Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

meer drinken en plassen.

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Marina
Zeer actief
Aantal honden: 1

meer drinken en plassen.

Ongelezen bericht door Marina »

Hallo,

Baco mijn labje van 5,5 jaar oud drinkt en plast meer dan voorheen

ik ben sinds een tijdje overgestapt van brokken naar smuldier.
kan dat daar door komen???

Of denken jullie dat het iets anders is.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Aantal honden: 3

Re: meer drinken en plassen.

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Ik heb juist de ervaring dat ze op vers vlees minder gaan drinken en plassen. Toch even laten checken maar?
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Flevo Bordertje schreef:Ik heb juist de ervaring dat ze op vers vlees minder gaan drinken en plassen. Toch even laten checken maar?
Dat is ook echt mijn ervaring.
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Oke dank je wel. Ik ga is even overleggen met de da??

dank jullie wel.
Afbeelding
Luc is ook een labje, omdat hij een neustumor heeft gehad is een stuk neus verwijderd. Maar hij kan alles nog zelfs snuffelen. Renee-Uk bedankt voor het mooie osje Helaas zijn nu alle drie mijn labjes overleden en hebben we een nieuwe aanwinst. Hij heet Dex en is een echte schat.
Marina
Zeer actief

Ik heb even gebeld met de da.

Het kan zijn ivm verandering van voer en hij krijgt ook sperziebonen dat hij darvan meer gaat drinken en plassen.

Hij krijgt sperziebonen bij zijn eten omdat hij af moet vallen.

Ik moet nu de perziebonen weg laten een aantal dagen, omdat die toch wat zout zijn. Drinkt en plast hij dan nog zoveel dan moet ik even komen en dan gaan ze een bloedonderzoek doen.

Dus even stoppen met de boontjes. Echt zielig nu krijgt hij dus nog minder.

Maar tja als het dan stopt dan weten we wel at het daar aan ligt. :D

ik hou jullie op de hoogte
Afbeelding
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Ik kan mij haast niet voorstellen dat het aan de sperciebonen ligt. Dat krijgt onze hond ook wel eens en hij gaat er niet meer van drinken en plassen.
Maar hopelijk voor jullie ligt het hier wel aan, dan is de oorzaak in ieder geval niet ernstig.
Marina
Zeer actief

Muk schreef:Ik kan mij haast niet voorstellen dat het aan de sperciebonen ligt. Dat krijgt onze hond ook wel eens en hij gaat er niet meer van drinken en plassen.
Maar hopelijk voor jullie ligt het hier wel aan, dan is de oorzaak in ieder geval niet ernstig.

ja ik weet het ook niet, maar mijn man en ik hebben besloten dat is het over een paar dagen niet beter dan gaan we maandag of dinsdag naar de da.
Afbeelding
Ktje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): herplaatsers, griekse staander en labradors
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ktje »

de sperciebonen kunnen wel degelijk een boosdoener zijn.
ingemaakte bonen, of het nu uit een pot of een blik komt, bevatten veel zout als conserveringsmiddel.
Dus even weglaten en zien wat het doet.

Mocht je wel willen bonen willen voeren, zou je de bonen uit de pot of uit het blik even goed moeten afspoelen met water. Dat scheelt al een behoorlijke slok op een borrel.
En wat ik deed, maar ik ben ook een beetje maf hoor, was op de markt een grote hoeveelheid verse bonen halen en die meteen portioneren na het koken...uiteraard koken zonder zout. Dan weet je zeker dat het alleen ruwe vezels zijn.
Groetjes, Karen en een pootje van Xanthos, Yente, Yindee & Yara

Mensen die niet van honden houden, gaan de confrontatie met zichzelf uit de weg...
Afbeelding
Turbo!
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 Jack Russells en 1 Engelse Springer
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Turbo! »

Idd sperziebonen zijn niet zo goed voor de hond, is mijn ervaring ook geweest,

Ik hoop dat het gauw weer in orde is geef je even een knuffel van mij door.
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik koop spercibonen uit de diepvries, van die mooie grote zakken.
Grote pan op het vuur en dan koken, zodat ze goed gaar zijn en dat is niks te zout ;)

Als de bonen idd uit blik of een pot kwamen kan dat best de oorzaak zijn, die zijn erg zout.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Melanie 74 schreef:Ik koop spercibonen uit de diepvries, van die mooie grote zakken.
Grote pan op het vuur en dan koken, zodat ze goed gaar zijn en dat is niks te zout ;)

Als de bonen idd uit blik of een pot kwamen kan dat best de oorzaak zijn, die zijn erg zout.
:ok:
Afbeelding
Marina
Zeer actief

oke dank jullie wel

ik had uit blik.

we gaan nu eerst even een paar dagen zonder sperziebonen doen, dan weten we ook echt of het daar aan ligt. en is dat het probleem dan ga ik sperziebonen uit de vriezer halen en die eerst koken etc.

ik hoop dat het aan de sperziebonen ligt want dan is het tenminste niks anders ergs.
En hij drinkt en plast zoveel sinds die tijd. dus ik we hopen het maar.

ik hou jullie op de hoogte
Afbeelding
Marina
Zeer actief

Baco krijgt nu al een paar dagen geen boontjes uit pootje of blik meer en volgens mij gaat het goed.

Hij drinkt minder en hij plast ook niet meer zo lang en veel. Hij markeert wel elk plekje maar niets bijzonders.

De laatste tijd liep hij echt leeg en kon hij makkelijk een aantal minuten achter elkaar plassen zoveel het was.

Ik hoop dat dit zo blijft.

Ik hou hem in de gaten
Afbeelding
corina
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër

Ongelezen bericht door corina »

Als Elvis hier meer gaat drinken en plassen, dat doet hij nog wel eens, dan vang ik wat urine op en laat dit controleren. Is al een paar keer voorgekomen dat hij dan een blaasontsteking had.
Groetjes Corina & Spot

Afbeelding

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik geloof dat de spercibonen uit blik de oorzaak was ;)
Hier krijgen ze niets uit blik of uit een potje, zelf vind ik het ook niet lekker.
Marina
Zeer actief

Melanie 74 schreef:Ik geloof dat de spercibonen uit blik de oorzaak was ;)
Hier krijgen ze niets uit blik of uit een potje, zelf vind ik het ook niet lekker.
Idd tot nu toe lijkt het dat de sperzie bonen uit blik de veroorzakers zijn. Want nu gaat het weer heel erg goed met hem.

Gelukkig.

maar ik blijf toch allert
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Ik zou toch even wat urine langs brengen om te laten onderzoeken. Beter een keer te veel dan te weinig.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”