Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Pup wachtlijsten

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Char7
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 1
Contacteer:

Pup wachtlijsten

Ongelezen bericht door Char7 »

Ik en mijn vriend zijn van plan om een pup te nemen..
Nog niet nu, maar als we een ander huis hebben (we wonen nu in een flat) met een jaar ongeveer (hopelijk eerder :mann: )

We weten ook nog niet wat voor een hond, maar daar ben ik druk mee bezig

Nou vroeg ik me af.. als we straks nou wel weten wat voor hond we willen, en het duurt nog laten we zeggen een jaar voordat er daadwerkelijk 1 (kan) komen

Is het dan verstandig om ons zo gauw mogelijk al op een wachtlijst te zetten?
Ik weet niet zo goed hoe het werkt met wachtlijsten..
maar stel ik zet me er nu op 1, en er komt straks al een nestje en wij zitten erbij om er 1 te mogen uit kiezen.. kan ik dan ook gewoon zonder problemen nee zeggen en wachten op een volgend nestje?
En kost dat eigenlijk wat? je zelf op een wachtlijst zetten??
Danielle
Zeer actief
Contacteer:

Re: Pup wachtlijsten

Ongelezen bericht door Danielle »

Ik denk dat dat er vanaf hangt van welk ras en bij welke fokker je een pup wilt. Ik heb over het algemeen een wachtlijst van ongeveer 4-8 maanden dus dan is het verstandig om je er vroeg op te zetten, maar er zijn ook fokkers binnen mijn ras die ze aan de straatstenen niet kwijt kunnen dus als je NU een pup wilt, heb je er morgen eentje....

Ik zou gewoon goed nadenken welk ras je wilt, ga dan bij vele fokkers van dat rs kijken en overleg met de fokker die jou het beste aanstaat wat verstandig is.

Sommige fokkers vragen inderdaad een aanbetaling om je op de lijst te zetten, ik zou dus met zo'n fokker niet in zee gaan, want wie zegt dat hij/zij tegen die tijd daadwerkelijk kan bieden wat jij zoekt. Ik vind het anders dat als de pups al geboren zijn, maar dan nog, ik vraag dus geen aanbetaling. Mensen moeten voor 100% voor een pup gaan, niet omdat ze al een gedeelte betaald hebben.
Laatst gewijzigd door Danielle op 25 jan 2011 17:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

erg rasafhankelijk hoe lang een wachtlijst is, of dat er uberhaupt een wachtlijst is.

ik denk dat alvast zoeken naar het ras, en dan een fokker die je aanspreekt geen kwaad kan, je kunt de fokker ook uitleggen, dat er pas een pup kan komen, als jullie je zaken op orde hebben.
stel je vind een fokker, die 1 keer per jaar een nestje fokt (bv) tja, dan kan het gebeuren, dat die niet op jullie gewenste moment geboren worden, dan kun je besluiten om nog een jaar te wachten, of je zoekt bij voorbaat een fokker, die wat meer fokt, zodat de kans dat er , wanneer jullie er de plek voor hebben, het geen tijden meer duurt dat er ook een nestje geboren wordt.

bij een fokker op een wachtlijst staan is , voor zover ik weet, kosteloos. wel een tipje.. als je je bij meerdere fokkers op een lijst laat plaatsen, wees daar wel eerlijk in tegenover de fokkers :wink:
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mekkie »

Wij hebben het gewoon gedaan, zonder planning wanneer er een pupje moest komen trouwens.

Toen we een leuk ras EN een fokker die ons aanstond gevonden hadden hebben we ons gelijk maar "opgegeven"
Wij kregen toen ook direct een berg leeswerk over het ras mee en dat was super leuk!!
Afbeelding
under the red sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door under the red sky »

Het zal waarschijnlijk verschillen per fokker. Het is voor ons geen probleem als iemand aangeeft dat ze liever wachten op een volgend nest. Dan schuift iemand anders gewoon een plekje naar voren. Ik zou zelf nooit betalen om op een wachtlijst te staan.
groetjes,
Gerja

www.undertheredsky.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”