Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kun je je hond overal vastleggen

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenk
Zeer actief
Mijn ras(sen): xLhasa-ShihTzu

Kun je je hond overal vastleggen

Ongelezen bericht door Frenk »

en doe je dat ook?

Ik neem Frenk vaak overal en nergens mee naartoe en regelmatig komt het voor dat ik hem dan even ergens aan vastleg. Omdat hij niet mee naar binnen mag (bij de supermarkt), omdat ik mijn handen vrij wil hebben (bij een kinderpartijtje), omdat ik hem een drukke menigte wil besparen (open dag). Los kan ik hem niet laten, want dan ging hij heus wel op verkenningstocht :engel: en dat is dan ook weer niet de bedoeling... Maar volgens mij vind Frenk het altijd leuker om mee te zijn en dingen te zien en te ruiken te hebben, dan alleen thuis te moeten blijven.

Zo ook vanavond, we gingen met de jongste naar sporttraining. Frenk mag mee en leg ik vast in het halletje. Hij vindt het allemaal wel gezegend en is blij met alle aandacht van voorbij lopende mensen die hem zo schattig en braaf vinden. En bijna dagelijks loopt hij mee naar de supermarkt waar hij even buiten wacht.

Nemen jullie je honden veel mee en leg je ze dan ergens vast? Of als je ze meeneemt, blijven ze dan altijd bij je? Of.. Neem je je hond(en) helemaal niet mee?
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier
Aantal honden: 1

Re: Kun je je hond overal vastleggen

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

Als ik elmo ergens mee naar toe neem, kan hij daar gewoon naar binnen. Ik neem hem niet mee naar bv de supermarkt. Ik vertrouw het niet om hem vast te leggen. Ben veelste bang dat iemand hem meeneemt. (en ik weet ook niet hoe hij reageert als iemand naar hem toe loopt als hij vastligt).
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

Ik kán hem meenemen en ik kán hem best ergens vastleggen :engel: Maar dan krijg je wel enorm beaglegeblaf en gehuil als ik ook maar twee seconden uit zicht ben. Moet dan ook direct het risico nemen dat als iemand hem wil aaien of dichterbij wil komen hij van de stress kan happen en dan is het mijn schuld natuurlijk.. Dus nee, Beau gaat overal mee naar toe, maar waar Beau niet gewenst is, daar kom ik niet of leg ik hem voor thuis.
Afbeelding
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Ik neem Izzy alleen mee naar plaatsen waar ze bij mij blijft of even kort in de auto moet wachten. Izzy is er de hond niet naar om vast te leggen, ze reageert onzeker op vreemden als ik er niet bij ben en met vreemde kinderen moet ze begeleidt worden. Zolang ik erbij ben is er geen vuiltje aan de lucht maar alleen is ze onzeker.
Afbeelding
Lisette1985
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie

Ongelezen bericht door Lisette1985 »

Bumba gaat echt overal mee naartoe behalve met boodschappen doen dan blijft hij een uurtje thuis.
Laatst was ik even met mijn pa mee naar de juwelier en de vrouw achter de toonbank vroeg: waar heb je je hondje nou? :smile:
Ik leg hem nooit vast, als ik echt ergens heen moet waar geen honden mogen komen dan breng ik hem even bij mijn ouders die vinden dat ook wel gezellig.
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Ik leg ze alleen vast als ik ze nog kan zien, of als ik echt binnen 1 minuut ofzo weer bij ze ben. Anders laat ik ze achter me aanlopen. Dat kan ook los als dat zo uitkomt, want als baasje op een vreemde locatie gaat bewegen heb ik twee zwaan-kleef-aan meisjes achter me aan. Ik doe dat vaak zo op hele drukke verjaardagen. Dan leg ik ze vast bij mijn stoel als ik zit (i.v.m oude opa's enzo die niet over ze mogen struikelen), en als ik dan ga helpen bijvoorbeeld de tafel dekken klik ik ze los, en dan lopen ze zo een half uur met de neuzen nog net niet in mijn knieholte te volgen. Heel makkelijk :mrgreen:
Afbeelding
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Onder geen voorwaarde!

Het zou niet altijd goed gaan en ik ben als de dood dat hij gejat wordt. En dat gebeurd.

Dus nee..... ik zou dat noooit doen, ook al zou het voor het karakter van de hond en diens gedrag kunnen.

Suzanne
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Nee, ik neem ze eigenlijk nooit ergens 'anders' mee naar toe dan naar specifiek hondengelegenheden (wandelingen, etc.). Ten eerste is het te lastig met drie tegelijk en ten tweede, en dat telt voor mij veel zwaarder, ik zou mijn meiden nergens durven vast te leggen en uit het zicht te gaan omdat ze rustig met iedereen meegaan. Vooral als ze iets lekkers krijgen.
En Cody niet omdat hij, zeker als ik er niet bij is, in aaiende handen zou bijten omdat hij niet gediend is van vreemden die aan hem zitten.
Hij is wel de enige collie die ik ooit heb gehad waarvan ik zeker weet dat hij niet met een vreemde mee zou gaan, dat dan weer wel. :mrgreen:
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Oh nee geen haar op mijn hoofd. Ben veel te bang dat ze gejat wordt. :ugh:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

Ik laat mijn honden niet onbeheerd achter en nooit langer dan een minuutje uit zicht. Je weet nooit wat er gebeurd en ik wil graag zelf de regie houden. ;)

Nu zal in dit dorpje er niet gauw veel gebeuren, maar het is niets voor mij. Ik heb Branco één keer meegenomen naar de apotheek, waar ik hem vanuit het raam kon zien zitten, en dat vond ik zelfs al niet zo denderend. Ik blijf er liever gewoon bij.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Ik ga overigens niet uitgebreid winkelen terwijl Frenk buiten zit. Dat vind ik niet handig en niet prettig. Maar even een boodschap doen bij de bakker, de slager, de bloemist of nog even snel melk halen bij de super, dan gaat hij dus mee.
Ook als ik hem zoals vanavond bij de sporthal of waar dan ook even vastleg, blijf ik zelf in zicht of ga ik om de zoveel tijd even kijken. Het is niet zo dat ik hem vastleg om zelf eens even lekker onbekommerd aan de rol te gaan :engel: (mocht die indruk leven bij iemand :mrgreen: )

Ik leg hem bijvoorbeeld ook vast als wij een feestje geven. Dan is hij er wel bij, maar hoef ik geen ogen in mijn rug te hebben. Als de bulk van de gasten weer weg is en ik mijn handen vrij heb, dan laat ik hem los.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hilde »

Nanna schreef: wie wil er nu van die stinkpulis hebben :engel:
:mann:
Afbeelding
jeanet01
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door jeanet01 »

Roos gaat eigenlijk overal mee naar toe. Bij de supermarkt leg ik haar rustig vast. Ze gaat standaard mee om de kinderen op te halen uit school, bij de peuterspeelzaal leg ik haar dan wel vast omdat ik naar binnen moet.
Mee naar de speeltuin (waar honden aangelijnd zijn toegestaan). Ook naar grotere evenementen nemen we haar mee.
Ze blijft eigenlijk alleen thuis als we naar plekken toegaan waar honden verboden zijn (zoals de dierentuin) of als we weten dat de mensen waar we op visite gaan het niet prettig vinden dat er een hond mee komt.
Afbeelding
Frenk
Zeer actief

Moos schreef:Ik leg ze alleen vast als ik ze nog kan zien, of als ik echt binnen 1 minuut ofzo weer bij ze ben. Anders laat ik ze achter me aanlopen. Dat kan ook los als dat zo uitkomt, want als baasje op een vreemde locatie gaat bewegen heb ik twee zwaan-kleef-aan meisjes achter me aan. Ik doe dat vaak zo op hele drukke verjaardagen. Dan leg ik ze vast bij mijn stoel als ik zit (i.v.m oude opa's enzo die niet over ze mogen struikelen), en als ik dan ga helpen bijvoorbeeld de tafel dekken klik ik ze los, en dan lopen ze zo een half uur met de neuzen nog net niet in mijn knieholte te volgen. Heel makkelijk :mrgreen:
Oh, dat zou ik ook wel fijn vinden. Het jammere is dat Frenk op onderzoek uitgaat. Die hoeft niet zo nodig in mijn schaduw te lopen, er is zoveeeeeel te ontdekken in de wereld :N: :engel:
We hadden laatst een kinderpartijtje in het bos. Leuk om Frenk mee te nemen, nou die ging na tien minuten mooi aan een boom. Die zag mij bezig met mijn aandacht gericht op 6 stuiterende kinderen en dacht de andere kant van het bos op z'n gemak te kunnen gaan verkennen :cool2:
Afbeelding
m33rtje
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Ruwharige teckel

Ongelezen bericht door m33rtje »

Ik zou niet durven, zoiezo is Moos nu nog veel te klein, maar ik ben bang dat ze hem, ook al is hij straks groter, gaan stelen.

Thuis hebben we het ook nooit gedaan, en als ze al meegingen naar de supermarkt, dan bleef er 1 iemand bij staan.
http://www.moosdeteckel.nl

"Als je het probleem kunt oplossen, hoef je niet te piekeren. Als je het probleem niet kunt oplossen, heeft piekeren geen zin. Pieker dus niet."
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Ik doe het alleen zolang hij in zicht is en de boodschap zelf niet langer dan een paar minuten duurt.
Voor geen goud dat ik een grote super binnen stap en de hond(en) buiten laat staan om vervolgens zelf de weekboodschappen te halen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Moos
Zeer actief

Ik ben bij vastliggen uit zicht voor een winkel overigens niet zo bang voor stelen. Vera krijg je niet mee, ook niet met koek of snoep, en om Saar mee te pakken zal je eerst langs Vera moeten. Want die gaat zich wel enorm op staan dringen als je aandacht komt geven, dat dan weer wel. Lijkt me nogal een onderneming dan, dat jatten.
Ik vind het meer eng omdat ik niet weet wat voor honden er nog langs gaan komen. Of, wat ik ook weleen zie, dat iemand anders zijn hond aan hetzelfde bankje vast gaat leggen. Dan vertrouw ik mijn eigen honden wel, maar andermans hond niet als ik die niet ken :pffff:
Afbeelding
Moos
Zeer actief

Frenk schreef:
Moos schreef:Ik leg ze alleen vast als ik ze nog kan zien, of als ik echt binnen 1 minuut ofzo weer bij ze ben. Anders laat ik ze achter me aanlopen. Dat kan ook los als dat zo uitkomt, want als baasje op een vreemde locatie gaat bewegen heb ik twee zwaan-kleef-aan meisjes achter me aan. Ik doe dat vaak zo op hele drukke verjaardagen. Dan leg ik ze vast bij mijn stoel als ik zit (i.v.m oude opa's enzo die niet over ze mogen struikelen), en als ik dan ga helpen bijvoorbeeld de tafel dekken klik ik ze los, en dan lopen ze zo een half uur met de neuzen nog net niet in mijn knieholte te volgen. Heel makkelijk :mrgreen:
Oh, dat zou ik ook wel fijn vinden. Het jammere is dat Frenk op onderzoek uitgaat. Die hoeft niet zo nodig in mijn schaduw te lopen, er is zoveeeeeel te ontdekken in de wereld :N: :engel:
We hadden laatst een kinderpartijtje in het bos. Leuk om Frenk mee te nemen, nou die ging na tien minuten mooi aan een boom. Die zag mij bezig met mijn aandacht gericht op 6 stuiterende kinderen en dacht de andere kant van het bos op z'n gemak te kunnen gaan verkennen :cool2:
Haha, zo was Moos ook :mrgreen: Ik vind het ook reuze makkelijk hoor, dat zwaan kleef aan van ze, en ik heb daar niks voor hoeven te doen :19: Nog idealer zou zijn als ze het door zouden trekken naar een zittende baas. Maar als ik op een verjaardag op de bank zit weten de smiechten wel dat ik heus niet opeens in het niets oplos, en dan kan je best even bij iedereen gaan buurten :mrgreen: Zodra ik ga bewegen zou ik misschien weleens opeens de voordeur uit kunnen lopen, en zonder hen, NOOIT!. Vandaar dat volgen van ze dus :engel: Als ik nou een hele verjaardag lang blijf staan, dan zouden ze permanent aan mijn voeten liggen. Maar ja, da's zo vermoeiend voor de baas he :mrgreen:
Afbeelding
Supernova
Zeer actief

Ongelezen bericht door Supernova »

Nee dat kan met Kenzo niet en dus doe ik het ook niet.
Met Nova kan het vast wel, maar ik ben veels te bang dat ze gejat word :N: Als ik dus ergens heen ga waar honden niet mee naar binnen mogen laat ik ze lekker thuis.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Nee.. James zou iedereen bijten die langskomt. En die andere zouden zo met iedereen meegaan. Ik vind het niet nodig om mijn honden overal mee naar toe te nemen. Wil ook weleens alleen dingen doen :F:
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik laat mijn honden in de auto. Maar als ik vroeger op de fiets boodschappen ging doen, of het was te warm in de auto, legde ik Polleke alleen ergens vast als ik haar in het oog kon houden. Niet omdat ik haar niet vertrouwde, maar ik had geen vertrouwen in andere mensen. Was als de dood dat ze meegenomen werd of getreiterd.

Met de hond die ik voor Polleke had, Bessie had ik een niet zo leuke ervaring. Ik was in een bloemenzaak en ik keek uit het raam waar Bessie vastlag en op mij wachtte. Er kwam zo'n etter achtig jongetje aan en die schopte naar haar. Ik vloog meteen woest naar buiten en zijn moeder die verderop stond te praten riep hem bij zich.

Niemand moet aan mijn honden komen, want dan komen ze aan mij.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Inderdaad als de hond mee'moet' of het komt net zo uit en het weer laat het toe, laat ik Yentle liever even in de auto. Maar buiten vastleggen, geen haar op mijn hoofd die eraan denkt. Niet alleen dat ze gestolen kan worden, maar wie weet wat voor lui er voorbij komen en haar gaan pesten of zo.

Maar meestal blijft ze gewoon thuis als ik ergens naar toe ga waar ze niet naar binnen mag. We gaan daarna wel wandelen, veel leuker.
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Nee, ik doe dat niet.
Ten eerste doe ik Kaiou absoluut geen plezier met wachten. Hij houdt alleen van doen :D
Ten tweede is Kaiou nogal onvoorspelbaar in zijn gedrag. Niet onbetrouwbaar, onvoorspelbaar.
Hij is in staat om voor de winkel te liggen, drie mensen voorbij te laten lopen en bij de vierde ineens op te staan en als een gek te gaan blaffen.
Of hij blijft liggen en wordt door iemand geaaid (wat hij erg leuk vindt :wink: ) en tegen persoon twee springt hij ineens op.
Of hij ziet ineens iets (een vogel in een boom of zo :oeps: ) en gaat helemaal uit zijn dak zodat iedereen zich te pletter schrikt.
Vandaar maar niet.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Ik neem ze alleen maar mee als ik ergens iets doe waar ze ook iets aan hebben. Wat ze leuk vinden, zeg maar. Ik neem ze niet mee naar iets waar ik ze vast moet leggen (ik tel dan dus een altijd in werk staande voet die op een riem kan trappen niet mee, op terrasjes enzo). Hebben we een lange wandeling gedaan en gaan we daarna pannekoek eten, ja dan gaan ze mee. Vinden ze heerlijk.

Maar nee. Zomaar meenemen naar iets waar ze geen bal aan hebben, maar gewoon een uurtje in een vreemd gebouw ergens aan vastgetekend liggen doe ik niet. Niet nodig. Ze zijn dan liever gewoon bij baasje thuis. Hebben ze ook geen reet aan toch?
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Ja. Ik kan ze vastleggen en af laten en blijven. Doe het soms als we wandelen en ik bij de pizzeria wat bestel of bij de patattent ook even wat bestel, daarna wij weer even verder lopen en spelen om daarna het bestelde op te halen.
Alleen een aantal keren meegemaakt dat mensen het nodig vonden mijn honden uit te dagen, de 1 met kom dan kom dan etc.. en een ander vond het nodig om te kijken hoe de honden zouden reageren als hij zijn hond zou laten snuffelen bij de af liggende honden :scratch: ik leg ze dus ook af en houd het in de gaten. Maar ik bij de minste overeindkomen snauwde ik AF! dat commando hadden ze immers gekregen en heb de man toegesnauwd door te lopen en erachteraan gegooid wat hij met zijn actie wilde bereiken :klaar: sindsdien doe ik het eigenlijk niet meer, komt meer door andere mensen die gaan provoceren en uitdagen dan dat mijn honden niet even af en blijf kunnen.
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

Voor boodschappen in een supermarkt snap ik uberhaupt de noodzaak niet om de honden mee te moeten nemen :denken:
Het wandelingetje daar naartoe is al geen superfeest, en dan moeten ze daarna ook nog eens direct terug naar huis (omdat ik met zware boodschappen zit). Volgens mij zijn ze dan liever even 10 minuutjes alleen in huis om daarna gewoon een fijne wandeling te maken.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Felix blijft niet tot in het oneindige liggen. Een paar minuten wel, maar daarna gaat hij aan de scharrel. En ik leg hem nergens vast.
Hij blijft maar lekker thuis op de bank liggen als hij niet mee kan.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Ongelezen bericht door Reny »

Nooit uitgeprobeerd :19:
:F:
En de groeten van de mannen :zwaai
Hilde
Zeer actief