Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kun je je hond overal vastleggen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Kun je je hond overal vastleggen

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Ik denk dat niemand zijn hond voor de supermarkt vastlegd om de wekelijkse boodschappen te doen, maar snel even een brood of een pak melk halen lijkt me niet zo'n probleem. Als ik hier buiten om loop kan ze los tot vlak bij de supermarkt en dat is toch wel een leuke wandeling.
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Hilde schreef:
Nanna schreef:O kijk, de eerste kaper is al op de kust :engel:
Ik zou er maar ééntje meenemen :mrgreen:
Bakkie zeker :lol1:
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Denise. schreef:Bakkie zeker :lol1:
Dôh :mrgreen:
Reny schreef:Nooit uitgeprobeerd :19:
:F:
Als je óóit zoiets gaat uitproberen.. Geef dan even plaats en tijd door en hoelang jullie van plan zijn uit zicht te zijn :engel:
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

jeanet01 schreef:Ik denk dat niemand zijn hond voor de supermarkt vastlegd om de wekelijkse boodschappen te doen, maar snel even een brood of een pak melk halen lijkt me niet zo'n probleem. Als ik hier buiten om loop kan ze los tot vlak bij de supermarkt en dat is toch wel een leuke wandeling.
Bij ons is dat geen leuke wandeling. Dat zijn alleen maar 2 straten.

Maar mijns inziens is het ook totaal geen probleem hoor, maar anderzijds zie ik niet het nut om de honden uit hun lekkere slaap (omdat ze net daarvoor namelijk wèl heerlijk uitgelaten zijn) te halen omdat ze even meemoeten naar de buurtsuper.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Hilde schreef:
Denise. schreef:Bakkie zeker :lol1:
Dôh :mrgreen:
Reny schreef:Nooit uitgeprobeerd :19:
Als je óóit zoiets gaat uitproberen.. Geef dan even plaats en tijd door en hoelang jullie van plan zijn uit zicht te zijn :engel:
:neenee:
En de groeten van de mannen :zwaai
shibashira
Zeer actief
Mijn ras(sen): 3 x Shiba & 1 x Akita
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door shibashira »

nee, zou ze nooit ergens buiten even vastleggen. Taro zou trouwens ook met de eerste de beste meelopen voor wat lekkers, die is mij dan zo vergeten :boos: .
Sandra & Shira, Taro, Nikki, Kaya
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Mijn honden gaan alleen mee naar hondendingen. Vastleggen doe ik ze nooit.
Vorige week zat er een Tollerpup van ik denk net 10 weken vastgebonden bij de supermarkt, baasje was niet in zicht. Wie doet dat nou????
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik heb Tyra een keer uit handen gegeven omdat we op een terras zaten en ik binnen moest betalen. Resultaat: een tafel compleet vol met glazen en borden omgegooid omdat ze het er absoluut niet mee eens was dat ik uit zicht liep.
En toen bond ik haar niet eens vast :19: Ik gaf haar aan iemand.
Soms zet ik ze vast en ga ik ernaast zitten dus dan kunnen ze nog wel fysiek contact maken, dat kan nog nét. Verder niet. Als ik ergens anders ben gaan ze zelfs mee naar de wc.
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

enige plek waar ik ze wel eens vast leg, is bij de pomp hier in het dorp, daar kom ik langs op onze wandelroute en haal ik wel eens sigaretten of kauwgom oid, maar goed, dan staan ze aan de muur ( haak) met hun poten tegen de deur aan :mrgreen: dus niet uit het zicht en ik sta met 30 sec weer buiten.

verder dus echt nooit, ze zullen het ook niet fijn vinden.
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Ink »

Ik doe Loekie er zeker geen plezier mee als ik hem zomaar ergens zou vastleggen, denk dat ie dan alles bij elkaar blaft. Dat gebeurt dus ook niet. Hij gaat echt naar heel veel dingen mee, maar alleen als ie er zelf ook wat aan heeft, en niet als ie bij de ingang moet blijven staan. Als ik boodschappen ga doen in de supermarkt, of anders ga winkelen blijft ie mooi thuis. Is zowel voor hem als mij een stuk prettiger.

Bovendien, je hoort zoveel rare verhalen tegenwoordig over honden die gejat worden enzo. Zou me denk ik zelf ook niet prettig voelen als ik weet dat hij alleen bij de ingang van de AH vastgelegd ligt, ook al is het maar voor even.
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Snel bij de bakker of apotheek naar binnen doe ik wel; maar ze worden vrij snel onrustig als ik er niet bij ben. Ik kan ze wel in de gaten houden bij die winkel, en zie dat ze snel onrustig worden. Ondanks het feit dat ze door jan en alleman aangehaald worden tijdens dit wachten.

Ik heb 1x met Anne meegemaakt dat ik een kleine boodschap in de buurtsuper op de camping deed, en ik had Anne vastgezet aan de winkel-paal, had iemand zn piepkleine Chi-pup ook aan de paal vastgezet, aan Anne vast. Toen heb ik toch ff gewacht en een opmerking gemaakt dat DAT niet zo handig is bij elke hond. :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Anne&Taar op 25 jan 2011 22:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Elmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elmo »

ik neem ze nooit mee als ze ergens buiten vast moet leggen, maar van Sanja weet ik wel dat ze dat netjes kan.
Vorige week was Peter met haar fietsen en toen hij langs de supermarkt kwam heeft hij haar even aan het fietsenrek vast gezet omdat hij bedacht gelijk maar even de tomaten mee te nemen die ik vergeten was te kopen en het kind was braaf blijven zitten.
Toen hij buiten kwam stond een meisje haar te knuffelen.
Maar toen hij thuis kwam heb ik hem verrot gescholden :M: ze hadden mijn kind wel kunnen jatten :boos:
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

geen haar op mijn hoofd.
niet dat hij het niet kan. :pffff:
denk ook niet dat ze hem meenemen.
maar neem echt het risico niet.
zou het mezelf nooit vergeven.
wel in de auto maar dan even kort.
en verder alleen als hij mee mag naar binnen.
als ik in een restaurant zit en ik ga naar de wc neem ik hem ook mee.
Anne&Taar
Zeer actief

Hier ruiken ze soms gewoon naar aftershave. Bah. :mrgreen:
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Frenk schreef:
Moos schreef:Ik leg ze alleen vast als ik ze nog kan zien, of als ik echt binnen 1 minuut ofzo weer bij ze ben. Anders laat ik ze achter me aanlopen. Dat kan ook los als dat zo uitkomt, want als baasje op een vreemde locatie gaat bewegen heb ik twee zwaan-kleef-aan meisjes achter me aan. Ik doe dat vaak zo op hele drukke verjaardagen. Dan leg ik ze vast bij mijn stoel als ik zit (i.v.m oude opa's enzo die niet over ze mogen struikelen), en als ik dan ga helpen bijvoorbeeld de tafel dekken klik ik ze los, en dan lopen ze zo een half uur met de neuzen nog net niet in mijn knieholte te volgen. Heel makkelijk :mrgreen:
Oh, dat zou ik ook wel fijn vinden. Het jammere is dat Frenk op onderzoek uitgaat. Die hoeft niet zo nodig in mijn schaduw te lopen, er is zoveeeeeel te ontdekken in de wereld :N: :engel:
We hadden laatst een kinderpartijtje in het bos. Leuk om Frenk mee te nemen, nou die ging na tien minuten mooi aan een boom. Die zag mij bezig met mijn aandacht gericht op 6 stuiterende kinderen en dacht de andere kant van het bos op z'n gemak te kunnen gaan verkennen :cool2:
Ik snap niet wat het aan een boom of in de hal vastgebonden toekijken nou toevoegt voor Frenk. :denken:
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Elmo schreef:ik neem ze nooit mee als ze ergens buiten vast moet leggen, maar van Sanja weet ik wel dat ze dat netjes kan.
Vorige week was Peter met haar fietsen en toen hij langs de supermarkt kwam heeft hij haar even aan het fietsenrek vast gezet omdat hij bedacht gelijk maar even de tomaten mee te nemen die ik vergeten was te kopen en het kind was braaf blijven zitten.
Maar toen hij thuis kwam heb ik hem verrot gescholden :M: ze hadden mijn kind wel kunnen jatten :boos:
:O: :O: :O: :O:
Super Bob had haar vast opgespeurd, de misdadigers op hun neus gestompt en zijn meissie weer meegenomen :pffff:
En de groeten van de mannen :zwaai
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Nee, ik neem mijn honden nooit mee naar de supermarkt, die is bij ons in een overdekt winkelcentrum en daar mogen geen honden komen. Plus dat mijn honden aan de lijn zich niet makkelijk laten aaien door anderen, Jarah wel die vind alles leuk maar de andere drie vinden het niet leuk om geaaid te worden door vreemden. Pinschers zijn heel erg territoriumgericht dus ze vinden dat als ze aan de lijn zitten er geen vreemden te dichtbij moeten komen. Durf er tenminste niet mijn handen voor in het vuur te leggen dat ze niks doen.

En dan hier is weleens een hondje van iemand gejat. Wil mijn honden niet kwijt.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Ben zal wel blijven liggen, maar je kan mensen dan niet ontwijken, dus hij ging nooit mee. Met Apple
wil ik het wel doen, alleen vrees ik er stiekem wel voor dat iemand haar steelt.
Elmo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog en Dalmatische hond
Contacteer:

Ongelezen bericht door Elmo »

Reny schreef:
Elmo schreef:ik neem ze nooit mee als ze ergens buiten vast moet leggen, maar van Sanja weet ik wel dat ze dat netjes kan.
:O: :O: :O: :O:
Super Bob had haar vast opgespeurd, de misdadigers op hun neus gestompt en zijn meissie weer meegenomen :pffff:
je zou ook de eerste geweest zijn die ik gebeld had :W:
maar neem maar van mij aan dat ie dit nooit meer flikt :engel:
De website van Sanja en Femie
Afbeelding
Elmo 18-7-2001 † 23-5-2009 Ostara 31-5-2002 † 15-7-2013 voor altijd in ons hart
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

hera durf ik nergens vast te leggen ivm haar hond agressie. Ze zou het wel prima kunnen.

Woopy doe je er geen plezier mee. Die blijft liever vertrouwd thuis op de bank dan ergens aan een onbekend paaltje of halletje.

Cash blijft rustig zitten. laatst even geprobeerd bij de supermarkt. al durf ik hem verder niet onbeheerd te laten liggen. toch bang dat iemand hem meeneemt o.i.d. Dat heb ik ook met hera.

Kimba ging vroeger overal mee naar toe, lopend. En dan bleef ze ook overal en nergens wachten. Die ging erbij liggen en ze zag het wel als je weer terugkwam. Die was zo vreselijk relaxed wat dat betreft.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

Nee, ik vertrouw mijn honden niet bij vreemde mensen als ik er geen toezicht op kan hebben.
Afbeelding
saffie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door saffie »

Ik heb het wel eens gedaan met Saffie bij de bakker in de buurt, even snel op de terugweg van de wandeling. Maar toen was daar verder niemand en had ik er zicht op.
Maar in principe doe ik het niet. Saffie houdt niet van vreemden en Boy niet van kleine kinderen, dus dan vind ik het geen goed plan. Saffie vindt het trouwens ook verschrikkelijk om ergens achtergelaten te worden. Bij Boy heb ik het eigenlijk voor het eerst gedaan op de doe-dag en dat ging perfect.
Saskia en Saffie. Boy 2000-2014
Afbeelding
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

EstherK schreef:Ik snap niet wat het aan een boom of in de hal vastgebonden toekijken nou toevoegt voor Frenk. :denken:
Aan de boom was ongepland, maar hij had z'n wandelschoenen aan, dus dan maar ff vast. Beter dan onder een auto. :mrgreen:
In een hal, waar van alles te zien is en er van alles gebeurd is echt vele malen leuker dan alleen thuis.
Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Oh nee, geen haar op mijn hoofd.
Ze zitten wel eens een paar minuten in de auto als ik snel een boodschap doe en dan voel ik me al gejaagd. Ik zou ze nooit buiten vastbinden voor een boodschap. Zij hebben er niks aan, ik al helemaal niet en ik ben als de dood dat er iets gebeurt.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ik vind het doodeng om Kay ergens vast te leggen en doodsbang dat ze hem meenemen. Als ik op de route ben en langs de supermarkt kom en bedenk dat ik 1 ding moet halen soms wel even snel. Soms ook even snel op de fiets, dan gaat het vooral dat Kay het fietsen leuk vind en het koekje wat ik dan uit de winkel meeneem. Maar in in principe dus niet. MEt vorige hond wel, maar die was niet het type wat de meeste mensen mooi vinden en die liet ook wel merken niet te dicht in de buurt te komen.
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief

Frenk schreef:
EstherK schreef:Ik snap niet wat het aan een boom of in de hal vastgebonden toekijken nou toevoegt voor Frenk. :denken:
Aan de boom was ongepland, maar hij had z'n wandelschoenen aan, dus dan maar ff vast. Beter dan onder een auto. :mrgreen:
In een hal, waar van alles te zien is en er van alles gebeurd is echt vele malen leuker dan alleen thuis.
Vinden ze hier ook, hoor. Kom zeg, ff een paar minuutjes vast als daar dan tegenoverstaat dat Frenk de rest van de dag lekker bij je kan zijn. :ok:
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Jaymz neem ik nooit mee naar een plek waar ik hem niet in de gaten kan houden, zoals bv de supermarkt. Als ik ga en Jaymz wilt mee dan blijft hij in de auto (alleen in de koudere maanden van het jaar). Ik zou het niet durven om Jaymz ergens onbewaakt achter te laten waar hij zo meegenomen kan worden.
Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Ongelezen bericht door Frenk »

Anne&Taar schreef:
Frenk schreef:
Vinden ze hier ook, hoor. Kom zeg, ff een paar minuutjes vast als daar dan tegenoverstaat dat Frenk de rest van de dag lekker bij je kan zijn. :ok:
Het zal vast vloeken in de kerk zijn :engel: , maar als Frenk mag kiezen tussen dat ik een paar uur van huis ben en hij alleen zit of dat 'ie met me meerijdt in de auto, vervolgens in de auto wacht (lees: slaapt) en weer mee terug rijdt, dan is het ook heel duidelijk wat hij kiest hoor. In de auto blijven vindt hij werkelijk geen enkel probleem, hij nestelt zich comfortabel op een van de stoelen, doet een lekker tukje en heeft mij dan vervolgens weer naast zich. Meer wil hij niet...
Als ik aan kom lopen wordt hij altijd wakker met zo'n verfomfaaid slaaphoofd. Dat het haar op z'n wang zo helemaal gevouwen zit, zeg maar :I:

(moet ik nog zeggen dat ik dat uiteraard alleen maar doe als het niet te warm is en dergelijke :scratch: )
Afbeelding
Hutsje
Zeer actief
Mijn ras(sen): moddercockers

Ongelezen bericht door Hutsje »

geen HAAR op mijn hoofd die daar aan denkt. veel te bang dat ze gejat worden, veel te bang dat kiefer uitgedaagd wordt door een andere reu (hij wordt hier flink uitgescholden en vindt dit steeds minder leuk). En veel te bang dat kiefer hetgeen waar hij aanvast zit eruit trekt of zijn riem of halsband kapot trekt mocht hij uitgedaagd worden.
ik laat ze wel in de auto, die ik meestal niet op slot heb.
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Macho gaat alleen mee naar de bakker en de friettent.
Dan ben ik zo weer buiten en kan ik hem door het grote raam blijven zien.
Macho blijft dan gewoon los bij deur liggen totdat ik weer buitenkom.
Hij blijft dan ook altijd keurig liggen, hoe gek hij ook op mensen is, als hij op mij wacht wordt iedereen (mens en hond) genegeerd, hij kijkt alleen maar naar de deur waar ik in ben gegaan.
Van de bakker krijgt hij trouwens altijd een snee brood :lol1:

Uit zicht gaan zou ik nooit doen.
Hij zou prima blijven liggen, maar ik heb absoluut geen vertrouwen in de medemens.
Laatst gewijzigd door samantha! op 26 jan 2011 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”