaal gestraft omdat er nog steeds mensen zijn die netheid aan hun laars lappen, en bij drollen kan dit letterlijk en figuurlijk zijn. :wink:
Nochtans staat er zelfs een vuilnisbak en een net om drankblikjes in te gooien. Er is dus gelegenheid om netjes te kunnen zijn.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”