Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Lillith schreef:Ik geloof niet dat het voor puppen of oudere honden zo moeilijk is, welk ras ook
Bij sommige moet je het opbouwen en andere lopen gelijk te genieten van de indrukken.
Ik had mijn Schnausje opgehaald met de trein, kwam in het spitsuur op CS terecht.
Tas en minituigje (ontsnappen) om haar heen, wat mevrouw liep trots staart omhoog door de menigte (ze was alleen kennel gewend).
Lillith heb ik het opgebouwd na een maandje, enig, vooral het ijsje
Mosje is verleden week al naar de markt geweest, ook gaan met de banaan
En wat wil je hier mee zeggen dan, dat o.a ik lieg ofzo? Ik snap je punt niet
Voor Vera zelf was het niet zo moeilijk hoor, die had wel lol van links naar rechts schietend aan de lijn. Voor mij is dat iets minder lollig. En tja, dan maakt het nogal wat uit ook of je met een frutselhondje loopt of met 25-30 kilo aan je lijn hoor. Moos trok als jonge hond ook in de stad, maar die woog bijna niks, dus ik had daar ook geen last van. Erger nog, ik had dat amper door.
Ik kon Vera overigens heel jong al wel op commando de hele tijd naast me laten lopen, maar dat is dus niet wat ik wil. Ik wil niet dat ze strak onder appel de drukte in moet. En voordat zij op een punt was dat ze al die prikkels een beetje kon verwerken in haar koppie waren we wel een jaartje of wat verder. Dat jij dat niet gelooft moet je zelf weten
Lillith schreef:Vijf minuten hartje stad, en ook 5 min. naar het buitengebied Ideaal.
Ik ga 1 of 2 x per week met mijn honden het centrum in, ze vinden het heel leuk zoveel geurtjes ed.
Voor de rest, het is makkelijk een stad gewende hond te hebben, makkelijk meenemen
Lillith schreef:Ik geloof niet dat het voor puppen of oudere honden zo moeilijk is, welk ras ook
Bij sommige moet je het opbouwen en andere lopen gelijk te genieten van de indrukken.
Ik had mijn Schnausje opgehaald met de trein, kwam in het spitsuur op CS terecht.
Tas en minituigje (ontsnappen) om haar heen, wat mevrouw liep trots staart omhoog door de menigte (ze was alleen kennel gewend).
Lillith heb ik het opgebouwd na een maandje, enig, vooral het ijsje
Mosje is verleden week al naar de markt geweest, ook gaan met de banaan
En wat wil je hier mee zeggen dan, dat o.a ik lieg ofzo? Ik snap je punt niet
Voor Vera zelf was het niet zo moeilijk hoor, die had wel lol van links naar rechts schietend aan de lijn. Voor mij is dat iets minder lollig. En tja, dan maakt het nogal wat uit ook of je met een frutselhondje loopt of met 25-30 kilo aan je lijn hoor. Moos trok als jonge hond ook in de stad, maar die woog bijna niks, dus ik had daar ook geen last van. Erger nog, ik had dat amper door.
Ik kon Vera overigens heel jong al wel op commando de hele tijd naast me laten lopen, maar dat is dus niet wat ik wil. Ik wil niet dat ze strak onder appel de drukte in moet. En voordat zij op een punt was dat ze al die prikkels een beetje kon verwerken in haar koppie waren we wel een jaartje of wat verder. Dat jij dat niet gelooft moet je zelf weten
Geen idee waar je het over hebt??
Ik zeg toch sommige honden moet je het opbouwen en sommige hebben er totaal geen moeite mee
Edit; ze lopen echt niet, mijn honden, strak onder commando even naast in de drukte....
Laatst gewijzigd door Lillith op 22 jan 2011 11:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Lillith schreef:Vijf minuten hartje stad, en ook 5 min. naar het buitengebied Ideaal.
Ik ga 1 of 2 x per week met mijn honden het centrum in, ze vinden het heel leuk zoveel geurtjes ed.
Voor de rest, het is makkelijk een stad gewende hond te hebben, makkelijk meenemen
hele grote stad, ik vind het ook de mooiste...Amsterdam. 10 minuten lopen vanaf t leidseplein, 3 minuten lopen naar t vondelpark, 10 minuten lopen en je staat in de jordaan en 10 minuten lopen en je bent op t museumplein. Markt om de hoek...
Maar geeb buiten gebied
Hutje op de heide wil ik ook wel.
Toen ik Boyke kreeg acht jaar geleden woonde ik in Schiedam. Ik heb express een kleiner ras genomen dat toch sportief is, zodat ik hem in de fietsmand mee zou kunnen nemen naar park en polder. Dat hebben we 3 jaar met veel plezier gedaan. Nu ik in Lelystad woon en ik lopend met Boyke naar het bos kan of even de auto in voor een ander stuk bos vind ik dat wel heel veel relaxter. Dat is voornamelijk omdat ik gelukkiger word van niet in de stad wonen Boyke was ook in de stad gelukkig, maar ik moest me meer inspannen om hem de beweging en bewegingsvrijheid te geven die een hond nodig heeft. Als je dat kunt regelen, kan een hond prima in de stad denk ik Het helpt natuurlijk wel als je geen blaffer hebt (binnen) en een niet te angstige hond in die drukkere omstandigheden.
rubyred schreef:Vriendin van mij woont in A'dam en heeft een hond die altijd los met haar door A'dam loopt.
Door de binnenstad? Ik zie dat ook vaak en vind het doodeng
Hoe goed je ze ook onder appèl hebt, een hond blijft onvoorspelbaar en zelf zie je ook niet altijd alles in de drukte. Ik heb het te vaak mis zien gaan
Ikzelf woon in A'dam zuidoost, het is vrij groen hier en niet zo druk als in het centrum. Er is een loslooppark in de buurt en wat verderop een natuurgebiedje met een plas waar Gollum lekker kan zwemmen. In de binnenstad lopen met de hond is bij mij nog steeds niet favoriet hoor, Gollum luistert goed en is vrij onverstoorbaar dus die vind het niet erg maar ik vind al die mensen reuze irritant. Het is toch ontzettend opletten of er niet iemand door mij of m'n hond probeert heen te lopen of dat we niet overreden worden door auto's trams of fietsers.
ik woon in een kleine stad met veel groen. Geen problemen met mijn honden gehad wat betreft de stad en stadse geluiden, ik heb het altijd als normaal beschouwd dat een hond daarmee om moet kunnen gaan. Alle pups krijgen markt-training zelfs Dana heeft dit gehad. Als ze een leeftijd hebben bereikt dat ze geestelijk wat meer aankunnen gaan ze mee naar Rotterdam
Escha moet soms mee met de trein en jawel soms ook in de spits, ik vind dat dat geen problemen moet opleveren en heb ook altijd zo gehandeld, het resultaat is nu wel dat ze elke trein in wilt springen die maar arriveert wel zorg ik dat ik niet in een supervolle trein ga zitten waar je je kont niet kan keren want daar word ik noch mijn hond blij van. Meestal de spitstrein is vrijwel leeg dus ik houd er wel rekening mee
Toen ik Rhodi kocht, woonde ik nog in de stad. Ik heb daar de eerste twee jaar van zijn leven nog gewoond. Niet gemakkelijk met zo'n angstige hond, er waren VEEL te veel prikkels en ik had echt speciale plekjes die ik geheim hield waar ik met hem naar toe ging, zoals een veldje direct achter een ziekenhuis waar bijna niemand ooit kwam. (Veldje bestaat nu zelfs niet meer, helaas...)
Nu woon ik in een dorp en dat past echt VEEL beter.
Met Branco zou ik overal kunnen wonen. Maar als ik met hem terug naar de stad zou gaan, zou ik opnieuw op zoek gaan naar speciale plekjes... want ik stel wel prijs op een rustige wandeling, en dat is in een stad toch lastig.
ik woon officieel in maastricht... in een buitenwijk Heer (vroeger dorp maar meeste echte heerdenaren zeggen nog dorp ik dus ook ) net 20 minuutjes lopen en ik zit midden op het vrijthof...iets meer dan 5 minuutjes lopen en ik zit in het veld/bos....en binnen een straal van zo'n 500 meter zijn er 3 omheinde losloopgebieden...plaats zat voor de hondjes dus
Groetjes Rachelle,Nina(boxer x mechelse herder) en Pfaffke (laekense herder)
Ik vind het ook wel een verschil waar je woont.Ik woonde echt in het centrum, boven de winkels. Dat zou voor James te druk zijn. Maar een wijk net naast het centrum is net zo druk als waar ik nu woon.
De hond moet dus wel tegen veel prikkels kunnen. Zijn er nog specifieke rassen waarvan jullie denken, dat is een ras dat bekend staat wat minder tegen te veel prikkels te kunnen?
heidi66 schreef:De hond moet dus wel tegen veel prikkels kunnen. Zijn er nog specifieke rassen waarvan jullie denken, dat is een ras dat bekend staat wat minder tegen te veel prikkels te kunnen?
Neem een collie, zijn zulke relaxte dieren dat je er zélf ook van in slaap valt .
Ik hoor veel mensen zeggen dat de hond tegen prikkel moet kunnen. Ik dacht ,zou dat rasgebonden kunnen zijn?
Ik wil een teckel. Zal als deze er ooit komt ook goed met de fokker bespreken hoe en waar ik woon dus dat ik wel een relaxed type uit t nest krijg. Een colli vind ik prachtig, maar ik woon ook op 3 hoog zonder lift dus , met de hond kunnen tillen.
Grappig eigenlijk dat veel mensen de stad zielig vinden voor een hond. maar als ik zo bij wat vrienden op t platteland kijk, komt de hond het erf vaak niet af. Gaat nooit ergens mee naar toe en mag vaak ook niet in het huis. Dus niet echt gezellig meedoen met de roedel en komt nooit andere honden tegen.
Als ik dan de honden van mensen uit de stad bekijk, hebben die toch eigenlijk een leuker leven.
Natuurlijk zit er ene hoop tussen in. Maar bij een hond in de stad denkt men: "sneu", en bij een hond op de boerderij denkt men: "he lekker voor t dier".
heidi66 schreef:Ik hoor veel mensen zeggen dat de hond tegen prikkel moet kunnen. Ik dacht ,zou dat rasgebonden kunnen zijn?
Ik wil een teckel. Zal als deze er ooit komt ook goed met de fokker bespreken hoe en waar ik woon dus dat ik wel een relaxed type uit t nest krijg. Een colli vind ik prachtig, maar ik woon ook op 3 hoog zonder lift dus , met de hond kunnen tillen.
Grappig eigenlijk dat veel mensen de stad zielig vinden voor een hond. maar als ik zo bij wat vrienden op t platteland kijk, komt de hond het erf vaak niet af. Gaat nooit ergens mee naar toe en mag vaak ook niet in het huis. Dus niet echt gezellig meedoen met de roedel en komt nooit andere honden tegen.
Als ik dan de honden van mensen uit de stad bekijk, hebben die toch eigenlijk een leuker leven.
Natuurlijk zit er ene hoop tussen in. Maar bij een hond in de stad denkt men: "sneu", en bij een hond op de boerderij denkt men: "he lekker voor t dier".
Echt niet
Een teckel lijkt me heel geschikt, erg leuk ook, er lopen er hier stad(je) hele blije rond
Edit: neem je dan een dwergje of kleiner? Een standaard is behoorlijk zware jongen om te tillen.
Volgens mij kun je zowat elke hond in de stad zetten, behalve de echte werkhonden. Het is maar net wat je er verder mee doet. Ook in de stad kun je uren met je hond gaan wandelen, daar hoef je echt niet voor buiten te wonen of persé naar de bossen te gaan. In het begin zullen veel dingen eng zijn of gaan ze er achteraan, maar bij de meesten is dit zo over, want als er voor de zoveelste keer weer een fietser of brommer langs komt, is dat niet meer zo interessant.
En ik moet zeggen dat ik in de bossen zelden of nooit wild tegen kom, maar hier komen we met iedere wandeling toch op z'n minste tientallen wilde konijnen, eenden en ganzen tegen, zitten bokjes, kippen, pauwen, herten en ponies in de weides en wordt er met vele van hen neus contact gemaakt.
Mijn teckel zou ook makkelijk in een drukke stad kunnen wonen.Probleem is dan eerder dat ze denkt dat iedereen haar beste vriend is en aandacht wil van al die mensen
MJ schreef:Met Boris en Bassie heb ik samen in hartje Den Haag gewoond.
Met de tram naar het strand, naar het zuiderpark of het haagse bos of even door de winkelstraat als ik daar moest wezen.
Ging helemaal prima . Eigenlijk weinig verschil met waar ik nu woon.
Nee, dat heb ik nou ook altijd. Almelo is net Den Haag.
heidi66 schreef:Ik hoor veel mensen zeggen dat de hond tegen prikkel moet kunnen. Ik dacht ,zou dat rasgebonden kunnen zijn?
Zoals ik al in mijn eerste post aangaf; "ik ben het volledig met je eens."
En een teckel past volgens mij volledig in het stukje Amsterdam dat 3 minuten van het Vondelpark af ligt. En als je dan eens op vakantie gaat wil ik wel op je hond en je huis passen.
Een teckel past prima in dat plaatje hoor. De meeste kleine hondjes zijn wat dat betreft wat flexibeler... maar de energieke, actieve types zijn lastiger in de stad te houden.
En een teckel past volgens mij volledig in het stukje Amsterdam dat 3 minuten van het Vondelpark af ligt. En als je dan eens op vakantie gaat wil ik wel op je hond en je huis passen.
Hahahaha, nou als ik ooit een hond heb wil ik er ook mee op vakantie. Maar mocht t eens anders zijn weet ik je te vinden. Je moet wel naar 3 hoog he met al je honden...
Hahahaha, nou als ik ooit een hond heb wil ik er ook mee op vakantie. Maar mocht t eens anders zijn weet ik je te vinden. Je moet wel naar 3 hoog he met al je honden...
Dat komt helemaal goed hoor, ik loop gewoon een paar keer op en neer met een hond onder de arm. Goed voor de conditie.
ik heb altijd in rotterdam gewoont, ging altijd prima zelfs met 6 honden ↲
waarvan 1 mensagsessieve en 1 hondagressieve nu woon ik bijna 4 maanden in een 'klein' dorp en voor de honden had ik beter in R'dam kunnen blijven, daar waren veel meer uit/losloop plekken als hier maar goed ik voel me hier veel beter en ik hoop dat dat ooit op de honden overslaat