Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Weer zo'n broodfokkers product.

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

goud
Zeer actief
Contacteer:

Weer zo'n broodfokkers product.

Ongelezen bericht door goud »

http://www.telegraaf.nl/binnenland/8837 ... buitenland" onclick="window.open(this.href);return false;
Maggie
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Weer zo'n broodfokkers product.

Ongelezen bericht door MonaToetje »

oke, dan wordt het diertje geopereerd en dan?
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Strega »

In plaats van dat ze iets aan de broodfok proberen te doen, gaan ze één mislukt (sorry, ik weet geen ander woord) hondje proberen te repareren. Misschien ben ik keihard, maar dit hondje zou in het wild toch aan z'n lot worden overgelaten? Ik vraag me af of een operatie nou zoveel gaat helpen en of dat beest een hondwaardig bestaan krijgt...

En als die mensen geen geld hebben om hun hond te bieden wat hij nodig heeft, vind ik dat ze hem al niet in huis hadden moeten halen.

:N:
Those who don't believe in magic will never find it. - Roald Dahl
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

qua afwijking? dat kan ook voorkomen bij bewust en goed gefokte stamboomhondjes en een OP kan een hondje een hondwaardig leven geven.

maar goed, bij een goede fokker, zou de fokker zijn/haar verantwoording nemen, samen met de eventuele eigenaren. nu is het natuurlijk lekker makkelijk, koop een ziek hondje bij een broodfokker, te ziek.. wil hem niet meer en andere mogen de zooi oplossen.
de fokker gaat gewoon lekker door en de "eigenaren" hebben vast al wel een nieuw speeltje op de bank liggen.

water naar de zee dragen zoiets.
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik heb ook zo mijn twijfels over het verdere leven van deze pup na de operatie.

Waar ik me ook over verbaas is 1 van da reacties; nl. die over de dierenbescherming.
Heeft de dierenbescherming echt zoveel geld ?
Strega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Border collie/Australian cattle dog en een Spaanse zwerver

teckeltoos schreef:Ik heb ook zo mijn twijfels over het verdere leven van deze pup na de operatie.

Waar ik me ook over verbaas is 1 van da reacties; nl. die over de dierenbescherming.
Soms schiet de DB z'n doel een beetje voorbij (heel veel geld uitgeven aan één beestje dat geopereerd moet worden terwijl je van dat geld ook iets aan onderliggende problematiek zou kunnen doen... :oohja: :N: ).
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Strega schreef:
teckeltoos schreef:Ik heb ook zo mijn twijfels over het verdere leven van deze pup na de operatie.

Soms schiet de DB z'n doel een beetje voorbij (heel veel geld uitgeven aan één beestje dat geopereerd moet worden terwijl je van dat geld ook iets aan onderliggende problematiek zou kunnen doen... :oohja: :N: ).
DB heeft gelukkig geen geld van mij :wink: , ik geef liever een baal voer kunnen de bewindvoerders niet opeten :devil:

Hondje, ja, zielig, raar verhaal.
Een tijdje geleden stond er zo'n soort verhaal op MP een hele tijd, geld gevraagd voor operatie, heel typisch :engel: :ok:
Strega
Zeer actief

Is natuurlijk een fijne brond van inkomsten. Je koopt een ziek hondje, zet het in de krant, je gebruikt 2000 euro voor de operatie en de rest van het geld dat de weekhartige sukkels je sturen, steek je lekker in je zak :E: .

Die reacties eronder ook... Net alsof je heel gemeen bent als je dit onzin vindt :roll: . Als mensen de foto en een zielig verhaaltje erbij zien voelen ze zich ineens moeten Theresa en willen ze geld geven, maar dat geld aan een goede organisatie schenken die daar op de lange termijn veel meer mee kan, ho maar. Zo... dom.
goud
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door goud »

Honden kunnen na een levershuntoperatie goed leven. In ons ras komt dat ook voor en honden na zo'n operatie worden gewoon oud. Hij zal waarschijnlijk niet groter meer worden.
Maggie
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Het beessie heeft al een groeiachterstand, vraag me af of hij/zij daarna nog goed kan functioneren.
Ze willen de pup terugbrengen maar dan laat fokker pup inslapen, zo raar is dat toch niet?
Perry en Noah

Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Ik vraag me in alle eerlijkheid af wat het diertje nog meer mankeert behalve die levershunt. Heel leuk als het geopereerd kan worden met allerlei donaties, maar wat daarna? Voor hetzelfde geld komt er daarna nog meer aan het licht en moet het dier alsnog ingeslapen worden. Een Labrador die nu nog maar zó klein is, dat kan volgens mij niet puur en alleen door die levershunt komen. Daar lijkt me meer aan de hand.

Hoe lullig ook, het zou denk ik het meest humaan zijn om dit beestje te laten inslapen.
bennie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door bennie »

Ik vraag me serieus af of het hondje niet beter via de fokker had kunnen worden ingeslapen. Zoals ik begrijp uit het artikel is dat wat de fokker heeft voorgesteld. Ik vind het allemaal meer op een publiciteitsstunt voor Comité Dierennoodhulp lijken (me dunkt met banknummer op de telegraaf) dan op een actie tegenbroodfok.
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

ik zou hier dus geen geld voor geven. Laat het diertje inslapen, de kans dat dit kleine opdondertje nog meer mankeert is vrij groot.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”