Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe zouden jullie honden reageren..
Moderator: moderatorteam
-
amber81
Re: Hoe zouden jullie honden reageren..
Beiden absoluut aanslaan en als iemand in zou breken, na die blafsalvo, zouden ze diegene grijpen. Ongetwijfeld.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
Jan vreet ze op en Gina gaat meezoeken 

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Blaffen, blaffen en nog eens blaffen
oh en grommen ook nog 
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Nouuuuuu iedereen denkt natuurlijk dat die gevaarlijke Rottweiler meteen in z'n strot zou hangen, maar ik weet het eigenlijk niet 
Beide honden zijn dus dol op visite. Mensen, zelfs vrij onbekenden, durven zelfs achterom te komen als de honden in de tuin zijn.
Maar ik vermoed zo, dat ze zijn foute bedoelingen toch zullen 'ruiken' en Puchu enorm gaat blaffen en Kaya wellicht een gevaarlijke grom en tanden zal laten zien. Of ze hem werkelijk aanvallen, dat denk ik niet en zal afhankelijk zijn van de inbrekers reactie. Als het iemand is die super is met honden en Kaya weet over te halen, dan komt ie nog een heel eind ben ik bang
(behalve als wij thuis zijn natuurlijk en wakker worden van het oorverdovende geblaf van Puchu, haha).
Beide honden zijn dus dol op visite. Mensen, zelfs vrij onbekenden, durven zelfs achterom te komen als de honden in de tuin zijn.
Maar ik vermoed zo, dat ze zijn foute bedoelingen toch zullen 'ruiken' en Puchu enorm gaat blaffen en Kaya wellicht een gevaarlijke grom en tanden zal laten zien. Of ze hem werkelijk aanvallen, dat denk ik niet en zal afhankelijk zijn van de inbrekers reactie. Als het iemand is die super is met honden en Kaya weet over te halen, dan komt ie nog een heel eind ben ik bang
(behalve als wij thuis zijn natuurlijk en wakker worden van het oorverdovende geblaf van Puchu, haha).
-
miekmiek
ik denk dat ze van die zachte waaschuwende blafjes gaan geven. die ik boven niet hoor natuurlijk. 
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Er komt in ieder geval heel veel lawaai bij kijken
Het zal mij niets verbazen als alledrie de dames door alle consternatie/ganging up
een hapje zouden nemen met Fien als aanstichtster. Bij Suus wel wat minder overtuigend en het gaat dan samen met heel veel gespring op ooghoogte maar als er hectiek is zou ze dat best kunnen durven. Misschien dat er wel verschil in reactie zal zijn als ik/wij wel of niet thuis zijn en of die iemand ook in mijn buurt komt ja of nee. Ik hoop er nooit achter te komen.
-
29996D
Ik denk dat als die inbrekers net doen alsof het zo hoort dat ze dan vriendelijk benaderd worden, maar wel nadat ze aangeblaft zijn. Als de honden voelen dat ze verkeerde bedoelingen hebben denk ik dat ze in de aanval gaan, en flink ook :N:
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
In ieder geval vreselijk aanslaan, maar ik zie hem eigenlijk nog wel bijten ook. Hij is heel waaks en laat zich ook niet makkelijk vertellen dat ze toch echt goed zijn (en dan moet hij naar zijn kussen)
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
Arme inbreker die hier naar binnen wil...die breekt zijn nek over de Tibetanen
.
Komt ie zonder ongelukken binnen, zal Moon hem gillend kwispelend de voerton aanwijzen en met haar liefste blik vragen of ie die asjeasjeasjeblieft open wil doen
.
Kharma zou de inbreker de neus breken, pure pret man als er iemand zomaar op visite komt, en een kopstoot uitdelen.
De rest zal hooguit verstoord opkijken, he alweer visite...hebbie koekies? Neuh? Oke...gaan we weer slapen.
Wat heb je er eigenlijk aan...
Komt ie zonder ongelukken binnen, zal Moon hem gillend kwispelend de voerton aanwijzen en met haar liefste blik vragen of ie die asjeasjeasjeblieft open wil doen
Kharma zou de inbreker de neus breken, pure pret man als er iemand zomaar op visite komt, en een kopstoot uitdelen.
De rest zal hooguit verstoord opkijken, he alweer visite...hebbie koekies? Neuh? Oke...gaan we weer slapen.
Wat heb je er eigenlijk aan...

-
S@ndr@
- Zeer actief
durf je het te gokken, 
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Ik denk maar zo dat ze dat hier ook doenS@ndr@ schreef:Ik durf te wedden dat hij niet meer wegkwam,, bijten zal hij niet stellen doet hij wel volgens mijn inschatting

- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Carlos verandert van een lieve knuffelbeer in een echte waakhond! Als wij thuis zijn begint hij te blaffen als iemand de tuin in loopt binnenkomt of aanbelt, dan loopt hij ht liefste voor op.
Een tijd geleden hebben ze bij ons proberen in te breken maar wat ik zeg Carlos verandert en laat zien dat hij er is. Ze waren ook al bij de buren geweest maar ook die hebben een hond en sloeg aan. Dus zijn ze maar naar mijn andere buren gegaan.
Bij zijn vorige baas is er ingebroken alleen is de inbreker er niet zonder kleerscheuren afgekomen die miste hier en daar wat kledingstukken en een spoor bloed. Ik ga er dus vanuit dat hij bijt.
Als hier een vreemde voor Carlos in huis komt en ik laat die persoon binnen en ga vervolgens bijvoorbeeld naar boven om iets te halen gaat Carlos gromment tegenover de persoon staan. Heel dreigend heb ik van horen zeggen hij gaat echt over de persoon heen staan begint te grommen en als die beweegt laat ie even zijn tanden zien. Wist ik niet nu ik dat weet doe ik Carlos als ik naar boven loop even in een andere ruimte.
Ik heb ook een bordje: ik waak voor mijn baas. Zijn ze iedergeval gewaarschuwd als ze willen inbreken.
Een tijd geleden hebben ze bij ons proberen in te breken maar wat ik zeg Carlos verandert en laat zien dat hij er is. Ze waren ook al bij de buren geweest maar ook die hebben een hond en sloeg aan. Dus zijn ze maar naar mijn andere buren gegaan.
Bij zijn vorige baas is er ingebroken alleen is de inbreker er niet zonder kleerscheuren afgekomen die miste hier en daar wat kledingstukken en een spoor bloed. Ik ga er dus vanuit dat hij bijt.
Als hier een vreemde voor Carlos in huis komt en ik laat die persoon binnen en ga vervolgens bijvoorbeeld naar boven om iets te halen gaat Carlos gromment tegenover de persoon staan. Heel dreigend heb ik van horen zeggen hij gaat echt over de persoon heen staan begint te grommen en als die beweegt laat ie even zijn tanden zien. Wist ik niet nu ik dat weet doe ik Carlos als ik naar boven loop even in een andere ruimte.
Ik heb ook een bordje: ik waak voor mijn baas. Zijn ze iedergeval gewaarschuwd als ze willen inbreken.

- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Waarschuwend blaffen in ieder geval. Bill houdt niet, niet!, van vreemden (vooral niet van mannen) maar ik heb geen idee wat 'ie doet als wij op bed liggen en hij oog in oog staat met een vreemde (man). Buiten vindt 'ie vreemde mensen (mannen dan vooral) die mijn kant op komen of die rennen en schreeuwen (al is het meters van ons vandaan) echt zo 'gevaarlijk' dat ik 'm tot snappen in staat zie. Maar goed, wat valt er te verdedigen als wij er niet zijn / liggen te slapen. 
- Nakisha
- moderator
- Mijn ras(sen): Coahuila
Branco houd het op blaffen. Rhodi pakt een inbreker wel... dus sja, sterkte dan maar, meneer de inbreker. De borden hangen er, je bent gewaarschuwd.

- Moos
- Zeer actief
Dat dacht ik al, met die wakers in hart en nieren van mijInge O schreef:Moos schreef:Ze hangen er meteen in![]()
![]()
ik zie het zo voor me.
Ik heb wel voor de sier een waakbordje hangen, met een Vera-look-a-like Golden. Toevallig
Zegt die man van de dierenwinkel (waar ik dat bordje dus kwam kopen) ook nog "vind het niet echt op een Golden lijken". Nah jaaa zeg

- Paddle
- Zeer actief
Het slimste wat een inbreker hier zou kunnen doen is even uitgebreid kennis maken. In ruil daarvoor wil ze best even een rondleiding geven
.
Als ze dat niet doen (en bv beginnen maaien met hun armen ofzo naar haar) en het is donker dan gaat ze blaffen totdat wij komen of de beste meneer weggaat. Of tot dat ze het beu is
.
Bijten gaat ze nooit doen.
Als ze dat niet doen (en bv beginnen maaien met hun armen ofzo naar haar) en het is donker dan gaat ze blaffen totdat wij komen of de beste meneer weggaat. Of tot dat ze het beu is
Bijten gaat ze nooit doen.

- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Woopy gaat onder de tafel liggen te grommen. En als ze voorbij lopen zal hij ze w.s. in hun kuiten bijten.
Maar das allemaal vanuit angst, als ze 1x een flinke brul geven weet ie niet meer waar hi jhet zoeken moet.
Met Cash zullen ze w.s. wel een serieus probleem hebben. Die is heel waaks en laat duidelijk merken dat hij er is.
En hoe bozer je Cash maakt , des te feller en agressiever wordt hij.
Hera zal ze w.s. begroeten alsof het lang verloren vrienden zijn. En dan haar bal zoeken en aanbieden "kijk gooi dan? toe!".
Daar heb ik w.s. geen moer aan.
maar je weet het niet. Wie weet als ze met veel lawaai binnenkomen of als ze aan ons voelt dat het niet pluis is (omdat ik bang ben op zo'n moment) dat ze dan wel zou bijten hoor. Geen idee bij haar.
Maar das allemaal vanuit angst, als ze 1x een flinke brul geven weet ie niet meer waar hi jhet zoeken moet.
Met Cash zullen ze w.s. wel een serieus probleem hebben. Die is heel waaks en laat duidelijk merken dat hij er is.
En hoe bozer je Cash maakt , des te feller en agressiever wordt hij.
Hera zal ze w.s. begroeten alsof het lang verloren vrienden zijn. En dan haar bal zoeken en aanbieden "kijk gooi dan? toe!".
Daar heb ik w.s. geen moer aan.
maar je weet het niet. Wie weet als ze met veel lawaai binnenkomen of als ze aan ons voelt dat het niet pluis is (omdat ik bang ben op zo'n moment) dat ze dan wel zou bijten hoor. Geen idee bij haar.

Cash v Heiligental en Flow.
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Iemand die zo dom is om (na het oorverdovende, zeer onvriendelijk klinkende kabaal dat alleen al het naderen van mijn huis veroorzaakt)
binnen te komen, krijgt denk ik van Nawosh de volle laag.
Romis zal achter haar staan aan te moedigen denk ik.
binnen te komen, krijgt denk ik van Nawosh de volle laag.
Romis zal achter haar staan aan te moedigen denk ik.
Groetjes, Marjan
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Boos worden 
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Ze slaan iig allebei aan, en Ushi kan al heel hard blaffen, alsof er een giga hond binnen zit.
Mocht hij dan toch nog binnen komen en ik ben nog niet wakker, denk ik dat Pasha wel wat zou doen eigenlijk, maar meer uit angst. Ushi doet (nog) niks, die gaat snuffelen en dan is ze vrienden.
Mocht hij dan toch nog binnen komen en ik ben nog niet wakker, denk ik dat Pasha wel wat zou doen eigenlijk, maar meer uit angst. Ushi doet (nog) niks, die gaat snuffelen en dan is ze vrienden.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- bekooij
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Inge O schreef:hoe moet ik dat zien, gaat zo'n persoon dan bij de deur liggen of zobekooij schreef: Heel dreigend heb ik van horen zeggen hij gaat echt over de persoon heen staan begint te grommen?

- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
We hebben inmiddels ook zo'n bordje op het hek met "Gevaarlijke hond". Ik vind het eigenlijk altijd een stom gezicht, maar ik zou het niet leuk vinden als de postbezorger nietsvermoedend de tuin in stapt... :N:
- Browny
- Zeer actief
- Aantal honden: 5
bij gerommel aan de deur of betreden van de tuin zal hij grommen en blaffen... bij binnenkomst ligt het eraan of het een man of een vrouw is :N: vrouwen zal hij zeer vriendelijk begroeten, maar mannen zullen geen stap verder kunnen zetten 

- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
Zoiets soortgelijks heb ik dus gehad-Gaby- schreef:We hebben inmiddels ook zo'n bordje op het hek met "Gevaarlijke hond". Ik vind het eigenlijk altijd een stom gezicht, maar ik zou het niet leuk vinden als de postbezorger nietsvermoedend de tuin in stapt... :N:
Dames komen niets vermoedend de tuin in, en stonden binnen een fractie van een seconde weer buiten het hek met een bleek gezicht
- jeanet01
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Contacteer:
Ik weet eigenlijk niet zo goed wat er zou gebeuren. Ze zullen allebei wel aanslaan en als Roos begint met blaffen zal ik zeker gaan kijken wat er aan de hand is, die blaft alleen als er echt wat is. Hoe lief onze colie ook is denk dat die ook vervaarlijk een potje begint mee te blaffen.
Mocht meneer de inbreker daar niet van geschrokken zijn en wij niet thuis dan weet ik niet zo goed wat er gebeurd
Ga er maar van uit dat Roos kan aanvoelen dat ze slechte bedoelingen hebben en doet wat haar genetische erfenis is.
Zeker weten doe ik dat echter niet ;ze is vrij snel onder de indruk en 't zou zo maar kunnen zijn dat ze zich naar haar plaats laat sturen.
Mocht meneer de inbreker daar niet van geschrokken zijn en wij niet thuis dan weet ik niet zo goed wat er gebeurd
Ga er maar van uit dat Roos kan aanvoelen dat ze slechte bedoelingen hebben en doet wat haar genetische erfenis is.
Zeker weten doe ik dat echter niet ;ze is vrij snel onder de indruk en 't zou zo maar kunnen zijn dat ze zich naar haar plaats laat sturen.

-
UknowPoppetje
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Pincher/Ratlerek
Ik denk dat de ene heel vrolijk op de personen in kwestie afloopt en graag alle aandacht zou willen, en dat de ander begint te gillen en piepen!
- EvelineH
- Actief
- Mijn ras(sen): Finse Lappenhond
Helmi zou ze of helemaal doodknuffelen of ze zou half omhoog komen en verontwaardigd kijken wie haar wakker durfde te maken. Misschien zou er dan ook nog een heel klein diep blafje vanaf kunnen.

- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Semmy zou blaffen, als ze echt binnen komen zou hij zenuwachtig worden en al blaffend en grommend op zn mandje gaan zitten denk ik. Vind het moeilijk in te schatten 
- Moos
- Zeer actief
Het bordje, maar dat was nadat ik helemaal enthousiast had gezegd dat dat nou eens een bordje was met een Golden die op die van mij leekInge O schreef:wie, vera of het bordjeMoos schreef: Ik heb wel voor de sier een waakbordje hangen, met een Vera-look-a-like Golden. Toevallig![]()
Zegt die man van de dierenwinkel (waar ik dat bordje dus kwam kopen) ook nog "vind het niet echt op een Golden lijken". Nah jaaa zeg?

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Ik denk dat ze bij mij niet moeten inbreken. Ze vinden visite al niet leuk, en zeker niet meer sinds ik ze ben gaan opsluiten omdat mijn schoondochter niet van honden houd en bang is.
Mijn honden blaffen altijd heel erg naar andere honden hier bij de lift en sommige mensen zijn daardoor bang van mijn honden, er is al eens tegen me gezegd dat er bij mij vast niet ingebroken zal worden. Hoop het niet. Ik denk wel dat als mensen kwaad in de zin hebben dat ze dan wel bijten.
Mijn honden blaffen altijd heel erg naar andere honden hier bij de lift en sommige mensen zijn daardoor bang van mijn honden, er is al eens tegen me gezegd dat er bij mij vast niet ingebroken zal worden. Hoop het niet. Ik denk wel dat als mensen kwaad in de zin hebben dat ze dan wel bijten.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.